لباس های محفلی

لباس محفلی در طراحی‌های بسیار متفاوتی دوخته می‌شوند و به آن‌ها لباس‌های مجلسی نیز می‌گویند. این لباس‌ها مناسب مراسم‌های پرزرق و برق مثل عروسی هستند. خرید چنین لباس‌هایی شاید در نگاه اول آسان به نظر برسد، اما در واقع آنقدرها هم که تصور می‌کنید، کار راحتی نیست.

بسیاری از افراد لباس‌های محفلی زنانه و لباس‌های محفلی دخترانه را خریداری می‌کنند و سپس از خرید آن پشیمان می‌شوند، اما اگر در انتخاب یک لباس‌محفلی که مناسب شما باشد، نکاتی را در نظر داشته باشید، احساس پشیمانی نخواهید داشت. به همین دلیل علاوه بر معرفی انواع لباس محفلی در این مقاله ما این نکات را به شما گوشزد خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

چه نکاتی را در خرید لباس‌های محفلی باید در نظر داشته باشید؟

در این قسمت به نکاتی اشاره خواهیم کرد که با در نظر داشتن آن‌ها در هنگام خرید یکی از این لباس‌ها از انتخاب خود پشیمان نخواهید شد.

1- در نظر گرفتن فرم اندام خود

در خرید لباس‌های محفلی باید اندام خود را در نظر بگیرید.

یکی از مهم‌ترین نکات در هنگام خرید لباس محفلی دخترانه و زنانه آشنایی با فرم بدن خودتان است. ممکن است که شما عکس لباس‌های محفلی را در یک سایت دیده باشید و تصمیم بگیرید که یکی از آن‌ها را خریداری کنید. نکته‌ای که بسیاری از مردم در چنین حالاتی در نظر نمی‌گیرند، این است که لزوما اندام مانکنی که شما در عکس می‌بینید، مشابه اندام شما نیست. در واقع هر یک از انواع مدل لباس‌های محفلی برای اندام‌های بخصوصی طراحی شده است. البته انواعی هم هستند که افراد با هر نوع اندامی می‌توانند آن‌‌ها را به تن کنند.

2- بلندی لباس محفلی

در خرید لباس‌های محفلی باید اندازه آن را در نظر بگیرید.

دیگر نکته بسیار مهم در خرید لباس‌‌محفلی در نظر داشتن بلندی آن است. در انتخاب هم باید قد خود و هم مدل لباس را در نظر داشته باشید. این دو باید با هم در نظر گرفته شوند. برای مثال کسی که قد بلند است، اگر یک لباس محفلی بلند انتخاب کند، شاید بلندتر دیده شود. اما اگر مدل مناسبی را انتخاب کند، بلندی قد ممکن است به چشم نیاید.

3- راحتی لباس

درست است که زیبایی لباس‌محفلی برای خانم‌ها بسیار مهم است، اما باید این نکته را نیز در نظر بگیرید که در آن لباس احساس راحتی داشته باشید. فرض کنید که لباس مورد علاقه خود را خریداری کرده‌اید و قرار است آن‌ را چندین ساعت در یک عروسی بپوشید. مطمئنا تحمل لباسی که با آن احساس راحتی ندارید و بسیار سنگین است یا با پارچه‌ای بسیار زبر دوخته شده است، لذت مراسم را از شما خواهد گرفت.

4- لباس با پارچه مناسب

ممکن است که شما از یک مدل لباس محفلی زنانه خوشتان آمده باشد. اما باید به پارچه‌ای که لباس از آن دوخته شده است، دقت کنید. ممکن است پارچه آن شما را آزار دهد.

انواع مدل‌های لباس مجلسی

اما نوبت به بخش جذاب لباس‌محفلی می‌رسد. در این قسمت به طور خلاصه به معرفی ترندها و محبوب‌ترین مدل‌ها اشاره خواهیم کرد.

قیمت انواع لباس مجلسی و پیراهن زنانه ترند و جذاب

 

مدل آف شولدر یا یقه قایقی

مدل أف شولدر

در این مدل که بسیار نیز محبوب است، سرشانه‌ها عریان هستند. بنابراین مناسب کسانی است که سرشانه‌های زیبا و حتی ورزیده دارند. آستین از روی بازو شروع می‌شود و ممکن است که کوتاه یا بلند باشد. چنین مدلی برای تمام سنین مناسب است.

مدل شیفت یا سارافونی

مدل شیفت دوختی بسیار ساده دارد.

لباس‌هایی که با این مدل طراحی می‌شوند، بسیار ساده و شیک هستند، از این رو برای کسانی که سلیقه شلوغی ندارند، بسیار مناسب است. سال‌ها است که این مدل از لباس در صنعت مد طراحی می‌شود. در توصیف این مدل از لباس‌های محفلی باید گفت که به شکل مستطیلی برش داده شده و معمولا در اندازه‌های کوتاه طراحی می‌شوند. این مدل بیشتر در بین خانم‌هایی محبوبیت دارند که لاغراندام و کشیده هستند و با کفش پاشنه بلند بسیار زیبا به نظر می‌رسد.

مدل‌های جذب

برای پوشیدن مدل جذب باید اندام مناسب داشته باشید.

لباس جذب یا بادی کاملا جذب بدن می‌شود و فرم بدن را نمایان می‌کند. از این رو معمولا با پارچه‌های کشی دوخته می‌شوند. چنین لباس‌هایی مناسب افرادی است که اندام شنی دارند.

مطالب مرتبط :  25 مدل لباس شب مجلسی خاص در ژورنال‌های خارجی

 

مدل بدون پشت

در این مدل پشت بدن عریان است.

انواع مدل لباس مجلسی بدون پارچه، پشت بدن طراحی می‌شوند که به این شکل قسمت پشت بدن عریان می‌ماند. این مدل برای افراد لاغراندام و خاص‌پسند مناسب است، چون در ایران این مدل چندان شناخته شده نیست.

پیراهن محفلی مدل پفی

مدل پفی بین تمام خانم‌ها محبوبیت دارد.

پیراهن‌های پفی محفلی یکی از محبوب‌ترین مدل‌های لباس بین خانم‌های جوان به شمار می‌آيند. همانطور که از نامش پیدا است، در قسمت دامن این پیراهن‌ها پف وجود دارد و در قسمت بالاتنه تنگ هستند. این مدل‌ تقریبا مشابه مدل‌های پرنسسی است و حتما مشابه آن‌ها را در انیمیشن‌ها دیده‌اید. این لباس‌ها از سبک‌های کلاسیک به شمار می‌آيند و هیچ‌گاه از مد نخواهند افتاد. معمولا این مدل با هر اندامی مناسب است.

مدل ماهی

مدل ماهی در انتهای دامن گشاد می‌شود.

مدل ماهی از شیک‌ترین مدل‌هایی است که برای لباس‌های محفلی طراحی می‌شوند. طراحی این لباس به شکلی است که شما را به یاد ماهی می‌اندازد، چون قسمت بالاتنه و دامن تا زیر زانو حالت جذب دارد و قسمت پایین‌تر دامن گشاد می‌شود.

مدل اورال یا سرهمی

مدل سرهمی یکی از مدل‌های مدرن به شمار می‌‌آيد.

این مدل‌ها در سال‌های اخیر توجه بیشتری پیدا کرده‌اند و بسیار خاص به شمار می‌آيند و در عین حال ساده هستند. قسمت بالاتنه و پایین‌تنه به شکل سرهم دوخته می‌شوند و در قسمت پایین‌تنه شلوار دوخته می‌شود، نه دامن.

مطالب کاربردی :  25 مدل ماکسی مجلسی شیک و ترند سال 2023

 

مدل رومی

مدل رومی در یک سمت آستین دارد.

مدل رومی یکی از کلاسیک‌ترین و شیک‌ترین لباس‌هایی است که می‌توانید برای یک مراسم رسمی بر تن کنید. این مدل از لباس‌های محفلی مناسب هر سن و سال و اندامی است. همانطور که از نامش پیدا است، چنین مدلی بازمانده دوران رومی‌ها به شمار می‌آید. لباس‌ها با این طراحی در یک سمت آستین دارند و سمت دیگر ندارند.

لباس کلوش

لباس محفلی کلوش

لباس‌های محفلی کلوش یک انتخاب جذاب بوده و بخاطر چین پایین لباس انتخابی مناسب برای محافل نیمه رسمی می‌باشد.

لباس‌ اندامی بلند

لباس‌ محفلی اندامی بلند

این مدل لباس مجلسی نیز به واسطه پوشیدگی که دارد مناسب اکثر محافل بوده و بدون هیچ ایرادی تمام بدن را می‌پوشاند.

لباس مجلسی یقه هالتر

لباس‌های شنل دار

لباس پولکی

لباس محفلی پولکی

لباس شنل دار

لباس‌های شنل دار

لباس شنل‌دار زیبایی چشم‌گیری به شما خواهد داد و سبب درخشش شما در تمام مجالس می‌شود.

لباس‌های محفلی عربی

لباس‌های محفلی عربی در طرح‌های بسیار متنوع طراحی می‌شود.

این دسته از لباس‌ها در مدل‌های متنوع طراحی و دوخته می‌شوند. ویژگی بارز آن‌ها پارچه‌هایی با طرح‌های پرزرق و برقی است که یادآور فرهنگ عربی خواهد بود.

مطالب پربازدید:  25 مدل لباس مجلسی عروسکی مختص لاکچری‌پوشان

 

لباس محفلی مناسب خود را بشناسید

لباس‌های محفلی با پارچه‌های متنوع در طراح‌های بسیار زیبا دوخته می‌شوند. برای انتخاب یک لباس شب شیک باید نکاتی را در نظر بگیرید که در نهایت برای شما مناسب باشد. در این مقاله ما به آن‌ها اشاره کردیم. همینطور انواع چنین لباس‌هایی را به شما معرفی کردیم و تعدادی از عکس‌های لباس‌های محفلی را به شما نشان دادیم که در انتخاب آن‌ها آگاهانه‌تر رفتار کنید. برای تهیه بهترین جنس و مدل لباس محفلی مناسب خود حتما به فروشگاه مدیسه سر بزنید و مدل موردنظر خود را از میان گزینه‌های فراوان انتخاب کنید.

 

منبع : pinterest

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *