روشن کردن پوست صورت

لکه‌های روی پوست می‌تواند بر اثر نور آفتاب، آلودگی‌های محیطی، اثرات هورمونی، مواد شیمیایی موجود در لوازم آرایشی بهداشتی شیمیایی یا مشکلات ژنتیکی به وجود بیاید. چندین روش خانگی وجود داشته که به طور کاملا طبیعی می‌توان پوست را روشن‌تر کرد.

رژیم غذایی و سبک زندگی نیز قادرند تا بر روی روشنی یا تیره بودن پوست اثر بگذارند. در ادامه می‌خواهیم روش‌هایی را برای روشن کردن پوست صورت به شما آموزش دهیم، پس همراه ما باشید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

سفید کننده پوست چیست؟

سفید کننده پوست چیست؟

سفید کننده پوست یک نوع ماده آرایشی بوده که با استفاده از آن پوست روشن‌تر به نظر می‌رسد. این سفید کننده‌ها با کنترل ملاتونین درون پوست روشنی پوست را افزایش می‌بخشند.

تیرگی غیر معمول پوست می‌تواند ناشی از اختلالاتی بوده که موجب تیره شدن پوست می‌شود. لکه‌های سیاه روی پوست امکان دارد ناشی از سن بالا باشد. اشخاص برای از بین بردن این لکه‌های تیره از سفید کننده استفاده می‌نمایند. در ادامه می‌خواهیم روش‌های بی‌نظیری را برای روشن کردن پوست صورت به شما بگوییم، پس در ادامه با ما همراه شوید.

آیا سفید شدن پوست در سه روز برای پوست‌های تیره و کدر قابل انجام است؟

آیا سفید شدن پوست در سه روز برای پوست‌های تیره و کدر قابل انجام است؟

اغلب کسانی‌ که به دنبال روشن شدن پوست بدن می‌باشند، به طور معمول از رنگ تیره بدن خود خسته شده‌اند یا به پوست سفید علاقه‌مند هستند. روش‌های بسیار زیادی برای روشن شدن پوست و رفع تیرگی و کدری پوست بدن و صورت وجود دارد. بعضی از افراد تصور می‌کنند که معجزه سفید شدن پوست در یک روز امکان‌پذیر می‌باشد، که امری دور از دسترس نیست.

ممکن است تیرگی بدن کاملا ارثی و ژنتیکی باشد یا بر اثر مراقبت‌های اشتباه پوستی، بخشی یا ناحیه‌ای از بدن شما کاملا تیره یا کدر شود. نگران نباشید. با راه‌ حل‌هایی که در این مقاله آورده‌ایم، به‌خوبی معجزه سفید شدن پوست در یک هفته یا کم‌تر را بعد از یک مدت کوتاه مشاهده نمایید.

روشن كردن پوست صورت با ليزر

روشن كردن پوست صورت با ليزر

جهت روشن شدن پوست صورت سبزه با لیزر، می‌توان از لیزر تهاجمی استفاده نمود. در این شیوه، قسمتی از سطح پوست بخار شده و با آمدن پوست‌های جدید، آن لکه‌های عمیق و تیره قدیمی از بین می‌رود. روش دیگر، لیزر غیر تهاجمی بوده که در فرایند آن، پزشک، با تاباندن لیزر به عمقی‌ترین نقاط پوست، رنگ آن را روشن‌تر خواهد نمود.

نکاتی جهت جلوگیری از ایجاد لکه‌های تیره بر روی پوست

نکاتی جهت جلوگیری از ایجاد لکه‌های تیره بر روی پوست

با انجام مراحل زیر می توانید از ایجاد لکه‌های سیاه روی پوست خود جلوگیری نمایید.

  • از قرار گرفتن طولانی مدت در تابش خورشید خودداری کنید. در صورتی که در فضای بیرون از خانه هستید سعی کنید در سایه قرار بگیرید یا با کلاه‌های مخصوص از تابش مستقیم خورشید به پوست خود جلوگیری کنید.
  • هر روز از کرم‌های ضد آفتاب استفاده نمایید.SPF 30 یا بیشتر جهت جلوگیری از نور خورشید مناسب است، هر دو ساعت از این کرم‌ها استفاده نمایید. با پوشیدن لباس‌های استین بلند استفاده از عینک‌های آفتابی و کلاه‌های لبه دار نگذارید نور آفتاب مستقیم به پوست شما بتابد.
  • بهداشت پوست را رعایت نمایید.
  • به طور منظم پوست خود را شسته و از مالش شدید پوست زمان شستشو خودداری نمایید.
  • سیگار و نوشیدنی‌های الکلی استفاده نکنید.
  • استفاده از روش‌های خانگی برای روشن کردن پوست

نکاتی جهت جلوگیری از ایجاد لکه‌های تیره بر روی پوست

از روش‌های زیر می‌توانید جهت روشن شدن پوست صورت به روش خانگی استفاده نمایید.

ماسک ماست و آرد نخود

استفاده از ماست در خانه روشی جهت جوانسازی پوست به شمار می‌رود. هم استفاده خارجی هم مصرف ماست به صورت خوراکی در لطافت و سلامت پوست تاثیر بسیار زیادی دارد. با توجه به اینکه ماست از شیر تهیه می‌شود، غنی از مواد مغذی‌ای بوده که برای پوست مفید هستند. اسید لاکتیک موجود در ماست سبب سفید شدن پوست می‌شود. آرد نخود نیز با تامین بسیاری از مواد مورد نیاز پوست به سلامت آن کمک می‌کند. آرد نخود همراه با ماست ماسک خوبی جهت روشن كردن پوست صورت و بدن به شمار می‌رود.

ترکیب آرد نخود و ماست می‌تواند چربی‌های اضافه را از بین برده و کمک به ایجاد رطوبت در پوست نماید.

  1. ماست و آرد نخود را با یکدیگر مخلوط کرده و روی پوست خود بزنید.
  2. حدود 30 دقیقه صبر کرده تا خشک شود.
  3. پوست خود را ماساژ بدهید و پس از آن با آب بشویید.
  4. جهت رفع آفتاب سوختگی این روش را دو تا سه هفته تکرار کنید.

ماسک انبه

ماسک انبه

انبه نیز دارای مواد بسیار مغذی برای پوست می‌باشد و از دیربار برای سلامت پوست مورد استفاده قرار می‌گرفته است. انبه موجب سلامت بیشتر پوست شده و سفید کننده طبیعی پوست به شمار می‌رود.

  1. یک عدد موز و یک عدد انبه را با یکدیگر مخلوط نمایید و به آن عسل اضافه کنید.
  2. به خوبی مخلوط نمایید و ترکیب به دست آمده را روی پوست خود بمالید.
  3. بگذارید 15 تا 20 دقیقه روی پوست باقی بماند و سپس آن را با آب گرم بشویید و پوست خود را خشک نماید.

قیمت انواع کرم ضد لک و روشن کننده پوست صورت اورجینال

 

آب مرکبات

مرکبات دارای مقدار زیادی ویتامین C بوده و برای پوست مفید می‌باشند. همچنین آب مرکبات می‌تواند به صورت سفید کننده‌ای طبیعی عمل نماید. استفاده روزانه از آب میوه تازه می‌تواند پوست را شاداب کرده و آن را لطیف و ملایم نماید. جهت استفاده از آبمیوه می‌توانید صورت خود را با آن شسته و یا در رژیم غذایی روزانه از آن استفاده نمایید.

عسل

عسل

ممکن است لکه‌های تیره روی پوست در اثر خشکی پوست باشند، عسل می‌تواند به آبرسانی به پوست کمک زیادی کند. عسل ماده‌ای انتی باکتریال می‌باشد. عسل از ایجاد آکنه جلوگیری کرده و در رفع جای جوش‌ها و آکنه هم مفید است. جهت استفاده از عسل می‌توانید به طور مستقیم آن را روی لکه‌های تیره بمالید.

لیمو

با توجه به اینکه لیمو دارای اسید سیتریک است مثل پرتقال می‌تواند سفید کننده خوبی برای پوست به شمار رود. ویتامین موجود در آب لیمو منجر به بهبود سلول‌های پوست شده و تولید سلول‌های پوستی جدید را تقویت می‌نماید.

لیمو غنی از انتی اکسیدان است و موجب رفع بیماری‌های پوست می‌شود. جهت استفاده از این روش می‌توانید آب لیمو را با آب مخلوط نموده و روی پوست بمالید و پس از ده دقیقه آن را بشویید. آبلیمو اسید فراوانی دارد، بنابراین پیش از استفاده میزان حساسیت پوست خود با اسید آن را سنجیده و هرگز روی زخم‌هایی که باز می‌باشند از این ترکیب استفاده نکنید.

ژل آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا

آلوئه ورا به علت داشتن خواص خنک کنندگی و ضد التهابی برای سفید کردن پوست مناسب است. استفاده از آلوئه ورا تقسیم سلولی را سرعت بخشیده و سبب بهبود سریع‌تر جراحت‌های روی پوست می‌شود. این گیاه در درمان بعضی از بیماری‌های پوستی هم مفید است. همچنین آلوئه ورا دارای موادی خاصی بوده که سس سفید شدن پوست می‌شود. ژل آلوئه ورا را روی پوست خود بمالید و پس از 15 تا 20 دقیقه با آب ولرم بشویید.

مطالب کاربردی:  7 اشتباه در مراقبت از پوست صورت از دیدگاه متخصصان

 

خیار

خیار

موادی که از خیار به دست می‌آیند برای پوست بسیار مفید هستند. خیار منبع خوبی برای آنتی اکسیدان و ویتامین A  و C  می‌باشد. آب خیار می‌تواند سبب آبرسانی مناسب به پوست شود.

همچنین خیار موجب برطرف شدن قرمزی‌ها و التهابات پوستی می‌شود. در ضمن خیار از تشکیل ملاتونین در پوست جلوگیری کرده که عاملی برای سفیدی پوست است. خیار خواصی داشته که سبب ساخته شدن کلاژن در بدن شده و جالب است بدانیم برای تمامی انواع پوست خیار مناسب است. جهت استفاده آب خیار را گرفته و و صورت خود را با آن بشویید.

مطالب مرتبط:  قرص سفیدکننده پوست چیست و مصرف آن چه عوارضی دارد

 

آرد جو

جو برای انواع گوناگونی از بیماری‌های پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده جهت رفع دانه‌های ریز روی پوست مناسب می‌باشد. این ماده جهت رفع خشکی و اگزما هم مفید است.

آرد جو دارای موادی بوده که از تاثیرات منفی تابش خورشید را جلوگیری می‌کند. سازمان غذا و داروی آمریکا از این ماده به طور معمول در درمان بیماری‌های پوستی استفاده می‌نماید. مقداری جو را جوشانده و پس از خنک کردن روی پوست بمالید و بعد از 10 تا 15 دقیقه آن را با آب بشویید.

جوش شیرین

جوش شیرین

روشن كردن پوست صورت با جوش شيرين امکان پذیر است، تنها کافی است دو قاشق غذاخوری جوش شیرین را با یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه و سه قاشق چای خوری آب لیمو ترش تازه مخلوط نمایید و بر روی پوست صورت خود بزنید، بگذارید 10 دقیقه بماند و سپس با آب سرد به خوبی بشویید.

روشن شدن پوست صورت با خمیر دندان

روشن شدن پوست صورت فوری با خمیردندان ممکن است، با توجه به اینکه خمیر دندان دارای اجزای ضد باکتری می‌باشد، لکه‌های تیره پوست را  کم‌رنگ کرده و موجب می‌شود پس از مالیدن و شستشوی آن بعد از نیم ساعت، پوست سفید‌تر به نظر بیاید.

آیا رژیم غذایی می‌تواند ارتباطی با سفیدی پوست داشته باشد؟

آیا رژیم غذایی می‌تواند ارتباطی با سفیدی پوست داشته باشد؟

سلامتی کلی پوست به مواد مغذی که بدن دریافت می‌نماید، وابسته است. جهت داشتن پوستی سالم و زیبا باید از رژیم غذایی متعادلی استفاده کنیم. جهت تاثیر بهتر می‌توانیم به همراه رژیم غذایی مناسب از مکمل‌های غذایی هم استفاده کنیم.

آیا انجام یوگا به صورت منظم می‌تواند اثری در سلامتی و روشن کردن پوست صورت داشته باشد؟

یوگا موجب می‌شود تا تعادل مناسبی میان بدن و روان و سلامتی ذهنی داشته باشید. انجام روزانه یوگا می‌تواند سبب بهبود سلامت پوست و اندام‌های خارجی شود. دلیل این مسئله بهبود عملکرد سیستم هاضمه و گردش خود در بدن است. یوگا همچنین جهت دفع سموم بدن مفید است. بسیاری از حرکات یوگا منجر به مقاوم شدن پوست شده که مانع از چروک زود هنگام می‌شود.

مطالب پربازدید:  خواص شگفت انگیز روغن کنجد برای پوست و مو

 

روشن کردن پوست صورت با ترفندهای کاربردی و آسان

روش‌هایی که برای روشن کردن پوست صورت به آن‌ها اشاره شد، در طول زمان قادرند تا موثر واقع شوند. یک درمان کلی که برای همه قابل انجام باشد و در یک مرحله مشکل را حل نماید، وجود ندارد. بهترین راه این است که به متخصص پوست مراجعه کرده تا علت اصلی لکه‌های سیاه روی پوست خود را بدانید. پس از آنکه دلیل اصلی لکه‌ها را فهمیدید باید به درمان‌های خانگی یا پزشکی بپردازید.

 

منبع : mykaoshop

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *