بهترین شامپو ضد ریزش مو

ریزش مو (آلوپسی) معمولا به از دست دادن موهای نواحی سر گفته می‌شود؛ اگرچه در بعضی از موارد و با ظهور بعضی از بیماری‌ها ممکن است مو در نواحی دیگر بدن دچار ریزش شود. در این مقاله ما قصد داریم درباره ریزش مو و بهترین شامپو ضد ریزش مو صحبت کنیم.

ریزش مو نتیجه وراثت، تغییرات هورمونی، شرایط پزشکی یا مکانیزم طبیعی حاصل از افزایش سن باشد. هم زنان و هم مردان دچار ریزش مو سر خواهند شد اما ریزش مو شدید و غیر قابل برگشت بیشتر در میان مردان بروز می‌کند. طاسی معمولاً به ریزش بیش از حد مو از پوست سر شما اشاره دارد. ریزش موی ارثی با افزایش سن، شایع‌ترین علت طاسی است.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

برخی از افراد ترجیح می دهند درمان خاصی برای ریزش موی انجام ندهند. برخی دیگر ممکن است ریزش را با کاشت مو، پروتز مو، کلاه گیس و یا روسری بپوشانند. برخی دیگر درمان‌های دارویی را برای جلوگیری از ریزش بیشتر مو یا بازگرداندن آن انتخاب می‌کنند. یکی از روش‌های جلوگیری از ریزش مو، استفاده از بهترین شامپو ضد ریزش مو است.

ریزش مو چگونه رخ می‌دهد؟

ریزش مو چگونه است؟

هرکدام از تارهای موی ما، از بخشی به نام فولیکول رشد کرده که به عنوان ریشه مو هم شناخته می‌شود. هر تار مو، طول عمر خاصی داشته و طی این دوره، مراحل مختلفی را پشت سر می‌گذارد. بعد از طی شدن این چرخه رشد، تار مو از ناحیه فولیکول ضعیف شده و دچار ریزش می‌شود.
به همین دلیل است که ریزش مو در طول روز، امری کاملا طبیعی به حساب آمده و لازم نیست نگران آن باشید. همزمان با ریزش موهای ضعیف شده، دیگر فولیکول‌ها فعالیت خود را شروع کرده و تار موهای جدید را جایگزین می‌نمایند.

اما زمانی که این ریزش مو از حد معمول فراتر برود، معمولا نوعی معضل به حساب آمده که در صورت عدم رسیدگی، ممکن است پیشرفت نماید. در این زمینه، متخصصان و کارشناسان معتقدند که افراد در طول روز نزدیک 100 تار موی خود را از دست خواهند داد که امری کاملا طبیعی است. اما افزایش این مقدار بیشتر از ریزش روزانه، با توجه به مقدار و شدت آن، نگران کننده بوده و باید مورد بررسی‌های جدی قرار بگیرد.

کدام شامپو برای جلوگیری از ریزش مو مفید است؟

شامپوهای متنوعی در بازار موجود است.

اغلب افراد علت اصلی ریزش مو را در انتخاب غلط شامپو می‌دانند. در بازار انواع مختلفی از شامپو ضد ریزش مو وجود دارد. آیا شامپو خارجی بهتر است یا ایرانی؟ بنا به گفته پزشکان نمی‌توان پاسخ کلی به این پرسش داد؛ زیرا ممکن است شامپو خارجی گران‌قیمت به موی سر یک فرد نسازد و برعکس یک شامپو ایرانی بسیار مناسب باشد.

در بعضی از موارد حتی این امکان وجود دارد که ریزش مو به دلیل انتخاب شامپو نامناسب نبوده و دلایل دیگری داشته باشد. بهتر است قبل از انتخاب هر شامپویی اول با پزشک خود مشورت کنید. در ادامه قصد داریم به چند نمونه از بهترین شامپو ضد ریزش مو در بازار اشاره کنیم.

بهترین شامپوهای ضدریزش مو

شامپو ضد ریزش و تقویت کننده دافی

شامپو ضد ریزش و تقویت کننده دافی

یکی از بهترین شامپو ایرانی برای ریزش مو برند دافی است. این شامپو علاوه بر قطع ریزش مو، محرک رشد مجدد مو نیز بوده و همچنین سبب تقویت، تغذیه و محافظت از ساختار مو نیز می‌شود. این شامپو حاوی ویتامین B و E و همچنین چای سبز و روغن آرگان است.

شامپو ضد ریزش دیلمون

یکی دیگر از برندهای خوب و مطرح ایرانی در زمینه تولید شامپو ضد ریزش مو، برند دیلمون است. شامپو ضد ریزشی که این برند روانه بازار کرده است، حاوی عسل و کافئین بوده و پارابن ندارد.

شامپو ضد ریزش و تقویت کننده کلیون

:کلیون جان تازه‌ای به موهای شما می‌دهد.

یکی از بهترین شامپو ضد ریزش مو خارجی که محصول کشور ایتالیا بوده، برند کلیون است. مزیت استفاده از این شامپو این است که با افزایش گردش خون مویرگی، به مرور زمان موهای نازک و ضعیف سر شما جان تازه‌ای می‌گیرند. این شامپو به دلیل خاصیت تقویت کنندگی که دارد، باعث بازسازی عمیق بافت مو خواهد شد.

شامپو ضد ریزش مو سریتا

سریتا برند خوشنام ایرانی است.

سریتا جز بهترین تولیدکنندگان شامپو ضد ریزش مو ایرانی بوده که توانسته است مشتریان بسیاری جذب کند. این شامپو با افزایش گردش خون مویرگی باعث مهار ریزش مو سر شده و در صورت بروز التهاب روی پوست سر، آن را کاهش می‌دهد. این شامپو با تنظیم چربی پوست سر، پاکسازی عمیق منافذ و افزایش حجم و ضخامت مو سلامت را به موهای شما باز می‌گرداند

شامپو ضد ریزش مو سیمفونی

برند سیمفونی که یک برند ایرانی است، شامپویی روانه بازار کرده که حاوی کافئین، روغن سیاهدانه و عصاره رزماری است. این شامپو علاوه بر قطع ریزش مو سر، بسیار مناسب برای استفاده بعد از انجام کراتین، صافی و ریباندینگ است. شامپو ضد ریزش برند سیمفونی علاوه بر رفع ریزش مو، تغذیه کننده، تقویت کننده و بهبود دهنده موهای نازک و آسیب پذیر بوده و به دلیل استفاده نکردن از پارابن، سولفات و دیگر مواد شیمیایی آسیب رسان، جز بهترین شامپو ضد ریزش مو در بازار است.

لیست قیمت انواع شامپو سر اصل

 

شامپو ضد ریزش آلپسین

آلپسین به دلیل کراتین موجب تحریک مجدد رشد می‌شود.

قطعا یکی از بهترین شامپو ضد ریزش مو را برند آلپسین تولید می‌کند. این شامپو مناسب انواع پوست سر بوده و حتی از ریزش ارثی مو جلوگیری خواهد کرد. این شامپو حاوی کافئین، ویتامین B5 است که باعث استحکام و انرژی بخشی به مو می‌شود. شامپو آلپسین باعث حجیم شدن و افزایش ضخامت تارهای مو سر شده و از ریزش مو هنگام شستشو جلوگیری می‌کند. شامپو آلپسین به دلیل دارا بودن کراتین، نیاسینامید و تحریک رشد مجدد مو جز بهترین شامپو ضد ریزش مو آلمانی است.

شامپو ضد ریزش سیوند

یکی از بهترین شامپو ضد ریزش مو آقایان را برند سیوند تولید می‌کند. این شامپو ایرانی با افزایش گردش خون باعث قطع ریزش مو و ترمیم ساقه‌های آسیب دیده خواهد شد. استفاده از این شامپو زیبایی و درخشندگی را به موهای افراد باز می‌گرداند و با کنترل چربی موی سر، ریزش مو را متوقف خواهد کرد. این شامپو تقویت کننده بسیار مناسبی برای موهای شکننده است.

شامپو ضد ریزش مو نئودرم

شامپو ضد ریزش مو نئودرم که بر پایه روغن آرگان ساخته شده، مناسب برای انواع مختلف مو سر است. ویژگی اصلی و قابل ذکر این شامپو بازسازی و ترمیم موهای آسیب دیده بوده که این کار را با کمک سرامید و پروبیوتیک به خوبی انجام می‌دهد. حفظ رطوبت مو، بهبود وضعیت مو، تقویت مو و درخشان کنندگی از دیگر ویژگی‌های این شامپو است. اگر موهای شما به دلیل رنگ و دکلره بیش از حد خشک و شکننده شده و نمی‌توانید جلوی ریزش موی خود را بگیرید، شامپو نئودرم مناسب شما است.

شامپو روزانه ضد ریزش مو شون

شامپو شون به دلیل ph مناسب باعث پیشگیری از ریزش مو می‌شود.

یکی از شناخته شده‌ترین برندهای حال حاضر بازار لوازم بهداشتی ایران، برند شون است. تنوع و گستردگی محصولات برند شون بسیار زیاد بوده و افراد با انواع مشکلاتی که دارند، می‌توانند مدل مناسب خود را انتخاب کنند. شامپو ضد ریزش برند شون اگرچه بهترین شامپو ضد ریزش مو نیست اما قطعا می‌تواند نمره قابل قبولی بگیرد.

از گیاه محبوب و مفید رزماری برای ساخت پایه شامپو استفاده شده و مناسب برای مصرف روزانه است. پیشگیری از ریزش مو، داشتن سطح Ph مناسب، عدم وجود پارابن در ترکیبات این شامپو، تقویت کنندگی ریشه مو و خواص آنتی اکسیدانی بسیار قوی از دیگر ویژگی‌های این محصول است.

مطالب دیدنی:  چه شامپویی مناسب موهای شماست؟

شامپو ضد ریزش ردیست

یکی از بهترین شامپو گیاهی ضد ریزش مو توسط برند ردیست تولید می‌شود. ماده اصلی استفاده شده در این شامپو، سیر بوده که بسیار برای مو سر مفید است. این شامپو محصول کشور ترکیه بوده و باعث تقویت کنندگی ریشه، ساقه، فولیکول‌های مو سر و افزایش رشد مو شده و آبرسان بسیار قوی برای موهای خشک و آسیب دیده است.

شامپو ضد ریش سیبونا

برند ایرانی سیبونا در زمینه ریزش مو چند مدل مختلف شامپو تولید کرده است. شامپو ضد ریزش این برند به دلیل استفاده از انواع پروتئین‌ها باعث تقویت کل ساقه مو، از ریشه تا نوک مو سر، شده و صافی و لطافت را به موهای شما باز می‌گرداند. این برند شامپو تقویت کننده و ضد ریزش دیگری نیز دارد که متشکل از کافئین، نعناع و گل همیشه بهار است. این شامپو به دلیل چند کاره بودنش نه تنها ریزش مو را قطع کرده بلکه فرد را از شر خارش، خشکی سر و شوره رها می‌کند.

با انتخاب شامپو مناسب سلامت را به موهای خود بازگردانید

یکی از دغدغه‌های اصلی افراد ریزش مو شدید است. در بعضی از موارد این ریزش‌های تمام نشدنی، غیر قابل برگشت بوده و سبب طاسی می‌شوند. بهتر است قبل از اینکه کار به جای باریک بکشد فکری به حال موهای خود کنید! اغلب افراد در اولین قدم اقدام به انتخاب شامپو مناسب می‌کنند.

بهترین شامپو ضد ریزش مو هر کس ممکن است با شخص دیگر متفاوت باشد. اگر بعد از مدتی ریزش مو شما قطع نشد، بهتر است به پزشک مراجعه کنید. آیا شما از ریزش مو رنج می‌برید؟ از کدام برند شامپو ضد ریزش استفاده می‌کنید؟ تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

 

منبع : healthline

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *