آیا می‌دانستید که نوشیدن آب به میزان کافی و به ‌طور مرتب قادر است تا بافت و رنگ پوست شما را بهبود ببخشد؟ چه خبری از این بهتر که نوشیدن آب برای پوست مفید است! پوست ما، آن قسمتی از ماست که در وهله اول به چشم افراد می‌آید، به همین دلیل هم چه کسی ممکن است مخالف داشتن پوستی جوان‌تر، سالم‌تر و بانشاط‌‌تر باشد؟

همه ما علاقه داریم پوستی جذاب، سالم و جوان داشته باشیم، جهت رسیدن به این خواسته هر کاری که نیاز باشد انجام می‌دهیم؛ به متخصص پوست مراجعه می‌کنیم، از انواع و اقسام لوازم آرایشی بهداشتی مثل محصولات مراقبت از پوست استفاده می‌کنیم و خیلی از کارهای دیگر ولی در این مقاله قرار است در رابطه با ساده‌ترین راه حل‌ها برای سلامت و زیبایی پوست با شما صحبت کنیم: نوشیدن آب.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

مصرف آب و هیدراته نگه داشتن بدن نه تنها جهت سلامتی ضروری می‌باشد، بلکه فواید فراوانی برای پوست دارد؛ این ماده به گردش خون و انتقال مواد مغذی به تمامی سلول‌های بدن کمک می‌نماید. شما می‌توانید با مصرف مرتب آب، شاهد معجزه‌ای در سلامت پوست خود باشید و در مدت زمان کمی به پوستی شفاف دست پیدا نمایید. در ادامه به شما فواید نوشیدن آب برای پوست را توضیح خواهیم داد.

فواید نوشیدن آب برای پوست

فواید نوشیدن آب برای پوست

آیا اهمیت نوشیدن اب برای پوست صورت را می‌دانید؟ اگر نه، در این بخش با ما همراه باشید تا با خواص نوشیدن آب برای پوست صورت بیشتر آشنا شوید. در این بخش با 7 دلیل شما را قانع می‌کنیم که چرا خوردن اب برای پوست، روی زیبایی پوست و سلامت بدن تاثیر داشته و بهتر است بگوییم چرا باید نوشیدن آب را در کل طی روز، با وجود تمامی مشغله‌ها در اولویت قرار دهید؟

نوشیدن آب خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می‌دهد

متخصصین پوست و اشخاص مشهور، بارها بر اهمیت آبرسانی پوست تاکید کرده و داشتن پوستی شفاف و شاداب را در گرو نوشیدن آب می‌دانند. هنگامی ‌که پوست شما آب کافی دریافت نکند، به مرور زمان پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده و سفت و خشک می‌گردد.

در این حالت پوست نازک اطراف چشم تیره‌تر شده و شادابی پوست را از بین می‌برد. نوشیدن آب به مقدار کافی، تراکم و ضخامت پوست را حفظ نموده و از کاهش رطوبت آن جلوگیری می‌نماید.

نوشیدن آب به بهبود بیماری‌های پوستی کمک می‌کند

نوشیدن آب به بهبود بیماری‌های پوستی کمک می‌کند

کسانی که به بیماری‌های پوستی مثل اگزما دچار هستند، با مشکل خشکی پوست روبه‌رو شده و اغلب مستعد ترک و چین و چروک پوست می‌باشند. ترک‌های پوستی منجر به تحریک و التهاب پوست شده و وضعیت آزاردهنده‌ای برای شخص ایجاد می‌نمایند.

با نوشیدن آب به میزان کافی، پوست هیدراته شده و عملکرد آن تقویت می‌گردد. البته لازم به ذکر است که نوشیدن آب از ابتلای شخص به بیماری جلوگیری نکرده ولی احساس خارش، پوسته پوسته شدن و ناراحتی پوست را کاهش می‌بخشد.

نوشیدن آب، پوست را شفاف می‌کند

نوشیدن آب جریان خون را در پوست افزایش می‌دهد و از همین راه درخشندگی و سلامتی به خصوصی را به پوست هدیه می‌دهد. تحقیقت انجام شده روی این مسئله نشان داده است که افزایش جریان خون در پوست قادر است تا رنگ و شرایط پوست را یکنواخت نماید و بهبود ببخشد.

نوشیدن آب روی منافذ پوست اثر می‌گذارد

نوشیدن آب روی منافذ پوست اثر می‌گذارد

آلودگی، آرایش و آلاینده‌هایی که در هوا وجود دارند، منافذ پوست را بزرگ‌تر نموده و طراوت پوست را از بین برده و منجر به ایجاد آکنه، جوش و لکه می‌شوند. مصرف آب برای پوست به مقدار کافی، پوست را حجیم نموده، منافذ آن را پر کرده و هم‌زمان تعادل میزان چربی و آب پوست را حفظ می‌نماید. درنتیجه نوشیدن آب بیشتر، نه تنها موجب کوچک شدن منافذ پوست می‌شود، بلکه احتمال ایجاد آکنه و لک روی صورت را نیز کاهش خواهد داد.

قیمت انواع محصولات مراقبت از صورت اورجینال و با کیفیت

 

نوشیدن آب از بروز آکنه و جوش جلوگیری می‌کند

پوست خشک، ترشح چربی را افزایش داده تا با کمبود چربی مقابله نماید اما همین مسئله منجر به ایجاد آکنه و جوش صورت می‌شود. پر شدن منافذ پوست توسط باکتری، آلودگی و سلول‌های مرده پوست منجر به بروز جوش و آکنه خواهد شد. نوشیدن آب قادر است تا به دفع سموم از پوست و کوچک‌تر شدن منافذ آن کمک نماید و از همین راه احتمال ایجاد آکنه را کاهش دهد.

کاهش چین و چروک، فواید نوشیدن اب برای پوست صورت

نوشیدن آب، چین و چروک پوست را کاهش می‌دهد

پوست شما ممکن است به سادگی به دلیل مصرف ناکافی آب، دچار کم‌آبی و خشکی گردد. کم‌آب شدن پوست موجب می‌شود که چین و چروک‌ها و خطوط ریز کم‌کم روی صورت شما ظاهر گردد. نوشیدن آب، پوست را آبرسانی نموده و با حفظ رطوبت آن، کمک شایانی به بهبود خاصیت ارتجاعی پوست می‌کند. هرچه خاصیت ارتجاعی پوست بیشتر باشد، چین‌ و چروک‌های صورت کاهش پیدا کرده و پوست را جوان‌تر نشان می‌دهد.

نوشیدن آب، روند آفتاب سوختگی را بهبود می‌بخشد

آفتاب‌ سوختگی یکی از مشکلاتی بوده که قادر است تا مدت‌ها دردناک و آزاردهنده باشد. نوشیدن آب طبیعتا آفتاب ‌سوختگی را به ‌طور کامل درمان نمی‌کند ولی به روند بهبود آن سرعت زیادی می‌بخشد. در صورتی ‌که پوست شما آفتاب‌ سوخته شده بود، همراه با کرم‌های مخصوص، حتما به مقدار کافی آب بنوشید.

بهترین زمان جهت نوشیدن آب برای پوست

بهترین زمان برای نوشیدن آب

اکنون که نوشیدن آب موردنیاز برای بدن خود را در برنامه روزانه خود قرار داده‌اید، بهتر است به زمان نوشیدن آب هم توجه نمایید. بهترین زمان جهت نوشیدن آب پیش از احساس تشنگی است، چرا که زمانی ‌که احساس تشنگی می‌کنید، به قطع آب بدن شما کم شده است و آن مقدار آبی که می‌نوشید جهت رفع تشنگی و آب از دست رفته می‌باشد.

افزون بر این، سعی کنید هرروز صبح زود، در طی روز پیش یا پس از غذا و همراه با غذاهای خشک جهت هضم و بلع بهتر آن آب بنوشید.

مطالب مرتبط:  بهترین برند آبرسان چیست؟

 

روزانه چند لیوان آب بنوشیم؟

7 فایده نوشیدن آب برای پوست که باید بدانید

بدن ما آب مورد نیاز خود را از راه نوشیدن آب و خوردن میوه و سبزیجات و غذاهای دارای آب تامین می‌نماید. ولی سوالی که همیشه وجود دارد این است که روزانه چه میزان آب بخوریم تا پوستی سالم و باطراوت داشته باشیم؟

به صورت کلی، بهتر است آقایان روزانه 3.7 لیتر آب و خانم‌ها 2.7 لیتر آب از روش‌های گوناگون برای بدن خود تامین نمایند. البته موارد بسیاری از جمله میزان فعالیت و تعریق در طی روز نیز باید در نظر گرفته شود. درصورتی که حساب و کتاب برای شما دشوار است، پیشنهاد می‌کنیم فارغ از جنسیت روزانه 8 لیوان آب را در برنامه خود قرار بدهید.

چنانچه جزو آن دسته از اشخاصی هستید که نوشیدن آب برای شما دشوار است، راه حل ساده‌ای جهت آسان شدن این کار شما داریم.

یک بطری آب برای خود آماده کرده و با اضافه نمودن تکه‌های میوه یا سبزی مانند لیمو، نعنا، زنجبیل و … به آن، سعی کنید دتاکس واتر یا آب طعم‌دار تهیه نمایید. در طی روز این بطری را از خود جدا نکنید و در ساعات متفاوت آب بنوشید. با این روش کم ‌کم به نوشیدن آب عادت خواهید کرد و شاهد تغییرات فراوانی در پوست خود خواهید بود.

چه نوع آبی برای پوست مفید است؟

احتمالا شما نیز تا به حال از اشخاص مختلفی شنیده‌اید که نباید آب سرد بخورید. در حقیقت این گفته درست می‌باشد، آبی که جهت نوشیدن انتخاب می‌کنید بهتر است آب ولرم باشد، چرا که ملایم‌ترین گزینه برای پوست است. بهتر است بدانید سالم‌ترین مایع برای نوشیدن، آب با pH میان 6.5 و 8.5 است.

لیوان آب خود را پر کنید!

لیوان آب خود را پر کنید!

آب ماده‌ای جادویی و مایه حیات می‌باشد. حتما از اینکه فهمیدید آب یکی از تاثیرگذارترین و بهترین روش‌ها جهت جلوگیری از پیری و چروک پوست می‌باشد، تعجب کردید. تامین این ماده برای بدن، به سادگی قادر است تا بسیاری از مشکلات پوستی را برطرف نماید، از پیری زودرس جلوگیری نموده و پوست را سالم و شاداب نگه می‌دارد.

مطالب پربازدید:  مراحل روتین پوستی؛ بایدها و نبایدهای مراقبت از پوست

 

با توجه به علت‌های قانع‌ کننده‌ای که در رابطه با نوشیدن آب برای پوست در این مقاله به شما ارائه کردیم، حتما نوشیدن آب را در برنامه روزانه خود قرار بدهید، وقت را تلف نکرده و همین حالا برای شروع، یک لیوان آب بریزید حتی اگر تشنه نیستید! مطمئن باشید پوست شما به دلیل آن از شما تشکر خواهد کرد.

 

منبع : mdinstituteplasticsurgery

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *