تونر می‌تواند معجزه‌گری برای پوست شما باشد. در گذشته تونرها به عنوان راهی برای متعادل کردن pH پوست، بعد از استفاده از صابون‌های قلیایی، به‌کار می‌رفتند. اما حالا از آنجایی که پاک‌کننده‌های امروزی، تمایل به داشتن pH متعادل‌ و ملایم‌تر دارند، تونرها به دسته محصولات مراقبت از پوست تبدیل شده‌اند. در این مطلب به موضوع تونر چیست و طرز استفاده آن می‌پردازیم.

تونر چیست و چه کاربردی دارد؟

کاربرد تونر

تونر در واقع به طیف وسیعی از محصولات اشاره دارد که اهداف مختلفی را برای پوست دنبال می‌کنند. تونر با انواع مختلفی از فرمولاسیون‌ها وجود دارند که برای انواع پوست به‌کار می‌رود. برخی از تونرها بر آبرسانی عمیق و برخی دیگر بر کنترل چربی پوست تمرکز دارند.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

تونر (toner) اغلب به عنوان یک اصطلاح جامع برای محصولات مراقبت از پوست استفاده می‌شود. نام‌های دیگر آن tonic ، essence و exfoliating acid است. تونر صورت در سال‌های اخیر محصولی نام آشنا برای اکثر خانم‌ها است، اما تونر مو یکی از تازه واردهای دنیای زیبایی محسوب می‌شود که در ادامه درباره آن بیشتر خواهید دانست.

تونر مو چیست و تفاوت آن با تونر پوست؟

تونر مو، محصولی متفاوت از تونر پوست است. این دو محصول اساسا هیچ وجه اشتراکی با هم ندارند، به جز این که در جهت زیبایی به کار می‌روند. در گذشته وسیله‌ای که به موها حالت می‌داد، اسپری مو بود که حالت مو را فیکس و آن را خشک می‌کرد. اما با پیشرفت محصولات زیبایی، ما شاهد تولید تونر مو بودیم. تونر مو در واقع رنگ موها را به حالت طبیعی نزدیک می‌کند و آن‌ها را نرم و لطیف نگه می‌دارد. این محصول برای حالت دادن به مو و همچنین مبارزه با موخوره بسیار موثر است.

به طور مشابه، تونر در طول سال‌ها تغییرات زیادی کرده ‌است. در یک مقطع زمانی، تونر برای نوجوانانی که پوست چرب داشتند و نیاز به از بین بردن جوش‌ها و بازگرداندن درخشش به پوستشان داشتند، پیشنهاد می‌شد. اگرچه در این میان یک اشکال رایج وجود داشت و آن الکلی بود که داخل تونر وجود داشت و در نهایت پوست را خشک می‌کرد. از آن زمان تاکنون تونرها راه‌ طولانی پیمودند تا عضوی دوست داشتنی در  روتین پوستی اکثر خانم‌ها شده‌اند.

فواید تونر پوست چیست؟

فواید تونر پوست

از جمله مزایای تونر صورت عبارتند از :

    • آثار روغن اضافی، آرایش و آلودگی را از بین می‌برد.
    • منافذ پوست را کاملا تمیز کرده و می‌بندد.
    • pH پوست را به تعادل می‌رساند.
    • پوست را برای جذب بهتر مرطوب کننده آماده می‌کند.

قیمت انواع محصولات پاک کننده صورت اورجینال و باکیفیت

عملکرد تونر روی پوست چگونه است؟

بیایید ببینیم این محصول آرایشی چطور روی پوست اثر می‌گذارد. مولکول‌های تونر به سرعت در پوست نفوذ می‌کنند تا سلول‌های مرده آن را از بین ببرند و پوست را آبرسانی می‌کند. در واقع استفاده از تونر به منزله ورود به مرحله آماده‌سازی منافذ پوست است و یک پرایمر برای ادامه روتین مراقبت از پوست. حال متوجه شدیم تونر صورت چیست و چطور کار می‌کند، اما چه زمانی از آن استفاده کنیم؟

زمان استفاده از تونر: روز و شب

اگر تونر را وارد روتین پوستی خود می‌کنید باید هم صبح و هم شب از آن استفاده کنید. در ابتدای روز، استفاده از تونر صورت به ایجاد پایه طبیعی سالم برای آرایش کمک می‌کند و هنگام خواب، تونر نقش خود را در پاکسازی صورت و تغذیه پوست ایفا می‌کند.

مرحله استفاده از تونر پوست در روتین مراقبت از پوست

اگر هنوز به این فکر می‌کنید که استفاده از تونر در کدام مرحله از روتین مراقبت از پوست جای می‌گیرد، باید بگوییم دقیقا وسط آن! اگر روتین پوستی شما با پاک‌کننده شروع شود و با مرطوب کننده به پایان برسد، تونر را بین این دو به ‌کار ببرید. به ترتیب زیر:

      1. پاکسازی صورت
      2. تونر
      3. مرطوب کننده

تونر را در عرض یک دقیقه پس از پاکسازی روی صورت بمالید، زیرا مواد آن، در هنگام خیس بودن صورت، بهتر به پوست نفوذ می‌کنند.

حالا که کاملا می‌دانیم تونر چیست و با فواید، مرحله استفاده و نحوه عملکرد آن آشنا شده‌ایم. اکنون زمان یادگیری طرز استفاده از تونر فرا رسیده است.

طرز استفاده از تونر برای تازه کارها

طرز استفاده از تونر برای تازه کارها

یکی از مزایای تونر این است که استفاده از آن بسیار سریع و آسان است. به سادگی، مقدار زیادی از آن را روی یک پد پنبه‌ای بریزید و سپس با حرکات ملایم رو به بالا پوست را پاک کنید و تمام! زیبا و ساده، درست همانطور که انتظار داشتيد.

مطالب کاربردی:  تفاوت تونر و سرم صورت، کدام یک برای پوست صورت بهتر است؟

 

پد تونر یک ابزار قدرتمند

پد تونر چیست؟

برای استفاده از تونر نیاز به پد دارید. بهتر است از پدهای آرایشی یا پنبه‌ای استفاده کنید. پدهای پنبه‌ای بسیار لطیفی كه برای پوست بهترین انتخاب هستند را می‌توانید در فروشگاه مدیسه پیدا کنید.

بهترین مارک تونر چیست؟

بهترین مارک تونر

تونری که استفاده کردید برایتان بی‌فایده بوده‌است؟ نگران نباشید چون همه تونرها تنوع بالايی دارند. در گذشته بعضی از تونرها پوست را خشک می‌کردند، زیرا حاوی غلظت بالایی از الکل برای حذف روغن بودند. حالا راه حل چیست؟ یک تونر بدون الکل انتخاب کنید. ليست زیر حاوی بهترین مارک تونر برای انواع پوست در سال 2022 است:

      • بهترین تونر ملایم: Avène Eau Thermale Gentle Toning Lotion
      • بهترین تونر برای پوست های حساس: Renée Rouleau Elderberry Soothing Toner
      • بهترین تونر برای پوست خشک: Lancôme Tonique Confort
      • بهترین تونر برای پوست های چرب: Pixi Glow Tonic
      • بهترین تونر طبیعی: Savor Beauty Hydrating Toning Mist
      • بهترین تونر چند کاره: Fenty Skin Fat Water Pore-Refining Toner Serum
      • بهترین تونر برای پوست مستعد آکنه: Mario Badescu Glycolic Acid Toner
      • بهترین تونر با قیمت مناسب: Vichy Pureté Thermale Perfecting Toner

مطالب پربازدید:  فرق میسلار واتر با تونر چیست؟ آشنایی با کاربردهای ‌آن‌ها

 

اکنون که می‌دانید تونر چیست و طرز استفاده آن چگونه است و با چرایی کاربرد آن و زمان استفاده‌اش آشنا شده‌اید؛ پیشنهاد ما به شما این است که برای داشتن پوستی شاداب، حتما از تونر مناسب پوست خود استفاده کنید. نظر شما در مورد این محصول چیست؟ آیا از نظر شما محصول‌های بیشتر در راه بهبود زیبایی و سلامت پوست تولید می‌شوند یا تنها سیاست‌های نظام سرمایه‌داری دلیل معرفی هر روزه محصولات جدید هستند؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

 

منبع : womenshealthmag

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

1 دیدگاه در “تونر چیست و چطور درست از آن استفاده کنیم؟

  1. عسل دشتی گفت:

    ممنون از این اطلاعاتی که بابتش کلی زحمت میکشید ??????
    در مورد تونرصورت حسابی روشن شد ذهنم اما چرا در مورد تونر مو که بیان کردید هیچ مطاب اموزده ای بیان نکردید که بتونم استفاده کنم از مطالب اموزده ؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *