مرطوب کننده پوست چرب

افرادی که پوستی چربی دارند، به طور معمول چنین تصور می‌کنند که پس از شستن صورت خود، به مرطوب کننده احتیاجی ندارند. این اشخاص همواره به این پرسش فکر می‌نمایند که چرا پوست براق خود را از این هم براق‌تر کنیم؟

درحالی که حتی اگر پوست ما چرب هم باشد، نباید قدرت یک مرطوب کننده خوب را دست کم گرفت. به همان میزان که استفاده از پاک کننده صورت برای انواع پوست‌ها ضروری ا‌ست، مصرف مداوم کرم مرطوب کننده هم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

اگر هنوز متقاعد نشده‌اید که به کارگیری مرطوب کننده پوست چرب، قدمی ضروری در روتین سلامت پوست شما به شمار می‌رود، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید، تا علت ضرورت استفاده از آبرسان و مرطوب کننده پوست چرب را با هم بررسی کنیم…

آیا مصرف مرطوب کننده برای پوست چرب ضروری است؟

آیا مصرف مرطوب کننده برای پوست چرب ضروری است؟

استفاده از مرطوب کننده روی پوست چرب و براق ایده چندان جالبی به نظر نمی‌آید، اما پیش از آنکه از این کار منصرف شوید، باید بدانید که استفاده از بهترین مرطوب کننده پوست چرب و جوشدار تا چه اندازه مفید است. در پوست‌های معمولی و چرب، عوامل خارجی مثل آلودگی، اشعه فرابنفش و شستن بیش از اندازه، سد رطوبتی پوست را از بین می‌برند.

نکته اصلی این بوده که کمبود رطوبت، تولید چربی را افزایش می‌دهد. در نتیجه چهره شما بیش از اندازه براق به نظر می‌رسد. درست متوجه شدید، در صورتی که پوست خود را مرطوب نکنید، چرب‌تر به نظر می‌آید! در نتیجه توصیه می‌کنیم پوست چرب و مستعد آکنه را با استفاده از یک مرطوب کننده مناسب، مرطوب نمایید.

چگونه برای پوست چرب، مرطوب کننده مناسبی انتخاب نماییم؟

مرطوب کننده پوست چرب

اکنون که از اهمیت استفاده از مرطوب کننده برای پوست چرب آگاه شدید، نوبت انتخاب مناسب‌ترین و بهترین مرطوب کننده پوست چرب خارجی یا ایرانی اما متناسب با نوع پوست است.

بهتر است کرم‌هایی را انتخاب نمایید که ترکیبات آن سبک و بدون چربی می‌باشد. به گفته آکادمی درماتولوژی آمریکا، کسانی که دارای پوستی چرب هستند، باید از مرطوب کننده‌های سبک و غیر کومدون زا استفاده نمایند تا منافذ پوست‌ آن‌ها مسدود نشده و در نهایت منجر به ایجاد جوش نشوند.

نکات طلایی برای انتخاب مرطوب کننده پوست چرب

نکات طلایی برای انتخاب مرطوب کننده پوست چرب

حتما نوشته‌های روی جعبه محصول را بادقت بخوانید

این مهم‌ترین و اصلی‌ترین مرحله انتخاب مرطوب کننده مناسب به شمار می‎رود. در صورتی که پوست شما چرب یا مستعد آکنه است، باید روی مرطوب کننده صورت شما اصطلاحاتی مثل «بدون چربی و غیرکومدون زا و ضد آکنه» درج شده باشد.

با استفاده از محصولاتی که فاقد چربی اضافه می‌باشند، دیگر احساس نمی‌کنید که پوست شما سنگین و چرب شده است. علاوه بر این، استفاده از لوازم آرایشی بهداشتی غیر کومدون زا، احتمال بسته شدن منافذ و در نتیجه بروز جوش را کاهش می‌دهند.

مواد تشکیل دهنده مرطوب کننده را بررسی نمایید

نکات طلایی برای انتخاب مرطوب کننده پوست چرب

کسانی که پوستی چرب دارند، باید به مواد تشکیل دهنده‌ای که ممکن است به پوست‌ آن‌ها صدمه برساند، توجه داشته باشند. محصولاتی که بر پایه آب می‌باشند، در اولین مواد تشکیل دهنده خود باید مواردی را داشته باشند که نام آن‌ها به پسوند «-icone» ختم می‌‎شود، مثل سیلیکون  (Silicone)  . دایمتیکون، به طور معمول جایگزینی برای وازلین (پترولاتوم) است.

دایمتیکون خاصیت مرطوب کنندگی و مات کنندگی دارد و چربی و براقیت پوست را کنترل می‌نماید. از محصولاتی که دارای پارافین، کره کاکائو و روغن هستند، اجتناب کنید.

قیمت بهترین مرطوب کننده و آبرسان پوست چرب

 

به بافت محصول دقت کنید

مرطوب کننده‌ها، بافت‌های مختلفی دارند مثل لوسیون، کرم و ژل. بعضی از این محصولات سبک و بعضی دیگر سنگین هستند. در نتیجه زمان انتخاب محصولات، ویژگی‌های متفاوت آن‌ها را درنظر بگیرید. کسانی که پوستی چرب دارند، باید از کرم‌ها و لوسیون‌ها و کرم‌های صورت سنگین و غلیظ اجتناب کرده و از ژل‌ها و لوسیون‌های سبک استفاده نمایند.

از ترکیبات ضد حساسیت، که عطری نیستند استفاده کنید

نکات طلایی برای انتخاب مرطوب کننده پوست چرب

ممکن است عطرها پوست حساس یا ملتهب بر اثر آکنه را تحریک نمایند. در صورتی که پوست شما بر اثر درمان آکنه به شدت خشک و پوسته پوسته شده، مرطوب کننده‌های عطری ممکن است منجر به سوزش آن شوند. درنتیجه باید از محصولات بدون عطر و ضد حساسیت استفاده نمایید. دقت داشته باشید که عبارت unscented (عطر خنثی شده)، با عبارت fragrance-free (هیچ گونه ماده معطری ندارد) فرق می‌کند.

از متخصص پوست راهنمایی بخواهید

در صورتی که نمی‌توانید از میان مرطوب کننده‌های موجود یکی را انتخاب نمایید، می‌توانید از متخصص پوست کمک بگیرید. ببینید که پزشک شما چه محصولی را پیشنهاد می‌نماید. متخصص زیبایی هم می‌تواند بهترین کرم مرطوب کننده پوست چرب و دیگر  مرطوب کننده‌ها را به شما پیشنهاد دهد که می‌توانید به سادگی با مراجعه به انواع معتبر فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی آن را تهیه نمایید.

مطالب مرتبط:  چه عواملی می‌توانند در درمان پوست چرب صورت به شما کمک کنند؟

 

روی نتیجه تمرکز کنید، نه قیمت

به یاد داشته باشید که همیشه بهترین کرم مرطوب کننده گران‌ترین آن‌ها نمی‌باشد. پس، بیشتر روی این نکته تمرکز نمایید که مرطوب کننده چه احساسی را روی پوست شما ایجاد می‌نماید. در صورتی که عاشق مرطوب کننده لوکس و گران قیمت خود می‌باشید، از مصرف آن لذت ببرید، ولی اگر ترجیح می‌دهید کمتر هزینه کنید، مشکلی نیست. محصولات ارزان نیز قادرند تا به خوبی محصولات گران باشند.

محصولات جدید را ابتدا روی بازوی خود آزمایش کنید

نکات طلایی برای انتخاب مرطوب کننده پوست چرب

جهت جلوگیری از ایجاد جوش و بثورات پوستی، مرطوب کننده را ابتدا روی پوست درون بازوی خود امتحان نمایید. این نکته به خصوص، برای کسانی که پوستی حساس دارند، بسیار اهمیت دارد. در صورتی که پوست شما چندان سریع واکنش نشان نمی‌دهد، جهت تصمیم گیری درمورد محصول، به دو هفته زمان احتیاج دارید.

در فصول مختلف، روال مراقبت از پوست خود را تغییر دهید

واقعیت این است که شرایط پوست شما در تمام سال یکسان نیست. در نتیجه در تابستان و زمستان از مرطوب کننده‌های متفاوت استفاده نمایید. در زمستان، جهت مرطوب کردن پوست خود (اگر مستعد آکنه نیست) می‌توانید از پمادها و کرم‌های سنگین‌تر استفاده نمایید. حتی اگر پوست شما چرب است. به همین ترتیب، اگر پوست شما معمولی یا مختلط است. در طی تابستان که پوست چرب می‌شود، می‌توانید از ژل یا لوسیون‌های سبک‌تر استفاده نمایید.

بهترین مرطوب کننده پوست چرب

کرم مرطوب کننده پوست چرب لافارر کنترل کننده چربی

کرم مرطوب کننده پوست چرب لافارر کنترل کننده چربی

به منظور جلوگیری از بروز آکنه و هم‌زمان انجام آبرسانی می‌توانید از کرم مرطوب کننده پوست چرب لافارر استفاده نمایید. این کرم بهترین مرطوب کننده پوست چرب به گفته خیلی از مصرف کنندگان می‌باشد. فرمولاسیون بسیار سبک، کاهش منافذ باز پوست، کنترل ترشح سبوم و محافظت از پوست در مقابل رادیکال‌های آزاد از فواید این کرم است.

عصاره آلوئه ورا، بابونه، گل همیشه بهار و انانتیا کلرانتا از ترکیبات اثرگذار در این کرم هستند. جهت جلوگیری از براق شدن پوست از این کرم که فاقد چربی است، می‌توانید بهره ببرید. صبح و شب روی پوست تمیز از این کرم استفاده نموده و به صورت دورانی ماساژ داده تا به خوبی جذب شود.

مطالب پربازدید:  بهترین روتین مراقبت از پوست چرب و جوش دار

 

مرطوب کننده پوست چرب نیتروژنا

مرطوب کننده پوست چرب نیتروژنا

کرم مرطوب کننده نوتروژینا (Neutrogena) برای پوست چرب و جوش دار، رطوبت پوست را تا 24 ساعت حفظ نموده و به کاهش منافذ باز و جلوگیری از انسداد آن‌ها کمک می‌کند. با کنترل چربی پوست منجر به درمان و کاهش جوش‌ها و لک‌های ناشی از آن می‌شود.

 

منبع : wikihow

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *