آموزش فر کردن مو در خانه

فر کردن مو می‌تواند تغییر بسیار جذابی در ظاهر شما ایجاد کند. اگر به دنبال راهی جهت تنوع دادن به ظاهر موهای خود هستید ولی نمی‌خواهید به رنگ مو یا کوتاهی موهای خود فکر کنید،‌ حتما این روش را امتحان نمایید.

همانطور که از قبل می‌دانید،‌ فر کردن مو با ابزارهای حرارتی مثل سشوار و اتوی مو می‌تواند آسیب زننده، سخت و زمان‌بر باشد. همچنین،‌ حرارت ممکن است به موهای شما آسیب جبران ناپذیری برساند. بنابراین احتمالا به فکر افتاده‌اید که روش‌های متنوع‌تری را امتحان کنید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

داشتن موهای مواج و فر ، یکی از استایل‌های همیشه جذاب به حساب آمده که از هزاران سال پیش مورد استقبال قرار گرفته است. با این حال، درصد کمی از افراد به صورت ژنتیکی از موهبت داشتن موهای فر برخوردار می‌باشند. اگر شما نیز در این دسته قرار می‌گیرید، نیازی به نگرانی نیست. چرا که ترفندهای بسیار ساده و راحتی برای فر کردن مو وجود داشته که به شما کمک می‌کنند در کمترین زمان زیباترین فرها را روی موهای خود اجرا نمایید.

نکاتی که قبل از فر کردن موها بهتر است بدانید

نکاتی که قبل از فر کردن موها بهتر است بدانید

فر کردن مو در خانه با به کارگیری ترفندهای بسیار ساده و خانگی، کاری بسیار راحت است. اما اموزش فر کردن مو در خانه با فوت و فن‌های جزئی، می‌تواند کیفیت، سلامت و جذابیت فر موهای شما را افزایش دهد.

از جمله نکات مهم ، می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

موهای خود را با شامپو حجم دهنده بشویید

موهایتان را با شامپو حجم دهنده بشویید

اگر به دنبال فرهایی ماندگار و با حجیم بالا هستید، بهتر است چند تغییر در روتین مراقبت از موهای خود ایجاد نمایید. در اولین قدم، بهتر است از شامپوی حجم دهنده استفاده نمایید. استفاده از شامپوی حجم دهنده، سبب افزایش تعداد فر موها و افزایش حجم آن‌ها می‌شود.

از مرطوب بودن موهایتان اطمینان حاصل نمایید

موهای شما زمانی که نسبتا خیس و مرطوب هستند، قدرت حالت‌پذیری بیشتری دارند. به همین دلیل، توصیه می‌شود قبل از رفتن به سراغ ترفندهای فر کردن مو، آن‌ها را کمی مرطوب نمایید.

از شانه مخصوص استفاده کنید

از شانه مخصوص استفاده کنید

برس و شانه معمولی که در طول روز برای صاف کردن موها از آن‌ها استفاده می‌شود، برای حفظ حالت فر موها مناسب نیستند. این برس‌ها، غالبا دندانه‌های کوچک و نزدیکی دارند که سبب وز شدن مو و باز شدن پیچ فرها می‌شوند.

بهترین گزینه برای داشتن موهای فر و زیبا، استفاده از شانه دندانه درشت سیلیکونی و چوبی است. دندانه‌های بزرگ این نوع برس‌ها، به مرتب شدن حلقه‌های فر مو کمک کرده و از وز شدن تار مو نیز جلوگیری می‌نماید.

اسپری مو ، یکی از بهترين مواد براي فر كردن مو

اسپری فیکساتور، یکی از بهترين مواد براي فر كردن مو

استفاده از اسپری فیکساتور مو، ترفندی بسیار هوشمندانه جهت افزایش ماندگاری فر مو مخصوصا فر کردن موی کوتاه محسوب می‌شود. همچنین، فیکساتورها قدرت حالت پذیری موها را هم افزایش می‌دهند.

با راهکارهای زیر، زیباترین موهای فر را داشته باشید

با راهکارهای زیر، زیباترین موهای فر را داشته باشید

حقیقت موضوع این است که راهکارهای فراوانی برای فر مو وجود دارد. تا جایی که قدمت بعضی از آن‌ها، به هزاران سال نیز می‌رسد. اما تمام این ترفندها را می‌توان به دو زیرشاخه کلی تقسیم بندی نمود:

فر کردن مو با ابزارهای حرارتی

فر کردن مو با ابزارهای حرارتی

یکی از ساده و سریع‌ترین ترفندهای فر مو، استفاده از انواع ابزارهای حرارتی است. جالب است بدانید برخلاف تصور عموم، پیشینه استفاده از ابزار حرارتی به تمدن باستانی مصر و یونان باز می‌گردد. در آن زمان، از انبر فولادی و آهنی داغ جهت حالت دادن ریش و موی خود کمک می‌گرفتند. اما در دنیای امروز، تکنولوژی به کمک ما آمده و ابزارهای حالت دهنده پیشرفته‌ای مثل بابلیس به عنوان یکی از پایه‌های اصلی فر مو طراحی و عرضه شده‌اند.

از اصلی‌ترین راه‌های فر مو با ابزار حرارتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  1. فر کردن مو با اتو مو
  2. فر کردن مو با بابلیس
  3. فر کردن مو با سشوار

مطالب مهم:  عوارض استفاده از اتوی مو و برس حرارتی

 

نکات مهم درباره فر مو با ابزارهای حرارتی

نکات مهم درباره فر کردن مو با ابزارهای حرارتی

استفاده از این قبیل ابزارها باعث آسیب به کوتیکول، فولیکول و در نهایت سوختن تار مو می‌شود. به همین دلیل است که به کارگیری ترفندهای خانگی و غیر حرارتی به ابزارهای حرارتی حالت دهنده ارجحیت دارد.

ولی اگر قصد استفاده از ابزارهای حرارتی حالت دهنده را دارید، بهتر است نکات مهمی را به خاطر داشته باشید تا آسیب مو را به حداقل برسانید:

  • قبل از اینکه ابزار حرارتی را استفاده کنید، موها را کاملا خشک کنید. حرارت بالای حالت دهنده در برخورد با موهای مرطوب، سبب آسیب شدید و سوختن کوتیکول مو می‌شود.
  • اسپری محافظ حرارتی، می‌تواند از موی شما در مقابل دمای بالای این ابزار محافظت نمایند.
  • از ابزارهایی استفاده کنید که قابلیت تنظیم درجه حرارت دارند.

فر کردن مو با ترفندهای غیر حرارتی

فر کردن مو با ترفندهای غیر حرارتی

استفاده از روش‌های غیر حرارتی و خانگی، ایمن‌ترین روش جهت فر کردن موهای شما محسوب می‌شوند که در ادامه با برخی از این روش‌ها آشنا می‌شویم:

فر کردن مو با موس

فر کردن مو با موس مو

اگر وقت بسیار زیادی ندارید و به دنبال راهکاری راحت جهت فر کردن موها می‌گردید، توصیه می‌شود ترفند موس مو را امتحان کنید. اگر موها تا حدی مجعد و حالت‌دار باشد، با استفاده از کمی موس مو می‌توانید فرهایی حلقه‌ای و جذاب داشته باشید.افزون‌بر این، موس مو می‌تواند پایه مناسبی برای ایجاد جلوه شلوغ و نامرتب هم باشد.موس مو جدیدترین لوازم آرایشی بهداشتی جهت فر کردن مو می‌باشد. برای استفاده از این محصول کارآمد، می‌توانید از راهنمای زیر بهره بگیرید:

  1. نخستین و اساسی‌ترین اصل برای اجرای این روش، نم‌دار بودن موها است.برای رسیدن به بهترین نتیجه ، توصیه می‌شود اول موها را کاملا خیس کنید.پس از آن به کمک حوله مخصوص مو، رطوبت اضافی مو را بگیرید.
  2. حال به کمک یک برس دندانه بزرگ، موها را شانه بزنید تا گره‌های آن را باز کنید.
  3. مقداری از موس مو را کف دست بریزید.
  4. در این مرحله، بهتر است سر را کمی خم کنید تا موها آویزان باشند.
  5. حالا موس مو را از قسمت انتهای ساقه به موها بمالید.
  6. در مرحله آخر، موها را به کمک فشار دست به سمت بالا هدایت کرده و آن‌ها را فشار دهید تا حالت بگیرند.
  7. در صورت نیاز، می‌توانید از درجه ملایم سشوار جهت خشک شدن و حالت گرفتن سریع موها کمک بگیرید.

لیست قیمت انواع موس مو باکیفیت و ارزان

 

فر مو به وسیله پارچه نخی

فر کردن مو با پارچه نخی

برای انجام این کار، تنها به چند تکه پارچه نخی احتیاج دارید.

  1. پارچه تمیزی را انتخاب کنید. آن را در نوارهای باریک 2 الی 3 سانتی ببرید.توجه کنید که طول تکه‌های پارچه با توجه به ارتفاع موهای شما، باید حداقل 20 سانتی‌متر باشد.
  2. حالا در ناحیه بالای پارچه‌ها، برشی 4 سانتی‌متری ایجاد نمایید.
  3. قبل از پیچیدن پارچه‌ها، بهتر است موها را به کمک آب پاش، مرطوب نمایید.
  4. دسته کوچکی از موها را جدا کرده و قسمت برش خورده پارچه را در نزدیکی ریشه مو گره بزنید.
  5. حالا به آرامی موها را دور تا دور پارچه پیچیده و آن را با یک گیره فیکس کنید.
  6. این کار را در تمام قسمت‌های مو تکرار کنید.
  7. اجازه دهید تکه پارچه‌ها برای 2 ساعت رو سر باقی بمانند.

فر مو به کمک نی نوشیدنی

فر کردن مو با نی نوشیدنی

یکی از کاربردی‌ترین روش‌های فر مو، استفاده از نی است.بله درست خواندید. شما می‌توانید با استفاده از چند نی نوشابه ساده، موها را به زیباترین شکل ممکن فر کنید. به ویژه اگر از طرفداران فر ریز و سیم تلفنی هستید، این راهکار مختص شما است:

  1. برای انجام این روش، با توجه به حجم موی خود و تعداد فر مد نظر، به 20 الی 70 نی نوشیدنی نیاز دارید.
  2. ابتدا دسته کوچکی از موها را جدا کرده و به کمک یک شانه آن را کاملا صاف کنید.
  3. حالا موها را یک دور پیچانده و سپس دور بدنه نی نوشیدنی حلقه کنید.این کار را تا قسمت ریشه موها ادامه داده و در آخر، سر و ته نی را به وسیله کش‌های کوچک یکبار مصرف به یکدیگر وصل کنید.
  4. برای اینکه فر بادوامی داشته باشید، بهتر بوده حداقل 4 ساعت به موها زمان دهید تا حالت فر را بخ خود بگیرند.

مطالب پربازدید:  تقویت و ماندگاری فر مو با ترفندهای خیلی ساده

 

نکات مهم مراقبت از موی فر

اگر موهای شما به صورت طبیعی فر است یا آن‌ها را فر دائم کردید، باید نکات بسیار مهمی را برای حفظ و مراقبت از آن‌ها رعایت کنید.

به صورت کلی موی فر یکی از انواعی بوده که برای حفظ ظاهر خود به مدت طولانی‌تر نیاز به مراقبت و رسیدگی بیشتری دارد و بیشتر در معرض آسیب‌های محیطی، خشکی مو و وز شدن قرار می‌گیرد:

  • از محصولات مرطوب کننده موی خشک مانند نرم کننده و سرم جهت حفظ شکل تارهای مو استفاده کنید.
  • بهتر است موهای فر را با شامپوی بدون سولفات بشویید.
  • موهای موج‌دار را شانه نکرده تا فرهای مو از بین نرود.
  • از ماسک موی مناسب برای موی خشک و آسیب‌دیده استفاده کنید.
  • روغن‌های طبیعی هم انتخاب خوبی جهت مراقبت از موهای فر به شمار می‌آیند.
  • از سر گرد سشوار جهت خشک کردن موهای فر و حرارت ملایم آن استفاده کنید.

داشتن فر جذاب با روش‌های موثر و خانگی

همانطور که قبل‌تر هم اشاره شد، راهکارهای بسیاری برای حالت دادن و فر کردن مو وجود دارد.اما استفاده از این روش‌ها، تا حد زیادی به حالت و جنس موها بستگی دارد.درواقع می‌توان گفت هریک از ترفندهای فر مو، می‌تواند نتیجه متفاوتی روی جنس موی مختلف داشته باشد.

به همین دلیل، توصیه می‌شود هرکدام از این راهکارها را برای یک مرتبه هم که شده امتحان کرده تا نتیجه آن را روی موهای خود ببینید.در نهایت می‌توانید با اطمینان، روتین مناسب فر موهای خود را بیابید و به راحتی از آن استفاده کنید.

 

منبع: goodhousekeeping

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *