فواید ماسک زغال

در سال جاری استفاده از زغال چوب در لوازم آرایشی و بهداشتی رواج فراوانی داشته است. جالب است بدانید، زغال از زمان‌های گذشته جهت شست‌وشو، دفع عفونت‌ها و سموم مورد استفاده قرار می‌گرفته است. ماسک زغال یا بلک ماسک درست شده از زغال فعال چوب است. در حقیقت زغال فعال، پودر به‌دست آمده از سوختن زغال چوب در حرارت زیاد است.

زغال فعال افزون بر فواید زغال، دارای قدرت چسبندگی و جذب چربی بسیار بالا هم می‌باشد و به همین علت به ترکیبات ماسک‌های پوست اضافه شده است. اگر کنجکاو هستید که ماسک زغال برای چی خوبه، باید بگوییم که ما در این مقاله قصد داریم در رابطه با فواید ماسک زغال برای پوست بدن و صورت و همچنین طرز استفاده ماسک زغال توضیحاتی برای شما ارائه دهیم.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

زغال فعال موجود در ماسک زغالی چیست؟

زغال فعال موجود در ماسک زغالی چیست؟

چیزی که ما با عنوان زغال می‌شناسیم، در حقیقت زغال فعال شده چوب طبیعی است. زغال چوب فعال، مدت زمان بسیاری است که به منظور ماده‌ای ارزشمند شناخته شده است. توانایی زغال فعال در جذب آلاینده‌ها و سموم، آن را به ترکیبی فوق‌العاده و کاربردی تبدیل کرده است. تا قبل از این، زغال فعال در تولید محصولات بهداشتی و بیمارستانی کارآیی داشت.

اما در سالیان اخیر، استفاده از آن در محصولات پوستی هم رایج شده است. ویژگی پاک‌کنندگی ملایم و تاثیرگذار زغال فعال و قدرت آن در کنترل چربی طبیعی پوست، این ماده را به انتخابی ایده‌آل جهت تولید محصولات مراقبت پوست تبدیل کرده است.

زغال فعال استفاده شده در محصولات مراقبت پوستی، غالبا با اصطلاح Pure Active که طیفی از زغال فعال فشرده شده است، شناخته می‌شود. زغال Pure Active، دارای ذرات بسیار قدرتمند و فعالی است که در انواع اسکراب، ماسک، اسکراب، سرم و … استفاده می‌شود.

آشنایی با فواید زغال فعال برای پوست

آشنایی با فواید زغال فعال برای پوست

به‌کارگیری از ذرات فعال شده زغال چوب یا همان Pure Active در تولید ماسک‌های مراقبت از پوست، یکی از داغ‌ترین خبرهای دنیای زیبایی است. ذرات زغال فعال، به دلیل قدرت بسیار زیاد خود در سم‌زدایی و پاکسازی پوست مورد توجه واقع شده‌اند.

تاثیرگذارترین فواید ماسک زغال برای پوست، عبارت هستند از:

روشن کردن پوست

پوست صورت ما در طی روز در معرض انواع گرد و غبار، آلودگی‌ها، اشعه ماورا بنفش آفتاب و … قرار گرفته که ممکن است درصورت رسیدگی نکردن به آن، پوست دچار مشکلاتی شود. این عوامل، سبب کدر شدن پوست و تجمع هرچه بیشتر سلول‌های مرده و آلودگی‌ها می‌گردند.

اینجاست که ذرات زغال فعال جلوه‌نمایی می‌کنند. ذرات زغال، دارای قدرت لایه برداری کاملا ملایم و در عین حال موثری هستند. این ذرات با حرکت بر سطح پوست افراد، آرام آرام سلول‌های مرده را از بین برده و بدین ترتیب، رنگ پوست را روشن‌تر می‌نماید و درخشندگی بی‌نظیری به صورت هدیه می‌بخشد.

پاکسازی عمقی

پاکسازی عمقی

حتما شما نیز متوجه شده‌اید که گاهی اوقات پوست کدرتر از حالت معمول به نظر می‌رسد .جالب است بدانید مواردی مثل انباشتگی ذرات آلاینده و آلودگی‌های محیطی، از عاملان اصلی این مشکل به شمار می‌روند.

این مواد، با گذشت زمان در منافذ پوستی تجمع یافته و با نفوذ به لایه‌های عمقی پوست، موجب کدر شدن و تیرگی آن می‌شوند. ذرات Pure Active موجود در ماسک زغال فعال، در این شرایط همچون آهنربا عمل کرده و تمام آلودگی‌ها را به سوی خود می‌کشانند. در آخر، این ذرات فعال یک پاکسازی عمقی برای پوست فراهم می‌کنند که نتیجه آن شادابی و طراوت چهره‌ شماست.

قیمت انواع ماسک صورت خارجی و اورجینال

 

از بین بردن آکنه

اگر دارای پوست چرب یا مستعد آکنه هستید و بیشتر با انواع جوش‌های سرسیاه یا ملتهب و چرکی سروکله می‌زنید، بهتر است ماسک زغالی صورت را امتحان کنید. ذرات فعال زغال، افزون بر اینکه منافذ پوست را پاکسازی می‌نمایند، دارای قدرت آنتی باکتریال و ضدعفونی‌کننده هم هستند. Pure Active ، با داشتن قدرت آنتی‌باکتریال خود قادر است تا چرخه تکثیر باکتری‌ها را کنترل کرده و از ایجاد هرگونه آکنه و جوش جلوگیری نماید.

تعدیل چربی پوست

تعدیل چربی پوست

اشخاصی که دارای پوستی چرب یا مختلط هستند، به خوبی با مشکل چرب شدن و براق شدن نواحی گوناگون صورت خود آشنا هستند. غدد سباسی پوست این اشخاص، فعالیت بیستری نسبت به حالت معمول دارند و به تبع، سبوم و چربی بیشتری تولید می‌کنند.

این امر، موجب تجمع سبوم زائد در منافذ پوست و به‌وجود آمدن انواع آکنه‌های سرسیاه و زیر پوستی می‌شود. زغال فعال، با اثر بر مقدار فعالیت غدد سباسی، از تولید سبوم زائد جلوگیری می‌نماید. نتیجه این عملکرد فوق‌العاده، جلوگیری از چرب شدن پوست، افزایش ماندگاری آرایش و ممانعت از بروز آکنه‌ است.

به منظور جمع بندی مجموعه عملکردهای ذرات Pure Active موجود در ماسک زغالی، می‌توان به فواید ضد لک، ضد پیری و شاداب‌کننده آن هم اشاره نمود. ویژگی لایه‌برداری زغال فعال، کمک بسیاری به از بین بردن لک، جای جوش و تیرگی‌های پوستی می‌کند. افزون بر این، ذرات زغال با آبرسانی عمقی و تامین رطوبت لازم برای پوست، در کاهش چین و چروک‌های پوستی هم تاثیرگذار هستند.

مطالب مرتبط:  10 ماسک خیار برای صورت که پوست شما را دگرگون می‌کند

 

فواید ماسک زغال برای انواع پوست

فواید ماسک زغال برای انواع پوست

از آبرسانی و پاکسازی پوست گرفته تا روشن‌کنندگی، ماسک‌های صورت با توجه به مواد فعال استفاده شده در آن‌ها، قادرند تا فواید مختلفی داشته باشند. ماسک زغال هم یکی از انواع ماسک صورت است که با در نظر گرفتن مواد فراوری شده و سایر ترکیبات آن، می‌توان گفت فواید کم‌نظیری برای انواع جنس پوست به همراه دارد.

زغال فعال استفاده شده در انواع ماسک صورت، نوعی ماده متخلخل و طبیعی است که به آسانی ناخالصی‌ها را از بین می‌برد. افزون بر این، دارای قدرت پاک‌کنندگی عمقی است که آن را به موردی عالی جهت پاکسازی انواع پوست تبدیل می‌کند. خبر فوق‌العاده در رابطه با ماسک زغالی، این است که مناسب برای انواع پوست است.

ماسک زغال برای پوست چرب

ماسک زغال برای پوست چرب

همان‌گونه که پیش‌تر نیز اشاره شد، یکی از مشکلات اساسی پوست چرب، فعالیت بیش از اندازه غدد سباسی و تولید سبوم زائد در منافذ پوست است. به همین علت، اشخاصی که پوست چرب دارند بیشتر با ترشح بیش از اندازه چربی، آکنه‌های زیر پوستی و مسدودیت منافذ مواجه می‌شوند. اگر شما نیز پوست چربی دارید، ماسک زغال یکی از عالی‌ترین موارد ممکن برای شما است.

از جمله فواید ماسک زغال برای صورت این‌گونه افراد، می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • با اثر بر عملکرد غدد سباسی پوست سبب کنترل تولید و ترشح چربی طبیعی و سبوم می‌شود. در نتیجه از تجمع چربی و مسدودیت منافذ جلوگیری می‌کند.
  • تاثیر قابض زغال، به کوچک شدن منافذ باز و بزرگ شدن پوست کمک می‌کند.
  • جوش‌های سرسیاه را نابود می‌کند.
  • در درازمدت و با کنترل چربی، از برق زدن پوست شما جلوگیری خواهد کرد.

مطالب پربازدید:  استفاده از ماسک شب و خواص آن برای زیبایی و سلامت پوست

 

ماسک زغال برای پوست مختلط

ماسک زغال برای پوست مختلط

اشخاصی که پوست مختلطی دارند بیشتر در ناحیه T، با تولید و ترشح بیش از اندازه چربی روبه‌رو می‌شوند. این مسئله، بیشتر با بروز آکنه‌های مقاوم و براقیت پوست در این ناحیه همراه است.

فواید استفاده از ماسک زغال برای پوست مختلط عبارت هستند از:

  • ماسک زغال، چربی ناحیه T را به خوبی کنترل کرده و از براق شدن این نقاط در زمان آرایش جلوگیری می‌نماید.
  • با کنترل چرخه تولید باکتری، از بروز جوش و آکنه‌های چرکی جلوگیری می‌کند.
  • کمک بسیاری به یکدست شدن پوست و ایجاد تعادل می‌نماید.

ماسک زغال برای پوست خشک

ماسک زغال برای پوست خشک

یکی دیگر از انواع پوست که به معنای واقعی قادر است تا از فواید ماسک زغال بهره‌مند شود، پوست خشک است. ترک خوردگی، پوسته پوسته شدن و خشکی از دسته مشکلات اصلی پوست خشک به حساب می‌آیند که ماسک زغال قادر است به درمان آن‌ها کمک نماید:

  • ماسک زغال دارای قدرت لایه‌برداری ملایمی است و به آسانی می‌تواند سلول‌های مرده سطح پوست را نابود کند. این مسئله، موجب پاکسازی پوست و کاهش ترک خوردن و خشکی بافت آن می‌شود.
  • زغال فعال درپی افزایش راندمان تنفس سلولی، کمک بسیاری به تقویت پوست و کاهش خشکی آن می‌نماید.
  • با تقویت سد لیپیدی، از از دست رفتن رطوبت طبیعی پوست جلوگیری می‌کند.

مطالب کاربردی:  ماسک‌های خانگی برای خنک نگه داشتن پوست

بهترین زمان استفاده از ماسک زغال

از آن جایی که ماسک زغال باید حدود ۱۵ دقیقه بر روی پوست بماند، بهتر است زمان استفاده از آن را در برنامه مراقبت از پوست شبانه خود قرار دهید. صبح‌ها قبل از دوش گرفتن و شروع یک روز جدید هم می‌تواند مناسب‌ترین زمان برای استفاده از ماسک زغال باشد.

به یاد داشته باشید که مثل سایر ماسک‌های صورت، استفاده از ماسک زغال چند بار در هفته کافی است. بهتر است نهایت دو بار در هفته بیشتر از ماسک زغال چوب استفاده نکنید. اگر پوستی حساس دارید و متوجه شدید که پوست شما بعد از استفاده از ماسک زغال خشک می‌شود، استفاده از آن را به یک مرتبه در هفته کاهش دهید.

آشنایی با انواع فراورده‌های زغال فعال

هر چند زغال فعال این روزها به طور گسترده‌ای در تولید انواع ماسک و شوینده پوستی استفاده می‌شود، اما انتخاب محصول مناسب تا حد بسیاری به جنس پوست شما و نیازهای تخصصی آن وابسته است. در این بین، می‌توان ماسک‌های زغالی را محبوب‌ترین و پرطرفدارترین فروارده‌ این ماده ارزشمند دانست. ماسک زغالی در انواع گوناگونی تولید می‌گردد و یکی از بهترین ترکیبات این ماده را به خود اختصاص می‌دهد.

این ماسک‌ها، بیشتر با اکتیویته‌های دیگری مثل ویتامین C ، سالیسیلیک اسید و سایر عصاره‌های طبیعی مخلوط و فرموله می‌شوند و تنوع بسیار زیادی هم دارند.

بهترین ماسک زغال

بهترین ماسک زغال

ساده‌ترین راه جهت تهیه و استفاده‌ از فواید بی‌نظیر ماسک زغال ، خرید این ماسک است. البته تنوع برندهای موجود در بازار ممکن است موجب سردرگمی خریدار گردد. توصیه ما به شما جهت سهولت در انتخاب، توجه به ویژگی‌های پوست خودتان است.

  • درصورتی که دارای پوستی چرب هستید، می‌توانید از ماسک زغال دارای خاک رس استفاده کنید. فواید ماسک زغال در کنار خاک رس، باعث جذب بهتر چربی زائد پوست شما می‌شود.
  • برای پوست‌های خشک از ماسک‌هایی که دارای خاصیت آبرسانی هستند، استفاده نمایید تا سبب خشکی بیش از اندازه پوست نشود.
  • در زمان خرید ماسک زغال حتما کاتالوگ محصول را مشاهده و از سازش مواد تشکیل‌دهنده آن با پوست خود اطمینان حاصل نمایید.
  • دقت کنید که سیاه بودن رنگ ماسک به معنی این که ماسک دارای زغال فعال است، نمی‌باشد. جهت کسب اطمینان کاتالوگ محصول مدنظر را مطالعه نمایید.

 

منبع : mamaearth

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *