شش روش کاربردی برای پرپشت شدن مو

داشتن موهای کم پشت یا نازک از جمله علت‌هایی بوده که بسیاری به دلیل آن به دکترهای زیبایی مراجعه می‌نمایند. افزایش سن، آلرژی‌، بیماری‌ها و تغذیه نامناسب تنها بعضی از عواملی بوده که ممکن است در این مسئله نقش داشته باشند. ما در این مقاله از مجله اینترنتی مدیسه با شما از چندین روش طبیعی جهت پرپشت شدن مو صحبت خواهیم کرد.

روش‌های پرپشت شدن مو

روش‌های پرپشت شدن مو

راه‌های بسیار زیادی جهت پرپشت کردن مو، کاهش شکستگی و ریزش آن وجود دارد. البته قبل از تمامی این‌ها، باید با یک واقعیت مهم مواجه شوید؛ شما نمی‌توانید تعداد فولیکول‌های موی خود را تغییر بدهید. در صورتی که با موهای نازک متولد شده‌اید، این مسئله ژنتیکی است و هیچ محصولی به صورت کامل آن را تغییر نمی‌دهد. البته روش‌هایی برای حفظ سلامت، افزایش حجم و جلوگیری از نازک شدن موهای شما وجود دارد. با این وجود، ابتدا باید درک کنید در بدن شما چه می‌گذرد.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

گزینه‌های فراوانی در سبک زندگی شما وجود داشته که می تواند منجر به نازک شدن موهای شما بشود (استرس، هورمون‌ها و مشکلات تیروئید). با این حال، در صورتی که چنین موارد مشکل سازی وجود ندارند، می‌توانید از چند روش ساده جهت پرپشت شدن مو کمک بگیرید.

تغذیه سالم

تغذیه سالم

نخستین و بهترین روش پرپشت کردن مو، تغذیه سالم می‌باشد. مصرف منظم بعضی از مواد غذایی می‌تواند به شما جهت داشتن رشته موهای ضخیم و شاداب کمک نماید. بهترین مواد غذایی جهت پرپشت شدن مو، شامل پروتئین‌های بدون چربی، اسیدهای امگا 3، ویتامین‌های محلول در چربی، ویتامین‌های B کمپلکس و آهن می‌شود. علاوه بر این موارد، منابع اصلی خوراکی برای رشد موی سالم عبارت هستند از:

  • ماهی سالمون
  • تخم مرغ
  • بادام زمینی
  • اسفناج
  • آووکادو

استفاده از شامپو و ماسک موی مناسب

استفاده از شامپو و ماسک موی مناسب

در کنار تغذیه‌ مناسب، یک روش آزمایش شده و حقیقی جهت پرپشت کردن مو هم وجود دارد؛ انتخاب شامپو و ماسک موی مناسب. در ساختار مواد بسیاری از شامپوها، از فرمول‌های ضد ریزش و ضخیم‌کننده به کار رفته است. شامپوها و ماسک‌هایی که برچسب حجم دهنده یا ضخیم کننده دارند، به طور معمول دارای مواد حالت دهنده کم‌تری هستند. در نتیجه موها را سنگین نکرده و احتمال ریزش آن‌ها را پایین می‌آورند.

در کنار این محصولات، استفاده از شامپوهای فاقد سولفات هم برای داشتن موهای پر و سالم پیشنهاد می‌شود. سولفات‌ها مواد شوینده‌ای بوده که ممکن است به اندازه شامپوهای عادی کف تولید ننمایند. با این وجود، آن‌ها در از بین بردن چربی مو موثر می‌باشند و می‌توانند به خوبی موهای شما را تمیز کنند.

بعضی از شامپوهای عادی، روغن‌های طبیعی و پروتئین‌هایی که در سلامت مو موثر هستند را از بین می‌برند. این مسئله می‌تواند ضخامت موهای شما را کاهش دهد. در عوض، شامپوهای فاقد سولفات به جای از بین بردن موها آن‌ها را تغذیه می‌کند.

برس کشیدن صحیح مو

برس کشیدن صحیح مو

آسیب، شکستگی و کم‌پشت شدن مو، می‌تواند به علت شانه زدن اشتباه هم رخ دهد. اول از هرچیز، از یک برس یا شانه‌ای استفاده نمایید که روی موی شما ملایم باشد. پس از ان جهت شانه زدن از روش “پایین به بالا” استفاده نمایید.

یعنی اول از ساقه موهای خود را شانه بزنید و سپس گره‌های بالایی را باز نمایید. زمانی که موها را از پایین به بالا شانه می‌کنید، زمان باز کردن گره‌ها کمتر با سطح پوست سرتان در تماس خواهید بود. در نتیجه فشار کمتری به ریشه موها وارد می‌گردد. فراموش نکنید که نسبت به ساقه‌های انتهایی بسیار ملایم رفتار نمایید، چرا که این قسمت شکننده‌ترین بخش مو می‌باشد.

قیمت انواع محصولات تقویت کننده و پرپشت کننده مو

 

استفاده نکردن از سشوار

استفاده نکردن از سشوار

بسیاری از ما عادت داریم پس از حمام، به سرعت موها را سشوار بکشیم. حالت دادن موها با گرمای سشوار، به صورت اجتناب ناپذیری منجر به خشک شدن و شکنندگی مو می‌شود. در صورتی که می‌خواهید موهای شما ضخیم‌تر به نظر برسند، بگذارید دمای هوا به صورت عادی موهای شما را خشک نماید. با این کار به رشد بیش‌تر موهای خود نیز کمک می‌کنید.

کنار گذاشتن الکل و سیگار

کنار گذاشتن الکل و سیگار

تحقیقات نشان داده‌اند که سیگار کشیدن با کم پشتی و ریزش مو در ارتباط می‌باشد. سیگار کشیدن می‌تواند ریزش مو به علت آلوپسی را هم بدتر نماید. همچنین مشخص شده استعمال سیگار و مصرف الکل منجر به تسریع ریزش مو و کم پشتی آن می‌شود. الکل و سیگار را کنار گذاشته و به جای آن روزی 20 دقیقه ورزش نمایید!

استفاده از ماسک‌های خانگی

استفاده از ماسک‌های خانگی

این روزها درمان‌های طبیعِی پرپشت کردن مو، از جمله روش‌های محبوب در صفحات مجازی به حساب می‌آیند. با این وجود چنین روش‌هایی نباید جایگزین درمان حرفه‌ای برای بیماری‌هایی باشد که موجب نازک شدن یا ریزش مو می‌شود. استفاده از برخی از انواع روش خانگی برای پرپشت شدن موی سر مثل ماسک‌های طبیعی و خانگی می‌تواند به ضخیم و پرپشت شدن مو کمک نماید. می‌توانید طرز درست کردن و استفاده از چند ماسک خانگی را در ادامه بخوانید:

روغن زیتون

روغن زیتون

روغن زیتون غنی از اسیدهای امگا 3 و مواد مغذی بوده که برای سلامت کلی مو پیشنهاد می‌شود. استفاده مستقیم از روغن زیتون به تقویت موها کمک می‌نماید. روغن زیتون همچنین قادر است تا موها را نرم نموده و بخش‌های خشک پوست سر را مرطوب نماید، در نتیجه روغن زیتون بهترین روغن برای پرپشت شدن مو به شمار می‌رود. جهت استفاده از ماسک روغن زیتون، چهار نکته‌ زیر را رعایت نماید:

  • روغن زیتون را تا اندازه دمای بدن گرم نمایید.
  • آن را روی پوست سر و موها ماساژ دهید.
  • بگذارید روغن زیتون حدود 30 تا 45 دقیقه بماند.
  • موهای خود را با شامپوی ملایم بشویید.

مطالب کاربردی:  روغن تراپی مو؛ روش‌های استفاده و تاثیر آن روی رشد و ترمیم مو

 

ماسک آووکادو

ماسک آووکادو

ماسک آووکادو یک روش پرپشت شدن مو با طب سنتی است که در سرتاسر دنیا طرفداران بسیار زیاد و فراوانی دارد. به علت وجود مقدار زیاد ویتامین E در آووکادو، بسیاری از مردم این میوه را مرطوب‌کننده خوبی می‌دانند. جهت تهیه ماسک آووکادو، دستورات زیر را اجرا نمایید:

  • یک میوه آووکادو را با 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب نمایید.
  • مخلوط را به مو و پوست سر بزنید.
  • بگذارید حدود 30 دقیقه بماند.
  • با شامپوی ملایم کاملاً بشویید.

ماسک تخم مرغ

ماسک تخم مرغ

در تخم مرغ به مقادیر زیادی پروتئین و اسیدهای چرب مفید وجود دارد. تخم مرغ همچنین منبع غنی از گوگرد به شمار می‌رود. استفاده از ماسک تخم مرغ به صورت مکرر، یکی از روش‌های پرپشت شدن مو است. جهت استفاده از ماسک تخم مرغ، باید کارهای زیر را انجام بدهید:

  • تخم مرغ را با یک قاشق سوپ خوری روغن زیتون ترکیب نمایید.
  • این ترکیب را به هم زده تا یک مخلوط صاف به دست بیاید.
  • مخلوط را روی موها و پوست سر بزنید.
  • پس از 20 دقیقه موهای خود را با شامپو و آب سرد بشویید.

ماسک آب پرتقال

ماسک آب پرتقال

ویتامین  C و اسید موجود در پرتقال قادر است تا به روش‌های گوناگون منجر به پرپشت شدن مو شود. برعکس بعضی از درمان‌های دیگر، پوره پرتقال رایحه دلپذیری هم دارد. جهت تهیه این ماسک، پرتقال‌های تازه را آب بگیرید. پس از آن مخلوط را روی موها و پوست سر ماساژ بدهید. اجازه دهید حدود یک ساعت روی پوست مانده و سپس آن را بشویید.

ژل یا روغن آلوئه‌‎ورا

استفاده مستقیم از روغن آلوئه‌ورا روی پوست سر، سبب تقویت و ضخیم شدن مو می‌گردد. مقداری ژل یا روغن آلوئه‌ورای خالص را به مو و پوست سر زده و بگذارید روغن یا ژل 30 دقیقه بماند و سپس آن را شستشو دهید. بعضی از افراد آلوئه‌ورا را با روغن نارگیل یا روغن زیتون مخلوط می‌نمایند. می‌توانید از این روش یک الی دو مرتبه در هفته استفاده نمایید.

پرپشت شدن مو با پیاز

پرپشت شدن مو با پیاز

3 قاشق چایخوری آب پیاز را با 2 قاشق چایخوری آب لیموی تازه مخلوط نمایید. این ترکیب را به موها و پوست سر خود زده و اجازه بدهید به مدت 30 دقیقه به همان حالت بماند؛ و یا یک پد پنبه‌ای را در ترکیب آغشته نمایید و آن را روی پوست سر خود بفشارید و در همین حال پوست سر خود را به مدت 15 دقیقه ماساژ دهید.

مطالب پربازدید:  درمان خشکی مو با ماسک‌های طبیعی خانگی کم هزینه و فوری

 

آشنایی با روش‌های پرپشت شدن مو

پرپشتی موها به تعداد فولیکول‌های مو بستگی داشته که البته تعداد آن‌ها قابل افزایش نیست. با این وجود با انجام یک‌سری کارها می‌توان از ریزش موها جلوگیری نموده و ضخامت آن‌ها را افزایش داد. استفاده از ماسک‌های خانگی مو، پرهیز از دخانیات و سشوار، برس کشیدن درست، استفاده از شامپوی مناسب و البته تغذیه‌ سالم به شما کمک کرده تا موهایی ضخیم و شاداب داشته باشید.

البته علاوه بر روش‌های خانگی، روش‌های دیگری از جمله قرص وجود داشته که قرص بیوتین، بهترین قرص برای پرپشت شدن مو به شمار می‌رود. ضمنا شما می‌توانید جهت تهیه انواع محصولات مراقبتی خود از برندهای معتبر به فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی مدیسه مراجعه نمایید.

 

منبع : estemedicalgroup

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *