روش های خانگی و کلینیکی روشن سازی پوست چیست

داشتن پوستی روشن و شفاف که سرشار از شادابی باشد، آرزوی هر فردی محسوب می‌شود. زیبایی و درخشندگی پوست موضوعی است که انسان از دیرباز به دنبال بوده و برای دستیابی به بهترین روش هیچگاه دست از تلاش برنمی‌دارد. روشن سازی پوست که به دغدغه‌ای در میان تبدیل شده است به منظور رفع لکه‌های پوستی، لکه‌های مادرزادی و روشن کردن نواحی تیره خواهد بود.

جوانسازی و روشن شدن پوست علاوه بر مراحل درمانی و پزشکی پیشرفته با داشتن روتین پوستی و مصرف آب کافی، داشتن خواب منظم و کافی، دوری از استرس و … تا حدودی قابل دستیابی خواهد بود. در این مقاله روش‌های کلینیکی و خانگی روشن ساختن پوست را برای شما بیان خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

برای روشن شدن پوست بدن چه باید کرد؟

برای روشن شدن پوست بدن چه باید کرد؟

ترفندهای روشن سازی پوست با کاهش غلظت یا تولید ملانین اقدام می‌کنند. رنگدانه‌ای که به پوست رنگ می‌دهد و وظیفه محافظت از پوست را در مقابل تابش خورشید بر عهده دارد، ملانین نامیده می‌شود. تکنیک‌های مختلفی برای عمل سفید سازی پوست صورت می گیرد. لیزر درمانی، کرم‌های روشن کننده، تزریق و … از جمله روش‌های متفاوتی به شمار می‌روند که جزو 2 دسته کلی روش‌های خانگی و کلینیکی هستند.

روش‌های کلینیکی روشن سازی پوست

بدون شک هزینه‌های روشن سازی پوست بدن و صورت از طریق روش‌های کلینیکی و پزشکی هزینه‌های بالایی را در پی خواهند داشت و ممکن است فرد را با عوارضی رو به رو کنند. با این حال در صورت تمایل به استفاده از روش‌های کلینیکی باید مراکز معتبری را انتخاب کرد که زیر نظر متخصصان باتجربه این اقدامات صورت گیرد.

پماد برای روشن شدن پوست صورت

پماد برای روشن شدن پوست صورت

تجویز یک پزشک زیبایی جهت استفاده از پمادی برای روشن شدن پوست صورت می‌تواند راه حل خوبی برای این دغدغه به شمار رود. باید توجه داشت که اکثر کرم و پمادهای روشن کننده پوست به نازک شدن آن منجر می‌شوند. کرم‌های شیمیایی که حاوی ترکیباتی همچون هیدروکینون یا جیوه هستند، ممکن است پوست را دچار عارضه یا مشکلی جدی کنند.

به همین دلیل بهتر است یا با تجویز پزشک به مصرف آن‌ها روی بیاورید. یا از سری محصولات طبیعی استفاده کنید. تا کنون هیچ گزارشی مبنی بر عوارض کرم‌های حاوی منابع طبیعی و معدنی مشاهده نشده است، ولی باید در صورت مشاهده با مصرف را قطع کنید و به پزشک اطلاع دهید.

سفید شدن دائمی پوست سبزه با لیزر

سفید شدن دائمی پوست سبزه با لیزر

افرادی که دارای پوست‌های تیره یا سبزه هستند تمایل دارند تا پوستی روشن‌تر داشته باشند. سفید شدن دائمی پوست سبزه با لیزر از جمله راهکارهای مفید محسوب می‌شوند. برداشتن لایه بیرونی پوست در این روش به روشن سازی کمک خواهد کرد. این روش روشن‌سازی پوست ممکن است برای برخی افراد به صورت دائمی نتیجه دهد در صورتی که برای دسته‌ای از افراد به صورت موقتی خواهد بود

هزینه‌های روشن سازی به روش لیزر ممکن است کمی بالا باشد، ولی به عوامل مختلفی بستگی دارد. میزان ناحیه مورد لیزر قرار گرفته، دستگاه مورد نظر و … همگی تعیین کننده قیمت جلسه‌های لیزر هستند. این اقدام با تست روی ناحیه‌ای از پوست آغاز می‌شود و در صورت بروز هرگونه حساسیت می‌توان از آن انصراف داد.

قیمت انواع کرم ضذلک و روشن کننده پوست اورجینال

 

تزریق برای روشن شدن پوست صورت

تزریق برای روشن شدن پوست صورت

سم زدایی و تزریق ویتامین C و داروهای گلوتاتیون از دیگر روش‌‌های روشن ساختن پوست محسوب می‌شود. برای تزریق برای روشن شدن پوست صورت نیز که از همین روش استفاده خواهد شد به صورت تزریق‌های وریدی است. این آنتی اکسیدان‌ها که به روشن ساختن پوست در دنیای زیبایی شهرت دارند.

روش‌های خانگی روشن سازی پوست

عوامل مختلفی روی تیره شدن پوست افراد اثرگذار است. قرار گرفتن در معرض آفتاب، سبک زندگی نامناسب، خواب ناکافی، استرس، آب ناکافی، آلودگی، بیماری و … همگی از مواردی هستند که ما را وادار به سفید شدن دائمی پوست سبزه می‌کند. تامین آب کافی بدن یا خواب 7 الی 8 ساعت در روز از ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین روش‌های سفید شدن پوست خواهد بود. در ادامه چند روش خانگی برای روشن‌سازی پوست را معرفی خواهیم کرد.

استفاده از عسل و دارچین

استفاده از عسل و دارچین

عسل یک ماده طبیعی و پرخاصیت برای روشن سازی و جوان سازی پوست به شمار می‌رود. این ماده طبیعی و البته خوش طعم به راحتی می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد و هیچ ضرری پوست را تهدید نخواهد کرد. این روشن کننده فوق‌العاده پوست توانایی افزایش باکتری‌های سالم پوست را دارد. کاهش التهاب و همچنین ارتقا سطح قابلیت درمانی سلول‌های پوستی از دیگر مزایای این ماده جادویی است. در احیای پوست رو روشن سازی آن لایه‌برداری مهم‌ترین قدم خواهد بود. عسل با خاصیت لایه برداری درخشندگی بی‌نظیری به پوست خواهد بخشید.

برای سفید شدن دائمی پوست سبزه با استفاده از عسل در ابتدا باید کمی از آن را روی بازو تست کنید. در صورتی که هیچ آلرژی به این ماده مفید نداشتید، می‌توانید مقداری از آن را با دارچین مخلوط کنید. بهتر است این مخلوط را گرم کنید و در نواحی دلخواه مورد استفاده قرار دهید. 10 دقیقه زمان برای استراحت این ترکیب روی پوست کافی است. سپس پوست را آب ولرم بشویید.

مطالب پربازدید:  بهترین برندها و مدل‌های کرم ضد آفتاب سفید کننده صورت

 

در صورت تمایل برای لایه برداری با عسل کمی از این ماده را با آب رقیق کنید، روی پوست بگذارید و پس از 10 دقیقه اقدام به آبکشی کنید. پس از هر بار شست و شو استفاده از مرطوب کننده و کرم آبرسان تاثیری شگفت‌انگیز روی بهبود روند خواهد داشت.

آبلیمو

4- استفاده از آبلیمو برای روشن سازی پوست

لیمو که سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین C است، یک روشن کننده قوی پوست به شمار می‌رود. لکه‌های تیره، کک و مک، جای آکنه و … همگی با این ماده پرخاصیت رفع خواهند شد. برای این کار باید یک لیمو را از وسط برش دهیه و آب آن را در ظرفی بریزید. به همان میزان شیر را به آن اضافه کنید. شیر با خاصیت لایه برداری و رشد سلول‌های پوستی ترکیبی معجزه آسا با آبلیمو خواهد ساخت. با یک اسفنج آغشته به این ترکیب به صورت دورانی حرکاتی را روی پوست انجام دهید و پس از 10 دقیقه آبکشی کنید. استفاده از کرم مرطوب کننده را هرگز نباید فراموش کرد.

سفید شدن پوست در سه روز با این ترفند امکان پذیر خواهد بود، ولی باید به خاطر داشته باشید بیش از 3 مرتبه در هفته نباید این تکنیک را مورد استفاده قرار دهید.

روغن نارگیل

روغن نارگیل

استفاده از روغن نارگیل نیز به عنوان یک ماده طبیعی برای روشن‌سازی پوست رواج دارد. این ماده بی‌نظیر به محافظت از پوست در برابر رادیکال آزاد، کاهش التهاب و جلوگیری از عفونت نیز کمک می‌کند. این ماده برای پوست‌های خشک تا معمولی بسیار مفید است و می‌تواند به عنوان کرم شب قبل از خواب مورد استفاده قرار گیرد. بهتر است از روغن نارگیل بکر برای این اقدام بهره‌مند شوید. یک قاشق غذاخوری از این روغن را روی کف دست بریزید و به آرامی روی پوست نوازش دهید. صبح روز بعد آن را به آرامی با دستمال پاک کنید و شاهد نتیجه شگفت‌انگیز آن باشید.

مطالب کاربردی:  قرص سفیدکننده پوست چیست و مصرف آن چه عوارضی دارد

 

کلام آخر

روش‌ها و ترفندهای مختلفی اعم از خانگی و کلینیکی برای روشن سازی پوست استفاده می‌شود. روش‌های کلینیکی که شامل تزریق، کرم روشن کننده و لیزر است، باید زیر نظر پزشک صورت گیرد، چراکه علاوه بر صرف هزینه بالا در صورت عدم دقت امکان آسیب وجود خواهد داشت.

روش‌های خانگی نیز که شامل استفاده از عسل، آبلیمو، شیر، ماست، شکر، روغن نارگیل و … روی پوست هستند، باید به صورت دوره‌ای تا کسب نتیجه مطلوب تداوم یابند. به بیان بهتر رویای معجزه سفید شدن پوست در یک روز شعاری تبلیغاتی برای محصولات شیمیایی خواهد بود که نتایج آن قابل پیش‌بینی نیست.

 

منبع : clearessence

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *