سیاهی دور چشم

اگرچه سیاهی دور چشم خطرناک نیست ولی بسیاری از اشخاص به دنبال این بوده که حلقه‌های تیره در اطراف چشمان آن را از بین ببرند. ولی در حقیقت از بین بردن کل این تیرگی شدنی نیست. بعضی از افراد تصور می‌کنند که سیاهی دور چشم موجب خسته و مسن‌تر نشان دادن آن‌ها می‌شود. در نتیجه سعی در رفع آن دارند یا میزان آن را به حداقل برسانند. جهت آنکه متوجه شوید چطور این حلقه‌ها را ناپدید یا کمرنگ‌تر نمایید به خواندن این مقاله در مجله اینترنتی مدیسه ادامه بدهید.

سیاهی دور چشم نشانه چیست؟

سیاهی دور چشم نشانه چیست؟

علت سیاهی دور چشم چه چیزی است؟ از جمله بیماری‌هایی که ممکن است خود را با سیاهی اطراف چشم بروز دهد می‌توان به بیماری‌های کلیوی، افزایش سن، بیماری‌ها و مشکلات کبد و سیاهی دور چشم، مشکلات قاعدگی و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

این موارد حتما باید توسط پزشک معاینه و به طور ریشه‌ای مشکل برطرف شود. مشکلاتی مثل تیرگی و سیاه شدن اطراف چشم را جدی بگیرید و حتما از پزشک خود برای برطرف شدن مشکل مشاوره بگیرید. چرا که بعضی از مواقع مشکل آنقدر جدی بوده که حتی فکرش را هم نمی‌کنید. ولی درمان و رفع تیرگی دور چشم در سه روز چگونه است؟

چطور سیاهی دور چشم را از بین ببریم؟

چطور سیاهی دور چشم را از بین ببریم؟

اشخاص می‌توانند با داشتن خواب بیشتر و رفع کم خوابی‌ها این تیرگی‌ها را محو نمایند. وقتی که شخصی در می‌یابد که تیرگی دور چشم‌های او در حال گسترش می‌باشد، می‌تواند از روش‌های گوناگونی جهت رفع آن اقدام نماید.

بعضی از افراد عادت‌های سبک زندگی خود را تغییر می‌دهند. ولی بعضی دیگر سراغ داروهای زیبایی را می‌گیرند. اگرچه این روش‌ها مناسب به نظر می‌رسند ولی در حقیقت بسیاری از آن‌ها بی‌اثر هستند.  نمی‌توان سیاهی دور چشم‌‎ها را به طور کامل از بین برد؛ ولی روش‌هایی وجود داشته که می‌توان شدت آن را کم نمود.

داشتن خواب کافی

چطور سیاهی دور چشم را از بین ببریم؟

بعضی از افراد متوجه می‌شوند که با داشتن خواب بی‌کیفیت و نامرتب و ناکافی حلقه‌های دور چشم آن‌ها افزایش پیدا می‌کند. کم خوابی قادر است تا موجب شدت سیاهی دور چشم شود. بعضی از تحقیقات نشان داده که خواب کافی و سلامتی موجب کاهش این سیاهی می‌شود.

بالاتر نگه داشتن سر موقع خواب

چطور سیاهی دور چشم را از بین ببریم؟

ممکن است اشخاص زمانی که صبح بیدار می‌شوند سیاهی دور چشم آن‌ها افزایش داشته باشد اما در طی روز از شدت آن کاسته شود. این به علت وجود رگ‌های خونی در اطراف چشم می‌باشد. سیاهی دور چشم می‌تواند ناشی از ورم کردن زیر چشم‌ها باشد. با بالاتر قرار دادن سر در زمان خوابیدن خون کم‌تر از سر و صورت عبور کرده و منجر به کاهش ورم زیر چشم و در نتیجه کاهش سیاهی دور چشم گردد.

قیمت انواع محصولات مراقبت دور چشم اورجینال و باکیفیت

 

از کمپرس آب یخ استفاده کنید

کسانی که از سیاهی دور چشم رنج می‌برند، می‌توانند از کمپرس آب یخ استفاده نمایند. کمپرس آب سرد موجب انقباض رگ‌های خونی شده و سیاهی دور چشم را محو می‌نماید. کمپرس آب سرد همچنین می‌تواند موجب کاهش ورم دور چشم و در نتیجه کاهش تیرگی دور چشم‌ها شود.

کم‌تر در معرض آفتاب قرار بگیرید

چطور سیاهی دور چشم را از بین ببریم؟

می‌توانید با استفاده از عینک‌های مخصوص و کلاه کم‌تر در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار بگیرید، چرا که این مسئله موجب کاهش تیرگی دور چشم‌ها می‌شود. استفاده از مرطوب کننده‌ها و عینک آفتابی و ضد آفتاب از پوست در مقابل اشعه خورشید حفاظت نموده و مانع از افزایش تیرگی دور چشم می‌شود.

استفاده از خیار و چای کیسه ای

چطور سیاهی دور چشم را از بین ببریم؟

گاهی می‌توان از برش‌های خیار در نواحی دور چشم استفاده نمود. این کار می‌تواند موجب روشن‌تر شدن پوست زیر چشم گردد. مکانیسم عملکرد این روش معلوم نبوده ولی ممکن است خنکی برش‌های خیار موجب کاهش تورم چشم‌ها شود و در نتیجه تیرگی این نواحی را محو نماید. همچنین بعضی از افراد از چای کیسه‌ای استفاده می‌کنند. بگذارید تا کیسه چای در فریزر به طور کامل سرد شود و پس از آن کیسه را روی چشم‌های خود قرار دهید.

این روش نیز همچون روش کمپرس آب یخ و استفاده از برش‌های خیار ممکن است از همان مکانیسم روش کمپرس آب سرد بهره ببرد. بعضی از افراد تصور می‌کنند استفاده از چای کیسه‌ای کافئین دار می‎تواند منجر به انقباض رگ‌ها شده و ظاهر پوست را روشن‌تر کند.

کافئین می‌تواند سبب افزایش جریان خون در رگ‌ها شده و زیر چشم را شاداب‌تر و جوان‌تر نشان بدهد. دانشمندان هنوز استفاده از برش‌های خیار یا استفاده از چای کیسه‌ای خنک شده جهت جلوگیری یا بهبود تیرگی چشم‌ها را مورد تحقیق قرار نداده‌اند.

مطالب کاربردی:  طریقه مصرف انواع سرم دور چشم چیست؟

 

ویتامین C

ویتامین C منجر به افزایش ساخت کلاژن در بدن می‌شود. افزایش کلاژن در زیر چشم‌ها موجب حرکت و تازه شدن خون می‌شود. ساکن ماندن خون در رگ‌های زیر چشم سبب افزایش سیاهی دور چشم‌ها خواهد شد. اشخاص وقتی از داروهای زیبایی دارای ویتامین C  استفاده می‌کنند، بهبود بزرگی را در سیاهی دور چشمان خود مشاهده خواهند کرد.

کرم های مخصوص رتیونید

چطور سیاهی دور چشم را از بین ببریم؟

کرم‌های رتیونید در تمامی فروشگاه‌های لوازم آرایشی بهداشتی یافت می‌شوند که قادرند تا موجب افزایش کلاژن در رگ‌های خونی دور چشم شوند. این مسئله سبب بهبود تیرگی دور چشم‌ها می‌شود. کرم‌های دارای ویتامین A محتوی ملانین پوست زیر چشم را کاهش داده و سبب روشن‌تر شدن این نواحی می‌شوند. این کرم‌ها برای تمامی افراد مناسب نیستند. افراد جهت مصرف این نوع کرم‌ها باید حتما با پزشک مشورت نمایند.

کرم‌های اسید کوجیک و کرم های آربوتین

این کرم‌ها تولید ملانین در پوست را مختل می‌نمایند. بر طبق یک تحقیق معتبر کمبود این مواد می‌تواند موثر باشد. بسیاری از اشخاص در کشورهای مختلف به دلیل اثرات جانبی این کرم‌ها آن را در اختیار ندارند. اربوتین و اسید کوجیک به طور طبیعی در بدن وجود داشته و تولید می‌شوند. اربوتین موجب بهبود تیرگی نواحی دور چشم‌ها شده ولی افزایش بیش از اندازه آن می‌تواند موجب بروز بیماری‌هایی شود. جهت استفاده از این پمادها باید از پیش با پزشک و متخصص مربوطه مشورت نمایید.

ویتامین K

چطور سیاهی دور چشم را از بین ببریم؟

در یک مطالعه دانشمندان اثر ضد چروک و پدهای سیاهی دور چشم که دارای 3 درصد کافئین و 1 درصد ویتامین  E بودند را مورد بررسی قرار دادند. اشخاص شرکت کننده در این آزمایش پد چشم را به مدت چهار هفته هر شب یک ساعت روی چشم خود قرار دادند. نتیجه آزمایش این بود که تایید می‌کرد این پدها منجر به کاهش تیرگی دور چشم می‌شوند. آزمایش و تحقیقات بیشتری باید انجام شود تا تاثیر این پدها بر روی تیرگی دور چشم را تایید نمایند.

آرایش کردن

بعضی از افراد جهت پنهان کردن سیاهی دور چشم از لوازم ارایشی استفاده می‌نمایند. لوازم آرایشی که از مواد معدنی به دست می‌آیند برای این کار مناسب هستند. براق کننده‌های پوست از مواردی بوده که اگر برای چشم استفاده شوند، می‌توانند اثرات خوبی داشته باشند اما درکل آرایش کردن روش مناسبی جهت درمان یا کنترل پیشرفت تیرگی دور چشم‌ها نیست.

مطالب پربازدید:  چگونه و چه زمانی از کرم دور چشم استفاده کنیم؟

 

درمان سیاهی دور چشم طب سنتی

درمان سیاهی دور چشم طب سنتی

همیشه افراد جهت درمان بسیاری از بیماری‌‎ها به طب سنتی رجوع کرده که در مواردی بسیار تاثیرگذار هم خواهد بود. برای از بین بردن سیاهی دور چشم درمان خانگی نیز راهکارهای مفیدی داشته که ما در اینجا به بعضی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد :

شما می‌توانید با استفاده از روغن بادام شیرین، روغن نارگیل، روغن کرچک، روغن گل رز، برگ نعناع، بابونه، زردچوبه و زعفران تاثیرات مثبتی را بر روی درمان سیاهی دور چشم خود داشته باشید. همچنین شما می‌توانید با رعایت بعضی از نکات در خانه مثل : نوشیدن آب به مقدار زیاد، درمان آلرژی، استراحت کافی و خواب مناسب، کاهش استرس، استفاده از رژیم غذایی مناسب و بعضی از این موارد تاثیرات چشمگیری بر روی رفع سیاهی دور چشم و کلیه خود داشته باشید.

 

منبع : clevelandclinic

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *