فواید کرم مرطوب کننده برای پوست چیست؟

پس از اجرای روتین مراقبتی خود، احساس می‌کنید پوست شما هنوز خشک است؟ بعد از شستشوی صورت خود با حس کشیدگی پوست مواجه می‌شوید؟ لایه‌های میکاپ به خوبی روی پوست شما نمی‌نشیند؟ داشتن این علائم، گویای یک حقیقت است؛ آن هم اینکه پوست شما در طی روز رطوبت مورد نیاز خود را دریافت نمی‌نماید.

اگر علاقه دارید تا پوستی شاداب، نرم و جوان داشته باشید و برای همیشه با دهیدراتاسیون و خشکی خداحافظی نمایید، استفاده روزانه و بهره‌مندی از فواید کرم مرطوب کننده را نادیده نگیرید. همچنین شما می‌توانید برای خرید انواع مختلف مرطوب کننده‌های باکیفیت به انواع فروشگاه لوازم آرایشی بهداشتی معتبر مراجعه نمایید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

فواید کرم مرطوب کننده برای پوست صورت چیست؟

فواید کرم مرطوب کننده برای پوست صورت چیست؟

حمام کردن با آب گرم، سرمای هوا در فصل‌های پاییز و زمستان، شستشوی مداوم و بی‌قاعده پوست، مصرف شوینده‌های محرک و هزاران مورد دیگر قادرند با تضعیف سد لیپیدی، رطوبت طبیعی پوست را از بین ببرند.

به همین دلیل با رعایت تمامی نکات مراقبتی، باز هم احساس می‌کنید پوست شما خشک و پوسته پوسته است. راه‌حل موثر این مسئله، گنجاندن مرطوب کننده‌ها در روتین مراقبت پوستی است. جهت دیدن معجزه مرطوب کننده‌ها، چند هفته به طور مداوم و روزانه از این محصول استفاده نمایید تا متوجه فواید کرم مرطوب کننده بشوید.

مرطوب‌کننده برای جوان ماندن پوست

پوست صورت، گردن و قفسه سینه شما نسبت به تغییرهای محیطی بسیار حساس است. در واقع این نواحی، مستعدترین قسمت‌های بدن برای ایجاد سرطان پوست به‌شمار می‌روند. همچنین این نواحی پوست سلول‌های خود را سریع‌تر از دیگر قسمت‌های بدن از دست می‌دهند.

به همین خاطر ، این بخش‌ها برای ترمیم خود به رطوبت کافی نیاز دارند که این امر سبب می‌شود سلول‌های جوان‌تر به سطح پوست منتقل شوند. از سوی دیگر، رطوبت‌ رسانی مشکلات پوستی را کاهش می‌دهد. برای مثال، مرطوب‌ کننده‌ قادر است احتمال بروز خشکی شدید یا چرب شدن آن را کاهش دهد. هر دو مورد برای پوست مضر بوده و موجب ایجاد بیماری‌های شایع پوست نظیر آکنه می‌شوند.

جلوگیری از خشکی پوست

جلوگیری از خشکی پوست

یکی از بدیهی‌ترین فواید استفاده از مرطوب کننده پوست، جلوگیری از خشکی آن می‎‌باشد. مرطوب کننده‌ها، لایه نفوذ ناپذیر و عایقی را روی سطح پوست ایجاد کرده و از این طریق سد لیپیدی و طبیعی پوست را تقویت می‌کنند. این کار، مانع از تبخیر آب شده و رطوبت مورد نیاز پوست را برای ساعاتی طولانی حفظ می‌کند.

کمک به جوان سازی پوست

مرطوب کننده‌ها بافت الاستین و کلاژن پوست را تقویت کرده و انعطاف و الاستیسیته آن را هم افزایش می‌دهند. در نتیجه، مانع از ایجاد چین و چروک‌های جدید شده و خطوط ریز را هم محو می‌کنند. همچنین به شما کمک می‌نماید تا پوستی نرم و لطیف داشته باشید. متخصصان پوست معتقدند که مرطوب کننده‌ها، ارزان‌ترین و فوری‌ترین راه جهت حفظ جوانی شما هستند.

افزایش مقاومت پوست در مقابل عوامل محیطی

افزایش مقاومت پوست در مقابل عوامل محیطی

پوست، اولین خط دفاعی بدن در مقابل تهدیدهای محیطی و عوامل خارجی است که با لایه‌ای لیپیدی و عایق به اسم «سد لیپیدی» پوشش‌دهی شده است. این لایه، کمک زیادی به جذب رطوبت و حفظ آب مورد نیاز پوست می‌کند. ولی به مرور زمان، سد لیپیدی توان اولیه خود را از دست می‌دهد.

به همین دلیل با بالا رفتن سن احتمال خشکی پوست و ایجاد چین و چروک‌ها بیشتر می‌شود. یک مرطوب کننده خوب افزون بر تقویت سد لیپیدی، این لایه را بازسازی و ترمیم می‌کند. در نتیجه، از پوست شما در مقابل آسیب سموم، آلاینده‌ها و دیگر محرک‌های محیطی مراقبت کرده و روند پیری را به تعویق می‌اندازد.

ایجاد بستر مناسب برای آرایش

ایجاد بستر مناسب برای آرایش

کرم پودر، پنکیک، کانسیلر و سایر محصولات پایه آرایش جهت پوشاندن نواقص چهره طراحی شده‌اند، اما هیچ‌یک از آن‌ها نمی‌توانند پوسته‌پوسته‌های ناشی از خشکی پوست صورت را پوشش دهند. حتی در اغلب موارد، سبب برجسته‌تر شدن آن‌ها می‌شوند.

دراصل هیچ راهی به جز ریشه‌یابی و درمان جهت از بین بردن خشکی صورت وجود ندارد. واقعیت این است که دلایل زیادی برای بروز این مشکل وجود دارد. اما دلیل اصلی، عدم دریافت رطوبت کافی برای سلول‌های پوستی است. کرم مرطوب کننده، سطحی نرم و یکدست برای آرایش فراهم می‌نماید.

آشنایی با انواع مرطوب کننده

آشنایی با انواع مرطوب کننده

مرطوب کننده‌ها همچون دیگر محصولات آرایشی و بهداشتی، بنابر نیازهای پوستی گروه‌های گوناگون فرموله می‌شوند. بازه سنی افراد، مشکلات پوست، جنس پوست و حساسیت‌های پوستی از دسته مواردی هستند که در تعیین ساختار مرطوب کننده‌ها مورد توجه قرار می‌گیرند. این محصول را از لحاظ فرمولاسیون و بافت، می‌توان به شکل زیر تقسیم‌بندی کرد:

قیمت انواع کرم مرطوب کننده و آبرسان باکیفیت

 

مرطوب کننده با غلظت پماد

قدرتمندترین و غلیظترین مرطوب کننده‌ها، بافتی مشابه با پماد دارند. این محصولات بر پایه روغن تولید شده‌ و چربی و رطوبت بی‌نظیری را برای پوست تامین می‌نمایند. همان‌گونه که پماد به مرور جذب پوست می‌گردد و امکان دارد ساعت‌ها چربی آن را روی سطح پوست خود احساس نمایید، این دسته از مرطوب کننده‌ها هم حالتی مشابه دارند.

کرم مرطوب کننده

کرم مرطوب کننده

کرم‌ها بافت خیلی غلیظی داشته و از لحاظ فرمولاسیون هم سنگین هستند. به این معنا که لایه ضخیمی از مواد عایق و مرطوب کننده را روی پوست پدید می‌آورند. ساختار به‌خصوص کرم مرطوب کننده، به شکل بی‌نظیری پوست شما را مرطوب و هیدراته کرده و لطافت خارق‌العاده‌ای به آن می‌بخشد.

لوسیون مرطوب کننده

لوسیون مرطوب کننده بر پایه آب تولید شده و دارای قدرت جذب بالایی می‌باشد. بافت آن‌ها در مقایسه با ژل سنگین‌تر و در مقایسه با پماد و کرم سبک‌تر است. قدرت جذب لوسیون تقریبا بالا بوده و موجب چرب شدن پوست شما نمی‌شود. این محصول برای پوست‌های مختلط و چرب انتخابی فوق‌العاده است.

ژل مرطوب کننده

ژل مرطوب کننده

ژل‌ها، سبک‌ترین مدل مرطوب کننده هستند و همچنین قدرت جذب زیادی دارند. افزون بر جذب، قدرت هیدراته کردن آن‌ها هم بسیار قدرتمند می‌باشد. البته بعضی از انواع ژل دارای ترکیبات الکلی هستند که سرعت جذب آن‌ها را بیشتر می‌کنند. اگر پوست حساسی دارید، بهتر است به این مورد توجه زیادی داشته باشید و فرمولاسیون محصول را به خوبی چک نمایید.

مطالب کاربردی:  بهترین کرم شب روشن کننده در بازار چیست؟

 

کدام مرطوب کننده برای شما مناسب می‌باشد؟

کدام مرطوب کننده برای شما مناسب می‌باشد؟

فرقی ندارد قصد خرید کدام یک از محصولات مراقبت پوستی را داشته باشید. نخستین و مهم‌ترین گام جهت انتخاب محصول مناسب، توجه به جنس پوست و نیازهای آن می‌باشد. مرطوب کننده‌ها هم از این قاعده مستثنی نیستند. این محصول تنوع بسیار زیادی داشته و تمامی نیازهای پوستی را تامین می‌نماید. کافی است شناخت کاملی از جنس پوست خود داشته باشید تا بتوانید مرطوب کننده مناسب را انتخاب کنید.

فواید کرم مرطوب کننده برای پوست خشک و حساس

مرطوب کننده برای پوست خشک و حساس

یکی از اصلی‌ترین مشکلات پوست خشک و حساس، دهیدراته شدن و خشکی پوست است. مشکلی که سبب پوسته پوسته شدن، کدری و بروز چین و چروک پوستی می‌شود. غدد سباسه در اشخاصی که پوست خشک دارند، فعالیت کمی دارد. نتیجه این کار، کاهش مقاومت پوست و تضعیف سد لیپیدی آن در مقابل عوامل محیطی است.

راحت‌ترین راه جهت غلبه بر تمامی این مشکلات، استفاده از مرطوب کننده مناسب پوست خشک و حساس است. مرطوب کننده‌هایی که دارای بافتی غلیظ هستند، بهترین انتخاب برای این نوع پوست محسوب می‌شوند.

اغلب این محصولات، فرمولاسیون بسیار قوی داشته و لایه عایق ضخیمی روی سطح پوست ایجاد می‌کنند. این لایه عایق با مانع شدن از خروج رطوبت از سطح پوست، در نقش نجات‌دهنده شما ظاهر می‌شود. با این مشخصات، مرطوب کننده‌های با بافت کرمی و پمادی بهترین انتخاب برای شما می‌باشند.

فواید کرم مرطوب کننده برای پوست مختلط

فواید کرم مرطوب کننده برای پوست مختلط

پیدا کردن مرطوب کننده ایده‌آل برای پوست‌های مختلط، کاری دشوار و سخت است. چون هر قسمتی از پوست این اشخاص، نیازهای گوناگونی دارد. در پوست مختلط، غدد سباسه ناحیه T از دیگر نواحی بسیار فعال‌تر هستند. به همین دلیل است که معمولا این ناحیه چرب و براق به نظر می‌رسد، اما ممکن است نواحی دیگر صورت خشک و دهیدراته باشند.

اگر پوست شما مختلطی است و با چنین موضوعاتی درگیر هستید، بهتر است به دنبال مرطوب کننده‌هایی با فرمولاسیون سبک و غیر کومدوژنیک بروید. همچنین توجه کنید که محصول مدنظرتان بر پایه آب تولید شده باشد. ممکن است مرطوب کننده‌های روغنی با افزایش چربی در ناحیه T و تحریک غدد سباسه موجب ایجاد آکنه شوند.

بهترین زمان استفاده از مرطوب کننده برای پوست مختلط، بلافاصله پس از شستشوی پوست و انجام روتین روزانه است. همچنین، در صورتی که در ناحیه T با مشکل جوش و آکنه مواجه هستید، می‌توانید فقط از مرطوب کننده روی نقاط خشک صورت استفاده نمایید.

مطالب پربازدید:  راهنمای روتین پوستی روزانه

 

فواید کرم مرطوب کننده برای پوست چرب و مستعد آکنه

مرطوب کننده برای پوست چرب و مستعد آکنه

بسیاری از اشخاص، فکر می‌کنند که استفاده از مرطوب کننده برای پوست چرب و مستعد آکنه واجب نیست. حتی بعضی بر این باورند که مصرف مرطوب کننده امکان دارد وضعیت پوست چرب ‌را بدتر کند.

این در‌حالی است که مرطوب کننده، نیازی ضروری برای انواع پوست و به‌ویژه پوست چرب محسوب می‌شود. برای درک این موضوع، باید بدانید که پوست چرب حتما هیدراته نیست. ممکن است پوست شما چربی طبیعی زیادی داشته باشد اما در اثر کم آبی و دهیدراتاسیون کدر و بی‌حال جلوه می‌کند.

به همین علت می‌توان گفت ارتباط میان پوست چرب و مرطوب کننده، چیزی شبیه به راه رفتن روی لبه شمشیر است. در‌حالی که استفاده از مرطوب کننده‌ها برای سلامت و زیبایی پوست کاری ضروری است، مصرف انواع نامناسب آن برای پوست چرب، می‌تواند مشکل باشد. تنها نکته‌ای که در این مورد باید به آن دقت داشت، پیدا نمودن فرمولاسیون سازگار با نوع پوست خود است.

اگر دارای پوستی چربی هستید، به دنبال مرطوب کننده‌هایی باشید که بر پایه آب تولید شده‌اند و قدرت جذب بسیاری دارند.

همچنین، کسانی که جوش و آکنه دارند، باید به غیر کومدوژنیک بودن محصول هم توجه کنید. در نهایت اگر هنوز هم برای انتخاب مرطوب کننده مناسب با شک و تردید مواجه هستید، بهتر است با پزشک متخصص پوست در مورد این مسئله مشورت نمایید. دکتر پوست با بررسی مشکلات و تشخیص دقیق جنس پوست شما، می‌تواند بهترین محصولات ممکن را توصیه کند.

 

منبع : kaya

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *