اهمیت استفاده از اسکراب بدن چیست؟

اسکراب بدن چیست؟ همانگونه که همه ما می‌دانیم، اسکراب بدن یک لایه‌بردار پوستی بوده که تاثیر آن روی سلول های مرده پوستی بوده و آن‌ها را از بین برده و روشنی و شادابی و طراوت پوست شما را افزایش می‌دهد. اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم که اسکراب چیست، باید بگوییم که اسکراب یک پاک‌کننده پوستی بوده که آن را از هر گونه سلول مرده و آلودگی و ناخالصی پاک می‌کند و موجب پیشگیری و حتی در برخی از موارد درمان مشکلات پوستی می‌شود.

چرا باید از اسکراب بدن استفاده کرد؟ هدف اصلی لایه برداری از بین بردن سلول های مرده و خشک سطح پوست و ایجاد بافتی صاف تر و یکدست تر است. و در حالی که همه لایه‌بردارها این فواید را دارند، لایه‌بردارهای فیزیکی مانند اسکراب‌ها فوراً پوست مرده را از بین می‌برند.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

احتمالا برای شما نیز پیش آمده است که احساس کنید بخش‌هایی از پوست شما لطافت طبیعی خود را از دست داده و کدر‌تر از حالت معمول به نظر می‌رسد. علت این امر در اکثر موارد، عدم لایه‌برداری پوست به مدت طولانی است. به دام افتادن آلودگی‌ها در لایه شاخی پوست و تجمع سلول‌های مرده، به مرور زمان زیبایی و سلامت پوست بدن شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

راه حل این مشکل، بسیار آسان‌تر از چیزی است که فکرش را می‌کنید. اسکراب بدن به صورت اصولی، همان راه حل جادویی است. برای این کار، کافی است لایه‌بردار بدن باکیفیت و مناسبی را انتخاب کرده و در روتین حمام خود بگنجانید.

 

چگونگی استفاده از انواع اسکراب‌های مفید برای بدن

اهمیت استفاده از اسکراب بدن

 

قیمت و خرید اسکراب بدن و نمک حمام

پوست، سطحی‌ترین و بزرگترین اندام بدن ما بوده و نخستین لایه دفاعی در برابر آسیب‌های فیزیکی یا بیولوژیکی به حساب می‌آید. بافت پوست از اعضای درونی ما در برابر خطرات محیطی و ضربات مکانیکی مراقبت می‌نماید.

بافت پوست انسان، ساختاری چندلایه است که به صورت مداوم در حال جایگزینی می‌باشد. سلول‌های پوست، قدرت تکثیر و تولید را در تمام طول عمر حفظ می‌نمایند. در نتیجه، لایه‌های پوست از لایه زیرین جایگزین شده و لایه‌های قدیمی و مسن‌تر در سطح آن قرار می‌گیرند.

سطحی‌ترین لایه پوست، لایه شاخی نام دارد که از سلول‌های پیر تشکیل شده است. این لایه، غالبا نقش محافظت کننده داشته و میکروب‌ها و عوامل بیماری‌زا را در خود به دام می‌اندازد. اما زمانی که میزان سلول‌های مرده در این لایه افزایش می‌یابد، عملکرد این بافت با اختلال مواجه می‌شود.

در چنین حالتی پوست شما کدر و تیره‌تر از حالت معمول به نظر آمده و تنفس پوستی با اشکال روبرو می‌شود. اینجاست که اهمیت لایه‌برداری سطحی پوست اهمیت پیدا می‌کند.

پوست ما خودکار، سیستم لایه‌برداری بسیار هوشمندی داشته اما با افزایش سن، عملکرد این سیستم ضعیف‌تر می‌شود. به همین دلیل است که در سنین جوانی و دوره میانسالی، استفاده از لایه‌بردارهای فیزیکی همچون اسکراب‌های مختلف بدن که از فروشگاه‌های لوازم آرایشی بهداشتی قابل تهیه هستند می‌تواند کمک کننده باشد. گفتنی است که با تمام این موارد و تفاسیر باید با دانستن نوع و میزان حساسیت و میزان ضخامت پوست به خرید اسکراب بدن بپردازید.

استفاده از فواید اسکراب بدن به عنوان راه حلی آسان برای حذف سلول‌های مرده شناخته می‌شود. در حالی که این محصول کاربردی، می‌تواند فواید بیشتری برای پوست و بدن به همراه داشته باشد:

  1. سلول‌های مرده را از بین برده و لطافتی باور نکردنی به پوست شما می‌دهد.
  2. با از میان بردن آلودگی‌های به دام افتاده در لایه شاخی پوست، پوست شما را تمیزتر از همیشه می‌کند.
  3. با تحریک فعالیت‌های مویرگی، گردش خون را در مناظق مختلف تقویت کرده و سیستم غذارسانی سلولی را بهبود می‌بخشد.
  4. به حذف موی زائد و جلوگیری از ایجاد آکنه زیر پوستی بدن کمک می‌کند.
  5. بازسازی و جایگزینی لایه پوستی را تسریع می‌نماید.
  6. اگر پوست شما در نواحی زانو، آرنج و قوزک پا خشک شده است، اسکراب بهترین راه حل برای شما می‌باشد.

 

قبل از استفاده از اسکراب بدن چه کارهایی باید انجام دهیم

اسکراب بدن چیست؟

قبل از استفاده از اسکراب بدن بهتر است یک سری موارد را به صورتی که در زیر به شما توضیح می‌دهیم انجام دهید

 

مطالب پربازدید:  فواید ماسک زغالی برای پوست صورت و نحوه استفاده از آن

 

قبل از استفاده از اسکراب بدن ، با آب ولرم دوش بگیرید

با آب ولرم دوش بگیرید

اسکراب پوست، آخرین مرحله از روتین حمام می‌باشد. پیش از آن هم بهتر است با آب ولرم دوش گرفته و اجازه دهید بخار آب گرم پوست شما را نرم و انعطاف‌پذیر کند. این نکته، نقش بسیار اثرگذاری در بهبود عملکرد دانه‌های ساینده اسکراب دارد.

 

قبل از استفاده از اسکراب بدن پوستتان را با مواد شوینده تمیز کنید

قبل از اینکه به سراغ نحوه استفاده از اسکراب بدن بروید، پوست را با شامپو بدن یا صابون بشویید. این کار، آلودگی‌های سطحی پوست را از بین برده و پوست را برای لایه‌برداری آماده می‌کند.

 

نحوه استفاده از اسکراب بدن

اسکراب بدن، محصولی کاربردی بوده که می‌تواند میزان سلامتی و زیبایی پوست بدن شما را تا حد زیادی ارتقا دهد. همچنین، استفاده از لایه‌بردار، کار بسیار راحتی بوده و وقت آنچنانی نمی‌گیرد. برای نحوه استفاده صحیح از اسکراب بدن شرکتی یا تهیه اسکراب بدن خانگی برای پوست خشک و بهره‌مندی از حداکثر قابلیت‌های آن، می‌توانید طبق راهنمای زیر پیش بروید:

 

اسکراب را روی پوستتان ماساژ دهید

اسکراب را روی پوستتان ماساژ دهید

بعد از اینکه بدن خود را با روتین معمولی به خوبی شستشو دادید، می‌توانید به سراغ استفاده از اسکراب بروید. در این مرحله، مقدار کافی از اسکراب را برداشته و با حرکات دایره‌ای روی پوست خود بمالید. بهتر است این کار را از ناحیه بالاتنه شروع کنید و به صورت قدم به قدم پیش بروید..

اسکراب را نباید بیشتر از 30 تا 60 ثانیه روی هر ناحیه از بدن خود ماساژ دهید. زیرا که سایش بیش از حد پوست، می‌تواند با التهابات، حساسیت و خراش پوست همراه باشد.

 

بعد از استفاده از اسکراب بدن ، بدتان را با دقت آبکشی نمایید

بعد از استفاده از اسکراب بدن و بعد از اینکه تمام نواحی بدن را لایه برداری کردید، پوست را با آب ولرم آبکشی کرده تا تمام سلول‌های مرده و پوست اضافی حذف شود.

 

بعد از استفاده از اسکراب بدن خشک کردن اصولی پوست را از یاد نبرید

خشک کردن اصولی پوست را از یاد نبرید

پس از اسکراب، پوست شما بیشتر از همیشه حساس شده و به مراقبت نیاز دارد. به همین دلیل، بهتر است از یک حوله نرم و لطیف برای خشک کردن بدن استفاده نمایید.

 

از اهمیت مرطوب کننده بعد از استفاده از اسکراب بدن غافل نشوید

اسکراب را روی پوستتان ماساژ دهید

لایه‌برداری بدن، به طور موقت عملکرد سد لیپیدی پوست را متوقف کرده و باعث خشکی سطح بدن می‌شود. مهم است که رطوبت از دست رفته پوست را به کمک لوسیون مرطوب کننده بازیابی نمود. درحالی که بدن شما هنوز کمی مرطوب است و به صورت کامل خشک نشده، لوسیون مرطوب کننده و کرم آبرسان و مرطوب کننده را روی تمام قسمت‌های پوست ماساژ دهید.

 

ویژگی‌های بهترین اسکراب بدن

در زمان انتخاب اسکراب بدن مناسب، بهتر است به نکات زیر توجه کنید:

بررسی ماهیت ذرات لایه بردار اسکراب

بررسی ماهیت ذرات لایه بردار

اسکراب‌های بدن، ترکیبی خمیری از ذرات کوچک لایه‌بردار و مواد تقویت کننده دیگر هستند. ذرات لایه‌بردار موجود در لایه‌بردار پوست، نقش مهمی در تعیین کاربری این محصولات دارند.

ذرات لایه‌بردار به کار رفته در اسکراب، باید از مواد مرغوبی نظیر نمک، شکر یا قهوه تهیه شده باشند. این ذرات، سطحی هموار و گرد دارند که در زمان لایه‌برداری سبب ایجاد خراش یا آسیب پوستی نمی‌شوند.

لایه‌بردار پوست شکری نسبت به نمک، قدرت سایندگی کمتر و ملایم‌تری دارد. شکر، منبع غنی و طبیعی از اسید گلیکولیک بوده و انتخابی عالی برای تهیه اسکراب بدن خانگی برای پوست خشک به شمار می‌رود.

اسکراب نمکی، قدرت لایه‌برداری بالاتری دارد و اغلب برای پوست چرب و نواحی خشن آرنج و زانو به کار می‌رود. لایه‌بردار پوست نمک، بدن را سم زدایی می‌کند و همچنین تولید چربی را نیز کنترل می‌نماید.

نوعی دیگر از ذرات لایه‌بردار وجود دارد که از ترکیب مواد شیمیایی تهیه شده‌اند. این ذرات افزون‌بر لایه‌برداری، خواص ثانویه دیگری هم دارند که با توجه به ترکیب آن‌ها متفاوت است. اسکراب روشن کننده پوست، اسکراب بدن بیوآکوا ضد آکنه، کوچک کننده منافذ و …در این دسته جای می‌گیرند.

 

ترکیب خمیری اسکراب

ترکیب خمیری اسکراب

ترکیبات خمیری لایه‌بردارها، شامل موادی از قبیل انواع روغن مغذی، عصاره میوه‌های طبیعی و اکتیوهای پوستی همچون سالیسیلیک اسید، هیالورونیک اسید و گلیکولیک اسید می‌باشد. بهترین راه برای انتخاب کردن ترکیب خمیری اسکراب، توجه به جنس و نیاز پوستی شما است.

پوست خشک و حساس

پوست خشک و حساس

خشکی، پوسته پوسته شدن، ایجاد التهابات و دهیدراتاسیون پوست از مشکلات جدی است که پوست‌های خشک و حساس با آن رو به رو می‌شوند. اگر شما نیز پوست خشکی دارید، سعی کنید به سراغ اسکراب‌هایی رفته که حاوی هیالورونیک اسید و همچنین ترکیبات گیاهی آبرسان همچون خیار، آلوئه ورا و … هستند.

همچنین، در صورتی که غالبا دچار حساسیت پوستی و التهاب می‌شوید بهتر است به سراغ لایه‌بردارهایی با ترکیب گلیکولیک اسید بروید. این ماده مغذی، فاکتور التهابی را سرکوب کرده و امکان ایجاد حساسیت و قرمزی پوست را به میزان چشمگیری کاهش می‌دهد. افزون بر این، سد لیپیدی پوست را تقویت کرده و خاصیت ارتجاعی آن را بهبود می‌بخشد.

پوست چرب و مستعد آکنه

پوست چرب و مستعد آکنه

ترشح سبوم اضافی و فعالیت‌های کنترل نشده غدد سباسی، معضلات رایج پوست چرب به حساب می‌آیند. به همین دلیل است که این افراد اغلب با مشکلاتی همچون: موهای زائد زیر پوستی و جوش‌های چرکی دردناک مواجه می‌شوند.

استفاده از لایه‌بردار پوست که دارای سالیسیلیک اسید هستند، بهترین انتخاب برای این نوع پوست است. سالیسیلیک اسید با کنترل فعالیت‌های غدد سباسی، از تولید سبوم اضافی و همچنین ایجاد آکنه ممانعت می‌کند. در نتیجه، منافذ پوستی را نیز به صورتی عمقی پاکسازی می‌نماید.

هر چند وقت یکبار باید از اسکراب بدن استفاده کنیم؟

هیچ برنامه مشخصی برای میزان استفاده از اسکراب بدن وجود ندارد. این موضوع به عوامل مختلفی بستگی دارد همچون نوع اسکراب بدن، نوع پوست و نیازمندی شخصی شما. غالبا می‌توان از اسکراب‌های ملایم بدن در هر مرتبه دوش گرفتن استفاده کرد، اما استفاده از اسکراب بدن به صورت هفتگی، ظاهر را کاملا تغییر داده و رنگ پوست را روشن‌تر می‌کند.

 

منبع : thesomersettoiletryco

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *