خوراکی های اینستاگرامی

این روز‌ها هرجایی که بشقاب غذایی جذابی و خوش‌طعم بر روی میزی دیدید شک نکنید که به‌زودی عکس آن در اینستاگرام پست خواهد شد. رستوران، خانه یا در یک مهمانی، زمان و مکانش فرقی ندارد تنها چیزی که مهم است این است که یک خوراکی هیجان‌انگیز در عکس مشخص باشد؛ اما نکته جالب‌توجه اینجا است که عکاسی از خوراکی‌ها و انتشار آن‌ها در اینستاگرام تنها مختص بلاگرهای غذا و افراد مشهور اینستاگرام نیست و تقریباً هرکسی که در اینستاگرام حساب کاربری دارد حداقل یک‌بار چنین عکسی را منتشر کرده است. در ادامه با همراه باشید تا شما را با 8 نوع از محبوب‌ترین خوراکی‌ های اینستاگرامی یا اصطلاحاً اینستاگرامبل Instagramable آشنا کنیم.

اینستاگرامبل Instagramable یعنی چه

اگر شما نیز از شیفتگان دنیای اینستاگرام باشید یقیناً تابه‌حال واژه اینستاگرامبل به گوشتان خورده است. امروزه اینستاگرام به یکی از ابزارهای اصلی بازاریابی و تبلیغات در حوزه فشن، سفر، غذا و… تبدیل شده است و بسیاری از شرکت‌ها و کمپانی‌های بزرگ دنیا نیز برای ترویج محصولات و فروش بیشتر دست به دامن این پلتفرم محبوب شده‌اند. ازآنجایی‌که تصاویر و فیلم‌های که در اینستاگرام منتشر می‌شود واقعی‌تر از تصاویر تبلیغات تلویزیونی به نظر می‌رسد برای مخاطب قابل‌اعتمادتر هستند و نسبت به سایر روش‌های تبلیغاتی اثربخشی بالاتری دارند.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

خوراکی ‌های اینستاگرامی

واژه اینستاگرامبل Instagramable یا مناسب اینستاگرام نیز که مدتی است به دایره لغات ادبیات دنیای جدید وارد شده است به هر چیزی یا جایی اطلاق می‌شود که قابلیت بالایی برای انتشار و پسندیده شدن در اینستاگرام را دارد. قابلیت اینستاگرامی داشتن تا جایی مهم شده است که حتی در بعضی مواقع در مرحله طراحی محصول هم به آن توجه می‌شود چه برسد به مرحله بازاریابی و تبلیغات. بر طبق گزارشی که سی ان ان منتشر کرده است رستوران‌هایی که خوراکی‌های اینستاگرامی درست می‌کنند به‌مراتب شلوغ‌تر از رستوران‌هایی هستند که غذاهایی خوشمزه اما با چیدمانی معمولی‌تر ارائه می‌دهند. بر طبق این گزارش به‌طور مثال، برخی مشتریان حاضرند 45 دقیقه برای گرفتن یک میلک‌شیک با ظاهر خیلی جذاب و رنگی در صف بایستند…

خوراکی ‌های اینستاگرامی لایک خور

پیتزا

ازلحاظ فنی پیتزا آماده‌ترین غذای تمام دوران‌ها است. پیتزا کماکان سلطان بی‌رقیب خوراکی‌ های اینستاگرامی است و حتی وگان ها هم آن را دوست دارند! کمتر کسی در جهان را می‌توان یافت که بتواند از وسوسه یک برش پیتزا به‌راحتی بگذرد و بی‌دلیل نیست که پیتزا رتبه نخست محبوب‌ترین خوراکی‌های اینستاگرامی را به خود اختصاص داده است.

پیتزا

آووکادو

طی سال‌های گذشته محبوبیت آووکادو، چه در اینستاگرام و چه در خارج از آن، سر به فلک کشیده است. این میوه به دلیل رنگ جذاب و چشم‌گیری که در عکس‌ها دارد یکی از محبوب‌ترین خوراکی‌های اینستاگرامی محسوب می‌شود و بیش‌تر از 12 میلیون پست را در اینستاگرام به خود اختصاص داده است.

آووکادو

همبرگر

کمتر کسی از دنیای گوشت‌خوارها در جهان پیدا می‌شود که بتواند در مقابل دیدن عکس یک همبرگر بزرگ با کوهی از پنیر مقاومت کند. هرچه قطر همبرگر بیشتر باشد،‌ گزینه مناسب‌تری برای برانگیختن حسادت دوستان در اینستاگرام محسوب می‌شود. شاید به همین دلیل که این غذای خوشمزه بیشتر از 20 میلیون بار در اینستاگرام به اشتراک گذاشته شده است.

همبرگر

آشنایی با 10 دستور پخت غذا سریع و ساده

 

توت‌فرنگی

توت‌فرنگی میوه محبوب دیگری در شبکه‌های اجتماعی است. رنگ قرمز و جسورانه این میوه و هماهنگی زیبایی که با سایر خوراکی‌ های روی میزهای صبحانه و عصرانه دارد توت‌فرنگی را به یکی از محبوب‌ترین خوراکی‌های اینستاگرامی تبدیل کرده است.

توت‌فرنگی

سالاد

انتشار عکس‌ از سالاد راهی عالی برای نشان دادن فلسفه سالم خواری در اینستاگرام است. با افزایش میل بیشتر افراد به سالم خواری و سبک زندگی وگان در سال‌های اخیر، سالادها نیز در حال نزدیک‌شدن به صدر لیست محبوب‌ترین خوراکی‌های اینستاگرامی هستند.

سالاد

سوشی

حتی اگر سوشی دوست نداشته باشید بازهم از دیدن عکس آن هیجان‌زده خواهید شد… سوشی با شکل منحصربه‌فرد و رنگی، تنوع بافت و فرم و حتی شکل سرو آن به‌گونه‌ای است که در عکس‌ها بسیار زیبا و البته اشتها برانگیز به نظر می‌رسد.

 سوشی

بستنی

بستنی یک خوراکی بی‌بدیل در عرصه عکس‌های اینستاگرامی است. طرفداران بستنی محدود به قشر و سن خاصی نمی‌شوند و بستنی‌های جذاب لایک خور همه‌جا از دکه‌های خیابانی بگیر تا کافه‌های لوکس و لاکچری در دسترس هستند.

بستنی

قهوه

هایپرها تنها افرادی در جهان نیستند که دائماً قهوه می‌نوشند. علاقه به انتشار عکس قهوه در سراسر اینستاگرام آن‌قدر جذاب است که بسیاری از افراد که حتی علاقه به نوشیدن آن ندارند را هم راهی کافه‌ها کرده است.

قهوه

البته آنچه در این مقاله گفته شد به معنی رد یا تائید هیچ طرز تفکری نیست و تنها بر اساس آمار و اعداد به‌دست‌آمده به بررسی یکی از موضوعات روزمره دنیای سوشال مدیا پردخته ‌است. درنهایت فراموش نکنید که عکس گرفتن از چیزی که می‌خوریم ناخودآگاه ما را به دنیای رقابت و مسابقه‌ای بدون مفهوم می‌کشاند که حتی گاهی باعث می‌شود لذت چشیدن طعم و عطر غذا به‌کل فراموش شود. یک عکس زیبا در صفحه اینستاگرام هیچ‌وقت نمی‌تواند جای لذت چشیدن غذایی خوش‌طعم در کنار دوستان و یا اعضای خانواده را بگیرد.

 

خرید اینترنتی شیرینی، آجیل و تنقلات

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *