انواع کرم ضدآفتاب مناسب رنگ پوست

کشور ما با توجه به طول و عرض جغرافیایی که در آن قرار گرفته است، از جمله کشورهایی به شمار رفته که تابش خورشید در آن همیشگی است و در تابستان هم تابش این اشعه‌ها به اوج خود خواهد رسید. ما هم با توجه به این نیاز همیشگی، سعی کرده تا از پوست خود محافظت نماییم و استفاده از ضد آفتاب‌ها هم به همین خاطر در این منطقه مصرف بسیار بالایی دارد.

به همین خاطر، در این مقاله نگاهی به انواع کرم ضدآفتاب مناسب رنگ پوست داریم که به شما کمک کرده تا بهتر و بیشتر از این محافظ طبیعی بدن مراقبت نمایید. در صورتی که تصمیم بگیرید بدون اطلاعات کافی قبلی یک نوع کرم ضدآفتاب را برای تهیه انتخاب نمایید، احتمالا گیج و ناامید خواهید شد؛ چرا که اصطلاحاتی در این زمینه وجود داشته که چناچه بدون آمادگی آن‌ها را بررسی نمایید، ایده‌ای نخواهید داشت که چه معنی دارند و به چه کاری خواهند آمد.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

ولی نگران نباشید، چرا که اینجا شما را روشن خواهیم کرد. بهترین کرم ضد آفتاب برای شما چیست.

برای انتخاب یک محصول مناسب که پوست را در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت کند، باید چند پارامتر را در نظر بگیرید؛ اول این که درجه  SPF ضد آفتاب موردنظر شما چه میزان است و آیا از این نظر مناسب شما هست یا خیر. چنانچه پوست حساسی دارید که به طور معمول به مواد شیمیایی یا کرم‌ها واکنش نشان‌ می‌دهد، بهتر است این مورد را بیشتر از دیگر اشخاص جدی گرفته و در انتخاب انواع کرم ضدآفتاب مناسب رنگ پوست دقت بیشتری به خرج خواهید داد.

تاثیر SPF در انواع کرم ضدآفتاب مناسب رنگ پوست

تاثیر SPF در انواع کرم ضدآفتاب مناسب رنگ پوست

این حروف اختصاری که خلاصه شده Sun Protection Factor  می‌باشد، در واقع عاملی بوده که از پوست شما در مقابل اشعه‌های مضر خورشید حفاظت می‌نماید. البته که تمامی پرتوهای آفتاب مضر نبوده و ما به بسیاری از آن‌ها جهت ادامه بقا احتیاج داریم ولی اشعه ماوراء بنفش (که حتما اسم آن را شنیده‌اید) موجب بروز مشکلاتی برای ما خواهد شد. این اشعه خود به دو نوع اشعه UVA و UVB تقسیم شده که هر یک به نوعی به پوست ما صدمه می‌رسانند.

چنانچه بخواهیم بهتر تشریح کنیم، در برخورد با پوست، اشعه ماورا بنفش نوع A عوارض بیرونی کمی را از خود نشان می‌دهد و در مقابل، با نفوذ به لایه‌های داخلی به عمق آن صدمه وارد می‌کند.

با توجه به این که این صدمات در اعماق رخ می‌دهد، ممکن است عوارض آن چند سال بعد به شکل چروک‌های پوستی پدیدار شود. در عوض، اشعه UVB عوارض ظاهری بیشتری داشته و خود را به شکل التهاب، سرخی پوست یا حتی آفتاب ‌سوختگی بروز می‌دهد ولی ممکن است عوارض طولانی ‌مدت چندانی نداشته باشد ولی با قرار گرفتن در معرض صدمات دائمی، احتمال بروز مشکلات جدی‌تر نیز بالا می‌رود.

SPF در دسته کرم ضدآفتاب مناسب رنگ پوست، جلوی ورود اشعه UVB به بدن را گرفته و از صدمه رسیدن به سلول‌های پوستی جلوگیری به عمل می‌آورد.

چرا باید بهترین کرم ضد آفتاب را براساس رنگ پوست انتخاب کنیم؟

چرا باید بهترین کرم ضد آفتاب را براساس رنگ پوست انتخاب کنیم؟

SPF در ضدآفتاب‌ها می‌تواند عدد 15، 30 یا 50 را کنار خود داشته باشد. این اعداد نماینگر قدرت آن ضد آفتاب در حفاظت از پوست در مقابل اشعه UVB به شمار می‌آید. به این صورت که SPF 15 تا 93%، SPF 30  تا 97% و SPF 50 تا 98% اشعه ماورا بنفش را از سطح پوست دفع می‌نماید.

احتمالا اکنون با خودتان فکر می‌کنید که قطعا هرچه SPF بیشتر باشد، بهتر است ولی این یک باور غلط است… چرا که این کرم‌ها دارای مواد شیمیایی بوده و ما نمی‌خواهیم بی‌جهت بدن را در معرض این مواد قرار دهیم؛ در نتیجه، مهم است که ضد آفتاب مناسب‌ را براساس نیاز پوست انتخاب نماییم.

کرم ضدآفتاب مناسب رنگ پوست روشن

کرم ضدآفتاب مناسب رنگ پوست روشن

چنانچه از افرادی هستید که رنگ پوست خیلی روشنی دارید، احتمالا قرار گرفتن در معرض نور آفتاب شما را به جای برنزه کردن، می‌سوزاند. در صورتی که چنین پوستی دارید، نیاز است تا از کرم ضدآفتابی با SPF 50 استفاده نمایید و تا حد ممکن از این لایه حساس بدن خود محافظت نمایید. اگر هم پوست شما زیاد روشن نیست ولی با قرار گرفتن در معرض نور آفتاب، دچار سوختگی‌های ناراحت ‌کننده و دردناک می‌شود، باز هم پیشنهاد ما این است که از کرم ضد آفتابی با چنین  SPFهایی استفاده نمایید.

کرم ضدآفتاب مناسب پوست زرد و شرقی

کرم ضدآفتاب مناسب پوست زرد و شرقی

پیشنهاد این است، برای کسانی که در حوزه خاور دور سکونت دارند، نژادشان به هند و اروپایی برمی‌گردد یا اینکه به‌ صورت کلی پوستی از این نوع جنس دارند، از کرم‌های ضدآفتاب با SPF  بین 15 الی 20 استفاده نمایند.

هرچند که پوست این اشخاص هم در ظاهر سفید است ولی مقاومت لایه‌های آن با نوع پوستی که پیشتر ذکر کردیم، تفاوت داشته و با قرار گرفتن در معرض نور آفتاب، سوختگی متوسطی ایجاد می‌نماید. علاوه بر این که در مقایسه با نوع پوست دسته اول، پوست خاور دوری‌ها یا کسانی که پوستی مشابه آن دارند، مقداری خاصیت برنزه شدن دارد.

قیمت انواع ضدافتاب رنگی و بی رنگ برند و باکیفیت

 

بهترین کرم ضدآفتاب برای پوست گندمی

این نوع پوست در حالت عادی سفید و روشن می‌باشد ولی با قرار گرفتن در معرض نور آفتاب، به سادگی تغییر رنگ داده و برنزه می‌شود. این نوع پوست به طور معمول دچار سوختگی کمی شده و بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست گندمی، ضدآفتابی بوده که SPFیی بین 6 تا 15 درجه داشته باشد.

کرم ضدآفتاب مناسب پوست‌های سبزه و تیره

کرم ضدآفتاب مناسب پوست‌های سبزه و تیره

این نوع پوست به علت مقاوم بودن، بسیار کم دچار سوختگی یا برنزه شدن خواهد شد ولی اگر پوست سبزه‌ای دارید، ممکن است در مقابل تابش آفتاب پوست شما تیره‌تر شود. در نتیجه؛ اگر این اتفاق برای شما خوشایند نیست، توصیه می‌کنیم از کرم ضدآفتابی با SPF بین 2 تا 10 استفاده نمایید.

مطالب کاربردی:  تفاوت فلوئید و کرم ضد آفتاب برای داشتن انتخابی بهتر

 

PA، نشانگر میزان محافظت از UVA

همان گونه که گفتیم، نمی‌توان به طور کامل جلوی اشعه UVA را گرفت ولی تلاش‌هایی نیز در این زمینه صورت گرفته است. علامت (PA) که مخفف ” Protection Grade of UVA” می‌باشد، روی بعضی از ضدآفتاب‌ها وجود دارد و اغلب در کشورهای خاور دور مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این نوع دسته‌بندی، ضد آفتاب‌ها بر اساس مقدار جلوگیری از جذب اشعه UVA، از +PA تا PA++++ طبقه‌بندی خواهند شد.

استفاده از ضد آفتاب‌ها از صدمات اشعه‌های مضر خورشید به پوست ما جلوگیری می‌کنند ولی به این موضوع توجه داشته باشید که این کرم‌ها هم دارای مواد شیمیایی هستند. در نتیجه، همان ‌طور که گفتیم بهتر است تا از کرم ضد آفتاب مناسب رنگ پوست خود استفاده نمایید و موادی با قدرت بیشتر را برای آن به‌ کار نگیرید.

کرم‌های ضدآفتاب بر اساس نوع پوست

کرم‌های ضدآفتاب بر اساس نوع پوست

نوع پوست شما یکی دیگر از عوامل اصلی در تهیه کرم ضد آفتاب به شمار می‌آید؛ چرا که اگر به این مورد توجه نداشته باشید، ممکن است سطح پوست شما دچار عوارضی مثل جوش یا آکنه بشود. در نتیجه، قبل از انتخاب کرم مناسب ابتدا به این مسئله دقت داشته باشید که جنس پوست شما چیست؛ خشک، چرب یا معمولی است.

بهترین ضد آفتاب برای پوست چرب

چنانچه پوست شما چرب است، در زمان تهیه ضد آفتاب بهتر است مقداری دقت به خرج بدهید؛ چرا که اگر به این مسئله توجه کافی نداشته باشید، ظرف چند روز شاهد بروز انواع جوش‌های ناراحت ‌کننده روی پوست خود خواهید بود.

جهت آن که از بروز چنین اتفاقی جلوگیری نمایید، نیاز است از کرم‌هایی که در آن‌ها مواد دارای چربی وجود نداشته باشد (اصطلاحا Oil Free) استفاده نمایید و در صورتی که همچنان مشکل جوش‌ها به قوت خود باقی است، بهتر است کرم‌های ضد آفتاب بدون رنگ را انتخاب کرده تا میزان استفاده از مواد شیمیایی و میزان تحریک پوست را به حد ممکن برسانید.

بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک و لک دار

بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک و لک دار

برخی از اشخاص تصور می‌کنند پوست خشک به رسیدگی نیاز چندانی ندارد، در حالی که این یک تصور کاملا غلط است. این نوع پوست با قرار گرفتن در معرض اشعه آفتاب دچار لک شده و به همین علت به مراقبت بیشتری احتیاج دارد. ضدآفتاب مناسب برای پوست خشک و لک دار باید دارای ترکیبات روغنی باشد و در عین حال بتواند آبرسانی را هم برای پوست انجام داده تا از تجمع چربی روی سطح آن و مسدود شدن منافذ پوست جلوگیری نماید.

بهترین ضد آفتاب برای پوست معمولی

اشخاص با پوست معمولی نیز نیاز به ضد آفتاب مناسب دارند. آنچه مهم است، این است که اگر پوست شما از نوع معمولی می‌باشد، از کرم‌های ویتامینه ( مثل کرم‌های دارای ویتامین E) استفاده کرده تا زمانی ‌که پوست خود را با این مواد می‌پوشانید، مواد مغذی کافی به آن برسد.

ضد آفتاب رنگی یا بی رنگ؟

ضد آفتاب رنگی یا بی رنگ؟

کرم‌های ضد آفتاب به دو گروه رنگی و شفاف تقسیم می‌شوند. کرم‌های ضد آفتاب رنگی، در واقع کار ضدآفتاب و کرم‌پودر را با یکدیگر انجام می‌دهند و جهت پوشاندن انواع لک‌ها هم کاربرد دارند. در نتیجه اگر چنین مشکلی ندارید، بهتر است از همان کرم‌های بدون رنگ استفاده نمایید ولی اگر به هر علتی از کرم پودر هم در آرایش خود کمک می‌گیرید، ضد آفتاب‌های دارای رنگ گزینه‌های بهتری هستند.

مطالب پربازدید:  10 دلیل برای استفاده از کرم ضد آفتاب در فصل پاییز

 

با توجه به اینکه کیفیت ضدآفتاب از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، بهتر است جهت تهیه آن به انواع معتبر فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی مراجعه نمایید. همچنین نکات مهم در خرید ضد آفتاب که باید به آن‌ها توجه زیادی شود عبارتند از : انواع کرم ضدآفتاب مناسب رنگ پوست، در نظر گرفتن نوع پوست، کیفیت محصول  و SPF آن.

 

منبع : projectsunscreen

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *