عطر مو چیست

عطر مو چیست؟ عطر مو، اسم یک محصول جدید است که این روزها بیشتر از همیشه، به گوش ما می‌رسد. اما دلیل این همه جنجال چیست؟ واقعیت این است که داشتن موهای خوشبو، خواسته مشترک تمامی افراد است. زمانی که راه می‌رویم، یا هنگامی که از خواب بیدار می‌شویم، هیچ چیزی دلچسب‌تر از پخش شدن عطر منحصربه‌فرد موهای خودمان نیست.

صنایع آرایشی بهداشتی با برداشتی متفکرانه از این کانسپت بی‌نظیر، توانستند محصولی فوق‌العاده و موثر به اسم عطر مو یا میست مو تولید نمایند. محصولی با فوایدی ویژه، که در این مدت کوتاه تمامی توجهات را به خودش جلب نموده است. همچنین این محصول بی‌نظیر را می‌توانید از انواع فروشگاه لوازم آرایشی تهیه نمایید. در ادامه مقاله قصد داریم به شما در رابطه با اینکه عطر مو چیست و فواید آن، توضیحاتی ارائه دهیم، پس همراه ما باشید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

عطر مو چیست؟

عطر مو چیست؟

عطر مو با اسم میست مو هم شناخته می‌شود و می‌توان آن را در گروه جدیدترین محصولات صنعت زیبایی دسته‌بندی کرد. تا قبل از این، اکثر افراد از عطر و اسپری معمولی خود جهت خوشبو کردن موهایشان استفاده می‌کردند. اما تولید و ارائه این محصول جالب، افزون بر رفع نیازهای این چنینی، توانست روتین مراقبتی مو را هم یک گام دیگر ارتقا بخشد.

تفاوت عطر مو با سایر عطرها

تفاوت عطر مو با سایر عطرها

عطر مو با عطرهای دیگر چه فرقی دارد؟ این سوال متداولی است که ممکن است ذهن بیشتر افراد را درگیر نماید. اما پاسخ آن کاملا ساده است. چیزی که عطر مو را به محصولات متمایزی بدل نموده، ساختار شیمیایی و فرمولاسیون متفاوت آن می‌باشد. عطر مو، با مطالعه بر ویژگی و نیازهای ساختار پوست سر و تار موها ترکیب‌بندی شده است.

این محصول، دارای ترکیباتی از مواد مغذی است که کمک شایانی به حفظ سلامت مو می‌کند. از جهتی، به علت درصد بالای آب، هیر میست هم نامیده می‌شود. وجود آب در عطر مو، سبب حفظ طراوت و شادابی ساختار کوتیکول موها می‌شود. همچنین از وز شدن، خشکی و بدحالتی موها در طی روز جلوگیری می‌کند.

فواید عطر مو

فواید عطر مو

روزهایی را به خاطر بیاورید که با اسپری نمودن عطر در هوا و قدم زدن در میان قطرات خوشبوی آن، سعی در معطر کردن موهای خود داشتید. یا حتی قبل از شانه زدن مو، زمانی که سخاوتمندانه عطر محبوب خود را روی برس می‌پاشیدید. اما خوشبختانه دوران این تکنیک‌ها دیگر تمام شده است و زمان آن رسیده که همگام با دنیا گامی رو به جلو بردارید.

عطرهای معمولی، هرچند که بوی خوشایندی به موهای شما می‌دادند، اما مضراتی به همراه داشتند که در کوتاه مدت قابل مشاهده نبود. ادکلن، عطر، ادوتویلت و … همگی درصد زیادی از الکل را در خود قرار داده‌اند.

الکل موجود در این محصولات بر اثر برخورد با تار مو و فولیکول‌ها، سبب تحریک پوست سر، بدحالتی موها و خشکی کوتیکول می‌شوند. همچنین، وز مو و جریان الکتریسیته را هم تحریک می‌کنند. اما لازم نیست نگران نباشید، عطر مو اینجاست تا تمامی این مشکلات را یک تنه حل نماید.

از جمله فواید عطر مو، می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

تغذیه موها

تغذیه موها

همان‌گونه که پیش‌تر نیز اشاره شد، میست مو با هدف معطر نمودن تار مو طراحی و تولید گردیده است. الکل استفاده شده در تولید این محصول، از دیگر انواع عطر بسیار کم‌تر است. از جهتی، عطر مو فرمولاسیونی آبرسان و مغذی دارد. به شکلی که با تامین آب مورد نیاز کوتیکول، از خشکی، دهیدراتاسیون و بدحالتی تار موها جلوگیری می‌کند.

اما خواص عطر مو به اینجا ختم نمی‌شود. این محصولات بنابر برند و ساختار اختصاصی، کمپلکسی از انواع ویتامین‌ها و مواد مغذی را هم در خود جای داده‌اند. آن‌ها نیازهای تغذیه‌ای کوتیکول و فولیکول را برطرف کرده و در بهبود رشد و کنترل ریزش مو هم دخیل می‌باشند.

قیمت انواع عطر مو اورجینال و باکیفیت

 

تمیز نگه داشتن مو

تمیز نگه داشتن مو

میست مو صرفا جهت خوشبو کردن موها نیست.این محصول، در شاداب و تمیز نگه داشتن تار مو هم نقش مهمی ایفا می‌کند. تا حدی که عده زیادی از اشخاص، عطر مو را جایگزین شامپو خشک کرده‌اند. اکثر افراد، فرصت کافی جهت شستن روزانه موهای خود ندارند. از جهتی، چرب شدن سریع مو در اثر تماس با انواع آلودگی‌های محیطی مسئله‌ای بسیار عادی است.

چندی پیش، محصولی اختصاصی به اسم شامپو خشک جهت رفع این مشکل تولید شد. اما به دلیل بعضی از مشکلات مثل به جا گذاشتن دانه‌های ریز در میان تارهای مو، دیر خشک شدن و … استفاده از این محصول با چالش مواجه شده است.

اما عطر مو توانست با پشت سر نهادن این مشکلات، جایگزینی عالی برای شامپو خشک و محصولات مشابه باشد. عناصر استفاده شده در عطر مو، تولید و ترشح چربی از قسمت فولیکولی را کنترل کرده و طراوت به‌خصوصی به موها می‌بخشند.

مطالب دیدنی:  روشن کردن رنگ مو با انواع روش‌های مطمئن خانگی

 

محافظت از مو

محافظت از مو

بعضی از انواع عطر مو، دارای فیلترهای UV هستند. به این معنی که از تار موهای شما در مقابل آسیب ناشی از اشعه ماورا بنفش آفتاب محافظت می‌کنند. افزون بر این، روغن‌های ضرروی و مغذی که در ساختار این محصول مورد استفاده قرار می‌گیرند، لایه‌ای محافظ روی تار موها پدید می‌آورند و از آن‌ها در مقابل آلودگی، حرارت و صدمات احتمالی مراقبت می‌نمایند.

رفع بوی بد مو

رفع بوی بد مو

آشپزی کردن، چرب شدن پوست سر، تردد طولانی مدت در هوای آلوده، سیگار کشیدن و … همگی موجب چرب شدن و بدبو شدن موها می‌گردند. افزون بر این، بوی بدی روی تار مو و پوست سر ایجاد می‌شود که چندان جالب نیست. اما ذرات معطر استفاده شده در عطر مو، تمامی این مشکلات را برای شما حل می‌نماید. عطر مو به تخلخل‌های کوتیکول و ساختار فولیکولی نفوذ کرده و رایحه بی‌نظیری به آن‌ها می‌بخشد. همچنین، هرگونه بوی بدی را هم از بین می‌برند.

روش استفاده از عطر مو

روش استفاده از عطر مو

طرز استفاده از عطر مو بسیار ساده و آسان است. جهت آنکه در استفاده از عطر مو رایحه عطر مو به بهترین شکل ممکن به مشام رسد، حتما بر موهای تمیز آن را اسپری نمایید. بهترین زمان جهت استفاده از این عطر پس از شستن موها و خشک نمودن آن است. عطر مو باید آخرین چیزی باشد که بر موهای خود استفاده می‌کنید.

پس از آنکه موهای خود را آرایش نمودید و به حالت دلخواه درآودید، بطری عطر مو را تکان داده و در هوا اسپری نمایید و سپس زیر آن قرار بگیرید تا روی موها بشیند. پس از چند ثانیه صبر نمایید، سپس می‌توانید موهای خود را لمس نمایید. البته عطر مو را می‌توان هر بار پس از سشوار کشیدن، بر روی موهای خشک شده، اسپری و یا حتی هر روز صبح، پس از شستن موها با شامپو و خشک نمودن آن از عطر مو استفاده نمود.

راهنمای خرید عطر مو

راهنمای خرید عطر مو

عطر مو همچون تمام دیگر فراورده‌های جهان رایحه‌ها، دارای تنوعی بی‌انتها است و شما می‌توانید هر رایحه و بویی که می‌خواهید را پیدا نمایید. اما خبر خوب این است که بسیاری از عطرهای معروف مثل کارتیه، شنل شماره 5 و … سایر نسخه‌های پرطرفدار و محبوب خود را به شکل عطر مو هم به بازار ارائه کرده‌اند.

مطالب پربازدید:  تقویت و ماندگاری فر مو با ترفندهای خیلی ساده

 

با این تفاسیر، شما می‌توانید به اولین فروشگاه لوازم آرایشی بروید، و بهترین عطر مو مدنظر خود را تهیه نمایید. اما دقت داشته باشید که به هیچ‌عنوان در دام محصولات تقلبی نیفتید.

جهت جلوگیری از این اتفاق، پیشنهاد می‌شود نکات زیر را مد نظر قرار بدهید:

  • جهت خرید حضوری، به فروشگاه‌های معتبر یا نمایندگی اصلی خود برندها مراجعه کنید.
  • اگر قصد خرید غیرحضوری دارید، بهتر است آنلاین شاپ‌ها را کنار گذاشته و به دنبال سایت‌های اینترنتی معتبر بروید.
  • بسته‌بندی و پلمپ محصول را بعد از دریافت آن بررسی نمایید.
  • جهت اطمینان از اصالت کالا، بارکد یا هولوگرام ویژه آن را در سایت برند مربوطه، چک نمایید.

 

منبع : gisou

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *