عکس علائم روی لوازم آرایشی

علائم روی لوازم آرایشی به چه معنا هستند؟ آیا این نشانه‌ها معنای خاصی دارند؟ آیا گویای نکات خاصی درباره نحوه استفاده از این لوازم هستند؟ همه افرادی که از لوازم آرایشی یا بهداشتی استفاده می‌کنند، متوجه نمادهای روی لوازم آرایشی شده‌اند. نمادهایی که بعضا نشان‌دهنده شجره‌نامه محصول هستند یا درباره آسیب‌ها و خطرات احتمالی در صورت استفاده نادرست هشدار می‌دهند.

لوازم آرایشی و بهداشتی جز پر طرفدارترین محصولات در جهان به شمار می‌آیند. روزانه میلیون‌ها انسان نسبت به سلایق یا نیاز خود از انواع این محصولات استفاده می‌کنند، پس در معرض مستقیم اثرات این کالاها هستند، بنابراین باید نهایت دقت را به کار گرفت تا با درک مفهوم این علایم و نشانه‌ها نسبت به محصولی که خریداری می‌شود نهایت دقت به کار رود.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

معنی علائم روی لوازم آرایشی چیست؟

لوازم آرایشی جز اقلامی است که تقریبا هر خانمی از آن استفاده می‌کند. بسیاری از افراد، علاقه‌مند به آرایش کامل و داشتن ست لوازم آرایش هستند. آن‌ها دوست دارند، ظاهری آراسته و زیبا داشته باشند. خرید و کاربرد ست لوازم آرایشی با کیفیت، موجب زیبایی و سلامت پوست می ‌شود، اما استفاده از وسایل آرایشی بی‌کیفیت اثرات منفی بر پوست می گذارد.

آیا به معنای علائم پشت لوازم آرایش دقت کرده‌اید؟ آیا می‌دانید با توجه به علائم روی لوازم بهداشتی و آرایشی خود می‌توانید قدمی برای حفظ محیط زیست بردارید؟ علامت‌ها معنای گوناگونی دارند، یک علامت به معنای اشتعال‌زا بودن و علامت دیگر نشان‌دهنده قابلیت بازیافت ظرف محصول مورد نظر است.

بسیار مهم است که معنای این علائم را بدانیم؛ چرا که آشنایی با این علائم منجر به خریدی ایده‌آل خواهد شد. در ادامه به بررسی مهم‌ترین علامت‌های روی لوازم آرایشی می‌پردازیم. لطفا با ما همراه باشید.

بدون تست حیوانی ( کرولتی فری )

آیا تاکنون به این موضوع اندیشیده‌اید که برای کشیدن یک خط چشم زیبا ممکن است حیوانی چشمان خود را از دست داده باشد؟ فهمیدن این موضوع باعث بروز چه احساسی درون شما خواهد شد؟ آیا تاکنون اصطلاح کرولتی فری را شنیده‌اید؟

این نشانه را با یک خرگوش در حال پریدن نشان می دهند. این علامت به این معنا بوده که در طول ساخت لوازم آرایشی مورد انتخابی هیچ‌گونه تستی روی حیوانات انجام نگرفته است.

در طول چند سال اخیر تعداد کمپانی‌های تولید لوازم آرایش کرولتی فری زیاد شده است، زیرا سازمان حمایت از حقوق حیوانات تلاش بسیار زیادی در جهت آگاه ساختن مردم و کمپانی‌ها داشته است. در واقع حرف اصلی این سازمان این است که به حقوق اولیه حیوانات باید احترام گذاشته شود و برای اطمینان حاصل کردن از اثرات جانبی لوازم آرایشی به دنبال راه‌ حل‌های دیگر باشند.

متاسفانه در هر سال بیشتر از 40 هزار حیوان در اثر آزمایشات مربوط به تولید لوازم آرایش از بین می‌روند. از مهم‌ترین حیواناتی که بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند خرگوش، گربه و سگ است.

آیا می‌دانستید برای کشیدن یک خط چشم زیبا ممکن است حیوانی بینایی خود را از دست دهد؟

حلقه موبیوس علامتی دیگر از علائم روی لوازم آرایشی است

بازیافت کالا یکی از مسایل مهم در حوزه حفاظت محیط زیست است. پسماند کالاها اگر بازیافت نشوند، باعث آلودگی محیط زیست خواهند شد و نه تنها برای انسان نگران کننده است، بلکه گونه‌های مختلف حیوانی و گیاهی را نیز تحت الشعاع قرار می‌دهد.
یکی از علائم لوازم آرایشی به شکل 3 فلش پشت سر هم بوده که اگر هیچ عددی روی آن درج نشده باشد به معنای این است که ظرف محصول کاملا قابل بازیافت است. اما اگر عددی در وسط این مثلث نگاشته شده باشد، بدین معنا بوده که به اندازه عدد ذکر شده، سازندگان از محصولات بازیافتی برای تولید کالا استفاده کرده‌اند.

لیست قیمت انواع لوازم آرایشی

پسماند کالاها اگر بازیافت نشوند، به محیط زیست آسیب می‌رسانند.

علامت شعله

یکی از علایم پشت لوازم آرایش وجود یک شعله افروخته است. این علامت نشان‌ دهنده این نکته است که مواد به کار رفته در تولید محصول آرایشی، باعث اشتعال‌زا بودن محصول شده‌اند.

پس در صورت مشاهده علامت شعله روی لوازم آرایشی که بیشتر روی لاک ناخن دیده‌می‌شود، جوانب احتیاط را در نظر بگیرید و آن را از گرمای زیاد یا آتش دور نگه دارید.

اگر این علامت را روی کالای خود دیدید، دقت کنید که محصول قابل اشتعال است و باید جوانب احتیاط را رعایت کرد.

پریود افتر اپنینگ (Period After Opening)

یکی از مهم‌ترین مواردی که در خرید هر محصول آرایشی باید بدان دقت شود، اطلاع از مدت ماندگاری است. به قطع همه ما علامت قوطی در باز روی لوازم آرایش را دیده‌ایم.

این علامت که با حروف اختصاری PAO نیز شناخته می‌شود، مربوط به طول عمر محصول آرایش بعد از باز کردن آن است. باید دقت شود که بعد از باز کردن پلمپ کالای مورد نظر فقط تا زمانی که عدد روی قوطی نشان می‌دهد، قابل استفاده است.

به مدت زمان استفاده بعد از باز کردن پلمپ لوازم آرایش خود دقت کنید.

ارگانیک بودن (Ecocert Organic)

وقتی این علائم روی لوازم آرایشی دیده ‌شود، بدین معنا بوده که بیش از 90 درصد مواد به کار رفته گیاهی بوده و بقیه وزن آن بر پایه مواد آلی است.

این تصویر یعنی این دسته از لوازم آرایش بر پایه مواد گیاهی هستند.

ساعت شنی

این علامت نشان‌دهنده تاریخ انقضای محصول است. این نشانه را با PAO نباید اشتباه گرفت. زیرا وجود این علائم روی لوازم آرایشی به ما می‌گوید که مهم نیست محصول باز شده است یا خیر، حتی اگر پلمپ هم باشد و تاریخ انقضایش گذشته باشد نباید مورد استفاده قرار بگیرد.

ساعت شنی همان تاریخ انقضا محصول است. دقت کنید که مهم نیست محصول پلمپ است یا خیر.

نقطه سبز

یکی دیگر از علائم‌روی لوازم آرایشی گرین دات است. این علامت برخلاف نامش به شکل دو فلش رفت و برگشت سفید و مشکی است. معنای این علامت این است که پس از تمام شدن محصول، کارخانه تولیدی هزینه بازیافت محصول را بر عهده خواهد گرفت.

این نماد نشان دهنده این است که کارخانه تولیدی هزینه بازیافت را پرداخت می‌کند.

مقدار محصول

علامت e که مخفف کلمه Estimated Sign است، یکی دیگر از علائم روی بسته بندی لوازم آرایشی بوده و به حجم محصول اشاره دارد. e یکی از اصطلاحات روی کرم‌ها بوده که درج آن بسیار مهم است؛

زیرا خیال افراد را از مقدار محصول مطمئن می‌کند. به عنوان مثال اگر روی کرم ضد آفتاب 50 e درج شده به این معنا است که دقیقا 50 گرم محصول داخل باکس وجود دارد.

یکی از مهم‌ترین علائم روی لوازم آرایشی نشان دادن حجم مواد داخل باکس است.

لیوان شکسته

علامت لیوان شکسته روی لوازم آرایش بدین معنا است که جانب احتیاط را در نگهداری محصول باید لحاظ کرد، زیرا قوطی محصول شکستنی است. لیوان شکسته جز آن دسته از علائم‌روی لوازم آرایشی بوده که چندان به چشم نمی‌خورد.

این علامت روی محصولات آرایشی یعنی قوطی محصول شکستنی است.

دست: اطلاعات بیشتر

از دیگر علائم روی لوازم آرایشی نماد یک دست بوده که به بخش خاصی از کتاب اشاره دارد. این علامت به معنای این است که شرکت مربوطه نمی‌توانسته تمامی اطلاعات را روی بسته‌بندی لوازم آرایش درج کند، بنابراین خریداران خود را به دفترچه داخل باکس کالا ارجاع می‌دهد.

این نماد نیز جز نمادهای مهم بوده زیرا بروشور حاوی اطلاعاتی نظیر دستورالعمل استفاده و نگهداری، مواد تشکیل دهنده و حتی اطلاعاتی برای واکنش‌های آلرژیک افراد است. این‌ها جز علایم تقسیم بندی لوازم آرایشی سراسر جهان هستند که تفاوت‌های اندکی در طراحی آنان وجود دارد.

برای داشتن اطلاعات بیشتر به بروشور داخل جعبه مراجعه کنید!

حتما بخوانید :  بهترین مارک لوازم آرایشی که حتماً باید بشناسید

آگاهانه انتخاب و با اطمینان استفاده کنید!

لوازم آرایش جز آن دسته از کالاهایی است که اگر نگوییم همه، ولی اغلب افراد به صورت روزانه از انواع مختلف آن استفاده می‌کنند. در این مقاله سعی کردیم مهم‌ترین علائم روی لوازم آرایشی را برای شما بنویسیم که اگر تاکنون دقت نمی‌کردید، دفعه بعد با آگاهی و چشمانی باز انتخاب کنید.

شما چقدر با این نمادها آشنایی داشتید؟ چالش شما برای خرید کدام یک از موارد بالا است؟ آیا حقوق حیوانات برای شما مهمتر است یا ارگانیک بودن کالای مورد نظر؟ مشتاقانه منتظر خواندن نظرات شما هستیم.

 

منبع : deboratentis

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

1 دیدگاه در “عکس علائم روی لوازم آرایشی به چه معناست

  1. آوا گفت:

    برای من حقوق حیوانات مهم تر از ارگانیک بودنه ، چرا باید حیوانات که حق حیات دارن قربانی آدم ها شوند ؟ می خوام وسایل آرایشی ساخته نشه تا حیوانات هم زنده بمانند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *