مدل لباس

امروزه خرید آنلاین به یک ضرورت واقعی تبدیل شده است و ما طی دو سال گذشته در دوران کرونا آموخته‌ایم که انتخاب لباس آنلاین هنری است که باید در آن مهارت داشته باشیم. انتخاب و خرید آنلاین به همان اندازه که ممکن است عملی و راحت باشد، می‌تواند ما را با ناامیدی غیرمنتظره‌ای مواجه کند؛ زیرا ممکن است شک داشته باشیم که مواردی که هنگام مرور فروشگاه آنلاین موردعلاقه‌مان عاشق آن‌ها شده‌ایم، برای تیپ بدنی ما مناسب هستند یا نه. بسیاری از ما از آشنایی با اصول نوع بدن غافل هستیم، به همین دلیل است که گاهی انتظارات ما از اندازه‌هایمان با با خرید‌هایمان تناسب ندارند. به‌عنوان بخشی از فرایند خرید آنلاین لباس نیاز است تا با مدل لباس مناسب تیپ‌های مختلف بدنی آشنا شوید. در این پست ما توصیه‌های ارزشمندی را در مورد نحوه انتخاب مدل لباس متناسب با اندام مختلف را با شما به اشتراک می‌گذاریم. به‌این‌ترتیب، فرآیند انتخاب و افزودن لباس‌های مختلف به سبد خرید برای شما آسان‌تر و به جرات می‌توان گفت لذت‌بخش‌تر خواهد شد.

خرید اینترنتی لباس

مراحل انتخاب مدل لباس مناسب تیپ‌های بدنی

اگر به این فکر می‌کنید که چگونه متناسب با تیپ بدنی خود لباس بپوشید و چه مدل لباس برای اندام شما بهتر است باید بگوییم که جای خوبی آمده‌اید. در این مقاله قصد داریم شما را با انواع مختلف بدن و نحوه لباس پوشیدن و مدل لباس مناسب بر اساس آن آشنا کنیم.، آشنایی با انواع مختلف تیپ‌های بدنی و تشخیص اینکه به کدام دسته تعلق دارید، می‌تواند به شما کمک کند تا مدل لباس مناسبی که کاملاً به شما می‌آید را به‌راحتی تشخیص دهید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

اندازه‌گیری بدن

برای فهمیدن مدل مناسب لباس، ابتدا باید متوجه شوید که به کدام تیپ بدنی تعلق دارید. مطمئن‌ترین راه برای فهمیدن این موضوع، انجام اندازه‌گیری 4 بخش مهم بدن است: دور شانه‌ها، دور سینه، دور کمر و باسن. رابطه بین این اعداد شکل قاب اندام شما را آشکار می‌کند؛ بنابراین متر خیاطی را بردارید و بیایید شروع کنیم.

1. دورشانه ها

متر خیاطی را به‌آرامی دور بالای شانه‌هایتان، در پهن‌ترین نقطه بالای تیغه‌های شانه‌تان نگه‌دارید. لیز خوردن متر در این نقطه چندان غیرمنتظره نیست. بنابراین بهتر است از کسی بخواهید تا در اندازه‌گیری به شما کمک کند.

2. دور سینه

متر خیاطی را دور برجسته‌ترین قسمت سینه خود بپیچید. نه آن‌قدر آن را محکم نگه‌دارید که سینه شما را فشرده کند نه آن‌قدر شل که پایین سر بخورد. اگر معمولاً از سوتین استفاده می‌کنید، اشکالی ندارد که از روی سوتین اندازه‌گیری را انجام دهید.

3. دور کمر

برای اندازه‌گیری دور کمر به دنبال باریک‌ترین قسمت کمر خود باشید که معمولاً بالای ناف قرار دارد.

4. باسن

همانند شانه‌ها و سینه، شما به دنبال برجسته‌ترین نقطه باشید. شما باید متر خیاطی را زیر استخوان‌های لگن و دور باسن خود بپیچید.

انواع مدل های لباس زنانه جدید

شناخت فرم و تیپ بدن

اکنون‌که اندازه‌های خود را می‌دانید، برای انتخاب مدل لباس مناسب باید ابتدا تیپ بدنی خود را رمزگشایی کنید. اگرچه که شکل‌های بدن بسیار متفاوتی وجود دارد، اما اکثر افراد دریکی از این پنج دسته بدنی جای می‌گیرند: سیب، گلابی، ساعت شنی، مثلث یا مستطیل. دانستن این موضوع به شما کمک می‌کند تا یاد بگیرید که چگونه برای تیپ اندام خود بهترین مدل لباس بپوشید. در ادامه با ما باشید تا با توصیه‌های انتخاب مدل لباس مناسب هر تیپ بدنی آشنا شوید.

مدل لباس مناسب تیپ‌های بدنی مختلف

مدل لباس مناسب اندام سیب شکل

دایره - راهنمای مدل لباس مناسب تیپ‌های مختلف بدنی

این فرم بدنی در خط کمر هیچ تعریفی ندارد و دور سینه نسبت به دور باسن بزرگ‌تر است. افراد با این تیپ بدنی معمولاً شانه‌های پهن و خط سینه بزرگ‌تری دارند و به همین دلیل احساس می‌شود که وزنشان در قسمت میانی بدن آن‌ها جمع شده است که معمولا اين تيپ بدنی در دسته افراد پلاس سایز جا می‌گيرند. به‌طور میانگین ۱۴ درصد زنان دارای اندام سیب شکل هستند. مدل لباس مناسب این اندام باید به‌گونه‌ای باشد که بتواند به ایجاد تعادل در شانه‌ها، سینه، کمر و باسن کمک کند و تمرکز را از بخش میانی به سایر بخش‌ها منتقل کند. انواع مدل لباس یقه‌هفت به دلیل این‌که استخوان ترقوه را در این افراد آشکار می‌کند گزینه بسیار مناسبی برای افرادی با اندام سیب شکل است.

مدل لباس مناسب اندام گلابی شکل

 اندام گلابی شکل

افرادی با این فرم بدنی دقیقاً در نقطه مقابل اندام سیب شکل قرار دارند و در آن‌ها باسن و ران‌ها از شانه‌ها و سینه پهن‌تر است. در اندام گلابی‌شکل پایین‌تنه نسبت به بالاتنه حجیم‌تر است و به‌طور میانگین ۲۰ درصد از زنان دارای اندام گلابی‌شکل هستند. مدل لباس مناسب افرادی با اندام گلابی‌شکل باید به‌گونه‌ای باشد که در آن سرشانه‌ها بزرگ‌تر دیده شود. شلوارهای راسته و به‌خصوص در قسمت مچ پا آزادتر هستند به حفظ تعادل افرادی با اندام گلابی‌شکل کمک می‌کند.

مدل لباس مناسب اندام مستطیلی شکل

مدل لباس مناسب اندام مستطیلی شکل

در این تیپ بدنی سرشانه‌ها و کمر در یک راستا قرار دارند و  شانه‌ها مسطح هستند. همچنین افرادی با تیپ بدنی مستطیلی شکل  انحنای بسیار کمی در اندامشان دارند ازاین‌رو این افراد باید در انتخاب مدل لباس، به دنبال مدل‌هایی باشند که  قدری انحنا به اندام آن‌ها اضافه کند. برای مثال لباس‌های کمربندی یا لباس‌هایی که در قسمت میانی چین دارند انتخاب مناسبی برای افرادی با اندام مستطیلی شکل به‌حساب می‌آیند. هر مدل لباسی که بتواند قسمت میانی بدن این افراد را باریک‌تر نشان دهد، انتخاب مناسبی محسوب می‌شود.

مدل لباس مناسب اندام ساعت شنی

اندام ساعت شنی

ازنظر بسیاری از افراد جامعه اندام ساعت شنی زیباترین نوع تیپ بدنی است. در این فرم دور کمر نسبت به سایر قسمت‌های بدن باریک‌تر است و قسمت بالاتنه و پایین‌تنه حجم مساوی دارند. افرادی با این نوع تیپ بدنی محدودیتی در انتخاب ندارند و هر مدل لباس به آن‌ها می‌آید.

مدل لباس مناسب اندام مثلثی

اندام مثلثی

اندازه بزرگ‌تر کمر و لگن نسبت به بالاتنه موجب به وجود آمدن فرم بدن مثلثی می‌شود. ایجاد تعادل میان شکل بدنی و مدل لباس رمز خوش‌پوشی در این فرم بدنی است. کت‌های طرح دار، خط‌ها و طرح‌های عمودی که قد را بلندتر و کمر را باریک‌تر نشان می‌دهند، طرح‌ها و رنگ‌های روشن در بخش‌های بالای تنه و به‌کارگیری رنگ‌های خاکستری، سرمه‌ای و مشکی در اطراف کمر بهترین مدل لباس برای افرادی با تیپ بدنی مثلثی به شمار می‌روند.

مطالب مرتبط

به سبک دختران فرانسوی لباس بپوشید

تاریخچه تصویری استریت استایل

ترند دبل دِنیم چیست؟

چگونه مثل یک هیپستر تیپ بزنیم؟

از سبک پانک چه می‌دانید؟

استایل کژوال چیست؟

اسمارت کژوال؛ استایل هوشمندانه

از موسیقی گرانج تا دنیای برند تالی وایل

باتیک؛ از نماد ملی اندونزی تا دنیای مد و فشن

قـدیـمـی و منـدرس یا قـدیـمـی و بـاارزش؟

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *