عکس انواع مژه مصنوعی و آموزش گذاشتن مژه مصنوعی

استفاده از مژه مصنوعی، برای افرادی که مژه‌های خیلی کوتاه یا کم‌پشت دارند، بسیار مناسب است. همچنین برای کسانی که در دنیای تئاتر یا سرگرمی فعالیت می‌کنند و نیاز دارند که گریم‌های خاص و منحصربه‌فرد داشته باشند، یک امر ضروری است.

جنس مژه مصنوعی

استفاده از مژه مصنوعی طبیعی از برند ولور Velor، از باکیفیت‌ترین مژه‌های موجود در بازار است و از خز راسو تهیه می‌شود! برندهای دیگر ممکن است از مواد مصنوعی مانند پلاستیک یا ابریشم استفاده کنند، البته یک مدل مژه‌مصنوعی مویی هم موجود است که از موی انسان درست می‌شود. شکل و رنگ مژه‌ای که انتخاب می‌کنید به ترجیح شخصی، بودجه و ظاهر مورد انتظار شما بستگی دارد.عکس مژه مصنوعی ولور velour

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

مژه نواری مصنوعی (Strip Lashes)

عکس مژه مصنوعی نواری

متداول‌ترین نوعی که افراد مبتدی به دنبال آن هستند، مژه‌مصنوعی نواری است. مژه‌های نواری در شکل‌های مختلف برای ایجاد ظاهری متفاوت موجود هستند. آن‌ها همه‌کاره هستند و خبر خوب این است که می‌توان با کوتاه کردن این مژه‌ها، به اندازه ایده آل برای چشم خود رسید.

اگر مبتدی هستید، شاید لازم باشد مژه‌مصنوعی نواری را چندین بار روی چهره خود امتحان کنید تا از اندازه آن مطمئن شوید، بنابراین بهتر است همان اول مژه را کوتاه نکنید!

مدل‌های مژه‌ نواری مصنوعی

مژه نواری دو نوع مختلف دارد که عبارتند از:

استفاده از مژه‌مصنوعی نواری کامل

این مژه‌مصنوعی روی یک نوار بسیار نازک قرار دارد و کل قسمت مژه را دربرمی‌گیرد. این مدل برای عموم بسیار پرکاربرد است و گذاشتن آن روی پلک، زمان زیادی نمی‌گیرد.

استفاده از مژه‌مصنوعی نواری نصفه

در استفاده از مژه مصنوعی نیمه، نصف چشم را دربرمی‌گیرد و از آن برای پر کردن قسمت بیرونی چشم استفاده می‌شود. این مدل مژه، حالتی طبیعی و کشیده به چشم می‌دهد و طبیعی‌تر از مدل مژه‌مصنوعی کامل روی چشم به نظر می‌رسد.

 

لیست و قیمت مژه مصنوعی در تنوع و مدل‌های گوناگون

آموزش گذاشتن مژه‌مصنوعی نواری

برای قرار دادن مژه نواری روی چشم مراحل زیر را انجام دهید:

  1. با موچین مژه را بردارید و آن را روی چشم بگذارید و اندازه‌اش را با طول چشم منطبق کنید. اگر طول مژه از چشم‌تان بیشتر بود، آن را با قیچی ببرید تا به اندازه موردنظر درآید.
  2. کل مژه را در دست بگیرید و چندبار آن را باز و بسته کنید به نحوی که نوار پلاستیکی که مژه‌ها روی آن سوار هستند نرم شود تا به بهترین شکل روی چشم قرار بگیرد.
  3. با یک شی تیز مثل سوزن یا خلال دندان، چسب مژه‌مصنوعی را بردارید و روی قسمت نواری مژه قرار دهید، حواستان باشد که به قسمت انتهایی مژه چسب بیشتری بزنید.
  4. به اندازه 1 دقیقه به چسب زمان دهید تا وقتی که مژه را روی چشم می‌گذارید لیز نخورد و فورا بچسبد.
  5. با موچین مژه‌مصنوعی را برداشته و روی پلک قرار داده و سپس فشار دهید. برای چسباندن بهتر است از مرکز مژه بگیرید و روی مرکز بن مژه قرار دهید و بعد انتها و ابتدای مژه را بچسبانید.
  6. حالا باید چند دقیقه ای منتظر بمانید تا چسب مژه خشک شود. سعی کنید در این مرحله پلك نزنيد.
  7. برای پر کردن فاصله ایجاد شده بین خط مژه‌مصنوعی با مژه طبیعی از خط چشم استفاده کنید.

باید بگوییم که برای خرید مژه مصنوعی باید بدانید که فرم چشم شما چگونه است و باید بدانید که باید از چه نوعی از مژه استفاده کنید که به‌اصطلاح به چشم‌های شما بیاید.

مژه سه بعدی

استفاده از مژه‌مصنوعی سه بعدی، برای افرادی با مژه‌های کم‌پشت و ظریف مناسب است. این مژه‌ها به گونه‌ای چسبیده‌اند که کمی به‌هم ریختگی دارند درست مثل مژه‌های طبیعی و ظاهر فوق‌العاده طبیعی این مدل، از مزایای برجسته این آن است.

جنس این مژه می‌تواند از الیاف طبیعی (با قیمت بالاتر) یا از الیاف مصنوعی باشد. مژه‌های چهار بعدی و پنج بعدی هم در بازار موجود است که در میزان پر بودن و طول بیشتری باهم متفاوت هستند..

آموزش گذاشتن مژه سه بعدی

  •  قبل از کاشتن مژه سه بعدی مژه های خود را با یک پاک کننده دو فاز آرایش پاک کنید.
  • برای چسباندن مژه سه بعدی حتما باید مژه هایتان خشک باشد.
  • در کاشت مژه‌مصنوعی سه‌بعدی، باید آن را به آرامی از جعبه خارج کنید و روی پلک خود بگذارید آن را اندازه بزنید، اگر زیادی بلند بود اضافه آن کوتاه کنید.
  • مقداری از چسب مخصوص مژه را پشت دست مخالفتان بزنید و مژه سه بعدی را به آرامی روی این چسب ها بمالید اندکی صبر کنید و مژه‌مصنوعی را روی مژه طبیعی قرار دهید.

مژه مغناطیسی

عکس مژه مغناطیسی

مژه مغناطیسی با آهنربا به مژه‌ها می‌چسبد. این نوع مژه‌مصنوعی هم روی قسمت بالای پلک و هم روی قسمت پایین آن قرار می‌گیرد و مگنت‌هایی که روی نوار این مژه‌ها قرار دارند باعث چسبیدن آن‌ها به پلک می‌شوند. تعداد مگنت‌ها بستگی به طول مژه از یک تا 3 عدد می‌تواند باشد.

در مژه‌هایی که فقط برای گوشه چشم هستند و طول کمی دارند از یک مگنت استفاده می‌شود. در این روش نیاز به چسب مژه‌مصنوعی نیست و مگنت‌ها وظیفه چسب را انجام می‌دهند.

نحوه کاشت مژه مغناطیسی

برخلاف انواع مژه‌مصنوعی چسبی که باید ریمل را بعد از چسباندن مژه بزنید برای مژه مگنتی باید قبل از چسباندن مژه مرحله به مرحله آرایش آن‌ها خود را به صورت کامل انجام دهید و ریمل هم بزنید چون داشتن مقداری چسبندگی روی مژه قبل از نصب مژه مهم است و باعث می شود مژه مغناطیسی یا همان مگنتی روی پلکتان سر نخورد و کارتان راحت تر شود.

کاشت و گذاشتن مژه دانه‌ای مصنوعی

عکس مژه مصنوعی دانه‌ای

بزرگ‌ترین تفاوت بین گذاشتن مژه‌مصنوعی دانه‌ای و سه نوع اول ذکر شده در این است که مژه دانه‌ای ماندگاری بالاتری دارد. معمولا برای گذاشتن صحیح این مژه، باید به آرایشگاه و متخصص این‌ کار رجوع کنیم. از این نوع مژه، برای پرکردن بین مژه‌ها استفاده می‌شود.

آموزش گذاشتن مژه‌مصنوعی دانه‌ای

عکس آموزش گذاشتن مژه مصنوعی دانه‌ای

  1. قبل از شروع مژه‌های خود را بشویید و آن‌ها را کاملا خشک کنید.
  2. دانه مژه‌مصنوعی را با موچین بردارید.
  3. ریشه آن را به چسب آغشته کنید و در محل مورد نظر بچسبانید.

استفاده از مژه‌های مصنوعی برای فرم‌های مختلف چشم‌ها

گذاشتن مژه‌مصنوعی برای چشم‌های فرو رفته

مژه مصنوعی برای چشم‌های فرو رفته

با مژه‌های بلند و پرپشت چشمان زیبای شما بیشتر به چشم می‌آیند. این نوع مژه از عمق چشمان شما کم می‌کند.

گذاشتن مژه‌مصنوعی برای چشم‌های گرد

مژه مصنوعی برای چشم‌های گرد

اگر چشمان گرد دارید، مطمئناً خوش‌شانس‌ترین هستید، چون بیشتر مژه‌های مصنوعی با چشم‌های گرد طراحی می‌شوند. با این حال، مژه‌های ضربدری (قرار دادن مژه‌مصنوعی به صورت کج و خلاف جهت تار مژه) بهترین نوع مژه برای چشم گرد شما است.

گذاشتن مژه‌مصنوعی برای چشم‌های منو لید یا تک‌پلک

مژه مصنوعی برای چشم‌های منو لید یا تک‌پلک

اگر چشم‌های مونولید یا پف‌دار دارید، به مژه‌هایی چند لایه، سنگین و بلند نیاز دارید. ترکیب موهای بلند و کوتاه در مژه‌مصنوعی به بزرگ‌تر دیده شدن چشم کمک می‌کند.

گذاشتن مژه‌مصنوعی برای چشم‌هایی با پلک افتاده

اگر پلک افتاده دارید، باید در انتخاب مژه‌مصنوعی بسیار دقت کنید. با مژه‌مصنوعی اشتباه، چشمان شما کوچک‌تر به نظر می‌رسد. از مژه‌های بلند، برای کم‌کردن افتادگی چشم در قسمت وسط چشم استفاده کنید.

گذاشتن مژه‌مصنوعی برای چشم‌های برآمده

برای استفاده از مژه مصنوعی نیمه در گوشه چشم بیرونی، بهترین گزینه برای چشم‌های رو به بالا است.

گذاشتن مژه‌مصنوعی متناسب با چشم بادامی

مژه مصنوعی متناسب با چشم بادامی

اگر چشم بادامی دارید خوش شانس هستید. انواع مژه‌های مصنوعی کاملا با این نوع فرم چشم مطابقت دارند. شما می‌توانید هر ظاهری را که می‌خواهید بدست آورید.

مژه‌ها را براساس استایل خود انتخاب کنید. اگر استایل شما کلاسیک و ساده است، مژه‌های طبیعی‌تر را انتخاب کنید. اما برای ظاهری جذاب و خاص، مژه‌مصنوعی فانتزی بگذارید.

حتما بخوانید:  خودآموز آرایش با انواع کانسیلر رنگی

گذاشتن مژه‌مصنوعی مخصوص چشمان رو به پایین

برای چشم‌های رو به پایین، مژه‌های مصنوعی با حالت گربه‌ای، چشم را کشیده‌ و رو به بالا نشان می‌دهد. اگر از خط چشم استفاده کنید، زیبایی چشم‌ شما چند برابر می‌شود.

برای گذاشتن مژه‌مصنوعی، باید به کاربرد آن و میزان ماندگاری مژه دقت کنید. انتخاب نوع مناسب مژه‌مصنوعی تا حد زیادی به ظاهری که می‌خواهید داشته باشید و دلیلی که به دنبال مژه‌مصنوعی هستید، بستگی دارد.

بهترین کار این است که از استفاده از مژه مصنوعی‌های باکیفیت بهره ببرید تا امکان چند بار استفاده را به شما بدهد. در این مطلب به بررسی انواع مژه‌مصنوعی، جنس آن‌ها، آموزش گذاشتن مژه‌مصنوعی و مژه مناسب برای انواع چشم پرداختیم. امیدواریم از خواندن آن نهایت لذت و استفاده را برده باشید.

حال شما ترفندهای مخفی برای طبیعی به نظر رسیدن مژه‌مصنوعی در آرایش خود را در میان بگذارید. کدام مدل از مژه‌مصنوعی مورد علاقه شما است؟

 

منبع : allure

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *