بهترین راهکارها برای لاغری سریع شکم

این روزها لاغری سریع شکم تبدیل به یک چالش برای بسیاری از انسان‌ها شده است. زندگی بسیاری از زنان و مردان به شکلی پیش می‌رود که آن‌ها فرصت کافی برای ورزش کردن در خانه یا باشگاه ورزشی را ندارند. از طرفی دیگر بسیاری تمایل دارند که در مدت زمانی کوتاه به اندام دلخواه خود برسند. در این مقاله ما راهکارهایی را معرفی می‌کنیم که در رابطه با لاغری شکم در مدتی کوتاه هستند. پس تا پایان با ما همراه باشید.

چربی شکم با شیوهای متعددی به دست می‌آید. بسیاری افراد انواع رژیم لاغری شکم را در پیش می‌گیرند، عده‌ای دیگر برای ازبین بردن چربی شکم به ورزش کردن روی می‌آورند.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

دیگر شیوه که عده‌ای از مردم در سال‌های اخیر برای لاغری شکمی به آن روی آورده‌اند، استفاده از ابزار پزشکی و حتی جراحی است. شیوه‌های مختلف این موارد را به شما توضیح خواهیم داد. هر یک از این شیوه‌ها می‌توانند برای شما منجر به لاغری سریع شکم شوند.

آب کردن چربی شکم و پهلو با حرکات ورزشی

رفتن به باشگاه‌ها برای کاهش وزن برای همه ممکن نیست. این افراد می‌توانند در خانه ورزش کنند.

از آنجایی که این روزها مردم به شدت درگیر کار و مشکلات زندگی شده‌اند، به سختی می‌توانند وقتی برای خود در باشگاه‌های ورزشی مهیا کنند. اما اصلا جای نگرانی نیست. ما حرکات ورزشی را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانید بدون رفتن به باشگاه‌ها و در خانه آن‌ها را انجام دهید و به لاغری سریع شکم برسید.

حرکت کرانچ

برای انجام این حرکت ابتدا روز زمین می‌نشینید. سپس باید پاها را به صورت ضربدری روی یکدیگر قرار دهید. یک دمبل سبک را در دست بگیرید و در همان حالت که نشسته‌اید، با دمبل از سمت چپ به سمت راست حرکت کنید. این حرکت را به شکل استاندارد می‌توانید سه بار در هفته و به شکل ۳ ست ۱۵ مرتبه‌ای انجام دهید.

حرکت پل معکوس

حرکت پل معکوس

برای انجام این حرکت باید به پشت بخوابید و زانوی چپ خود را خم کنید. کف پای خود را روی زمین قرار دهید و پای راست را بالا نگه دارید. دست چپ خود را صاف کنید و سپس آن را به سمت بالا بکشید. دست راست خود را پایین و در کنار بدن خود قرار دهید.

در مرحله بعد باید تلاش کنید بدون این که کتف و باسن خود را تکان دهید، پایی را که به سمت بالا قرار دارد، به سمت راست و دست بالا را به سمت چپ باز کنید. برای هر طرف از بدن باید ۱۰ تا ۱۲ بار برای هر طرف از بدن انجام دهید.

لگد به عقب

حرکت ورزشی دیگر برای لاغری سریع شکم لگد به عقب است. برای انجام این حرکت باید به شکل چهار دست و پا زانو بزنید و سعی کنید انگشت‌های پاهایتان را به سمت پایین جمع کنید. سعی کنید کمر خود را صاف نگه دارید و شکم خود را منقبض کنید.

حال در همان حالت تلاش کنید که یکی از زانوهای خود را تا نزدیکی بینی بالا ببرید. حال با همان پا به سمت عقب لگد بزنید. حین انجام این حرکت باید باسن را منقبض نگه دارید. این حرکت باید با هر دو پا ۸ بار انجام شود.

حرکت پیلاتس

برای این حرکت به پشت بخوابید. سپس زانوها را تا ۹۰ درجه خم کنید و بالا بیاورید. شکم را به سمت داخل نگه دارید و نفس خود را در سینه حبس کنید. دست‌ها را به سمت بالا و پشت سر ببرید. حال نفس خود را رها کنید و دست‌ها را جلو بیاورید. در مرحله بعد پاها را به شکل وی انگلیسی درآورید. این حرکت را ۱۵ مرتبه باید انجام دهید.

اسکات وزن بدن

در این حرکت باید ابتدا پاها را به اندازه عرض شانه‌ها باز و زانوها را خم کنید. دستانتان را به شکل ضربدر روی سینه خود قرار دهید. سپس به طرف پایین حرکت اسکات بزنید و تلاش کنید که وزن بدن را روی پاهای خود تحمل کنید. زانوها را آنقدر جلو بکشید تا از انگشتان پا جلو بزند. چند ثانیه به این حالت باقی بمانید، سپس به حالت اول بازگردید. این حرکت در ۵ ست انجام می‌شود و هر ست باید ۵ مرتبه انجام شود.

حالت قایق

در حالت نشسته پاهای خود را روی زمین بگذارید، زانوها را خم کنید و دست‌ها را زیر آن‌ها قرار دهید. قفسه سینه را به سمت بالا هدایت کنید و شانه‌ها را به عقب برانید. پاها را بالا ببرید تا موازی با زمین شود. در این حرکت تعادل بدن به هم می‌ریزد، اما باید تلاش کنید که این تعادل را با استخوان‌های نشیمنگاه خود حفظ کنید.

در همین حال کشش بیشتری را در پاها ایجاد کنید. اما اگر احساس می‌کنید که فشار بیش از حدی به بدن شما وارد می‌شود، آن را متوقف کنید. دست‌ها را به سمت جلو بکشید. این حرکت را ۵ بار انجام دهید. هر حرکت باید از ۵ تا ۱۵ بار دم و بازدم طول بکشد.

رژیم غذایی برای آب کردن شکم و پهلو

یکی از راه‌های لاغری سریع شکم استفاده از یک رژيم غذایی مناسب است.

یکی از کارآمدترین اقداماتی که برای از بین بردن چربی دور شکم انجام می‌شود، استفاده از یک رژیم غذایی مناسب است. به یاد داشته باشید که به هیچ عنوان نباید خودسرانه و بدون مشورت با پزشک رژيم غذایی خاصی را اتخاذ کنید.

نکته دوم این است که رژیم گرفتن به معنای غذا نخوردن نیست. بلکه به این معنا است که اصولی مواد غذایی وارد بدن ما شوند که در نهایت به کاهش وزن ما بینجامد. نکته بعدی تداوم در رعایت رژیم غذایی است. به این معنا که آن را رها نکنید. در این قسمت به شکل خلاصه مواد غذایی را معرفی می‌کنیم که به شما در لاغری سریع شکم کمک خواهند کرد.

جو دوسر

یکی از بهترین مواد غدایی که برای کاهش وزن توصیه می‌شود، جو دوسر است. این خوراکی توانایی بالا بردن سوخت و ساز بدن شما را دارد. از طرفی دیگر با از بین رفتن چربی و بالا رفتن سوخت و ساز انرژی به طور طبیعی کاهش پیدا می‌کند. اما این خوراکی انرژی لازم را نیز برای بدن فراهم می‌کند. این ماده مغذی سبب می‌شود معده خود را با تنقلات ناسالم پر نکنید.

بادام

بادام غنی از پروتئین است و با مصرف آن مانع از گرسنگی فرد می‌شود. به علاوه این ماده چربی سالم دارد و انرژی سالم برای بدن شما را فراهم می‌کند و شما را سیر نگه می‌دارد و در نهایت به لاغری سریع شکم می‌انجامد.

لیست قیمت خوراکی های ضروری

کاهو

از بهترین خوراکی‌های گیاهی برای کاهش وزن کاهو محسوب می‌شود. این گیاه از فیبر و آب تشکیل شده است. با خوردن آن به مقدار مناسب معده شما پر می‌شود و دیگر احساس ضعف در معده نخواهید داشت. بنابراین به سراغ غذاهای نامناسب دیگر نخواهید رفت.

سرکه سیب

سرکه سیب به خاطر آنزیم‌هایی که در خود دارد، خاصیت چربی‌سوزی خواهد داشت. علاوه بر آن قند خون را نیز تنظیم می‌کند.

دارچین

برای لاغری سریع شکم مصرف دارچین نیز گزینه خوبی به شمار می‌رود. طبیعت دارچین گرم است و خاصیت بالا بردن خاصیت بدن را دارد و در نتیجه آن وزن کاهش پیدا خواهد کرد.

مصرف آب

بله، آب هم می‌تواند باعث لاغری سریع شکم شود، البته اگر به درستی مصرف شود. دلیل آن بالا بردن سوخت و ساز بدن است. اصول درست نوشیدن آب به منظور کاهش وزن به این صورت است که ۲ ساعت قبل از غذا آب بنوشید.

برای این که تمایلتان به نوشیدن آب بیشتر شود، توصیه می‌کنیم آب طعم‌دار بنوشید. تلاش کنید که آب را جایگزین نوشیدنی‌های مضر کنید. در کنار مصرف آب نوشیدنی‌های دیگری مانند چای سبز مصرف کنید، چون سوخت و ساز را افزایش می‌دهد.

پروتئین

منظور از پروتئین استفاده از مواد غذایی است که غنی از این ماده هستند. برای مثال موادی مانند گوشت، مرغ، ماهی و تخم مرغ غنی از پروتئین هستند. این مواد غذایی با پروتئینی که در خود دارند، مدت زمان بیشتری شما را سیر نگه می‌دارند. پروتئین‌ها علاوه بر بالا بردن سوخت و ساز می‌توانند قند خون را نیز متعادل سازند.

آجیل

انواع آجیل غنی از پروتئین و اسیدهای چرب‌ امگا ۳ هستند. با این مواد کلسترول بدن پایین نگه داشته می‌شود و احساس گرسنگی نخواهید کرد. برای لاغری سریع شکم مصرف آجیل بدون شک کارساز است.

برای لاغری سریع شکم چه موادی را نباید مصرف کنید؟

فست فودها مانع لاغر شدن شکم می‌شوند.

اگر رژیم غذایی خاصی را دنبال می‌کنید و می‌خواهید نتیجه آن را زودتر ببینید، باید از خوردن یک سری از خوراکی‌ها پرهیز کنید. تعدادی از آن‌ها را در این قسمت نام می‌بریم.

نان سفید

نان سفید به خاطر قند زیاد در رژيم لاغری توصیه نمی‌شود، چرا که این خوراکی قند خون را بالا می‌برد و ناگهان نیز افت می‌کند. همین افت ناگهانی سبب می‌شود که احساس گرسنگی کنید. بهتر است که نان بربری، سنگک یا نان‌های سبوس‌دار را جایگزین نان سفید کنید.

آبمیوه

شاید ندانید، اما آبمیوه‌های طبیعی قند بسیار زیادی دارند که برابر است با قند نوشیدنی مانند نوشابه. به جای نوشیدن مداوم آن‌ها، از میوه‌ها استفاده کنید. میوه‌ها نیز قند دارند، اما مزیتی نیز همراه دارند و آن فیبر است. با فیبر میوه‌ها دیرتر هضم خواهند شد.

فست فود

برای لاغری سریع شکم نیاز دارید که از مصرف این غذاها دست بردارید. در درست کردن سیب زمینی سرخ شده و انواع فست فودها از روغن‌های ناسالم استفاده می‌شود. در کنار این روغن‌ها مواد مغذی غذاها در اثر سرخ شدن از بین می‌روند. به جای چنین غذاهایی از غذاهای بخارپز، آبپز و کبابی استفاده کنید.

لبنیات کم‌چرب

لبنیات کم‌چرب بیشتر از لبنیات پرچرب باعث افزایش وزن می‌شوند، چون به آن‌ها طعم‌دهنده و قند اضافه می‌کنند. در عوض اگر از مقدار کمی لبنیات پرچرب استفاده کنید، احساس سیری بیشتری به شما دست خواهد داد.

9 روش علمی برای کاهش وزن سریع که نمی دانید

 

استفاده از درمان‌های پزشکی برای لاغری سریع شکم

شیوه‌های بسیار زیادی برای لاغری سریع شکم وجود دارد.

علاوه بر ورزش کردن و اتخاذ یک رژيم لاغری مناسب، دستگاه‌های پزشکی نیز به کمک انسان آمده‌اند که پروسه کاهش وزن را تسریع کنند. در این قسمت به شیوه‌ها و دستگاه‌های نوین در این زمینه اشاره می‌کنیم که به لاغری سریع شکم کمک می‌کنند. این روش‌ها تهاجمی و غیرتهاجمی هستند.

کوییتیشن

یکی از بهترین شیوه‌ها برای لاغری سریع شکم استفاده از کوییتیشن است. در این شیوه خطر و دردی جسم بیمار را تهدید نمی‌کند. برای از بین بردن چربی با این شیوه از امواج اولتراسوند استفاده می‌شود. این امواج وقتی وارد بدن می‌شوند، حباب دور سلول‌های چربی ایجاد می‌کنند و سلول‌های چربی پاره می‌شوند. لازم نیست که نگران آسیب سایر اعضای بدن خود باشید، چون این امواج تنها سلول‌های چربی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهند.

برای این که اجازه داشته باشید که این شیوه را استفاده کنید، باید بالای ۱۸ سال سن داشته باشید. اگر از بیماری خاصی مانند کبد چرب، دیابت یا چربی خون رنج می‌برید یا خانمی هستید که در دوران شیردهی قرار دارد، نمی‌توانید از شیوه کوییتیشن استفاده کنید.

آر اف

آر اف در حقیقت در کنار کوییتیشن انجام می‌شود و آن را تکمیل می‌کند. این شیوه به منظور سفت کردن پوست بدن انجام می‌شود که در اثر کاهش وزن موضعی شل شده است. علاوه بر آن از این شیوه به منظور لاغری موضعی نیز استفاده می‌شود، مخصوصا برای از بین بردن چربی شکم و پهلو.

تفاوت این شیوه با کوییتیشن این است که در آر اف از امواج رادیو فرکانسی استفاده می‌شود. آر اف دردی را به افراد تحمیل نمی‌کند. افرادی می‌توانند از این شیوه استفاده کنند که در دوران بارداری و شیردهی نبوده و بیش از حد اضافه وزن نداشته باشند. همینطور اگر بیماری‌هایی مانند بیماری قلبی، سرطان و اختلال انعقاد خون دارید، نمی‌توانید از این شیوه استفاده کنید.

قرار دادن بالون داخل معده

این شیوه یکی از موثرترین اقداماتی است که افراد برای کاهش وزن و لاغری سریع شکم انجام می‌دهند. در آن یک وسیله گرد شبیه به بالون داخل معده قرار می‌گیرد، اما نه با جراحی، بلکه با یک لوله باریک که بالون را از گلو به معده هدایت می‌کند.

قرار دادن بالون در شکم از دیگر شیوه‌هایی است که به از بین بردن چربی‌ها کمک می‌کند.

با این کار معده فرد گرسنگی را به اندازه قبل احساس نخواهد کرد و در نتیجه غذای کمتری به بدن او وارد می‌شود. بالون برای همیشه در معده باقی نمی‌ماند، بلکه حداکثر بعد از ۶ ماه از معده خارج می‌شود.

بهترین شیوه برای لاغری سریع شکم را انتخاب کنید

در سال‌های اخیر با تحمیل استاندارهای زیبایی از طریق شبکه‌های اجتماعی چاقی و اضافه وزن تبدیل به کابوس بسیاری از انسان‌ها شده است. وقتی حرف از چاقی می‌زنیم، شکم و پهلوها در مرکز توجه قرار می‌گیرند. در این مقاله ما به چند شیوه در رابطه با لاغری سریع شکم اشاره کردیم که در صورت تداوم قطعا به نتیجه دلخواه می‌رسید.

هر یک از این شیوه‌ها ممکن است در انسان‌ها به شکل‌های متفاوت نتیجه بدهند. بسیار اهمیت دارد که در استفاده از هر یک از ‌آن‌ها محتاط باشید و حتما با یک پزشک یا مربی مشورت کنید.

 

منبع : healthline

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *