پاسخ به سوالات شما قبل از رنگ مو

رنگ کردن مو یکی از رایج‌ترین کارهایی است که خانم‌ها در طول زندگی خود به صورت روتین انجام می‌دهند. رنگ کردن مو با عوارضی همراه است که طبیعی به شمار می‌آید و تقریبا می‌توان گفت برای همه رخ می‌دهد، چرا که مواد تشکیل دهنده رنگ مو شیمیایی هستند. بنابراین قبل از اینکه مو را رنگ کنیم، باید مراقبت‌هایی را از آن به عمل بیاوریم و مسائلی را در ذهن داشته باشیم و با آگاهی کامل دست به رنگ‌کردن مو بزنیم. در ادامه این مقاله ما به پرتکرارترین سوالات در این رابطه پاسخ خواهیم داد.

چند روز بعد از بوتاکس صورت میشه مو رنگ کرد؟

رنگ مو بعد از بوتاکس پیشانی

بوتاکس یکی از موادی است که با تزریق آن به پوست باید مراقبت‌هایی بعد از این کار به عمل بیاید. پزشکان رنگ مو بعد از بوتاکس صورت را توصیه نمی‌کنند. با قرار گرفتن مواد شیمیایی رنگ روی مو و پوست سر با افزایش دمای ناگهانی مواجه می‌شود. در پی این اتفاق گردش خون در سر و صورت افزایش می‌يابد تا دما را به تعادل برساند. همین امر سبب می‌شود که محل تزریق دچار کبودی شود. از این جهت رنگ مو بعد از بوتاکس پیشانی نیز توصیه نمی‌شود.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

بهترین مارک رنگ مو برای موهای کراتین شده چیست؟

انواع رنگ مو در بازار موجود است.

دکلره کردن مو زیبایی رنگ موها را دو چندان می‌کند و تنها را برای رسیدن به رنگ‌موهای فانتزی است. اما باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که این کار به موها آسیب جدی نیز وارد می‌کند، مخصوصا اگر به شکل مداوم این کار را انجام می‌دهید. برای ترمیم موهای آسیب‌دیده و صاف كردن موهای وز بعد از دکلره، بسیاری اقدام به کراتینه کردن مو می‌کنند. بعد از کراتینه کردن مو بسیاری از خانم‌ها دچار سردرگمی می‌شوند و نمی‌دانند که آیا می‌توانند مجددا از رنگ مو استفاده کنند یا خیر. در جواب باید بگوییم که بهتر است که این کار را انجام ندهید، چون آمونیاک موجود در این رنگ‌ها قطعا به موهای شما آسیب خواهد زد.

خرید رنگ‌موهای برند

توصیه ما به شما قبل از این که موهای خود را کراتینه کنید، این است که موهایتان را با استفاده از رنگ موهای طبیعی و ارگانیک رنگ کنید. به این ترتیب از آسیب بیشتر به موهای شما جلوگیری به عمل خواهد آمد. تعدادی از بهترین رنگ‌های مو برای کراتین مو عبارت هستند از:

  • رنگ موی دائمی پلت PALETTE
  • رنگ موی دائمی نيچرتينت NATURTINT
  • رنگ موی Tints Of NatureMatrix
  • آنیکا Anika
  • رنگ موی مارالرنگ موی Ganeca
  • رنگ موی دوماسی Domacy

مطالب دیدنی: آموزش سریع خواندن کاتالوگ رنگ مو

بهترین شامپو برای موهای دکلره شده چیست؟

بهترین شامپو برای موهای دکلره شده

همانطور که در قسمت قبل هم به آن اشاره کردیم، دکلره کردن مو سبب آسیب‌های بسیار زیادی به مو می‌شود، چرا که مواد شیمیایی به کار رفته در آن‌ها سبب از بین بردن رطوبت موها و در نهایت خشک و آسیب‌پذیر شدن موها می‌شود. بخشی از این آسیب با استفاده از یک شامپوی مناسب قابل جبران است. تعدادی از آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

خرید بهترین برندهای شامپو

شامپوی ترمیم‌کننده شون

این نوع شامپو که به شکل به خصوص برای ترمیم موها درست شده‌ است، با مواد مغذی که دارد به درون فولیکول مو نفوذ می‌کند و همین امر سبب ترمیم آن می‌شود. این شامپو همینطور می‌تواند آلودگی‌ها را از سطح موهای شما پاک کند و به صورت روزانه استفاده شود.

شامپوی استم سل

این شامپو یکی دیگر از بهترین شامپوهایی است که می‌توانید به عنوان ترمیم‌کننده پس از رنگ کردن مو روی موهای خود استفاده کنید. ترکیبات این محصول گیاهی است و روغن‌هایی مانند روغن گل گاو زبان، کالاندولا، امگا ۳ و امگا ۶، پرو ویتامین B5 و عصاره آلوئه‌ورا در آن به کار رفته است. این ترکیبات برای برقراری رطوبت موهای خشک و آسیب‌دیده بسیار ایده‌آل هستند. این شامپو در ترکیبات خود فاقد سولفات است. ویژگی دیگر این محصول مراقبت از موها در برابر امواج خطرناکی است که از خورشید ساطع می‌شود.

شامپوی ترمیم‌کننده لافارر

شرکت لافارر یک شرکت ایرانی است که در سال‌های اخیر بین ایرانیان به محبوبیت زیادی رسیده است. یکی از محصولاتی که این شرکت تولید می‌کند، شامپوی ترمیم‌کننده لافارر است که برای ترمیم موهای آسیب‌دیده در اثر دکلره بسیار مناسب خواهد بود.این شامپو در ترکیبات خود از پروتئین‌های هیدرولیز شده ابریشم، پروتئین‌های هیدرولیز شده گندم، عصاره گیاهان دم اسب، آلوئه‌ورا، گزنه، سدر، حنا و آویشن استفاده کرده است. همه این ترکیبات سبب می‌شوند که به مرور زمان با استفاده از این محصول شادابی و لطافت به موهای شما باز ‌گردد.

رنگ کردن مو بعد از عمل بینی ممکن است؟

عمل بینی حساسیت‌های خاص خود را دارد و بسیاری از خانم‌ها این سوال را مطرح می‌کنند که آیا بعد از چنین عملی رنگ کردن مو مانعی دارد یا خیر. بعد از برداشته شدن بانداژ از روی بینی می‌توانید این کار را انجام دهید. بهتر است پس از گذشت چهار هفته موهای خود را رنگ کنید. برای راحتی شما توصیه ما این است که رنگ کردن مو را قبل از عمل انجام دهید.

برای رنگ مو بهتر است مو تمیز باشد یا چرب؟

موهای چرب برای رنگ کردن

این سوال برای بسیاری مطرح است و هنوز بسیاری از مردم جواب آن را نمی‌دانند. در پاسخ باید بگوییم بهتر است که مو تمیز باشد. رنگی که روی موها قرار می‌گیرد، باید وارد ساختمان داخلی مو شود. اگر مو چرب باشد، چربی اجازه نمی‌دهد که رنگ به درستی به موها نفوذ کند. بنابراین می‌توانیم نتیجه بگیریم که موی تمیز نفوذپذیری بهتری از خود نشان می‌دهد و از نتیجه نهایی رضایت بیشتری خواهید داشت.

آیا باید موها را قبل از رنگ کردن بشوییم؟

شست‌وشوی مو قبل از رنگ کردن

همانطور که در قسمت قبلی اشاره کردیم، بهتر است که مو تمیز باشد که رنگ بهتر عمل کند. اما در مواقعی چرب بودن مو به نفع موها خواهد بود. چربی روی مو هنگام رنگ کردن مو سبب می‌شود که آسیب کمتری به آن‌ها وارد شود. در واقع چربی اینجا به عنوان یک محافظت کننده عمل می‌کند. توصیه ما این است که اگر قصد دکلره‌کردن دارید بهتر است موها چرب باشند.

استفاده از ماسک قبل از رنگ مو مناسب است؟

در جواب این سوال باید بگوییم بله. هم قبل و هم بعد از رنگ مو می‌توانید از ماسک‌های تقویت کننده مو استفاده کنید. نکته قابل توجه این است که بعد از رنگ کردن مو توجه داشته باشید که ماسک مو مورد استفاده را دقیق بررسی کنید و از مدل‌هایی که مناسب موهای رنگ‌شده است استفاده کنید.

جالب است بدانید: ماسک مو چیست و چه کاربردی دارد ؟

رنگ موی خود را از فروشگاه معتبر بخرید

در انتهای مقاله باید به شما گوشزد کنیم که مو بخش بسیار حساسی از بدن است و نیاز است که از آن مراقبت‌های زیادی به عمل آورید. آسیب به مو در اثر رنگ غیرقابل اجتناب است. یکی از اقداماتی که می‌توانید در این رابطه انجام دهید، خرید رنگ موی مناسب و باکیفیت است. خرید بهترین رنگ مو برای موهای چرب و بهترین رنگ مو برای انواع دیگر موها می‌تواند از آسیب بیش از حد هنگام رنگ کردن مو جلوگیری کند. در حال حاضر تمام رنگ موهای اصل از برندهای گوناگون و در رنگ های متنوع در  فروشگاه مدیسه در دسترس شما عزیزان قرار گرفته است.

 

منبع : madison

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *