بررسی لباس خواستگاری و معرفی چند لباس خواستگاری شیک و پوشیده

ازدواج مرحله مهمی در زندگی افراد است. شروع پروسه ازدواج در خانواده‌های ایرانی از خواستگاری شروع می‌شود. از آنجایی که خواستگاری اصولاً اولین مرحله‌ای است که خانواده‌ها با هم آشنا می‌شوند، نوع پوشش در این مراسم متفاوت است و مدل لباس خواستگاری با سایر لباس‌ها مانند لباس عقد، لباس نامزدی یا لباس حنابندان فرق دارد. مراحل بعدی پروسه ازدواج بعد از خواستگاری شامل مراسم نامزدی، عقد، حنابندان و عروسی می‌شود در این مقاله همراه ما باشید تا لباس مخصوص این مراسم را باهم بررسی کنیم. پیشنهاد لباس خواستگاری شیک و پوشیده مختلف به این معنی است که شما گزینه‌های متعددی برای انتخاب پیش رو دارید!

بهترین لباس مراسم خواستگاری لباسی است که شان شما را حفظ کرده و با پوشیدن آن ، شخصیت شما زیر سوال نرود. پس از آشنایی کافی دو انسان زمانی برای انجام این کار توسط آن‌ها تعیین می‌شود؛ در ایران معمولا خواستگاری توسط پسر در حضور والدین یا سرپرست دختر انجام می‌گیرد؛ در روش مرسوم در ایران، خانواده‌های پسر و دختر در خواستگاری حضور داشته و به‌ صورت جمعی انجام می‌شود.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

لباس‌هایی را انتخاب کنید که دخترانگی شما را بیشتر نشان دهد تا خودتان در این لباس‌ها احساس راحتی کنید. بهتر است رنگ لباس شما گل گلی و خیلی شلوغ نباشد . یک پیراهن حریر ساده با دامن سفید انتخابی عالی برای شما است . بهتر است رنگی را که برای مراسم خواستگاری خود انتخاب می‌کنید مناسب رنگ پوست شما باشد .

انواع لباس مجلسی چیست؟

انواع لباس مجلسی چیست؟

مراسم خواستگاری یکی از مراسم‌های مهم در فرهنگ‌های مختلف به خصوص فرهنگ ایرانیان است که با جدیت و رسمیت زیادی برگزار می‌شود. در این مراسم، طرف خواستگار با خانواده و دوستان طرف مقابل خود دیدار کرده و سعی می‌کند برای دادن پیشنهاد ازدواج، بهترین تصویر از خود را به نمایش بگذارد.

بنابراین، لباس پوشیدن در این مراسم اهمیت فراوانی دارد و ممکن است بر اولین تصویر خانواده طرف مقابل نسبت به خانم و به خصوص آقا تاثیرگذار باشد. این مسئله در برقراری ارتباط و صحبت‌های اولیه با خانواده و دوستان طرف مقابل تاثیر زیادی دارد.

انواع مختلفی از لباس‌های مهمانی وجود دارد که می‌توانید از بین آن‌ها لباس مناسب خواستگاری خود را انتخاب کنید. بسیار مهم است سبک و رنگ لباسی که انتخاب می‌کنید متناسب با نوع مراسمی باشد که قصد شرکت در آن را دارید. گزینه‌های مختلفی در سبک‌های متنوع وجود دارد تا با سلیقه طیف گسترده‌ای از خریداران لباس‌های مختلف مطابقت داشته باشد. مهم نیست که به دنبال چه چیزی هستید، می‌توانید لباس مناسبی را برای هر مراسمی انتخاب کنید!

مطالب پربازدید :  زیباترین‌ ترند‌های مدل لباس عروسی 2023

 

انواع لباس مجلسی چیست؟

لباس‌های مراسم عروسی از لباس خواستگاری گرفته تا لباس نامزدی و لباس حنابندان در سبک‌ها، انواع و رنگ‌های مختلفی وجود دارند که خیال شما را از بابت لباستان راحت می‌کند.

لباس خواستگاری مناسب چیست؟

لباس خواستگاری مناسب چیست؟

پیشنهاد لباس خواستگاری برای هر خریداری متفاوت است و بهتر است با استایل کلی فرد هماهنگی داشته باشد تا در آن احساس راحتی داشته باشد. این مراسم معمولاً کمی استرس با خود به همراه دارد پس با انتخاب یک لباس خواستگاری نامناسب نباید استرس و اضطراب خود را بیشتر کنیم. موارد کوچک که شاید در ظاهر چندان مهم به نظر نرسند، اهمیت زیادی دارند. مواردی مانند مکان، شرایط فصل و آب‌وهوا، عادت به پوشیدن لباس‌های رسمی یا غیررسمی و غیره می‌تواند در انتخاب لباس خواستگاری مؤثر باشد.

لباس خواستگاری نه باید خیلی کژوال باشد نه خیلی رسمی. بهترین تعریف می‌تواند یک لباس رسمی ساده و راحت باشد. معمولاً در این مراسم می‌توان از لباس‌هایی مانند کت‌وشلوار، شومیز و شلوار، شومیز و دامن یا پیراهن‌های میدی، بسته به فرهنگ خانواده استفاده کرد. برای پوشش سر نیز به فراخور فرهنگ خانوادگی می‌توان از شال یا ترجیحا روسری‌های کوچک که موقع پذیرایی در دست‌وپای شما نپیچد استفاده کنید.

لباس خواستگاری مناسب چیست؟

در نهایت مهم است که در چنین روزی، از ظاهر خود راضی باشید، در غیر این صورت، احساس اعتمادبه‌نفس نخواهید کرد! چندان تفاوتی ندارد که لباس خواستگاری، لباس نامزدی یا لباس حنابندان به تن داشته باشید، اگر لباس‌هایتان به هر نحوی باعث ناراحتی شما می‌شود، فورا لباس دیگری بپوشید.

ممکن است با یک لباس رسمی و کفش پاشنه‌بلند احساس راحتی نکنید. در این صورت بهتر است از یک دامن میدی و شومیز استفاده کنید. ارزشش را ندارد تمام شب احساس ناراحتی کنید فقط به این دلیل که می‌خواهید نشان دهید چقدر شیک هستید. اگر لباس شما به‌خوبی تناسب داشته باشد، هیچ مشکلی وجود ندارد و در هر لباسی شیک به نظر خواهید رسید.

قیمت انواع لباس مجلسی و پیراهن زنانه ترند و جذاب

 

رنگ مناسب لباس خواستگاری چیست؟

رنگ مناسب لباس خواستگاری چیست؟

وقتی به انواع لباس‌های رسمی برای رنان نگاه می‌کنیم، فرقی نمی‌کند که به دنبال لباس خواستگاری باشید یا لباس حنابندان، پیشنهاد می‌کنیم هنگام انتخاب رنگ پوست خود را در نظر بگیرید. بهتر است افراد در این شب ریسک نکنند و صرفاً برحسب این‌که رنگی ترند شده است آن را انتخاب نکنند. رنگ لباس خواستگاری از آنجایی که شاید اولین برخورد شما با خانواده همسرتان باشد بسیار مهم است.

رنگ مناسب لباس خواستگاری چیست؟

هیچ‌کس دوست ندارد شکل و شمایل و استایلش در چنین مراسمی نازیبا به نظر برسد. اگر اضافه‌وزن دارید به شما توصیه می‌کنیم از پوشیدن لباس‌های خیلی روشن اجتناب کنید. همچنین رنگ لباس خواستگاری نباید خیلی تند و جیغ یا خیلی تیره باشد. بهترین رنگ لباس خواستگاری رنگی است که با پوست شما هم‌خوانی داشته باشد.

مطالب دیدنی:  20 پیشنهاد فوق‌العاده لباس مجلسی زنانه برای عروسی

 

 چه لباسی را در خواستگاری نپوشیم؟

رنگ مناسب لباس خواستگاری چیست؟

شلوار یا لباس‌های خیلی تنگ و یا کار شده شلوغ لباس خواستگاری مناسبی نیستند. لباس‌های جین چه شلوار و چه شومیز اصلاً انتخاب خوبی نیستند. اگر قرار است دامن بپوشید، دامنتان باید حتماً بالای زانو باشد. برای خواستگاری بهتر است دور پوشیدن لباس سفید را خط بکشید و آن را به‌عنوان لباس نامزدی کنار بگذارید. همچنین از پوشیدن لباس‌های پرنقش‌ونگار، پرزرق‌وبرق یا کوتاه به‌شدت پرهیز کنید. در روز خواستگاری در هنگام استفاده از اکسسوری‌ها نیز جانب تعادل را رعایت کنید.

لباس خواستگاری مردانه چیست؟

لباس خواستگاری مردانه چیست؟

داماد نیز مانند عروس باید بهترین استایل را برای خود فراهم کند تا در جلسه خواستگاری تأثیرگذار باشد. لباس خواستگاری مردانه باید در وهله اول سایز مناسبی داشته باشد. لباس تنگ یا شلوار‌های کوتاه اصلاً لباس مناسبی برای خواستگاری نیست. یک لباس خواستگاری مردانه مناسب، باید شیک، رسمی و با رنگ معقولی باشد. رنگ‌های جیغ و پررنگ یا غیرعادی جایی در مراسم خواستگاری ندارد.

مطالب مرتبط :  25 مدل کت و شلوار مردانه شیک و جدید

 

یک استایل رسمی با کت‌وشلوار هم‌رنگ و شیک بهترین انتخاب برای لباس خواستگاری است؛ اما اگر به دنبال گزینه‌های ساده‌تری هستید، به ترکیب پیراهن مردانه با شلوار کتان نیز فکر کنید. ظاهر لباس باید تمیز، مرتب و اتوکشیده باشید و با سایر لباس‌های روزمره متفاوت باشید. به یاد داشته باشید تی‌شرت و شلوار جین جایی در مراسم خواستگاری ندارند و نباید خیلی به دنبال راحتی باشید.

 

منبع : candicehern

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *