کانتورینگ چیست

در دنیای جذاب و پر از تکنیک‌های آرایشی، کانتور صورت یکی از تکنیک‌هایی بوده که به منظور جادویی‌ترین وسیله جهت تغییر شکل و ابعاد ظاهر انسان شناخته می‌شود. این ترفند زیبایی، توسط آرایشگر‌های حرفه‌ای و حتی آماتورها، استفاده شده تا ویژگی‌های چهره را به بهترین حالت ممکن برجسته نمایند.

این ترفند، افزون بر اینکه امکان ایجاد ظاهری تعادل ‌یافته و جذاب را فراهم می‌نماید، به شما اجازه داده تا جلوه ویژگی‌هایی که علاقه دارید را بیشتر و ویژگی‌هایی که نمی‌خواهید برجسته گردند را مخفی نمایید. در این مطلب از مجله اینترنتی مدیسه، ما به بررسی جزئیات کانتورینگ صورت خواهیم پرداخت. از معرفی ابزارهای مورد نیاز گرفته تا تکنیک‌ها و انواع کانتور صورت، همه چیز را خواهید آموخت. همچنین در ابتدا به شما خواهیم گفت که کانتورینگ چیست، پس همراه ما باشید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

کانتورینگ چیست؟

کانتورینگ چیست؟

همان‌گونه که در ابتدای این مطلب توضیح دادیم، کانتورینگ صورت یک تکنیک آرایشی بوده که با استفاده از آرایش، شما به ویژگی‌های چهره خود ابعاد و شکل دلخواه می‌دهید. در این تکنیک رنگ‌های آرایشی مورد استفاده قرار گرفته که تیره‌تر یا روشن‌تر از رنگ حقیقی پوست شما هستند. این رنگ‌ها به عنوان سایه‌ها استفاده شده تا به ظاهر شما ابعاد عمقی ببخشند.

کانتورینگ در گذشته به منظور یک ابزار آرایشی جهت گریم صورت بازیگران در صنعت سینما مشهور بود، ولی امروزه در سالن‌های آرایشی و خانه‌ها هم استفاده می‌شود. این ترفند به شما امکان داده تا زوایا و استخوان‌های چهره‌ خود را برجسته، غبغب را مخفی و بینی را باریک‌تر نمایید و به چهره‌ خود زیبایی و تازگی ببخشید.

انواع کانتور صورت

انواع کانتور صورت

کانتور صورت انواع گوناگونی داشته که شامل نوع پودری، کرمی و مایع است. کانتور پودری به منظور بهترین گزینه برای مبتدیان در کانتورینگ شناخته می‌شود. لذا که استفاده از آن در مقایسه با دیگر نوع‌ها ساده‌تر است. برای کانتور پودری، شما به یک برس کانتور و پودرهای کانتوری احتیاج دارید. این نوع روش جهت آرایش روزمره و تازه‌کاران مناسب می‌باشد و موجب ایجاد زوایا و تغییرات ملایم در ظاهر می‌شود.

کانتور کرمی به علت ماندگاری بالاتر و قابلیت مدل‌سازی بیشتر، جهت آرایش‌های حرفه‌ای‌تر مناسب است. برای انجام کانتور کرمی، به پایه‌های کرمی و برس‌های کانتور کرمی نیاز دارید.این نوع روش به شما امکان داده تا ویژگی‌های ظاهر را به نحو دقیق‌تر و با جزئیات بیشتری تغییر بدهید. ظمنا اینکه دوام بیشتری دارد و جهت آرایش شبانه و عکاسی مناسب است.

انواع کانتور صورت

کانتور مایع به علت قابلیت تراکم و اثرگذاری بیشتر در آرایش، برای تخصصی‌ترین نیازها و میکاپ‌ها مناسب می‌باشد. جهت انجام این نوع، به محصولات کانتور مایع و اسفنج آرایشی احتیاج دارید. این روش به شما امکان داده تا با تراکم بیشتری روی چهره عمل نمایید و تغییرات جزئی‌تری را به وجود بیاورید. ضمنا اینکه برای آرایش عروسی یا رویدادهای ویژه‌تر مناسب می‌باشد.

دقت داشته باشید که انتخاب نوع کانتور به سلیقه شما، نیازهای آرایشی و سطح تجربه شما وابسته است. مهم‌ترین نکته این بوده که بتوانید با تمرین و آزمایش گوناگون، به گونه‌ای کانتورینگی را که برای شما مناسب است، پیدا نمایید.

کانتور صورت با آرایش

کانتور صورت با آرایش

یکی از ترفندهای جذاب و پرطرفدار در دنیای آرایش، کانتور صورت می‌باشد. این تکنیک با آرایش، از تاریکی و روشنی‌های گوناگون استفاده می‌نماید و موجب زیبایی چهره می‌شود. همچنین به شما اجازه داده تا به زوایا و خطوط چهره‌ خود ابعاد عمقی بدهید و ویژگی‌های آن را برجسته نمایید. جهت کانتورینگ، ابتدا از یک کانتور یا رنگ آرایشی تیره‌تر به منظور سایه استفاده نمایید.

با این سایه‌ها، می‌توانید نواحی زیر گونه‌ها، خطوط در اطراف بینی، و بخش‌های تخت چهره را تاریک‌تر کنید. پس از آن با استفاده از یک رنگ روشن‌تر، نور به نقاط بالای گونه‌ها، میان ابروها، و دیگر نقاط استراتژیک چهره اضافه می‌کنیم. این نورها موجب برجسته ‌شدن ویژگی‌ها و تأکید بر زیبایی‌های ظاهر می‌شوند.

قیمت انواع کانتور و هایلایتر برند و اورجینال

 

جهت دریافت بهترین نتیجه در کانتور آرایش، باید از موارد زیر استفاده نمایید:

استفاده از کرم پودر مایع

استفاده از کرم پودر مایع

در صورتی که تازه‌کار هستید و تازه با کانتورینگ آشنا پیدا کرده‌اید، بهتر است که از کرم پودر مایع استفاده نمایید. این محصول به شما این امکان را داده که به راحتی رنگ کرم را به چهره منتقل نمایید و به نتایج دلخواه دست یابید.

انتخاب کانسیلر درست

در انتخاب کانسیلر، مهم بوده که رنگ آن یک درجه از رنگ پوست شما روشن‌تر باشد. کانسیلر به شما کمک کرده تا علائم تیرگی‌ها و نواحی تاریک زیر چشم را پنهان نمایید. علاوه بر این، می‌توانید از کرم پودر روشن‌تر از پوست خود هم استفاده کنید.

پنکک یا پودر کانتور مناسب

پنکک یا پودر کانتور مناسب

جهت ایجاد سایه‌ها و افکت‌های کانتور، می‌توانید از پنکک‌های تیره یا پودرهای تیره استفاده نمایید. در اینجا، دقت داشته باشید که رنگ انتخابی حداقل یک درجه از رنگ پوست شما تیره‌تر باشد.

انتخاب براش آرایشی مناسب

جهت بهترین نتیجه در کانتورینگ، از براش آرایشی با سرِ گرد استفاده نمایید. این نوع براش به شما کمک کرده تا مواد آرایش پودری را به صورت یکنواخت و با دقت بیشتری روی ظاهر توزیع نمایید.

کانتورینگ خیس

کانتورینگ خیس

کانتورینگ خیس یا وت کانتورینگ یک ترفند آرایشی جدید و جذاب بوده که به تازگی محبوبیت فراوانی پیدا کرده است. در حقیقت یک روش زیبایی مدرن و مرطوب بوده که به شما اجازه داده تا ظاهر خود را با طراحی طبیعی و درخشان‌تر از همیشه تغییر بدهید. این تکنیک به خصوص برای آن‌هایی که علاقه دارند ظاهری طبیعی و زیبا داشته باشند، عالی است. کانتورینگ خیس به این صورت است:

استفاده از محصولات مایع: در این ترفند، از محصولات آرایشی مایع مثل کرم پودر مایع، کانسیلر مایع و هایلايتر مایع استفاده می‌گردد. این محصولات به ظاهر شما نرمی و لطافت می‌دهند.

تأکید بر تراکم پایین: تراکم کم‌تری نسبت به کانتورینگ سنتی وجود دارد. این به معنی ایجاد تغییرات طبیعی‌تر و ظاهری نرم‌تر در ظاهر است.

استفاده از اسفنج آرایشی: جهت تراکم بهینه محصولات مایع، اسفنج آرایشی مرطوب مورد استفاده قرار می‌گیرد. این اسفنج به شما این امکان را داده تا محصولات را به دقت پخش نمایید و طراحی طبیعی‌تری خلق کنید.

هایلايت و کانتور به شکل نرم و طبیعی: در کانتورینگ خیس، هدف اصلی این بوده که سایه‌ها و نورها به شکلی به ظاهر اضافه شوند که به طراحی کاملا طبیعی و بدون اغتشاش بپردازند.

مطالب کاربردی:  آموزش کانتور گونه در خانه به همراه ترفندهای کاربردی

 

 کانتورینگ خشک

کانتورینگ خشک

کانتورینگ خشک یک ترفند آرایشی بوده که با استفاده از محصولات پودری انجام می‌شود. در این تکنیک، از پودر کانتور و هایلايتر استفاده شده تا سایه‌ها و نورها روی ظاهر ایجاد شود و ویژگی‌های صورت برجسته گردد. در کانتورینگ خشک، اول با استفاده از پودر کانتور نواحی از چهره مثل زیر گونه‌ها، اطراف بینی و دیگر نقاط استراتژیک تیره‌تر می‌شود. سپس با استفاده از پودر هایلايتر، نور به بخش‌هایی مثل بالای گونه‌ها و میان ابروها اضافه شده تا ویژگی‌ها برجسته شوند.

کانتور صورت با ژل مراقبت

در کانتورینگ با ژل مراقبت، از محصولات ژلی که به صورت معمول دارای رنگ‌ها و همچنین خصوصیات مرطوب‌کنندگی هستند، استفاده می‌شود. این محصولات به نرمی روی پوست نشسته و امکان ایجاد سایه‌ها و نورها روی ظاهر را فراهم می‌سازند.

جهت انجام کانتورینگ با ژل مراقبت، می‌توانید از انگشتان یا اسفنج آرایشی استفاده نمایید. می‌توانید با اعمال لمس‌های نرم ژل را روی نواحی صورت توزیع نمایید. این تکنیک جهت به‌ دست آوردن ظاهری طبیعی و مرطوب برای ظاهر به شما کمک می‌کند و موجب می‌شود درخششی طبیعی به آن ببخشید. این تکنیک به طور معمول در آرایش‌های روزانه و مناسبتی استفاده می‌شود.

مزایای کانتورینگ صورت

مزایای کانتورینگ صورت

به صورت کلی، تکنیک کانتور صورت یک تکنیک آرایشی قدرتمند بوده که به شما امکان می‌دهد زیبایی چهره خود را بهبود بخشیده و ظاهری مطلوب‌تر داشته باشید. در ادامه مزایای استفاده از کانتور صورت را بیان خواهیم کرد:

  • تأکید بر ویژگی‌های صورت
  • تغییر شکل چهره مثل لیفت بینی و زاویه سازی صورت با آرایش
  • مخفی کردن عیوب
  • ظاهری جوان‌تر و تازه‌تر
  • آرایش طبیعی
  • مناسب برای مناسبت‌ها

مراحل کانتور انواع فرم صورت

مراحل کانتور انواع فرم صورت

در صورتی که تنها قرار باشد که برای Contour makeup به نحوه صحیح یک چیز را یاد بگیرید، آن شناسایی درست فرم صورت است. برای هریک از این فرم چهره‌ها باید کانتورینگ صورت مناسب خودش را یاد بگیرید.

کانتورینگ صورت گرد

با استفاده از کانتور تیره‌تر، می‌توانید نواحی زیر گونه‌ها و پایین فک را تیره نمایید. این موجب می‌شود که این نواحی عمق بیشتری داشته باشند و چهره‌ شما زاویه پیدا کند. پس از آن سایه روشن‌تر را روی زیر چشم، پایین دو طرف پل بینی، مرکز پیشانی یا چانه بزنید. این کار موجب برجسته شدن این نقاط و ایجاد کانتراست با دیگر نواحی چهره می‌شود.

مطالب مرتبط:  آموزش صفر تا صد کانتور بینی مثل یک آرایشگر حرفه‌ای

 

چهره‌های بیضی یا کشیده

کانتورینگ بینی، لب و گونه‌ها را مقداری مشابه با کانتورینگ برای چهره‌های گرد انجام بدهید. به بیانی دیگر، نیازی به تیره ‌کردن زیر گونه‌ها و پایین فک نیست. در اینجا هدف از کانتورینگ تعادل و زیبایی فرم صورت بیضی است.

کانتورینگ بینی گوشتی

کانتورینگ بینی گوشتی

از کانتور تیره با رنگ‌های سرد جهت تیره‌تر کردن بینی استفاده نمایید. این موجب شده که بینی کوچک‌تر به نظر برسد. با یک براش کوچک یا اسفنج معمولی، خطوط کانتور را ترکیب کرده تا سایه‌ها به‌ صورت طبیعی‌تر با یکدیگر ترکیب شوند.

در حالت کلی کانتور صورت را روی کرم پودر خود آغاز نمایید. چرا که بیسی یکنواخت برای کار به شما می‌دهد. با کرم پودر تیره‌تر، نواحی از صورت خود را که می‌خواهید به آن‌ها عمق بدهید، مشخص نمایید. این نواحی می‌تواند شقیقه‌ها، ناحیه توخالی زیر استخوان گونه یا نوک بینی باشد. سایه روشن‌تر را روی نواحی از صورت خود که می‌خواهید برجسته نمایید، بزنید. این بخش‌ها شامل زیر چشم، پایین دو طرف پل بینی، مرکز پیشانی یا چانه است.

مطالب پربازدید:  استروبینگ چیست و چه تفاوتی با کانتورینگ دارد؟

 

کانتورینگ چیست؟ راهی برای دست‌یابی به جذابیت بیشتر

در این مقاله در رابطه با اینکه کانتورینگ صورت چیست صحبت کردیم و روش‌های آن را شرح دادیم. ضمنا اینکه توضیح دادیم که هر فرم صورت را چگونه کانتور نمایید. امیدواریم خواندن این مطلب به شما کمک کرده باشد. همچنین لازم به ذکر است که شما می‌توانید جهت تهیه انواع لوازم آرایشی و بهداشتی مورد نیاز خود به فروشگاه اینترنتی مدیسه مراجعه نمایید.

 

منبع : masterclass

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *