درمان آکنه با آلوئه ورا

آیا آلوئه‌ ورا می‌تواند به درمان آکنه کمک نماید؟ استفاده از ژل آلوئه ‌ورا جهت درمان آکنه و بسیاری از بیماری‌های پوستی، بدون نسخه انجام شده و نشان داده شده که مصرف آن در کنار داروهای سنتی و شیمیایی تاثیرگذار است. عصاره‌ این گیاه دارای خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی بوده که موجب استفاده از آن در درمان آکنه شده است.

درمان آکنه با آلوئه ورا قادر است تا به صورت تنها یا در ترکیب با دیگر محصولات طبیعی باشد. همچنین شما می‌توانید مایع ژله مانند درون گیاه را به صورت تکه‌ای بر روی محل قرارگیری آکنه قرار دهید. در این مطلب به بررسی 7 راه ممکن جهت درمان آکنه با آلوئه ورا در کنار دیگر محصولات طبیعی جهت درمان آکنه و کم‌رنگ نمودن لکه‌های پوستی می‌پردازیم.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

استفاده از آلوئه ‌ورای خالص برای درمان آکنه

استفاده از آلوئه ‌ورای خالص برای درمان آکنه

تحقیقات نشان داده که آلوئه ‌ورا دارای ویژگی‌های به خصوصی بوده که موجب می‌شود استفاده از آن جهت درمان آکنه تاثیرگذار باشد. به طور مثال، ژل آلوئه ‌ورا یک ماده‌ آنتی باکتریال، آنتی اکسیدان و ضدالتهاب می‌باشد. به همین خاطر ممکن است افراد از کرم آلوئه ‌ورای خالص به جای پاک کننده‌های سنتی جهت جلوگیری از بروز آکنه استفاده نمایند.

عملکرد کرم یا ژل خالص آلوئه ‌ورا به این شکل است که عوامل ضد باکتری موجود در این گیاه، باکتری‌ها را از روی پوست حذف کرده و در نتیجه خطر ایجاد لکه‌ها به صورت چشم‌گیری کاهش پیدا می‌کند. جهت درمان آکنه‌های موجود، می‌توانید زمان شب و پیش از خواب یک تکه از ماده‌ داخل برگ آلوئه‌ ورا را روی ناحیه آسیب دیده قرار بدهید و صبح، زمانی که از خواب بیدار شدید، آن را از روی صورت خود بشویید.

درمان آکنه با آلوئه ورا و آبلیمو

آلوئه ‌ورا را با آب لیمو ترکیب نمایید

یک استفاده‌ بسیار خوب از آلوئه‌ورا این بوده که آن را با لیمو ترکیب کرده و از آن مواد آرایشی گوناگونی مثل اسکراب بدن و ماسک صورت تهیه نمایید. اسید سیتریک موجود در میوه‌هایی مثل لیمو هم ممکن است به درمان آکنه کمک نماید. آب لیمو خالص خاصیت اسیدی دارد، در نتیجه مخلوط نمودن آن با آلوئه‌ورا خاصیت اسیدی آن را تعدیل کرده و مانع از تحریک پوست می‌شود.

شما می‌توانید با مخلوط نمودن آلوئه‌ورا و آب لیمو به نسبت 8 به 1 ماسک صورت درست نمایید و آن را به‌ طور مساوی روی سطح صورت پخش نمایید و حدود 10 دقیقه به آن زمان داده که روی پوست صورت شما بماند. نکته‌ مهم در رابطه با استفاده از این ماسک آلوورا برای جوش و لک این است که جهت جلوگیری از سوزش تا حد امکان از تماس مخلوط با چشم جلوگیری نمایید و پس از سپری شدن زمان 10 دقیقه، ماسک را به صورت کامل از روی صورت خود بشویید.

درمان آکنه با آلوئه ورا، دارچین و عسل

ترکیب دارچین، عسل و آلوئه ‌ورا برای درمان آکنه

تهیه ماسک صورت از عسل، دارچین و آلوئه ورا گزینه دیگری بوده که امکان دارد به تسکین آکنه کمک نماید، چرا که دارچین و عسل دارای خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی مشابه با آلوئه ورا می‌باشند. جهت تهیه این ماسک می‌توانید حدود 2 قاشق غذاخوری عسل، 1 قاشق غذاخوری آلوئه‌ورا و یک چهارم قاشق چای ‌خوری دارچین را در یک کاسه کوچک ترکیب نمایید. ماسک به دست آمده را روی صورت بزنید، بگذارید ده دقیقه مانده و سپس آن را با آب گرم بشویید.

قیمت بهترین محصولات ضد جوش با کیفیت و اورجینال

 

برای درمان آکنه با آلوئه ورا، آن را با روغن درخت چای ترکیب کنید

برای درمان آکنه با آلوئه ورا، آن را با روغن درخت چای ترکیب کنید

تحقیقات منتشر شده در سال 2017 نشان داده که ژل‌های روغن درخت چای و شوینده‌های صورت ممکن است جهت درمان آکنه‌های خفیف تا متوسط تاثیرگذار باشند. البته دقت به این نکته، مهم است که نباید اجازه داد روغن درخت چای برای مدت زیادی روی پوست شما بماند؛ ولی زمانی که با آلوئه ورا مخلوط می‌شود، ممکن است جهت استفاده به منظور یک محلول پاک کننده مناسب باشد.

جهت تهیه‌ این محلول آب، آلوئه ‌ورا و 2 الی 3 قطره اسانس درخت چای را با یکدیگر مخلوط نمایید. همان گونه که اشاره کردیم با توجه به قوی بودن روغن درخت چای، ممکن است بعضی از افراد به آن حساس باشند؛ در نتیجه فراموش نکنید که محلول را پس از چند دقیقه با آب بشویید.

مطالب کاربردی:  روش‌های درمان جوش عصبی و نحوه جلوگیری از بروز مجدد آن‌ها

 

استفاده از اسپری آلوئه‌ ورا برای درمان آکنه

خواص آب‌رسانی آلوئه‌ورا‌ به طور قطع می‌تواند به درمان یا جلوگیری از بروز آکنه کمک نماید. اسپری نمودن محلول رقیق شده‌ آلوئه‌ ورا بر روی پوست قادر است به آبرسانی بدون ایجاد چربی اضافی یا برق زدن پوست کمک نماید. جهت درست کردن اسپری آلوئه‌ ورا تقریبا دو لیوان آب را با یک لیوان مایع آلوئه‌ ورا ترکیب نمایید و آن را درون یک بطری اسپری‌دار بریزید. محلول را روی ناحیه مورد نظر اسپری کرده و توجه داشته باشید که از تماس آن با چشم‌ها خودداری گردد. این اسپری جهت رفع جوش با آلوئه ورا بسیار تاثیرگذار است.

اسکراب روغن نارگیل، شکر و آلوئه‌ ورا‌

اسکراب روغن نارگیل، شکر و آلوئه‌ ورا‌

بسیاری از لایه ‌بردارهای بدون نسخه دارای مواد شیمیایی می‌باشند؛ ولی اگر می‌خواهید که از مصرف مواد شیمیایی اجتناب نمایید، می‌توانید با ترکیبی از روغن نارگیل، شکر و آلوئه‌ورا، برای خود اسکراب طبیعی تهیه کنید. هر یک از این مواد خواصی داشته که می‌تواند جهت درمان آکنه موثر باشد. با تاثیر آلوئه ‌ورا و فایده‌ آن جهت درمان آکنه که آشنا شدیم.

ولی در مورد نقش شکر و نارگیل در این ترکیب باید گفت که دانه‌های موجود در شکر لایه‌های مرده‌ی پوست را از بین برده و در مورد استفاده از نارگیل نیز مطالعات نشان داده که اسید لوریک، به منظور یک جزء کلیدی روغن نارگیل، منبع مورد اعتمادی جهت مبارزه با آکنه می‌باشد. جهت آماده کردن این اسکراب می‌توانید مقادیر مساوی شکر و روغن نارگیل را با یکدیگر ترکیب کنید و نصف مقدار آلوئه ‌ورا به آن اضافه نمایید.

اسکراب آماده شده را روی ناحیه‌ مد نظر بمالید و پس از چند دقیقه به صورت کامل آن را بشویید. ولی توجه به این نکته مهم است که از لایه‌ برداری بیش از اندازه منظم خودداری کرده و همیشه پیش از استفاده از کرم‌های لایه‌ بردار برای آکنه با پزشک مشورت نمایید، چرا که استفاده بیش از اندازه آن می‌تواند پوست را بیشتر تحریک نماید. اما این ترکیب برای درمان سریع جوش با آلوورا بسیار تاثیرگذار است.

استفاده از کرم آلوئه ‌ورا برای درمان آکنه

گیاه آلوئه‌ ورا یکی از عناصر بسیاری رایجی بوده که در کرم‌های ضدآکنه‌ بدون نسخه از آن استفاده می‌گردد. در صورتی که می‌‌خواهید جهت درمان جوش صورت با الوئه ورا از کرم آن استفاده نمایید، می‌توانید جهت تهیه کرم مورد نظر خود، برچسب ترکیبات را مطالعه کرده تا محصولی که دارای آلوئه ‌ورا است را انتخاب نمایید. استفاده‌ روزمره از کرم‌های دارای آلوئه‌ ورا ایده‌ خوبی جهت درمان آکنه است؛ چرا که این محصولات خاصیت ضد التهابی و ترکیب طبیعی و کاملا بی‌ ضرری دارند.

ملاحظات استفاده از آلوئه‌ ورا در درمان آکنه

ملاحظات استفاده از آلوئه‌ ورا در درمان آکنه

واکنش آلرژیک به آلوئه ‌ورا تقریبا نادر و امری غیر معمول می‌باشد، ولی ممکن است بعضی از اشخاص به آن واکنش آلرژیک نشان بدهند. علائم آلرژی به طور معمول شامل قرمزی و تورم پوست است. در صورت بروز این علائم بهتر است مصرف آلوئه ‌ورا را قطع کرده و در صورتی که نسبت به علائم نگران هستید به پزشک مراجعه نمایید. بعضی از شواهد هم وجود داشته که می‌گوید نوشیدن آلوئه‌‌ورا ممکن است برای برخی از افراد مناسب نباشد.

همان گونه که در این 7 روش اشاره کردیم بسیاری از روش‌های استفاده از آلوئه ‌ورا شامل ترکیب آن با دیگر مواد است. این مواد ممکن است موجب ایجاد واکنش آلرژیک روی پوست بشوند. در صورت مشاهده هرگونه تحریک پوستی، شخص باید استفاده از آن ترکیبب را متوقف نماید و به دنبال یک ترکیب جایگزین مناسب برود.

مطالب پربازدید:  با عوامل ایجاد جوش صورت در نواحی مختلف پوست صورت آشنا شوید!

 

اثربخشی استفاده از آلوئه ‌ورا برای درمان آکنه با آلوئه ورا

استفاده از آلوئه ‌ورا یا دیگر مواد طبیعی در درمان آکنه به جای استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی، برای تمامی افراد ممکن است تاثیر یکسان و مشابهی نداشته باشد و این روش‌ها برای همه جوابگو نباشد؛ ولی با توجه به این که آلوئه ‌ورا یک ماده‌ کاملا طبیعی است، ریسک استفاده از آن به نسبت داروهای شیمیایی تقریبا صفر می‌باشد. در نتیجه استفاده از آن کاملا بی‌خطر و بی‌ضرر است.

در حقیقت استفاده از آلوئه‌ ورا یک درمان جایگزین و کمکی است، به همین خاطر هیچ دستورالعمل تایید شده‌ای در رابطه با قدرت یا میزان اثرگذاری آن وجود ندارد. در آخر دقت داشته باشید که بهتر است بدون مشورت با پزشک یا متخصص پوست، از ماده‌ جدیدی را برای صورت و پوست خود استفاده نکنید. همچنین ممکن است استفاده از آلوئه‌ ورا با مصرف برخی از داروها تداخل داشته باشند، که در این زمینه نیز پزشک و متخصص می‌تواند شما راهنمایی کند.

 

منبع : healthline

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *