مات کردن لاک براق

غالبا لاک‌ها که یکی از پرطرفدارترین محصولات آرایش ناخن هستند به آن‌ها ظاهر براقی می‌بخشند. این روزها داشتن یک رنگ لاک مات یا غیربراق بسیار مد و امری ضروری شده است. بعضی از کمپانی‌های تولید کننده لاک ناخن، محصولاتی با روکش مات تولید کرده که این محصولات می‌توانند بسیار گران قیمت باشند.

روش‌های ارزانتری نیز وجود دارد که می‌توانید در خانه از آن‌ها برای مات کردن لاک براق استفاده کنید. در این مقاله قرار است روش‌های ساخت لاک مات را با هم مرور کنیم و ترفندهای کاربردی این کار را یاد بگیریم.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

نکات ضروری قبل از لاک زدن

نکات ضروری قبل از لاک زدن

قبل از پرداختن به روش های تبدیل لاک براق به مات ، بهتر است با مراحل پیش از لاک زدن آشنا شوید. آشنایی با این نکات باعث می شود تا لاک شما جلوه زیباتری پیدا کند.

  1. در مرحله نخست بهتر است با استفاده از یک سوهان نرم یا بافر، لایه رویی ناخن خود را سوهان به خوبی بکشید تا به سطح صاف، دست پیدا کنید. این کار سبب می‌شود تا لاک بعد از خشک شدن، نمای بسیار بهتری داشته باشد.
  2. با استفاده از پد لاک پاک کن یا پنبه‌ای که به مقدار مطلوبی از استون آغشته شده است، سطح ناخن خود را از هرگونه آلودگی ، چربی یا لاک‌های قدیمی پاک کنید.
  3. با استفاده از یک گوشه گیر ناخن، پوست‌های اضافی اطراف ناخن خود را بگیرید.
  4. با استفاده از سوهان، ناخن‌های خود را به فرم دلخواه درآورید.
  5. قبل از لاک زدن از لاک بی رنگ یا بیس کات استفاده کنید. یک لایه نازک از آن را روی ناخن‌های خود بزنید و به آن زمان دهید تا خشک شود.
  6. بعد از انجام دادن مراحل بالا می‌توانید لاک مورد نظر خود را روی ناخن‌های خود بزنید.

روش‌های مات کردن لاک براق

روش‌های مات کردن لاک براق

اگر شما نیز عاشق انواع لاک مات هستید و لاک‌های براق شما بدون استفاده مانده، نیازی به دور ریختن لاک‌ها و هزینه کردن جهت خرید لاک‌های مات جدید نیست. 6 روش مات کردن لاک ناخن در این بخش به شما کمک خواهد کرد تمام رنگ‌های لاک خود را به ‌راحتی مات کنید.

مات کردن لاک ناخن با بخار

مات کردن لاک ناخن با بخار

می‌توان گفت یکی از ساده‌ترین راهکارها جهت مات کردن لاک براق مات، استفاده از بخار آب است. به دو صورت می‌توان از بخار آب برای این عمل استفاده کرد:

  1. بعد از زدن لاک به‌ جای اینکه اجازه بدهید لاک ناخن با جریان طبیعی هوا خشک شود، از بخار آب جهت خشک شدن آن استفاده نمایید. البته مراقب میزان حرارت بخار آب باشید تا پوست دست شما آسیبی نبیند؛ خشک شدن لاک با استفاده کردن از بخار آب یا بخارشوی صورت، درخشندگی آن را کم نموده و ظاهری نرم و مات به لاک‌ شما می‌بخشد.
  2. در روش دوم نیز ابتدا باید صبر نموده تا لاک روی ناخن‌های شما خشک شده و پس از آن سه تا پنج ثانیه ناخن‌های خود را در معرض مستقیم بخار آب قرار دهید تا درخشندگی آن به طور کامل از بین رود و ظاهری مات به لاک شما ببخشد. در این روش توجه داشته باشید تا تمام قسمت‌های لاک زده شده روی ناخن، در معرض بخار آب قرار گرفته تا ظاهری یک دست و شیک از لاک مات روی ناخن‌های شما ایجاد شود.

استفاده از رژگونه پودری

استفاده از رژگونه پودری

با استفاده نمودن از رژگونه‌های پودری می‌توانید به سادگی در منزل خود یک لاک مات درست نمایید. برای انجام این کار مقداری برق ناخن با همان لاک بی‌رنگ را درون یک ظرف شیشه‌ای بریزید؛ سپس مقدار کمی از رژگونه پودری خود را به آن اضافه نموده و با یک خلال دندان آن‌ها را به ‌خوبی با هم مخلوط کنید. مایع غلیظ به‌ دست آمده را بر روی ناخن‌های خود زده تا شاهد یک لاک مات جذاب به رنگ صورتی پاستیلی زیبا و البته دست‌ساز باشید.

مات کردن لاک براق با نشاسته یا استفاده از انواع پودر‌های دانه ریز

مات کردن لاک براق با نشاسته یا استفاده از انواع پودر‌های دانه ریز

سومین روش آسان و خانگی برای مات کردن لاک براق، استفاده نمودن از انواع پودرهای دانه ریز می‌باشد. موادی همچون بکینگ پودر، نشاسته ذرت و پودر تالک یا جوش شیرین از انواع پودرهای دانه ریز هستند که قادرند برای رسیدن به نسخه مات لاک‌های براق خود از آن‌ها استفاده کنید.

نحوه استفاده از این مدل پودرها به این ترتیب است که به میزان کمی از نشاسته ذرت یا هر پودر دیگری که در خانه دارید را در یک کاسه بریزید و لاک خود را به آرامی به آن اضافه کنید.

بهتر است کمی بیشتر از میزان مورد نیاز، لاک ناخن در کاسه بریزید؛ سپس در آخرین مرحله این دو را با یک خلال دندان با هم به خوبی مخلوط کرده و در نهایت از یک براش مناسب جهت زدن لاک روی ناخن‌ها استفاده کنید.

قیمت انواع لوازم آرایش ناخن برند و اورجینال

 

استفاده از سوهان روی لاک ژل

مات کردن لاک با استفاده از سوهان روی لاک ژل

اگر فکر می‌کنید که استفاده از پودرها کاری سخت است، می‌توانید از این راهکار جهت مات کردن لاک خود استفاده نمایید اما توجه داشته باشید از سوهان به هیچ وجه روی لاک معمولی استفاده نکنید.

این روش برای کسانی کاربرد دارد که از لاک ژل استفاده می‌کنند. جهت مات کردن آن کافی ا‌ست کمی از لاک ژل را به وسیله یک سوهان برداشته و ظاهر لاک خود را به یک لاک مات بسیار شیک تغییر دهید. از سوهان به گونه‌ای استفاده نمایید که ناخن‌های شما ظاهری صاف و یکدست به خود بگیرند.

مطالب کاربردی:  افزایش ماندگاری لاک ناخن با ترفندهای ساده و کاربردی

 

مات کردن لاک ناخن با سایه چشم

استفاده از سایه چشم برای مات کردن لاک

استفاده از سایه چشم نیز یکی دیگر از روش‌های ساده جهت مات کردن لاک براق است. در این روش کافی است مقداری از رنگ سایه چشم مدنظر خود را با برق ناخن مخلوط کنید تا رنگ دلخواه‌تان به‌دست آید. مزیت این روش نسبت به رژگونه پودری این است که می‌توانید رنگ‌های متنوع‌تری بسازید.

استفاده از تاپ کات مات

استفاده از تاپ کات مات

استفاده از تاپ کوت مات می‌تواند یک روکش شیک و زیبا به لاک‌های براق شما بدهد. پس اولین و ساده‌ترین راه جهت مات کردن لاک براق خرید یک تاپ کات مات باکیفیت از فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی است؛ این محصول شبیه به لاک بوده و برای مات کردن لاک کافی‌ست بعد از خشک شدن لاک براقی که روی ناخن‌های خود زده‌اید، از تاپ کات مات استفاده کنید.

البته باید مدت زمانی را هم منتظر باشید تا تاپ کات مات روی ناخن‌های شما خشک شود. پس باید گفت تاپ کات نوعی لاک مات کن بوده که طول عمر مانیکور شما را نیز افزایش می‌دهد.

این تاپ کات حاوی انواع فیلتر UV و قدرت مات‌کنندگی بسیار بالا است و به خشک شدن سریع لاک بر روی ناخن‌ها کمک می‌کند.

ویژگی‌های تاپ کات

ویژگی‌های تاپ کات

  • پوشش مقاوم
  • محافظت از ناخن‌ها در برابر اشعه یو وی
  • جلوگیری از زرد شدن ناخن‌ها
  • مات کردن لاک براق

مطالب پربازدید:  بیبی بومر ناخن چیست و نحوه انجام آن چگونه است؟

 

کلام آخر

در این مقاله 6 راهکار ساده جهت تبدیل لاک براق به مات معرفی کردیم. با استفاده از انواع بخار، تاپ کوت مات که یک مدل مات کننده لاک بوده، اضافه کردن انواع پودر‌های دانه ریز نظیر نشاسته ذرت یا سایه چشم به لاک براق، می‌توانید ظاهری مات و جذاب روی ناخن‌های خود ایجاد کنید.

همچنین اگر روی ناخن‌های خود ژلیش دارید یا از لاک ژل استفاده می‌کنید، سوهان کشیدن به ‌صورت حرفه‌ای روش دیگری جهت مات کردن لاک است. اگر از روش دیگری برای مات کردن لاک ناخن خود استفاده می‌کنید، آن را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

 

منبع : bebeautiful

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *