آرایش لایت

اگر از طرفداران آرایش لایت هستید، در صفحه مناسبی قرار گرفته‌اید. این مقاله در مورد چند نکته و ترفند نحوه انجام آرایش لایت صحبت می‌کند. ضرب‌المثل “کمتر، بیشتر است” مثال مناسبی برای این سبک آرایش است. زیرا درحالی‌که مناسبت‌هایی مانند جشن عروسی به آرایش سنگین نیاز دارند، بیشتر فعالیت‌های روزانه نیاز به ظاهری ساده و غیررسمی دارند.

اکثر صبح‌های روزهای هفته شلوغ هستند و اغلب خانم‌ها زمان کافی برای آرایش مفصل با چندین محصول و مراحل را ندارند. از سویی برای حضور در دفتر کار، رویدادهای رسمی و جشن تولد آرایش ملایم گزینه کاملاً مناسبی است. آرایش ملایم  و سبک به شما امکان می‌دهد که ویژگی‌های طبیعی خود را برجسته کنید و نقص‌های خود را به شیوه‌ای طبیعی کنترل کنید. پس با ما همراه باشید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

آرایش لایت چیست ؟

آموزش آرایش لایت

آرایش سبک می تواند چیزی به سادگی یک خط چشم به همراه ریمل و رژلبی به رنگ هلویی باشد، در حالی که آرایش های سنگین مراحل طولانی مثل زیرسازی، کانسیلر، رژگونه، پودر فیکس، رژ لب و بسیاری موارد دیگر دارد. رسالت آرایش لایت برجسته کردن زیبایی‌های چهره به منظور در حاشیه بردن نواقص صورت است. در آرایش لایت معمولا از انواع سایه چشم لایت و محصولات سبک استفاده می‌شود.

در اکثر نظرسنجی‌ها که از مردان انجام شده و مقایسه جذابیت بین صورتی با آرایش سنگین و یک چهره طبیعی با آرایش لایت انجام شده، همیشه ظاهر طبیعی برنده رقابت‌ها است.

چگونه آرایش لایت کنیم؟

موارد موردنیاز برای آرایش لایت

  • مرطوب‌کننده
  • پرایمر
  • مرطوب‌کننده / کرم پودر رنگی
  • کانسیلر (اختیاری)
  • سایه چشم
  • خط چشم
  • ریمل
  • رژ لب / براق‌کننده لب

آموزش آرایش لایت

آرایش صورت

آرایش صورت لایت

رعایت روتین پوستی روزانه  برای یک پوست بی‌نقص بسیار مهم است. پس آرایش خود را حتماً با یک مرطوب‌کننده شروع کنید و در صورت نیاز از کرم ضد آفتاب نیز استفاده کنید. اگر می‌خواهید آرایشتان برای مدت طولانی‌تری روی پوست بماند، پرایمر را از یاد نبرید، چراکه پرایمر نقش پایه‌ را برای آرایش شما عمل می‌کند. بعد از اینکه پوستتان را آماده کردید، از مرکز صورتتان شروع کنید و یک لایه نازک کرم پودر به تمامی صورتتان بزنید. می‌توانید کرم پودر را با یک برس یا اسفنج به سمت بیرون، با حرکات دایره‌ای یه آهستگی مخلوط کنید تا رنگ پوستتان کاملاً یکدست شود. در صورت نیاز می‌توانید از کانسیلر هم استفاده کنید. به‌صورت کلی اگر کرم پودر شما پوشش موردنظر را می‌دهد، برای نتیجه‌ای بهتر، ترجیحاً از کانسیلر صرف‌نظر کنید.

برای ثابت کردن آرایش خود، حتماً از پودرفیکس یا اسپری فیکساتور استفاده کنید. زیرا این محصولات پوست شما را مات می‌کند و آن را براق نشان نمی‌دهد. یک روتین آرایشی بدون پودرفیکس هرگز کامل نمی‌شود. از یک براش بزرگ استفاده کنید و  پودرفیکس را مانند حرکت جارو روی تمام‌صورت، به‌ویژه در ناحیه T و ناحیه زیر چشم بمالید.

خرید انواع لوازم آرایش صورت

آرایش گونه‌ها

آرایش گونه‌ها

یک رژ گونه بردارید و با استفاده از یک براش رژ گونه مویی، کمی رژ گونه روی سیب گونه‌هایتان بزنید. براش را روی استخوان گونه خود در جهت رو به بالا تا نزدیکی شقیقه‌ها حرکت دهید. به یاد داشته باشید، زمانی که با رژ گونه‌های رنگی تیره سروکار دارید، از یک‌لایه شروع کنید و برای شدت بیشتر آن را لایه‌لایه بزنید. همچنین می‌توانید از برنزر برای ظاهری تیره‌تر در تابستان استفاده کنید.

برای درخشش گونه‌های خود، از هایلایتر کرمی/پودری با رنگ نقره‌ای یا طلایی استفاده کنید و آن را روی سطوح بالاتر صورت، مانند بالای استخوان گونه، روی پل بینی و وسط صورت بزنید. برای این مرحله می‌توانید از برس یا انگشتان خود استفاده کنید.

میکاپ لایت چشم

میکاپ لایت چشم

برای میکاپ لایت چشم از پرایمر چشم یا کانسیلر به‌عنوان پایه استفاده کنید. این کار باعث می‌شود آرایش چشم شما چروک نشود و ماندگاری طولانی‌مدتی باشد. برای آرایش چشم، رنگ سایه دلخواه خود را انتخاب کنید.

برای آرایش ملایم بهتر است از سایه نارنجی خنثی برای ایجاد ظاهری شاداب‌تر استفاده کنید. انواع سایه چشم لایت متنوع در بازار وجود دارد که می‌توانید برحسب سلیقه خود، یکی را انتخاب کنید. سایه موردنظر را با استفاده از یک برس صاف یا مویی پشت پلک خود بزنید. براش را با حرکات دایره‌ای بچرخانید تا سایه کاملا محو شود. توصیه می‌کنیم برای داشتن یک آرایش لایت با ظاهری طبیعی فقط از یکرنگ سایه چشم استفاده کنید.

در مرحله بعد خط چشم بکشید. شما می‌توانید از مداد، ژل یا خط چشم مایع استفاده کنید. کشیدن خط چشم را از گوشه بیرونی چشم شروع کنید و با کمک یک برس نوک‌تیز/ زاویه‌دار خط چشم را به‌تدریج تا گوشه داخلی چشمتان بکشید.

دقت کنید که خط را به خط مژه خود نزدیک بکشید. ابروها بخش مهمی از آرایش چشم شما هستند. ابروهای خود را با مداد ابرو یا سایه چشمی که نزدیک به رنگ ابروی شما است، پرکرده و آن‌ها را مرتب کنید.

برای تکمیل آرایش چشم، مژه‌های خود را فر کنید و سپس یک لایه ریمل بزنید. از ریشه مژه‌ها شروع کنید و برس ریمل را تا نوک آن بچرخانید. بیشتر ریمل را روی ریشه‌ها بزنید و تا ساقه مژه‌ها. زیرا وجود ریمل زیاد روی طول مژه‌ها، آن‌ها را سنگین می‌کند. برای داشتن مژه‌های بلند و حجیم، به سراغ ریمل‌های حجم دهنده بروید.

مطالب دیدنی:  آشنایی با بهترین برندهای لوازم آرایش صورت

آرایش برای لب

آرایش لایت لب

 

قبل از زدن رژ لب، لب‌های خود را با نرم‌کننده لب یا بالم لب آماده کنید. برای یک آرایش لایت زیبا، ترجیحا یک تناژ صورتی یا قهوه‌ای نود انتخاب کنید. حتی توصیه می‌کنیم برای داشتن ظاهری طبیعی‌تر به یک برق لب با تناژ صورتی نود نیز فکر کنید. درنهایت شما با یک چهره تازه، طبیعی و ظریف آماده‌اید! هرگز اجازه ندهید کمبود زمان مانع از عالی به نظر رسیدن شما شود. آرایش خود را سبک و ساده نگه‌دارید و با اعتمادبه‌نفس سر کار خود حاضر شوید.

در روزهایی که دوست دارید مدل آرایش لایت ساده جدید داشته باشید، اجازه بدهید پوستتان نفس بکشد. با این‌ حال، قبل از شروع استفاده از لوازم‌آرایشی، مطمئن شوید که روال مراقبت از پوست خود را به‌طور منظم دنبال می‌کنید. همچنین نوشیدن آب فراوان را فراموش نکنید تا پوست شما آب‌رسانی لازم را دریافت کند. علاوه بر این، خوردن غذای سالم و خواب به‌موقع به پوست شما این امکان را می‌دهد که تغذیه لازم را دریافت کند. اگر به همه این‌ها توجه کنید، قطعاً ظاهری خوب خواهید داشت که حتی بی‌آرایش نیز می‌درخشد.

توصیه‌هایی از آرایشگر برند مک

دومینیک اسکینر میک‌آپ آرتیست ارشد برند مک چند نکته طلایی مورد استفاده خود را در یکی از ورک شاپ‌هايش با همه در ميان گذاشت:

  • به كرم‌پودر خود مرطوب كننده اضافه كنيد تا ظاهر پوست كاملا طبيعی به نظر برسد.
  • ابروها را در مسیر طبیعی رشد موها براش بکشید.
  • برای کم کردن حجم زیاد ریمل مژه‌ها، از دو گوش پاک کنی که کمی با میسلارواتر مرطوب شده استفاده کنید و اضافات ریمل را بگیرید.
  • زمانی که به پشت پلک کانسیلر میزنید به روبه‌رو نگاه کنید تا تنها نقاطی که ناهماهنگی دارند را کانسیلر بزنید و ظاهر پوست طبیعی باشد.
  • از برانزر به عنوان سایه چشم استفاده کنید و کل پلک را با کمی برانزر رنگی طبیعی ببخشید.
  • ریشه مژه‌ها را با مداد قهوه‌ای تیره کنید تا چشم‌ها هایلایت بشوند.
  • بعد از زدن رژ گونه براش پهن را روی گونه‌ها بکشید تا گونه‌ها به صورت طبیعی برجسته شوند.
  • در استفاده از برانزر زیاده‌روی نکنید و برای داشتن یک آرایش لایت فقط روی استخوان‌های فک و گوشه‌های صورت براش بزنید.

 

منبع : lorealparisusa

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

4 دیدگاه در “ترفندهای آرایش لایت برای تمام فصول

  1. زهرا گفت:

    همه اینا عالی

  2. زهرا گفت:

    خیلی زیبا ارایش کرده وعالی شده
    من خیلی دوست داشتم ومن بیارید ممنون میشم و
    من همه اینا را میخواهم
    منم زهرا مارانی هستم کلاس دهم میرم یازدهم
    ۱۶ سالمه میرم ۱۷سالمه
    خونمون صمدیه الباف کوچه ۳۷

  3. ریحانه گفت:

    رژگونه نداره جالبه

  4. ریحانه گفت:

    رژگونه نداره جالبه وبامز ه اس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *