افزایش ماندگاری لاک ناخن با ترفندهای ساده و کاربردی

استفاده از انواع لاک ناخن و لذت‌ از نتیجه آن را تمامی ما حداقل یک بار در طی زندگی تجربه کرده‌ایم. لاک‌های جذاب، خوش‌رنگ، براق یا مات و طرح‌های جذاب، افزون بر ایجاد حس خوب، سبب زیباتر به‌نظر رسیدن پاها و دست‌ها می‌شوند. هرچند عمر این زیبایی در بیشتر مواقع بسیار کوتاه است، پس ممکن است با خود بگویید «چیکار کنم لاکم زود پاک نشه؟».

آیا تا به حال برای شما اتفاق افتاده که به تازگی مانیکور انجام داده باشید ولی در پایان روز متوجه شوید که یکی از ناخن‌های شما لب پر شده و قسمتی از رنگ آن رفته است؟ تمام کسانی که ناخن‌های خود را لاک زده‌اند، یک مانیکور بسیار کوتاه مدت را تجربه کرده‌اند.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

اگر از قبل به این نکته توجه داشته‌اید که در مراقبت از ناخن‌های خود کوتاهی کرده‌اید، احتمالا از خود می‌پرسید که برای افزایش ماندگاری لاک ناخن چه کاری لازم است یا راههای ماندگاری لاک ناخن چه مواردی هستند؟ خوشبختانه، راه‌های بسیاری وجود دارد که به مانیکور شما کمک کند تا دوام زیادی داشته باشد. تنها چیزی که شما به آن نیاز دارید نکات و ترفندهای درست و چند لاک ناخن با کیفیت و با دوام است.

در ادامه این مطلب هر ترفندی که برای افزایش ماندگاری لاک ناخن خود به آن نیاز دارید، بیان شده است. پس با ما همراه باشید.

۱۸ نکته جهت افزایش ماندگاری لاک ناخن

۱۸ نکته جهت افزایش ماندگاری لاک ناخن

زمان آن رسیده است که یاد بگیرید چگونه ماندگاری لاک ناخن خود را افزایش بدهید. نکات زیر را امتحان نمایید تا مانیکور و پدیکور خود را در بهترین حالت حفظ کنید.

به صورت کلی، لاک ناخن‌های با کیفیت از برندهای معتبر، ماندگاری بالاتری نسبت به موارد دیگر دارند. اما گاهی حتی با استفاده از بهترین محصولات هم، شاهد دوام کم این محصولات هستید. نکاتی که در این مطلب بیان می‌کنیم جهت بالا بردن دوام لاک ناخن ، کاملا موثر هستند.

لایه‌های نازکی از لاک ناخن بزنید

هنگامی که صحبت از ماندگاری بیشتر لاک روی ناخن می‌شود، باید به اصول اولیه آن دقت کرد. اینکه چقدر لاک ناخن خوب اعمال گردد، بسیار حائز اهمیت است. تنها با زدن لایه‌های نازک لاک می‌توانید عمر مانیکور خود را بیشتر کنید. به عبارتی دیگر، لاک‌های ضخیم‌تر برای خشک شدن بیشتر زمان برده و پوسته شدن لاک را بسیار راحت می‌نماید.

بگذارید لاک ناخن شما به‌طور کامل خشک و سفت شود

بگذارید لاک ناخن شما به‌طور کامل خشک و سفت شود

لاک درحالی‌ که معمولا حدود 7 الی 10 دقیقه طول می‌کشد تا خشک گردد، شما نمی‌توانید بلافاصله بعد از خشک شدن لاک، انگشتان خود را تکان یا کاری را انجام بدهید. ممکن است گمان کنید ناخن‌های شما کاملا خشک شده است، اما به محض آن که آن‌ها را درون کفش‌هایتان فرو می‌برید یا کفش‌ می‌پوشید، با انگشتان لکه‌دار خود مواجه می‌شوید.

صبر کنید پولیش خود را کاملا سفت کرده و بعد مشغول فعالیت‌های روزانه خود شوید تا در دچار مشکلاتی از جمله لکه‌دار شدن یا فرورفتگی لاک نشوید.

ناخن‌های خود را با هوای خنک خشک نمایید

ناخن‌های خود را با هوای خنک خشک نمایید

به جای استفاده از هوای داغ، مثل سشوار در بالاترین دما، جهت خشک کردن ناخن‌های خود، یک روش خنک را انتخاب نمایید. در مورد آن فکر نمایید: مانیکوریست شما احتمالا در سالن خود یک فن مینیاتوری دارد، نه یک بخاری کوچک. امکان دارد استفاده از هوای گرم جهت خشک کردن ناخن‌ها، احساس خوبی داشته باشد ولی برای عمر پولیش شما موثر نیست.

هوای گرم در اصل می‌تواند از خشک شدن سریع لاک ناخن‌های شما جلوگیری نماید، بنابراین از هوای خنک استفاده نمایید یا ناخن‌های خود را زیر یک فن قرار بدهید تا باعث افزایش ماندگاری لوازم آرایشی و بهداشتی شما شود.

اگر پیش از زدن لاک ناخن، مانیکور خشک را به بهترین شکل انجام دهید و لاک بیس کت و تاپ کت بزنید، پس از آن اجازه دهید لاک به طور کامل خشک شود، در این صورت اقدامات اساسی جهت ماندگاری لاک ناخن را به‌خوبی انجام داده‌اید.

لبه آزاد ناخن‌های خود را با لاک ببندید

لبه آزاد ناخن‌های خود را با لاک ببندید

جهت کمک به مهر و موم شدن لاک در مانیکور، باید اطراف لبه آزاد ناخن‌های خود را لاک بزنید. این به این معناست که نوک هر ناخن (از جمله بخش زیرین) را رنگ نمایید تا به طور کامل در لاک پیچیده شوند. این نکته ساده کمک زیادی به ماندگاری مانیکور شما می‌نماید.

برای ماندگاری بیشتر لاک ناخن، ناخن‌های کوتاه را انتخاب نمایید

در حالی‌که ناخن‌های بلند جایگاه به‌خصوصی در قلب همه ما دارند، اما قادرند مانع یک مانیکور خوب و براق شوند و در ماندگاری لاک ناخن اختلال ایجاد نمایند. ناخن‌های کوتاه چندان مستعد شکسته یا کنده شدن نمی‌باشند، چراکه احتمال کم‌تری دارد که به چیزهایی برخورد نمایند (مثل زمان تایپ کردن یا آشپزی). درصورتی که ایده ناخن‌های کوتاه شما را خسته می‌کند، آن را با طرح‌های زیبا ناخن یا رنگ‌های تند امتحان نمایید.

قیمت انواع محصولات آرایش ناخن اورجینال

 

تاپ کت را هر دو الی سه روز یک بار تجدید نمایید

تاپ کت را هر دو الی سه روز یک بار تجدید نمایید

تثبیت کننده لاک چیست؟ تاپ کات‌ها یکی از بهترین مدل‎های تثبیت کننده لاک ناخن هستند که به سادگی می‌توان به این نتیجه رسید که زمانی که کار لاک زدن خود را با تاپ کت به اتمام می‌رسانید، روند مانیکور شما کامل شده است.

با این وجود، اگر واقعا می‌خواهید که ناخن‌های شما ظاهری تازه از آرایشگاه داشته باشند، پیشنهاد می‌کنیم آن را هر دو الی سه روز یک‌بار تمدید نمایید تا نتایج طولانی مدتی داشته باشید. این کار کمک می‌نماید تا ماندگاری لاک ناخن خود را تا میزان قابل توجهی افزایش بدهید.

برای افزایش ماندگاری لاک ناخن، کوتیکول‌های خود را به عقب فشار دهید

برای افزایش ماندگاری لاک ناخن، کوتیکول‌های خود را به عقب فشار دهید

هنگامی که لاک به کوتیکول‌های شما می‌چسبد، کندن پوست و از بین بردن لاک شما را بسیار راحت می‌نماید. با این وجود، هل دادن آن‌ها با ملایمت با یک چوب مانیکور یا فشار دهنده کوتیکول قادر است تا به ایجاد فضای کافی روی صفحه ناخن کمک نماید.

بعد از تمیز کردن کوتیکول‌ها مطمئن شوید که روغن برجای ‌مانده از سرم کوتیکول را تمیز نموده‌اید و دستان خود را بشویید یا از یک لاک پاک‌کن جهت تمیز کردن صفحه ناخن استفاده نمایید. این کار یکی از برترین و موثرترین انواع روش ماندگاری لاک ناخن محسوب می‌شود.

مطالب کاربردی:  20 طرح ناخن بهاری خاص و ترند امسال

 

روغن کوتیکول و کرم کوتیکول را بمالید

روغن کوتیکول و کرم کوتیکول را بمالید

درصورتی که از مصرف روغن کوتیکول و کرم روی ناخن‌های خود صرف‌نظر کرده‌اید، زمان آن رسیده که خود را با آن وفق بدهید. زمانی که ناخن‌های شما به رطوبت نیاز دارند، در معرض خطر ساییدگی و پارگی هرچه بیشتر قرار می‌گیرند.

با اضافه نمودن یک قطره روغن کوتیکول به پایه ناخن‌های خود بعد از مانیکور، مقداری TLC به آن‌ها اضافه نمایید. ممکن است اگر روزی چند مرتبه دستان خود را بشویید، ناخن‌های‌ شما زودتر شکننده شوند.

از کرم دست جهت افزایش رطوبت ناخن‌ها استفاده نمایید. این مرحله را هم به روتین مراقبت از پوست روزانه خود اضافه نمایید تا دستان و ناخن‌های خود را در حالت طبیعی حفظ کنید.

در زمان انجام کارهای خانه، دستکش‌ها را به بهترین دوست خود تبدیل نمایید

در زمان انجام کارهای خانه، دستکش‌ها را به بهترین دوست خود تبدیل نمایید

یکی از موثرترین و فوری‌ترین راه‌ها جهت خداحافظی با مانیکور بی‌عیب و نقص خود این است که ناخن‌های خود را در آب و محصولات پاک کننده اشباع نمایید. پس سعی نمایید تا زمان انجام کارهای خانه جهت محافظت از مانیکور خود دستکش بپوشید.

بطری لاک ناخن خود را میان دستان خود بچرخانید

بطری لاک ناخن خود را بین دستان خود بچرخانید

تکان دادن بطری لاک ناخن جهت بدست آوردن رنگ یکنواخت به یک روش رایج تبدیل شده است، ولی ممکن است عالی‌ترین روش برای ناخن‌های شما نباشد. در حقیقت، این تکنیک قادر است تا حباب‌های هوا ایجاد نماید که موجب می‌شود مانیکور شما در نقاطی که هوا تلاش می‌کند از آن رهایی بیابد، دچار پریدگی شود.

به جای تکان دادن بطری، جهت ماندگاری لاک ناخن آن را میان دستان خود بچرخانید تا بدون حباب، همان تاثیر را داشته باشد.

مطالب کاربردی:  یک روتین مراقبت از ناخن اصولی و حرفه‌ای به بهترین شکل

 

نوک ناخن‌های شکسته خود را با تاپ کت سوهان بکشید

نوک ناخن‌های شکسته خود را با تاپ کت سوهان بکشید

به جای آنکه اجازه دهید لاک ناخن دچار لب پریدگی یا شکنندگی شود، کنترل مانیکور خود را دوباره در دست بگیرید. درصورتی که متوجه شدید که ناخن‌های شما دقیقا در لبه دچار شکستگی شده است، با ملایمت نوک‌ آن را سوهان بکشید (یک سوهان ناخن شیشه‌ای را امتحان نمایید) و یک لایه تاپ کت بزنید تا مانیکور خود را شاداب نمایید.

همیشه جهت افزایش ماندگاری لاک ناخن خود، روی بیس کت و تاپ کات خوب سرمایه گذاری نمایید. بیس کت از نفوذ لاک به داخل ناخن جلوگیری کرده و تاپ کات ماندگاری لاک را تا حد بسیاری افزایش می‌دهد.

برای افزایش ماندگاری لاک ناخن خود از براق کننده‌های مغذی استفاده نمایید

برای افزایش ماندگاری لاک ناخن خود از براق کننده‌های مغذی استفاده نمایید

به عنوان یک قانون کلی: زمانی که ناخن‌های شما شکننده و ضعیف هستند، لاک شما آسان‌تر از بین می‌رود. به هر حال، چگونه یک لاک روی ناخن‌هایی که بیشتر شکافته می‌شوند و می‌شکنند، باقی می‌ماند؟

همان‌گونه که گفته شد، محصولاتی که مواد مغذی و مرطوب کننده ایجاد می‌نمایند (و از کافور، فرمالدئید، تولوئن و دیگر مواد شیمیایی خشک کننده اجتناب می‌کنند) قدرت ماندگاری بیشتری داشته که در رابطه با رنگدانه‌ها، تاپ کت‌ها و بیس کات‌ها این نکته صدق می‌کند.

مطالب پربازدید:  همه آن‌چه که درباره کاور ناخن باید بدانید، آموزش قدم به قدم

 

نادین آبرامسیک، یکی از بنیانگذاران بزرگ سالن ناخن تنوورتن، می‌گوید: «مهم‌ترین بخش مانیکور، زدن لاک بیس کت است؛ چرا که این همان چیزی است که ناخن شما را لمس و به درون پوست نفوذ می‌نماید.

بنابراین اگر می‌خواهید روی یک پولیش با کیفیت بالا سرمایه ‌گذاری نمایید، شاید این کار را باید روی بیس کت انجام بدهید. اما توصیه می‌کنیم در صورت امکان، مراقبت از ناخن را به صورت کامل انجام دهید. گزینه‌های برق ناخن‌های مغذی کننده امروزی بسیار ابریشمی و لوکس هستند.

 

منبع : coteshop

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *