خواص روغن نارگیل و نحوه استفاده از آن برای مو

خواص روغن نارگیل برای پوست و مو به ویژه برای رشد مو بسیار زیاد می‎باشد؛ به‌گونه‌ای که از گذشته تا به کنون مردم جهت ترمیم و سلامت موهای خود از روغن نارگیل استفاده می‌نمایند. این روغن تقویت‌کننده مو شگفت‌انگیز از میوه نارگیل گرفته می‌شود. نارگیل منبع عالی پتاسیم، نیاسین، تقریبا تمامی ویتامین‌ها و مواد معدنی است.

با مصرف روغن نارگیل برای موهای خود می‌توانید از فواید موثر روغن نارگیل برای مو، این روغن جادویی، بهره‌مند شوید. تا به حال از خواص روغن نارگیل برای موهای خود استفاده کرده‌اید؟ چنانچه می‌خواهید از این منبع طبیعی ویتامین و مواد ضروری برای موهای خود استفاده نمایید، با ما همراه شوید تا هرآنچه که باید در رابطه با مصرف و خواص روغن نارگیل برای مو بدانید در اختیار شما قرار دهیم.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

7 ویژگی جادویی و خواص روغن نارگیل برای مو

7 ویژگی جادویی و خواص روغن نارگیل برای مو

  • ترمیم موی آسیب دیده
  • محرک افزایش رشد مو
  • کمک به بلند شدن مو
  • درمان ریزش مو
  • کاهش دهنده شوره سر
  • زیبایی و درخشندگی مو
  • کمک به درمان بیماری‌های قارچی پوست سر

آیا موهایتان آسیب‌دیده است؟

مصرف روغن نارگیل برای موهای آسیب‌دیده بسیار موثر است. چرا؟ با هم بررسی خواهیم کرد، مو سه لایه دارد:

کوتیکول: خارجی‌ترین لایه مو است. این لایه فلس‌های مسطح دارد. کوتیکول همچون یک دیوار محکم از لایه‌های درونی مو حفاظت می‌نماید. شما با استفاده از ابزارهای حرارتی مانند اتومو، سشوار داغ، بابلیس، دکلره کردن و فر کردن مو موجب از بین رفتن کوتیکول می‌شوید. درنتیجه، لایه‌های دیگر هیچ محافظی نداشته و صدمه می‌بینند.

پروتیئن لایه میانی از میان رفته و مو مستعد انواع آسیب مانند موخوره، شکنندگی و نازک شدن می‌شود. مواد شوینده، در صورت شستشوی زیاد مو، همین اثر را بر سلامت مو برجای می‌گذارند. استفاده از خواص روغن نارگیل قبل از شستشوی مو می‌تواند صدمات ناشی از شامپو و مواد شوینده را کاهش دهد.

آیا موهایتان آسیب‌دیده است؟

کرتکس: این لایه، ضخیم‌ترین لایه مو به حساب می‌آید. رنگدانه در این ناحیه از مو قرار دارد. همچنین، مقدار زیادی از پروتئین در این بخش وجود دارد. شستشوی بسیار مو به این لایه هم صدمه می‌رساند. حتی اگر تنها با آب موهای خود را بشویید، باز هم به این لایه مو آسیب وارد می‌شود. درحقیقت، آب باعث تورم کورتکس می‌شود. پس از آن فلس‌های کوتیکول باز شده و نوک آن‌ها به یکدیگر می چسبد. در این حالت، مو بسیار آسیب‌پذیر می‌شود.

استفاده از روغن‌های تقویت‌کننده مو مثل روغن نارگیل موجب کاهش جذب آب توسط کوتیکول می‌شود. حتی با استفاده از روغن تراپی بعد از حمام هم می‌توانید به مقدار زیادی موها را به حالت اولیه و استحکام قبل برگردانید.

مدولا: بخش مرکزی و نرم ساقه مو است. هرقدر مقدار مدولا بیشتر باشد، موهای شما ضخیم‌تر است. شستشو یکی از عواملی بوده که باعث کاهش مدولا می‌شود. استفاده از روغن‌های مغذی مانند روغن نارگیل از کاهش مدولا جلوگیری می‌نماید.

طریقه مصرف روغن نارگیل برای مو

از خواص روغن نارگیل می‌توانید به شیوه‌های گوناگون استفاده نمایید. در ادامه، چند روش اثرگذار جهت مصرف روغن نارگیل برای مو را باهم بررسی می کنیم. اکنون که به اهمیت مصرف روغن نارگیل برای مو پی بردیم، به سراغ روش استفاده این روغن کاربردی و اثربخش می رویم.

طرز استفاده از روغن نارگیل برای مو پس از حمام

طرز استفاده از روغن نارگیل برای مو پس از حمام

یکی از روش‌های استفاده از روغن نارگیل برای مو، مصرف روغن نارگیل برای مو بعد از حمام است. کافی است پس از حمام، آب اضافی موهای خود را بگیرید، مقداری روغن نارگیل را کف دست خود بریزید.

مقداری دستان خود را به یکدیگر بمالید تا لایه‌ای نازک از روغن نارگیل روی دستان شما باشد. پس از آن، روغن را روی ساقه موهای خود به آرامی ماساژ دهید. در صورتی که حجم موهای شما زیاد است، موهای خود را تقسیم‌بندی نمایید. سپس روغن نارگیل بزنید تا مطمئن شوید روغن نارگیل به تمامی نواحی موها رسیده است. با مصرف روغن نارگیل به این روش می‌‎توانید باعث نرمی و درخشندگی موهای خود شوید.

قیمت انواع روغن مو با کیفیت، اورجینال و طبیعی

 

طریقه مصرف روغن نارگیل برای مو و ماسک مو

طریقه مصرف روغن نارگیل برای مو و ماسک مو

در صورتی که می‌خواهید یک ماسک مو طبیعی داشته باشید، ماسک مو روغن نارگیل را حتما امتحان نمایید. شما می‌توانید قبل از خواب به ساقه موهای خود روغن نارگیل بزنید و اجازه دهید تا صبح روی موها باشد یا دو ساعت قبل از رفتن به حمام به اندازه مورد نیاز با توجه به حجم و بلندی مو، روی موهای خود از روغن نارگیل استفاده نمایید و بعد از دو ساعت به حمام بروید.

از خواص روغن نارگیل برای موی سر، با استفاده از آن روی ساقه موها بهره‌مند شوید و موهای خود را با کمک روغن نارگیل نرم و لطیف کنید.

طریقه مصرف روغن نارگیل برای رشد مو

طریقه مصرف روغن نارگیل برای رشد مو

همان‌گونه که می‌دانید خواص روغن نارگیل برای مو بسیار است، یکی از این خواص افزایش رشد مو می‌باشد. مقداری روغن نارگیل به کف سر خود بزنید. روی پوست سر متمرکز شده و پوست سر را ماساژ بدهید تا خون در پوست سر به جریان بیفتد. با این کار می‌توانید مشکلات پوست سر را از بین ببرید و با تحریک پوست سر موجب رشد مو و جلوگیری از ریزش مو شوید.

مطالب کاربردی:  خواص روغن زردآلو برای پوست و مو و طرز تهیه آن در خانه

 

زمان استفاده از روغن نارگیل برای مو

زمان استفاده از روغن نارگیل برای مو

همان‌طور که قبل از این گفتیم بهترین زمان مصرف روغن نارگیل برای مو می‌تواند بعد از حمام باشد. البته می‌توانید در زمان‌‎های دیگر مثلا قبل از خواب هم از این روغن فوق‌العاده استفاده کنید. در صورتی که برای جلوگیری از ریزش مو استفاده می‌کنید، هر شب قبل از خواب مقداری به پوست سر خود بزنید و پوست سر را ماساژ دهید؛ به شکلی که خون زیر پوست جریان پیدا کرده و محرک رویش مجدد موهای شما شود.

نکات مهم در رابطه با روغن نارگیل

نکات مهم در رابطه با روغن نارگیل

  • چنانچه کیفیت موهای خود خوب است، نیازی نیست روغن نارگیل را روی پوست سر خود بزنید، تنها به ساقه موهای خود بزنید، کافی است.
  • استفاده مقدار زیادی از روغن نارگیل موجب چرب شدن مو می‌شود. ابتدا به اندازه نصف قاشق از روغن بردارید، در صورت لزوم با توجه به قد و حجم مو، مقدار آن را افزایش دهید.
  • چنانچه روغن نارگیل را جهت درمان مشکلات پوست سر یا پیشگیری از ریزش مو استفاده می‌کنید، بهتر است پیش از حمام به سر خود بزنید و در حمام روغن اضافی را بشویید تا منافذ پوست مسدود نشده و جلوی رشد مو را نگیرد.

عوارض روغن نارگیل برای مو

خواص روغن نارگیل برای مو + طریقه مصرف

روغن نارگیل برای همه نوع مویی مناسب نیست. در صورتی که موهای شما خشک و ضخیم است، روغن نارگیل برای موهای شما مناسب نیست. استفاده از روغن نارگیل برای موهای خشک و ضخیم باعث بسته شدن منافذ مو و تجمع پروتئین مو می‌شود.

درنتیجه، موها خشک‌تر می‌شوند. پیشنهاد می‌کنیم شما از روغن نارگیل به طور خوارکی استفاده نمایید تا خواص روغن نارگیل برای پوست و مو از طریق گوارش و از درون به ترمیم و رشد موهای شما کمک نماید. اما در صورتی که موهای شما ظریف و بدون پروتئین طبیعی است، مصرف روغن نارگیل برای موها عالی است؛ چراکه باعث استحکام ساختار و بافت مو می‌شود.

اگرچه روغن نارگیل برای رفع مشکلات قارچی و شوره سر موثر است، اما نباید به مقدار زیاد روی پوست سر استفاده شود؛ چراکه منافذ پوست را مسدود می‌نماید. با مقدار کم شروع کرده و ابتدا روی دستان خود بریزید. دستان خود را به یکدیگر بمالید تا روغن گرم شده و به آرامی به مو و پوست سر بزنید. می‌توانید روغن آرگان را نیز در کنار روغن نارگیل جهت سلامت موهای خود استفاده نمایید.

مطالب پربازدید:  روغن گلرنگ چیست و چه خواصی برای پوست و مو دارد؟

 

آشنایی کامل با خاصیت روغن نارگیل برای پوست و مو

خواص روغن نارگیل برای مو شامل کمک به رشد مو، تقویت مو، جلوگیری از موخوره، ترمیم موهای آسیب دیده و محرک رشد مو می‌باشد. نحوه استفاده از روغن نارگیل بسیار آسان است. می‌توانید به اندازه مورد نیاز از روغن نارگیل روی ساقه موهای خود بزنید و اجازه دهید روی موها بماند تا تاثیر خود را بگذارد. جهت رفع بیماری‌های مربوط به پوست سر یا جهت درمان ریزش مو بهتر است، مقداری روغن نارگیل به پوست سر بزنید.

پس از آن پوست سر خود را ماساژ دهید؛ به شکلی که خون زیر پوست به جریان بیفتد. این کار را هر شب تکرار نمایید یا یک شب در میان سر خود را به همان شکل ماساژ دهید تا سبب رشد مجدد مو و پیشگیری از ریزش موی خود شوید. همچنین شما می‌توانید جهت تهیه انواع محصولات مراقبت از مو و پوست حاوی روغن نارگیل به فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی مدیسه مراجعه نمایید.

 

منبع : bbcgoodfood

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

3 دیدگاه در “خواص روغن نارگیل و نحوه استفاده از آن برای مو

  1. رامین گفت:

    سلام . آیا میشه بعد از حمام اجازه بدیم روغن نارگیل چند روز روی سر باقی بمونه ؟؟

  2. محمد آقابابایی گفت:

    سلام. خیر اگه طولانی مدت بمونه روی سر تاثیر بهتری نداره

  3. محمد گفت:

    وقتی از حمام اومدیم بیرون بعد چه مدت استفاده از روغن نارگیل سر خود را بشوریم و با چه ابی بشوریم شامپو استفاده کنیم یا نه در هفته ای چند بار استفاده کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *