از بین بردن گودی زیر چشم

تشخیص بهترین روش جهت از بین بردن گودی زیر چشم به ما کمک کرده تا پوستی زیبا و جذاب داشته باشیم. روش‌های بسیار زیادی جهت از بین بردن گودی زیر چشم وجود داشته که در این میان انتخاب بهترین روش برای درمان اهمیت بسیار زیادی دارد. به همین دلیل در این مقاله از مجله مدیسه تصمیم گرفتیم تا روش‌های گوناگونی را برای برطرف کردن گودی زیر چشم مورد بررسی قرار دهیم، در نتیجه اگر شما هم مدتی است که با مشکل گودی زیر چشم مواجه شده‌اید، با ما همراه باشید.

 گودی زیر چشم چیست؟

گودی زیر چشم چیست؟

پوست نواحی اطراف چشم بسیار حساس می‌باشد و عوامل مختلف و گوناگونی قادر است تا بر روی سلامت آن تاثیر بگذارد. در بعضی از مواقع عواملی مثل پیری، کم خوابی یا کم آبی بدن منجر به گود افتادگی زیر چشم می‌شود؛ ولی باید توجه داشته باشید که بعضی از بیماری‌ها نیز موجب فرورفتگی چشم می‌شوند. پوست زیر چشم‌ها ظریف هستند، به همین خاطر گاهی اوقات، گود افتاده و یا تیره‌تر از دیگر نقاط صورت به نظر می‌رسند.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

چشم‌های گود افتاده به طور معمول نتیجه پیری و یا مسائل سلامتی بوده که البته این موارد کم‌تر نگران‌کننده می‌باشند. گزینه‌های درمان می‌تواند شامل استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی، داروهای طبی و خانگی (که از مواد طبیعی در آن‌ها به کار رفته است ) و جراحی باشد. همان گونه که گفته‌ شد، سن نقش بسیار مهمی در فرو رفتگی چشم‌ها بازی می‌کند و چشم‌های گود افتاده در اشخاص مسن شایع‌تر است.

ولی عوامل دیگری هم می‌توانند در چشم‌های گود افتاده نقش داشته‌ باشند. که به همان میزان افراد جوان‌تر را هم تحت ‌تاثیر قرار می‌دهد. اگر می‌خواهید بدانید بهترین روش‌ها جهت از بین بردن گودی زیر چشم چیست، تا انتها با ما همراه باشید.

علت گودی زیر چشم اقایان و بانوان چیست؟

علت گودی زیر چشم اقایان و بانوان چیست؟

همان طور که در بخش بالا گفته شد، گودی زیر چشم قادر است تا دلایل مختلفی داشته باشد که در ادامه به بررسی هر یک خواهیم پرداخت.

رژیم کاهش وزن

زمانی که بدن وزن بسیار زیادی را از دست می‌دهد، کاهش چربی در نواحی گوناگون بدن از جمله صورت موجب می‌شود رگ‌های خونی اطراف چشم بیشتر مشاهده شوند و تیره‌‌تر به نظر بیایند. به همین خاطر کاهش چربی دور چشم موجب گود و تیره دیده‌تر شدن این نقاط می‌شود.

ژنتیک

ژنتیک مستقیما تاثیر بر روی نحوه قرارگیری چشم‌ها روی استخوان صورت دارد. به صورتی که تعدادی از اشخاص یک خانواده ممکن است دارای گودی زیر چشم باشند.

افزایش سن

علت گودی زیر چشم اقایان و بانوان چیست؟

با افزایش سن چربی و تراکم استخوان در نواحی گوناگون بدن از جمله صورت کاهش پیدا کرده و در نتیجه با کاهش یافتن چربی در ناحیه زیر چشم پوست این ناحیه به نظر گود می‌رسد. همچنین با بالا رفتن سن، توانایی پوست برای تولید کلاژن کاهش یافته و پوست اطراف چشم نازک و شفاف شده، در نتیجه مویرگ‌های زیر آن مشخص می‌گردد.

کمبود خواب

کم خوابی یکی از مشکلاتی بوده که جوامع در حال پیشرفت با آن مواجه هستند به صورتی که مشغله‌های کاری و ذهنی منجر به جلوگیری از داشتن خواب با کیفیت شده و در نتیجه مشکلات متفاوتی برای بدن به وجود می‌آورد. یکی از همین مشکلات گودی زیر چشم بر اثر کم خوابی می‌باشد.

کم آبی بدن

علت گودی زیر چشم اقایان و بانوان چیست؟

در صورتی که از آب کافی در طی روز استفاده ننمایید، ممکن است مشکلات شدیدی برای سلامتی شما پدید بیاید.  این مشکل که اغلب در کودکان به وجود می‌آید، به این شکل است که مصرف کم آب موجب فعالیت بیشتر ویروس‌ها و باکتری های موجود در معده شده و در نتیجه کودک شما ممکن است به اسهال یا استفراغ دچار بشود. به همین خاطر جهت حفظ سلامت بدن و جلوگیری از فرورفتگی زیر چشم مصرف روزانه آب کافی را  فراموش ننمایید.

قیمت انواع محصولات مراقبت دور چشم با کیفیت

 

سیگار کشیدن

سیگار کشیدن به صورت مستقیم کلاژن‌های موجود در پوست را تخریب نموده و موجب می‌شود پوست شما خاصیت ارتجاعی خود را از دست بدهد. این مسئله موجب افتادگی پوست صورت و گود شدن زیر چشم می‌شود.

روش‌های از بین بردن گودی زیر چشم

روش‌های از بین بردن گودی زیر چشم

بعضی از گودی‌های زیر چشم که در اثر آلرژی یا عفونت سینوسی به وجود می‌آیند را می‌توان با دارو درمان نمود. به عنوان مثال استفاده از آنتی هیستامین‌ها و قطره‌های چشمی جهت بهبود علایم گودی چشم آلرژیک بسیار موثر هستند. در ادامه روش‌های گوناگونی را جهت درمان گودی زیر چشم معرفی خواهیم کرد.

تغییرات سبک زندگی و درمان گودی زیر چشم در خانه

تغییرات سبک زندگی و درمان گودی زیر چشم در خانه

  • برنامه خواب منظمی داشته و سعی کنید به صورت میانگین 7 تا 8 ساعت خواب را در طی شبانه روز به برنامه ریزی خود اضافه نمایید.
  • از کرم‌های دور چشم مناسب برای روتین روزانه خود استفاده نمایید.
  • استفاده از روغن بادام موجب تغییر رنگ چهره و رنگ پوست شده و به همین خاطر با روشن کردن پوست اطراف چشم موجب درمان گودی آن خواهد شد. کیسه‌های چای ولرم را به صورت مستقیم در زیر چشم خود قرار دهید، چرا که چای غنی از آنتی اکسیدان‌ها بوده و موجب گردش خون خواهد شد.
  • از استفاده روزانه از کرم ضد آفتاب غافل نشوید.
  • استفاده از کمپرس آب سرد موجب بهبود یافتن جریان خون در نقاط اطراف چشم شده و در نتیجه گودی آن را برطرف می‌نماید.
  • رژیم غذایی سالمی که دارای سبزیجات با برگ‌های تیره هستند را به تغذیه روزانه خود اضافه نمایید.
  • مطمئن باشید با ترک سیگار می‌توانید قدم مثبتی در درمان گودی زیر چشم خود بردارید.
  • هرگز با آرایش به تخت‌خواب نروید و پیش از خواب آرایش صورت خود را به صورت کامل پاک نموده و از یک مرطوب کننده مناسب پوست استفاده نمایید.

اقدامات پزشکی

تغییرات سبک زندگی و درمان گودی زیر چشم در خانه

اقدامات پزشکی گوناگونی مثل انواع جراحی‌ها جهت برطرف کردن گودی زیر چشم وجود دارد. البته باید در نظر داشته باشید که انجام جراحی بدون خطر نیست، در نتیجه نیاز است با پزشک خود مشورت نمایید.

مطالب کاربردی:  ۱۰ روش که می‌تواند سیاهی دور چشم را از بین ببرد

 

استفاده از فیلرهای پوستی برای گودی چشم

استفاده از فیلرهای پوستی برای گودی چشم

استفاده از فیلر یا ژل جهت درمان گودی زیر چشم یکی از روش‌های پزشکی و میان مدت جهت درمان این مشکل می‌باشد. تزریق انواع ژل‌های پوستی که دارای هیالورونیک اسید هستند، به صورت میانگین در مدت چند ماه یا چند سال امکان دارد مشکل گودی زیر چشم شما را برطرف نمایند و ظاهر زیبایی را در صورت شما به وجود آورند.

جراحی‌های زیبایی برای گودی چشم

جراحی‌های زیبایی برای گودی چشم

انجام بعضی از جراحی‌ها مثل لیفت صورت موجب می‌شود تا گودی زیر چشم تا حد فراوانی کاهش پیدا کند. این روش در مقایسه با دیگر روش‌ها حساسیت بالاتری دارد و به زمان بهبود بیشتری نیاز دارد، ولی با این وجود یکی از روش‌های دائمی جهت درمان گودی زیر چشم است.

از بین بردن گودی زیر چشم، با رعابت نکاتی ساده

بسیاری از اشخاص در طی زندگی خود با مشکل گودی چشم مواجه می‌شوند که اغلب خانم‌ها با انجام تکنیک‌های آرایشی مثل استفاده از انواع کانسیلر برای نواحی اطراف چشم و مشاهده خطای دید به صورت موقت مشکل گودی چشم خود را برطرف می‌نمایند. همان طور که در بخش بالا گفتیم گودی زیر چشم به عوامل گوناگونی بستگی داشته که در این میان روش‌های درمان گودی زیر چشم انواع مختلفی دارد که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

مطالب پربازدید:  بهترین محصولات مراقبت از پوست کره ای و 10 برند برتر آن

 

بهتر است بدانید که بهترین ویتامین برای گودی چشم ویتامین D است، چرا که این ماده با داشتن خواص آنتی اکسیدانی در روشن شدن و جوانسازی پوست موثر است. همچنین رفع گودی زیر چشم با وازلین نیز امکان پذیر است، جهت رفع گودی چشم با وازلین، این ماده را با چند قطره آب لیمو ترکیب کرده و آن را دور چشم بمالید و اجازه داده تا حدود یک ساعت بماند و پس از آن با آب سرد بشویید. آب لیمو باید حتما تازه باشد و بیشتر از دو الی سه قطره استفاده نشود.

 

منبع : cosmeticskinclinic

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *