کاتالوگ انواع رنگ مو شرابی

حداقل یک بار هر خانمی در زندگی خود موهای خود را رنگ می‌کند و سراغ کاتالوگ رنگ مو می‌رود. رنگ مو شرابی یکی از محبوب‌ترین رنگ موهایی است که بیشتر خانم‌ها به دنبال استفاده از آن هستند. اما بسیار پیش می‌آید که این رنگ مو را روی سر خود امتحان کرده‌اند، با این حال در انتها از نتیجه کار رضایت نداشته‌اند و دیگر به سراغ این رنگ نرفته‌اند.

این اتفاق به این دلیل رخ می‌دهد که افراد معمولا تصور درستی از انواع رنگ‌های شرابی ندارند. به همین دلیل ما این مقاله را به معرفی انواع رنگ موهای شرابی اختصاص می‌دهیم.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

همه چیز درباره رنگ موی شرابی

همه چیز درباره رنگ موی شرابی

اولین سوالی که ممکن است درباره رنگ موی شرابی برای هرکدام از ما پیش بیاید، سرد یا گرم بودن این طیف رنگی است. رنگ مو شرابی می‌تواند به راحتی با ترکیبات مختلف ادغام شده و طیف بسیار گسترده‌ای از رنگ‌ها را خلق کند. به همین دلیل است که اکثر آرایشگران و متخصصان ترکیب رنگ مو، رنگ شرابی را به عنوان ترکیبی سازگار با دو طیف سرد و گرم می‌شناسند.

این رنگ اگر با رنگ آلبالویی، بادمجانی، بنفش و … ترکیب شود، به طیف آبی نزدیک می‌شود و تناژ سردی به خود می‌گیرد. در این حالت رنگ شرابی می‌تواند انتخاب فوق‌العاده‌ای برای پوست روشن و سفید باشد.

اما اگر رنگ شرابی با طیف مسی، ماهاگونی، قرمز و … ترکیب شود، به طیف قرمز نزدیک می‌شود و در دسته رنگ‌هایی با تناژ گرم قرار می‌گیرد. تناژهای گرم رنگ شرابی گزینه‌های فوق‌العاده‌ای برای پوست‌های گندمگون و سبزه است و می‌تواند جذابیت فراوانی به چهره‌ این افراد هدیه دهد.

بنابرای می‌توان گفت که رنگ مو شرابی از جمله طیف رنگ‌هایی است که می‌تواند با هر تناژ پوستی سازگاری پیدا کند. بنابراین هیچگونه محدودیتی برای استفاده از رنگ مو شرابی وجود ندارد و کافی است طیف مناسبی از این رنگ مو شگفت انگیز را انتخاب کنید.

با انواع رنگ موهای شرابی آشنا شوید

البته که رنگ موی شرابی تنها یک مدل و یک توناژ ندارد، بلکه شامل توناژهای متفاوتی می‌شود. اینکه با این مدل‌های مختلف آشنا شوید و بتوانید رنگ مناسبی را برای خود انتخاب کنید، بر ظاهر شما تاثیر فراوانی خواهد گذاشت. بنابراین ما هم در این قسمت به معرفی انواع رنگ موی شرابی می‌پردازیم.

رنگ مو شرابی ماهاگونی بدون دکلره

رنگ ماهاگونی یک از محبوب‌ترین رنگ موها در رنگ شرابی است.

نام شرابی ماهاگونی را حتما شنیده‌اید، چون یکی از محبوب‌ترین رنگ مو شرابی بین خانم‌ها به شمار می‌‌آيد. این رنگ از تلفیق قرمز و بنفش به دست می‌‌آيد.

برای این که شما را بیشتر با آن آشنا کنیم، بد نیست فرمول به دست آوردن آن را نیز به شما توضیح دهیم که نیازی به دکلره ندارد. اگر پایه موی طبیعی شما ۶ تا ۷ است، توصیه ما این است که نصف تیوپ رنگ ماهاگونی پایه ۶ و یک چهارم تیوپ رنگ شرابی پایه ۶ را یک چهارم تیوپ رنگ قرمز پایه ۶ ترکیب کنید.

واریاسیون دیگر ماده‌ای است که باید به این ترکیب اضافه شود. برای این کار به دو سانت واریاسیون آبی و دو سانت واریاسیون بنفش نیاز دارید. به آن باید یک پیمانه پودر دکلره رنگی قرمز و اکسیدان نه درصد اضافه کنید.

رنگ مو شرابی یاقوتی

یاقوتی یکی دیگر از انواع رنگ شرابی است.

رنگ مو شرابی یاقوتی یکی از محبوب‌ترین رنگ موهای شرابی است که شیوه درست کردن آن را به شما توضیح می‌دهیم.

اگر موی طبیعی شما به رنگ قهوه‌ای یا طلایی پایه متوسط است، نصف تیوپ قرمز ماهاگونی پایه ۶ را با نصف تیوپ رنگ قرمز گیلاسی و اکسیدان شماره ۱ مخلوط کنید. در انتها به آن دو سانت واریاسیون آبی اضافه کنید.

قیمت انواع رنگ مو شرابی

رنگ مو شرابی بدون دکلره

می‌توانید رنگ شرابی را بدون دکلره نیز به دست آورید.

دکلره کردن موها آسیب زیادی به آن‌ها وارد می‌سازد. به همین دلیل بسیاری ترجیح می‌دهند که رنگ دلخواه خود را بدون دکلره کردن به دست آورند.

یکی از این رنگ‌ها، رنگ مو شرابی است و برای اینکه بدون دکلره کردن به آن برسید، باید رنگ مو شرابی تیره شماره ۷۲ را به اندازه ۲/۳ تیوپ با شرابی تیره شماره ۳،۶ به اندازه ۱/۳ تیوپ مخلوط کنید و به میزان لازم اکسیدان ۹ درصد به آن اضافه کنید.

با این کار به راحتی می‌توانید رنگ مو شرابی تیره بدون دکلره را به دست آورید.

رنگ مو شرابی بادمجانی

رنگ بادمجانی شرابی تیره است.

برای به دست آوردن این رنگ مو شرابی روی مویی که رنگ طبیعی یا موی رنگ شده به رنگ قهوه‌ای پایه ۶ یا ۵ دارد، نیاز به رنگ شرابی پایه ۵ به اندازه سه چهارم تیوپ است که باید با یک چهارم تیوپ شرابی پایه ۴ مخلوط شود.

واریاسیون آبی و بنفش به اندازه دو سانت از هر کدام و همینطور مقداری اکسیدان شماره ۱ را به این ترکیب اضافه کنید.

رنگ شرابی انگوری

رنگ شرابی انگوری

یکی از پرطرفدارترین تناژهای رنگ موی شرابی، شرابی انگوری است. ترکیبی از طیف بنفش، قرمز و البالویی که جلوه‌ای چشم‌نواز و خارق‌العاده را روی موهای شما خلق می‌کند. اگر پوست روشنی دارید و به دنبال طیف رنگ موی شرابی مناسبی برای رنگ کردن موهایتان هستید، ترکیب شرابی انگوری برای شماست.

حداقل پایه برای رسیدن به این رنگ، 7_8 است. همچنین دو فرمول برای این ترکیب رنگ موجود است که می‌توانید به صورت دلخواه یکی از آنها را انتخاب کنید.

فرمول اول رنگ موی انگوری

  • سری رنگ RV شماره 6: دو سوم تیوپ
  • رنگ آلبالویی شماره 6.55: یک سوم تیوپ
  • اکسیدان 9 درصد

فرمول دوم رنگ موی انگوری

  • رنگ آلبالویی شماره 6.55: یک سوم تیوپ
  • رنگ بلوند شرابی تیره شماره 6.99: دو سوم تیوپ
  • اکسیدان 9 درصد

اگر ترکیب شرابی انگوری را برای رنگ کردن موهای خود انتخاب کرده‌اید، می‌توانید یکی از دو ترکیب رنگ بالا را استفاده کنید. همچنین توجه داشته باشید که نتیجه به دست آمده از هر دو فرمول یکسان است.

مراحل رنگ کردن موی شرابی انگوری

  1. مواد رنگ را با توجه به فرمول انتخابی خود در ظرف مخصوص رنگ ترکیب کنید و خوب هم بزنید.
  2. یک و نیم تا دو برابر اکسیدان 9 درصد را به ترکیب رنگ خود اضافه کنید و باهم مخلوط نمایید تا ترکیبی یکدست حاصل شود.
  3. در گام بعد با استفاده از برس مخصوص رنگ، تمام قسمت‌های مورد نظر موی خود را به ترکیب آماده شده آغشته نمایید و حدود 30 تا 40 دقیقه صبر کنید.
  4. در نهایت موهای خود را با شامپو مخصوص موهای رنگ شده آبکشی کنید.
  5. توصیه می‌شود که حتما برای احیا موها بعد از رنگ و دکلره، از سرم مو و روغن‌های تقویتی استفاده نمایید.

رنگ بادمجانی بدون دکلره

این رنگ را می‌توانید بدون دکلره درآورید.

بسیاری از خانم‌ها دوست دارند بدانند که چطور می‌توانند بدون دکلره کردن موهای خود، به رنگ مو شرابی بادمجانی برسند. این رنگ تیره مایل به آبی است. اگر موهای شما دارای رنگ‌های قهو‌ه‌ای و طلایی و زیتونی پایه ۵ به بالا است، از این فرمول استفاده کنید.

یک تیوپ رنگ شرابی پایه ۶ را با یک پیمانه پودر دکلره شرابی و پودر دکلره رنگی بادمجانی یا بنفش به اندازه یک پیمانه را به آن‌ها اضافه کنید. برای تکمیل آن نیاز به دو سانت واریاسیون بنفش و آبی و اکسیدان ۹ درصد دارید.

مطالب دیدنی: انواع رنگ موی نسکافه‌ای و راهنمای انتخاب رنگ نسکافه‌ای

رنگ مو ترکیبی شرابی قرمز

رنگ شرابی قرمز از ترکیب بنفش و قرمز به دست می‌آید.

نوع دیگر رنگ مو شرابی، شرابی قرمز است که از ترکیبی به دست می‌آيد که در ادامه توضیح خواهیم داد.

اگر تمایل دارید با دکلره این رنگ را درآورید، نیاز به پایه دکلره ۸ خواهید داشت که با سه چهارم تیوپ رنگ شرابي پایه ۶، یک چهارم تیوپ رنگ قرمز پایه ۶، دو سانت واریاسیون بنفش، یک سانت واریاسیون آبی و قرمز و اکسیدان ۶ درصد ترکیب شود.

در انتخاب واریاسیون باید دقت کنید که معمولا از رنگ بنفش برای آن استفاده می‌شود. اما اگر زمینه موی شما تن نارنجی دارد، علاوه بر واریاسیون بنفش باید از دو سانت واریاسیون آبی در آن استفاده کنید.

شرابی قرمز را می‌توانید بدون دکلره هم به دست آورید. اگر موی شما یکی از رنگ‌های قهوه‌ای، طلایی- قرمز از پایه ۵ به بالا را دارد، باید سه چهارم تیوپ رنگ شرابی پایه ۶، یک چهارم تیوپ رنگ ماهاگونی پایه ۶ یا ۷ و پودر دکلره رنگی شرابی به اندازه یک پیمانه سرپر و اکسیدان ۹ درصد را با هم ترکیب کنید.

رنگ مو شرابی بنفش تیره

رنگ مو شرابی بنفش تیره

طیف بنفشی که در این رنگ با شرابی ترکیب می‌شود، یکی از جذاب‌ترین رنگ موهای ممکن را برای شما خلق می‌کند. بنابراین اگر به دنبال رنگ مویی لوکس و شیک از طیف شرابی هستید، پیشنهاد ما تناژ بنفش تیره و شرابی است!

توجه داشته باشید که برای استفاده از این رنگ مو، حداقل پایه روشنی موها باید 7 باشد.

فرمول رنگ مو شرابی بنفش تیره

  • رنگ موی شماره 4.6: یک سوم تیوپ
  • رنگ موی شماره 44.56: دو سوم تیوپ
  • رنگ موی شماره 3.6: یک سوم تیوپ
  • رنگ موی سری V شماره 2: دو سوم تیوپ
  • اکسیدان 9 درصد
  • اکسیدان 6 درصد

رنگ شرابی صورتی

این رنگ از شرابی نسبت به رنگ‌های دیگر شرابی روشن‌تر است.

یکی از زیباترین رنگ‌های مربوط به رنگ مو شرابی، رنگ شرابی صورتی است. باید بدانید که درآوردن این رنگ روی مو بدون دکلره اصلا کار راحتی نیست و بهتر است این کار را با دکلره انجام دهید. برای این کار مراحل زیر را انجام دهید.

دکلره پایه ۸ را با نصف تیوپ رنگ مو ماگما یا قرمز توت فرنگی، نصف تیوپ رنگ شرابی پایه ۶، یک پیمانه پودر دکلره یاسی، دو سانت واریاسیون بنفش و اکسیدان ۶ درصد ترکیب کنید. رنگ به دست آمده نوعی رنگ مو شرابی روشن به شمار می‌آيد.

دکلره مو در خانه

اگر قصد دکلره کردن موهای خود را دارید، می‌توانید به راحتی مراحل زیر را دنبال کرده و به نتیجه دلخواه برسید. ولی توصیه می‌شود، هر 20 دقیقه مقاومت موهای خود را بررسی کنید تا از سوختن و آسیب دیدن آنها حین انجام عمل دکلره جلوگیری شود.

رسیدن موها به پایه 7-8 دکلره برای رنگ موی شرابی، به طور معمول 40 تا 120 دقیقه با توجه به جنس و رنگ پایه مو متغیر است.

مراحل انجام دکلره:

  • یک پیمانه پودر دکلره را با دو پیمانه اکسیدان 9 یا 12 درصد مخلوط کنید. ظرف انتخابی باید حتما پلاستیکی یا شیشه‌ای باشد.اکسیدان، دکلره و رنگ مو به راحتی با ظرف‌های فلزی واکنش می‌دهند و معمولا خنثی می‌شوند و عملکرد خود را از دست می‌دهند.
  • موهایتان را با توجه به حجم و بلندی، به 4 تا 8 دسته تقسیم کنید و با استفاده از کلیپس یا گیره درجای خود ثابت نمایید.
  • مواد دکلره را با فاصله  2 سانتی متر از ریشه موها، به تمام قسمت‌های موی خود بمالید.
  • حدود 20 تا 30 دقیقه صبر کنید و سپس قسمت ریشه موها را نیز دکلره کنید. در این بخش می‌توانید تمام قسمت‌های مو را ماساژ دهید و با استفاده از کلاه مخصوص دکلره یا پلاستیک روی آنها را بپوشانید. این کار سرعت عملکرد مواد دکلره را افزایش می‌دهد.
  • بعد از اینکه موها به پایه 6-7 رسیدند با آب ولرم آن‌ها را با شامپو بشویید و آبکشی کنید.
  • بعد از دکلره، ممکن است موهایتان خشک و بدحالت شوند. به همین دلیل توصیه می‌شود حتما از نرم کننده، سرم مو یا روغن‌های گیاهی استفاده کنید.

رنگ موی شرابی مورد علاقه شما کدام است؟

در این مقاله برای تصمیم درست شما در انتخاب رنگ موی شرابی مناسب، به توضیح و معرفی انواع رنگ موی شرابی پرداختیم. در انتها باید به شما بگوییم که رسیدن به یک رنگ مو شرابی چه با دکلره و چه بدون دکلره، اصلا کار سختی نیست. فقط باید با چگونگی آن آشنا باشید. در نهایت از شما خواهش می‌کنیم که دستورالعمل‌های زیر را انجام دهید و نظر خود را در رابطه با آن‌ها با ما در میان بگذارید.

 

منبع : therighthairstyles

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *