آشنایی با رنگ موی 000 و نحوه استفاده از آن

شاید شما نیز جهت ایجاد تنوع و داشتن ظاهری جذاب‌تر و متفاوت‌تر به رنگ کردن موهای خود فکر کرده باشید. یکی از پرطرفدارترین و ساده‌ترین روش‌هایی که توجه خانم‌ها و حتی آقایان بسیاری را برای ایجاد تنوع در ظاهر به خود جذب کرده، رنگ کردن مو می‌باشد. روشن کننده مو را با نام‌های e20 یا 000 یا واریاسیون 000 نیز می شناسند. رنگ موی 000 در روشن کردن رنگ مو بسیار کاربردی است.

تغییر رنگ موها

تغییر رنگ موها

همان‌گونه که می‌دانید این روزها طیف‌های گسترده‌ای از رنگ مو در بازار موجود است و این تنوع و گستردگی هر رنگ پوست و هرسلیقه‌ای را شامل می‌شود. اما برخی از این رنگ‌ها، از جمله طیف رنگ‌های محبوب دودی، بلوند، خاکستری و رنگ‌های فانتزی آبی و صورتی و …، جهت آن که به‌خوبی روی موها بنشینند، به دکلره نیاز دارند.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

دکلره یک نوع ماده است که پیگمنت‌های موی شما را از بین برده و رنگ موهای شما را روشن‌تر می‌نماید. استفاده از این ماده‌ وسوسه‌انگیز، معایبی هم به همراه خواهد داشت. این ماده به دلیل از بین بردن پیگمنت‌های مو، ساختار و سلامت موهای شما را تحت تاثیر قرار داده و موجب شکننده شدن و گاهی از بین رفتن ساختمان موهای شما خواهد شد که در این موقعیت‌ها به اصطلاح می‌گویند، که مو سوخته است.

اما خوشبختانه راه‌حل‌های دیگری هم جهت روشن کردن مو وجود دارد که نسبت دکلره، معایب کم‌تری را به همراه خواهد داشت و در حین حفظ سلامت موهای شما، کمک می‌نمایند رنگ موهای شما روشن شود. یکی از این روش‌ها استفاده از واریاسیون موی 000 است. در ادامه‌ این مطلب همراه ما باشید تا شما را با چیستی و موارد و نحوه استفاده از رنگ موی 000 آشنا کنیم.

رنگ مو 000 چیست؟

رنگ مو 000 چیست؟

اگر شما نیز قصد روشن کردن موهای خود را دارید و تمایل ندارید با استفاده از دکلره سلامت موهای خود را به خطر بیندازید، عالی‌ترین روش ممکن استفاده از رنگ موی 000 است.

در ابتدا بهتر است بدانید که برعکس تصور بیشتر افراد، رنگ موی 000، رنگ مو نیست و در دسته‌بندی رنگ موها نیز قرار نمی‌گیرد. این ماده‌ بی‌نظیر درحقیقت در دسته‌ واریاسیون‌ها تقسیم‌بندی شده و با ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای که دارد سبب روشن شدن موهای شما می‌شود. همچنین اگر به دنبال رنگ موی 000 مرغوب هستید، رنگ موی 000 مارال یکی از بهتریناست که می‌توانید آن را از فروشگاه لوازم آرایشی معتبر تهیه نمایید.

رنگ موی 000 چه مقدار پایه مو را روشن می‌کند؟

رنگ موی 000 چه مقدار پایه مو را روشن می‌کند؟

اگر برایتان سوال شده که رنگ موی 000 چه رنگی است، باید بگوییم یکی از موارد مهمی که پیش از رنگ کردن موی خود با رنگ 000 باید به آن دقت نمایید، میزان تاثیر و روشن‌کنندگی این ماده است. رنگ موی 000 قادر است موهای تیره شما را تا پایه 5 الی 6 روشن نماید.

درنتیجه درصورتی که می‌خواهید رنگ موهای خود را به پایه 10 برسانید، متاسفانه باید گفت که استفاده از رنگ مو 000 بی‌فایده است، چرا که این رنگ همچون دکلره نمی‌تواند موی شما را کاملا سفید و بی‌رنگ نماید، چون همان‌گونه که در موارد بالا نیز اشاره شد، این رنگ مو در گروه واریاسیون‌ها قرار گرفته و به‌طبع قدرت نفوذ کم‌تری به موهای شما دارد و میزان تاثیر آن بر پیگمنت‌های مو پایین است.

نحوه استفاده از رنگ موی 000

نحوه استفاده از رنگ موی 000

اگرچه رنگ موی 000، قدرت تاثیر دکلره را ندارد و باعث سفید و بی رنگ شدن موهای شما نمی‌شود و فقط چند درجه موها را روشن‌تر میکند، اما همین میزان روشن کنندگی نیز میتواند تاثیر فوق العاده‌ای در رنگ موهای شما داشته باشد و همچنین موهای شما از آسیب دکلره نیز حفظ خواهد کرد. پس از روشن کردن رنگ موی خود با رنگ 000، می‌توانید از ترکیب رنگ موی مورد نظر خود استفاده کنید و از نتیجه به دست آمده لذت ببرید.

فرمول ترکیب و نحوه استفاده از رنگ موی (000):

فرمول ترکیب و نحوه استفاده از رنگ موی (000)

نسبت ترکیب رنگ موی 000 و اکسیدان همیشه ثابت است و تنها باید با توجه به حجم و اندازه موها، رنگ موی سه صفر و اکسیدان را با این نسبت ترکیب کرده و استفاده کنید. نحوه استفاده به این طریق است که:

  • ابتدا جهت جلوگیری از به‌هم ریختگی موها، آن‌ها را به چهار قسمت تقسیم کرده و به ترتیب شروع به رنگ‌گذاری بخش‌های مختلف موهای خود نمایید.
  • بعد از اتمام رنگ‌گذاری، موهای خود را با کمک کلاه رنگ یا یک تکه پلاستیک تمیز بپوشانید، این کار به تاثیر بهتر رنگ بر موهای شما کمک می‌کند.
  • جهت اثرگذاری کامل این ترکیب، صبر کنید 45 الی 60 دقیقه روی موها بماند. درنهایت اگر موها به میزان کافی روشن نشده بود، صبر کنید این ترکیب مدت زمان بیشتری روی موها بماند و سپس موهای خود را بشویید.
  • توجه کنید که جهت حفظ رنگ مو و تاثیر و دوام بیشتر آن روی موها، تا 3 روز بعد از رنگ کردن مو، اقدام به شستشو و یا استفاده از شامپو روی موهای خود ننمایید.

انواع رنگ موی 000

انواع رنگ موی 000

رنگ موی 000 در دو نوع شامپویی و تیوپی در بازار موجود است که شما می‌توانید بنابر به نیاز خود اقدام به تهیه آن‌ها نمایید:

رنگ موی شامپویی

این رنگ مو یک ترکیب آماده شده‌ از رنگ 000 و اکسیدان در درصدهای متفاوت است که شما بنابر نیاز خود و درصد روشن‌کنندگی موردنظرتان، می‌توانید اقدام به خرید آن نمایید.

با تهیه این نوع رنگ مو، شما دیگر احتیاجی به تهیه ترکیب رنگ مو و اکسیدان نخواهید داشت و به‌طور مستقیم از محتویات موجود در شامپو بر روی موهای خود استفاده می‌کنید. هرچند که استفاده از این دست رنگ مو ساده‌تر و راحت‌تر است. اما باید دقت داشته باشید که نکات ایمنی را زمان استفاده از آن در نظر بگیرید.

رنگ موی تیوپی

این رنگ مو را مطابق فرمول گفته شده در بخش بالا، با اکسیدان ترکیب کرده و به خوبی در یک ظرف مخلوط نمایید و با رعایت نکات ایمنی، اقدام به استفاده از آن نمایید.

کاربرد رنگ موی 000 چیست ؟

پوشاندن سفیدی مو

پوشاندن سفیدی مو

بسیاری از اشخاص با مشکل سفیدی مو درگیر هستند. بسیاری از ترکیبات رنگ مو برای کسانی که دارای موی سفید هستند و قصد دارند آن را پوشش بدهند، بلا استفاده است و این اشخاص مجبورند اغلب از رنگ‌هایی با تناژ تیره استفاده نمایند، زیرا رنگ‌های روشن بیشتر سفیدی موهای آن‌ها را از بین نمی‌برند.

اما یکی از ساده‌ترین ترفندها جهت پوشاندن موهای سفید با رنگ موی موردپسند، استفاده از رنگ موی 000 است. در حقیقت تنها کاری که شما باید انجام بدهید، ترکیب رنگ موی 000 با رنگ مدنظر خودتان است.

روشن‌ نمودن موهای رنگ شده

روشن‌ نمودن موهای رنگ شده

درصورتی که موهای خود را رنگ کرده‌اید، اما به هر علتی علاقه دارید رنگ موی خود را روشن‌تر نمایید، استفاده از ترکیب رنگ موی 000 را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این کار قادر است تا با توجه به اکسیدان مورد استفاده‌، رنگ موی شما را تا چندین درجه روشن‌تر نماید.

روشن کردن رنگ موی طبیعی

روشن کردن رنگ موی طبیعی

اگر تا به حال موهای خود را رنگ نکرده‌اید و قصد دارید موهای خود را با حفظ تناژ طبیعی آن چند درجه روشن‌تر نمایید، می‌توانید از واریاسیون موی 000 استفاده کنید. جهت انجام این کار، با توجه به میزان روشنی مدنظر خود، واریاسیون موی 000 را بنابر فرمول ذکر شده با درصد اکسیدان مورد نظر ترکیب کرده و با رعایت نکات ایمنی، روی موهای خود بگذارید.

تفاوت دکلره و رنگ موی 000

تفاوت دکلره و رنگ موی 000

  • در ابتدا دقت داشته باشید که برای پیاده کردن متدهایی مانند بالیاژ و آمبره و هایلایت روی موهای خود، شما باید حتما از دکلره استفاده نمایید و اگر در استفاده از دکلره تجربه ندارید، بهتر است این کار را به یک آرایشگر حرفه‌ای بسپارید و سلامت موهای خود را در معرض خطر قرار ندهید.
  • دکلره پایه موی شما را تا پایه 9 روشن می‌نماید. در واقع دکلره قادر است موهای شما را تا سفید شدن کاملا بی‌رنگ کرده و آن‌ها را برای پذیرش هر تناژ رنگی آماده کند. اما رنگ موی 000 موهای شما را تا پایه 5 الی 6 روشن می‌نماید و جهت انتخاب رنگ مو محدودیت خواهید داشت.
  • اثر دکلره تا هنگامی که موهای شما بلند نشود، روی موها ماندگار است و اصلا از بین نمی‌رود. اما همان‌گونه که پیش‌تر هم گفته شد رنگ موی 000 در دسته‌ واریاسیون‌ها قرار گرفته و بعد از گذشت زمان و چند مرتبه شستشو، اثر آن کم‌تر شده و طی گذر زمان از بین می‌رود و در نتیجه هر چند وقت یکبار به تمدید نیاز دارد.
  • دکلره روی ساختار موی شما اثر گذاشته و با تغییر ساختار مو سبب از بین رفتن پیگمنت‌های رنگی موی شما خواهد شد. از همین جهت باید توجه کنید که اگر به اندازه و به درستی از دکلره استفاده نکنید، مواد سازنده آن باعث از بین رفتن ساختار مو و تغییر ظاهر و از بین رفتن سلامت موی شما می‌گردد و به اصطلاح موجب سوختن موی شما خواهد شد. اما واریاسیون به میزان دکلره قدرت نفوذ به ساختار موی شما را نداشته و نمی‌تواند صدمه‌ای به ظاهر و ساختار موی شما بزند.

آیا رنگ موی سه صفر عوارض دارد؟

درباره عوارض رنگ موی سه صفر، همان طور که گفتیم این رنگ مو مثل یک واریاسیون عمل کرده و نفوذ‌ پذیری کمتری نسبت به پودر دکلره، دکوپاژ و سایر رنگ‌ها دارد. بنابراین عوارض استفاده از آن به میزان دکلره و سایر روش‌های روشن کردن نخواهد بود. عوارض احتمالی آن در حدود رنگ کردن مو بدون دکلره خواهد بود. افرادی هستند که با استفاده از واریاسیون، دچار خشکی ساقه مو می‌شوند که این مورد بسیار نادر بوده است.

در حالت کلی، استفاده نمودن از رنگ موی 000 برای مو عوارض خاصی نخواهد داشت. برای نجات موهای خود از خشکی احتمالی، از ماسک موی مناسب برای موهای رنگ شده در حمام استفاده کنید و پس از حمام هم، محصولات مراقبتی مو همچون کرم مو و روغن‌های تقویتی را فراموش نکنید.

 

منبع : reforma

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *