کانسیلر چیست؟ چه کاربردی دارد و چگونه استفاده می‌شود؟

استفاده از کانسیلر و کاربرد کانسیلر امروزه از واجبات آرایش است و به اندازه استفاده از فونداسیون و کرم پودر مهم می باشد. به کمک کانسیلر شما می‌توانید نقاط تیره ، قرمز ، رگ‌ها و جای زخم‌ها را بپوشانید.
کانسیلرها در واقع کرم پودرهای فشرده روشن و رنگی هستند که شما میتوانید آن‌ها را قبل و یا بعد از کرم پودر استفاده کنید ولی توصیه من بعد از کرم پودر است .
کانسیلر معمولا یک درجه از رنگ کرم پودر استفاده شده باید روشن تر باشد. اگر خیلی روشن تر از کرم پودر باشد به جای پوشانندگی لکه های تیره را بیشتر نشان خواهد داد.

کارکرد رنگ‌های مختلف کانسیلر

انواع کانسیلر رنگی

کانسیلر در رنگ‌های مختلفی موجود هستند و اینکه بدانید، دانستن کارکرد رنگ‌های مختلف کانسیلر به شما برای خرید بهترین محصول کمک بزرگی می‌کند:

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

  • سبز: قرمزی و روزاسه را پنهان می‌کند.
  • بنفش: ته رنگ زرد را خنثی می‌کند.
  • زرد: حلقه‌های تیره را پنهان می‌کند و رنگ پوست روشن و تیره را روشن‌تر می‌کند.
  • صورتی: حلقه‌های تیره را پنهان می‌کند و رنگ پوست روشن را روشن‌تر می‌کند.
  • هلویی: حلقه‌های تیره و لکه‌های خاکستری را خنثی می‌کند.

 

قیمت کانسیلر – جدیدترین و برند و اورجینال

انواع فرم کانسیلر

اینکه بدانیم انواع کانسیلر کدامند و هرکدام برای چه موردی کاربرد دارند، باعث می‌شود که بهترین محصول ممکن موردنیازمان را تهیه کنیم.

کانسیلرها فرمول‌های مختلفی دارند: مایع، پالت و استیکی.

 

کانسیلر مایع

کانسیلر مایع

کانسیلرهای مایع محبوب‌ترین نوع هستند و خرید کانسیلر در این رده در رنگ‌های مختلف بسیار ترند است، بنابراین یافتن کانسیلری که به کار شما بیاید چندان سخت نخواهد بود! استفاده از کانسیلرهای مایع آسان است زیرا می‌توانید آن‌ها را با استفاده از اپلیکاتور یا  نوک انگشت به‌راحتی استفاده کنید.

از بهترین کانسیلرهای مایع، می‌توان به کانسیلر نوت، کانسیلر میبلین، کانسیلر بورژوا، کانسیلر تارت و کانسیلر گلدن رز اشاره کرد که در طیف رنگی متنوعی موجود هستند و ماندگاری بالایی نیز دارند.

کانسیلر استیکی

کانسیلر استیکی

کانسیلرهایی که به شکل کرم فشرده و استیکی عرضه می‌شوند، بافت ضخیم‌تر و پوشش دهی بیشتری دارند. کانسیلرهای استیکی به دلیل فرمولشان ممکن است روی پوست احساس خشکی ایجاد کنند، بنابراین قبل از استفاده از آن‌ها باید حتماً پوست خود را به‌خوبی مرطوب کنید.

کانسیلرهای استیک دارای قوام بیشتری نسبت به کانسیلرهای مایع هستند. آن‌ها به پوست ظاهری مات می‌دهند که باعث می‌شود برای پوست‌های چرب گزینه بسیار عالی باشند. این مدل کانسیلرها را می توان با اسفنج یا انگشت استفاده کرد.

هنگام انتخاب رنگ کانسیلر، همان رنگ پوست خود یا یک درجه روشن تر را انتخاب کنید. انتخاب یک تناژ بسیار روشن‌تر می تواند کانسیلر شما را خاکستری نشان دهد و انتخاب ته رنگ نادرست می تواند کانسیلر شما را نارنجی نشان دهد. از بهترین کانسیلر‌های استیکی می‌توان از کانسیلر استیکی گلدن رز با ماندگاری طولانی و پوشانندگی بالا و کانسیلر استیکی ضد آب و ضد حساسیت دوسه نام برد.

 کانسیلر پالتی

 کانسیلر پالتی

کانسیلر‌های پالتی بافت کرمی مانند دارند و بدون عدم ایجاد سنگینی بر روی پوست هرگونه لک آکنه و رگ‌های بیرون زده، جوش ها و لکه‌های سیاه را پنهان می‌کنند. کانسیلرهای پالتی با طیف رنگی گسترده‌ای که دارند اصولاً همه‌کاره هستند و دست شما را برای هرگونه تغییر باز می‌گذارند. در حالت کلی کانسیلرهای پالتی مقرون‌به‌صرفه هستند و شما را از خرید چندین رنگ مختلف بی‌نیاز می‌کنند. شما می‌توانید رنگ‌های مختلف پالت کانسیلر گلدن رز و پالت کانسیلر میبلین را از سایت مدیسه خریداری کنید.

کانسیلر را قبل از کرم پودر و فونداسیون استفاده کنیم یا بعد از آن؟

کانسیلر

اينكه بدانيم ترتيب استفاده از كانسيلر چيست، بسيار مهم و اساسی است؛ چراكه به طور مثال استفاده از فونداسیون آرایشی و کانسیلر به ترتیب نامناسب می‌تواند باعث لکه‌دار شدن آرایش صورت شود. بهترین مرحله برای کانسیلر زدن، دقیقا بعد از مرطوب کننده، پرایمر صورت و فونداسیون و قبل از پودر است. فونداسیون پایه هر آرایشی است و ایده آل است که ابتدا کرم پودر خود را اعمال کنید و سپس با کانسیلر به سراغ قسمت‌های خاص بروید.

استفاده از کانسیلر قبل از فونداسیون باعث می‌شود که یک سطح ناصاف و سخت زیر آرایش خود ایجاد کنید. حتی کانسیلرها در صورت استفاده در زیر فونداسیون ممکن است پوسته‌پوسته شوند و در زیر آرایش جابه‌جا شوند. پس بهترین نحوه استفاده از کانسیلر بعد از فونداسیون یا کرم پودر است.

تنها زمانی مجاز به شروع کردن آرایش خود با کانسیلر هستید که بخواهید از آن به‌عنوان یک اصلاح‌کننده رنگ استفاده کنید. اگر قرمزی شدید یا لکه‌های تیره روی پوستتان دارید، می‌توانید آرایشتان را ابتدا با یک کانسیلر اصلاح‌کننده رنگ شروع کنید، سپس از کرم پودر برای یکدست‌تر کردن رنگ کلی پوست استفاده کنید. يا اينكه قصد انجام يک آرايش سبك داشته باشيد یا برنامه‌ای برای استفاده از کرم پودر ندارید.

مطالب کاربردی:  انواع ماسک سفید کننده صورت فوری

نحوه استفاده از كانسير چيست؟

کاربرد کانسیلر

اکنون زمان آن است که پی به اينكه وظایف مختلف كانسيلر چيست پی ‌ببرید. علاوه بر یکدست کردن لک‌ها و حلقه‌های زیر چشم، می‌توانید کانسیلر را روی هر قسمت دیگری از صورت که متوجه تغییر رنگ می‌شوید نیز بزنید. هنگامی که از ظاهر پوست خود راضی بودید، از یک پودر فیکس استفاده کنید تا تمام آرایش‌تان را کل روز سر جای خود نگه دارد.

  • از کانسیلر برای هایلایت استفاده کنید: هنگام کانتور کردن صورت خود، می توانید از یک مداد کانسیلر  یا یک کانسیلر مایع برای هایلایت کردن استفاده کنید. برای اینکه این کار به خوبی انجام شود، باید از کانسیلری استفاده کنید که یک تا دو درجه روشن تر از رنگ طبیعی پوست شما باشد. اگر در زمینه کانتورینگ تازه‌کار هستید، هایلایت معمولاً روی سیب های گونه، وسط پیشانی، مرکز چانه و در امتداد پل بینی اعمال می شود.

هایلات کردن با کانسیلر

  • کشیدن مثلث های وارونه برای کانتورینگ تمام صورت برای این روش، با استفاده از یک خط مورب کانسیلر از گوشه داخلی چشم به پایین تا مرکز گونه (انتهای خط) شروع می کنید. باید با قسمت پایین بینی شما همخوانی داشته باشد). یک خط مورب دیگر از گوشه بیرونی چشم به همان نقطه بکشید تا این دو خط به هم متصل شوند و یک مثلث را تشکیل دهند. در نهایت یک خط در بالا بکشید، خط مژه را دنبال کنید و این دو را به هم وصل کنید. بدون پر کردن مثلث، از یک برس یا اسفنج آرایشی استفاده کنید تا این سه خط را محو کند. خط کانسیلر را در امتداد خط مژه بیرون و زیر چشم براش بکشید. این شکل معجزه می کند تا چهره را درخشان و برجسته کند.

نحوه درست کانسیلر زدن

  • کرم دور چشم و کانسیلر خود را با هم مخلوط کنید .در روزی که به کمک بیشتری در بخش زیر چشم نیاز دارید، کرم زیر چشم خود را با کانسیلر زیر چشم خود ترکیب کنید تا بهترین استفاده را از کانسیلر کرده باشید.درمان چشم در صورتی که کانسیلر شما کمی خشک شده یا کیک شده است، مخلوط کردن این دو با هم می تواند کمک کننده باشد. این کرم همه چیز را مرطوب می کند و به محصول اجازه می دهد تا به صورت فوق العاده نرم روی صورت بخوابد.

مطالب پربازدید:  15 ترفند آموزش کشیدن خط چشم

  •  آیا میدانید بزرگترین دشمن کانسیلر چیست ؟ خطوط سفید کانسیلر می‌تواند اثر مخربی در آرایش شما داشته باشد است.برای جلوگیری از ته‌نشین شدن کانسیلر در خطوط ریز و چین و چروک، از یک پودر سبک برای فیکس و خشک کردن کانسیلر استفاده کنید. برای انجام این کار، یک لایه ضخیم از پودر فیکس را روی هر جایی که به تازگی کانسیلر اعمال شده، بزنید. صبر کنید تا گرمای بدن شما این دو محصول را با هم ترکیب کند. سپس از یک برس آرایشی برای پاک کردن گرد و غبار اضافی استفاده کنید.
  • فكر می‌كنيد كانسيلر لب چيست؟ در واقع فرمولی متفاوت با کانسیلر معمولی ندارد و فقط کارکردش فرق می‌کند. از این کانسیلر برای کانتور لب های خود استفاده می‌کنید تا لب ها پرتر به نظر برسند. با استفاده از یک برس کانسیلر خط کلی لب های خود را با کانسیلر ترسیم کنید و با اسنفج خط را محو کنید. این کار استفاده از خط لب و رژ لب جامد را درست خارج از خط لب طبیعی خود بسیار آسان تر می کند.

کانسیلر بخرم یا خیر؟

انواع کانسیلر چيست

اگر پوست یکدستی دارید و تنها می‌خواهید برخی لک‌های جزئی و حلقه‌های تیره را بپوشانید، از یک کانسیلر استیکی با پوشاندگی بالا استفاده کنید. اما اگر پوست قرمز یا لکه‌های زیادی دارید، ابتدا از یک کرم پودر برای یکدست کردن رنگ پوستتان استفاده کنید و سپس از کانسیلر مایع برای پنهان کردن لک‌هایی که نیاز به پوشش بیشتری دارند، استفاده کنید.

اگر نگران عوارض کانسیلر هم هستید باید بدانید که ضررهای کانسیلر بسیار کمتر از فوندانسیون‌های آرایشی و کرم پودرهای سنگین است و می‌توان با خیال راحت این محصول را به صورت روزانه استفاده کرد. در آخر به یاد داشته باشید که برای داشتن ظاهری بی‌عیب و نقص، قبل از استفاده از هر نوع لوازم آرایش، لازم است كه پوستی سالم داشته باشید.

شما از کانسیلر استفاده می‌کنید؟ برای ما بنویسید کانسیلر موردعلاقه شما از چه برندی است؟

 

منبع : no7beauty

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *