تفاوت فلوئید و کرم ضد آفتاب برای داشتن انتخابی بهتر

با نزدیک شدن و رسیدن تابستان باید به فکر پیدا کردن یک ضد آفتاب مناسب پوست و آب و هوای گرم باشید. ضدآفتاب‌های متنوع و گوناگونی مانند ضد آفتاب فلوئیدی، کرمی، ژل کرم یا اسپری در بازار وجود داشته که هر یک از آن‌ها مزایای خود را دارند.

اگرچه این تنوع محصول فواید بسیار زیادی دارد، ولی از جهتی زمان انتخاب سبب سردرگمی خریداران می‌شود. در این مقاله از مدیسه، به بررسی تفاوت فلوئید و کرم ضد آفتاب خواهیم پرداخت و این دو محصول را با هم مقایسه می‌کنیم. این مقایسه به شما کمک کرده تا زمان خرید ضد آفتاب از فروشگاه لوازم آرایشی بهداشتی، تصمیمی آگاهانه بگیرید و نوع محصول را متناسب با پوست خود انتخاب نمایید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

ضد آفتاب فلوئید چیست و چه کاربردی دارد؟

ضد آفتاب فلوئید چیست و چه کاربردی دارد؟

فلوئید Fluid، یک عبارت انگلیسی و به معنی (مایع) است، درنتیجه هر محصولی که شکل مایع داشته باشد، می‌تواند در دسته فلوئید جای بگیرد. فلوئید ضد آفتاب هم محصولی مایع، بر پایه آب با بافتی سبک بوده که غلظت زیادی نداشته و برای آب و هوای مرطوب و گرم بسیار مناسب می‌باشد.

این محصول بسیار سریع جذب پوست شده، از مسدود شدن منافذ پوست جلوگیری کرده و هم‌زمان یک محافظ قوی برای پوست در مقابل آفتاب سوختگی، ایجاد لک‌ و پیری زودرس می‌شود.

تفاوت فلوئید و کرم ضد آفتاب چیست؟

تفاوت فلوئید و کرم ضد آفتاب چیست؟

فلوئید بهتر است یا کرم؟ کرم و فلوئید ضد آفتاب با یکدیگر تفاوت‌هایی در بافت، درصد چربی و فرمولاسیون داشته که سبب می‌شود هر کدام برای پوست خاصی مناسب باشند. در این قسمت تفاوت‌های میان فلوئید و کرم ضد آفتاب را مرور می‌کنیم:

بافت

تفاوت فلوئید و ضدآفتاب در ظاهر و بافت آن‌ها به طور کامل مشخص است. فلوئید کاملا مایع می‌باشد، بافت بسیار سبک‌تری در مقایسه با کرم دارد، راحت‌تر روی پوست پخش و جذب آن می‌گردد. کرم های ضد آفتاب بافت غلیظ‌‌تر و سنگین‌تری دارند.

جذب چربی پوست

جذب چربی پوست

فلوئید ضدآفتاب به طور معمول دارای یک ماده فعال در ترکیبات خود بوده که برعکس دیگر محصولات، سبوم و چربی اضافی پوست را جذب می‌نماید. ممکن است این چربی اضافی به دلیل هوای گرم و مرطوب ایجاد شده باشد و به‌مرور زمان سبب بروز جوش و آکنه گردد.

قیمت انواع ضد آفتاب اورجینال و با کیفیت

 

قیمت

به طور معمول کرم‌های ضدآفتاب قیمت پایین‌تری در مقایسه با نوع فلوئیدی‌ خود دارند ولی اگر قیمت فاکتور برای شما مهم است، بهتر است هم‌زمان مقدار مصرف کرم و فلوئید را با هم مقایسه نمایید.

میزان مصرف در هر نوبت

میزان مصرف در هر نوبت

میزان استفاده از فلوئید ضد آفتاب به طور معمول در هر نوبت به علت بافت سبک و مایع آن بیشتر می‌باشد، ولی مقدار مشخصی از کرم ضد آفتاب کل پوست را به‌ سادگی پوشش می‌دهد.

محافظت در برابر اشعه آفتاب

میزان محافظت کرم و فلوئید در مقابل نور خورشید یکسان هستند. آن چیزی که تفاوت ایجاد می‌کند این است که کرم‌های ضدآفتاب به طور معمول در آب و هوای گرم با شدت تابش نور خورشید بالا، محافظت فیزیکی بیشتری ایجاد می‌نمایند.

نوع پوست

نوع پوست

با در نظر داشتن ترکیبات متفاوت کرم ضد آفتاب و فلوئید، گزینه کرم برای پوست‌های خشک و معمولی کاربرد بیشتر و بهتری دارد، چرا که با افزودن چربی‌های مغذی کمک به تامین رطوبت پوست و تقویت آن می‌کند. از جهتی فلوئید به دلیل بافت سبک، جذب سریع و فرمولاسیون بر پایه آب، انتخاب مناسب‌تری برای پوست‌های چرب و مستعد آکنه می‌باشد.

مطالب محبوب:  ۱۱ راز جنیفر لوپز برای داشتن پوست جوان و شاداب

 

نحوه مصرف

همان‌گونه که می‌دانید استفاده از کرم ضدآفتاب برای حفظ سلامتی پوست اهمیت بسیار زیادی دارد ولی هنگامی ‌که گروهی از محققان درمورد استفاده یا عدم ‌استفاده از ضدآفتاب با مردم صحبت کردند، متوجه شدند که خیلی از مردم به دلیل احساس چربی حاصل استفاده از کرم ضد آفتاب و زمان‌بر بودن مصرف آن، این محصول را مورد استفاده قرار نمی‌دهند.

طی این نظرسنجی، مردم معتقد بودند چنانچه ضدآفتاب فلوئید یا مایع باشد، بیشتر احتمال دارد به دنبال آن بروند. در نتیجه استفاده از ضداآفتاب‌های فلوئید بسیار آسان‌تر بوده و خیلی فوری جذب پوست می‌شوند.

جدول بررسی تفاوت فلوئید و کرم ضد آفتاب

در جدول زیر می‌توانید خلاصه‌ای از تفاوت ضد آفتاب کرمی و فلوئیدی را مشاهده نمایید:

جدول بررسی تفاوت فلوئید و کرم ضد آفتاب

 

پارامترها

 

کرم ضد آفتاب

 

فلوئید ضد آفتاب

ترکیب اصلی چربی آب
ساختار بر پایه روغن بر پایه آب
بافت محصول کرمی، غلیظ و نسبتا سنگین سبک، مایع و روان
سرعت جذب به پوست به‌تدریج سریع
خاصیت محافظت از پوست در برابر اشعه آفتاب

 

محافظت از پوست در برابر اشعه آفتاب، جلوگیری از مسدود شدن منافذ پوست، جذب چربی اضافی پوست و کاهش احتمال بروز جوش و آکنه
قیمت نسبتا ارزان‌تر نسبتا گران‌تر
حداقل میزان مصرف برای پوشش کامل کم زیاد
میزان محافظت در برابر آفتاب زیاد در برابر اشعه UV زیاد در برابر اشعه UV
مناسب برای پوست خشک و معمولی پوست چرب و مستعد آکنه
نحوه مصرف کمی زمان‌بر سریع و آسان
زمان استفاده 15 تا 20 دقیقه قبل از خروج از منزل 15 تا 20 دقیقه قبل از خروج از منزل

 

با توجه به تفاوت فلوئید و کرم ضد آفتاب، ضد آفتاب کرمی بهتر است یا فلوئیدی؟

جدول بررسی تفاوت فلوئید و کرم ضد آفتاب

درصورتی که بخواهیم صادقانه به این سوال پاسخ بدهیم، باید بگوییم که بهترین ضد آفتاب، ضدآفتابی بوده که بتوانید روزانه از آن استفاده نمایید و نمی‌توان میان کرم و بهترین فلوئید ضد آفتاب، یک گزینه را به عنوان گزینه بهتر معرفی نمود. هر شخصی متناسب با پوستی که دارد و آب و هوای محل زندگی خود، می‌تواند کرم یا فلوئید ضدآفتاب را انتخاب نماید.

کرم ضدآفتاب و فلویید، هر دو محافظت بسیار زیادی در مقابل اشعه‌های مضر آفتاب دارند. اینکه کدام‌ یک را برای پوست خود انتخاب می‌کنید، به ترجیحات شخصی، نوع پوست و میزان و شدت تابش نور آفتاب در محل زندگی شما بستگی دارد.

مطالب پربازدید:  شناخت ضد آفتاب سلبریتی های هالیوودی

 

با توجه به توضیحات این مقاله، معمولا کرم‌های ضد آفتاب برای پوست معمولی و خشک و فلوئید ضد آفتاب برای پوست‌های چرب پیشنهاد می‌شوند ولی باز هم این یک قاعده کلی بوده و اولویت، راحتی و ترجیحات پوستی شماست. همچنین از بهترین فلویئد ضد آفتاب‌های موجود در بازار ایران می‌توان به ضد آفتاب فلوئید لافارر، فلوئید ضد آفتاب الارو و فلوئید ضد آفتاب مای اشاره کرد.

 

منبع : quora

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *