بهترین محصولات مراقبت از پوست مختلط

پیدا کردن محصولات مراقبت از پوست چرب یا خشک کار پیچیده‌ای نیست؛ اما پیدا کردن بهترین محصولات مراقبت از پوست مختلط کمی مشکل است. پوست مختلط مشابه پوستی هزارچهره و متغیر است که همزمان می‌تواند در برخی قسمت‌ها چرب و هم در برخی قسمت‌ها خشک باشد.

پوست مختلط بیشترین درصد از انواع پوست را در جهان تشکیل می‌دهد. به دلیل ویژگی‌های ترکیبی و سختی تشخیص آن بسیاری از افراد از مختلط بودن پوست خود آگاهی ندارند.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

پوست مختلط (combination skin) که پوست ترکیبی هم نامیده می‌شود یکی از 5 مدل پوست بوده که در آن پوست هم ویژگی‌های پوست چرب را دارد و هم ویژگی‌های پوست خشک. فرد دارای پوست مختلط در ناحیه T صورت خود یعنی قسمت پیشانی، بینی و چانه احساس چرب و براقی دارد و غالبا در این قسمت دچار جوش‌های زیر پوستی، سیاه و ملتهب می‌شود اما در قسمت گونه و فک خود احساس خشکی دارد و معمولا پوسته پوسته شدن هم در این قسمت رخ می‌دهد.

کسانی که پوست مختلطی دارند نباید از محصولات مخصوص پوست خشک استفاده کنند. این افراد می‌توانند از لوازم آرایشی بهداشتی پوست چرب استفاده کنند. اگر پوست مختلطی دارید، با ما همراه باشید تا با بررسی ویژگیهای پوست مختلط 10 مورد از بهترین محصولات روتین پوست مختلط را به شما معرفی می‌کنیم.

1- پن صورت فولیکا Fulica

پن صورت فولیکا

پوست‌های مختلط به دلیل داشتن شرایط پوست چرب و خشک در طول روز نیاز به حداقل دو بار شست‌وشو دارند. شست‌وشو با صابون چربی مفید پوست را ازبین می‌برد و باعث ایجاد خشکی می‌شود. برای حل این مشکل شرکت فولیکا یک جایگزین معرفی کرده است.

پن صورت فولیکا صورت شما را کاملا پاک می‌کند و در حین حال باعث خشکی و از دست رفتن رطوبت پوست شما نمی‌شود. پن Fulica حاوی ترکیبات ضد قارچ و باکتری است و از تجمع باکتری روی پوست شما جلوگیری می‌کند. همچنین چربی پوست شما را کنترل کرده و از ایجاد جوش و آکنه جلوگیری می‌کند.

2- اسکراب پاک کننده صورت الیزابت آردن Elizabeth Arden

اسکراب صورت الیزابت آردن

اسکراب آردن یک فوم پاک کننده است که دانه‌های اسکراب ذوب شونده در ترکیبات خود دارد. اسکراب الیزابت آردن دارای ترکیباتی خاص و حاوی ویتامین E و گلیسیرین است که علاوه‌بر پاکسازی عمیق، پوست شما را آبرسانی نیز می‌‎کند. اسکراب Arden یکی از لوازم مهم در پک روتین پوست مختلط محسوب می‌شود. با استفاده از اسکراب الیزابت آردن لایه‌های سطحی پوست شما و سلول‌های مرده پاکسازی می‌شوند.

این اسکراب یکی از بهترین محصولات مراقبت از پوست مختلط در سطح دنیا شناخته می‌شود.

3- کرم آبرسان صورت مخصوص روز لورآل Loreal مدل Triple Active

کرم آبرسان صورت مخصوص روز لورآل

کرم آبرسان مخصوص روز لورآل دارای سرامید، ویتامین B5 و E است که با آبرسانی 24 ساعته و محافظت از پوست شما در برابر پیری زودرس، پوستی شفاف و یک دست به شما می‌دهد. استفاده از کرم آبرسان TRIPLE ACTIVE لورآل باعث می‌شود تا شما همیشه پوستی هیدراته، نرم و ابریشمی داشته باشید.

4- ژل شست‌وشوی صورت سیچر Sicher

ژل شست‌وشوی صورت سیچر

ژل شست‌وشوی صورت سیچر حاوی عصاره بابونه، کالوس و خیار است. ترکیبات طبیعی در ژل سیچر احساس طراوت و شادابی پوست شما را دوچندان می‌کند.

عصاره بابونه با خاصیت ضد التهابی، مقاومت پوست شما را در برابر آسیب‌های محیطی افزایش می‌دهد. وجود عصاره کالوس و خیار نیز باعث سلامت و تمیزی پوست شما می‌شود. اگر به یک محصول با ترکیبات طبیعی و غیر شیمیایی برای شست‌وشوی پوست خود نیاز دارید ژل Sicher می‌‎تواند بهترین انتخاب باشد.

5- میسلار واتر سیچر Sicher

میسلار واتر سیچر

میسلار واتر سیچر حاوی عصاره رزماری، روغن درخت چای و آلانتوئین پوست شما را بهترین نحو پاکسازی می‌کند. همچنین رطوبت طبیعی پوست شما را حفظ کرده و از خشک شدن و ترشح زیاد چربی به دلیل عوامل محیطی جلوگیری می‌کند. استفاده مداوم از میسلار سیچر پوستی شفاف و بدون جوش و آکنه را برای شما به ارمغان می‌آورد.

قیمت بهترین محصولات مراقبت از پوست مختلط

 

6- کرم ضد آفتاب فاقد چربی SPF60 رنگی مای My

کرم ضد آفتاب فاقد چربی مای

کرم ضد آفتاب فاقد چربی رنگی مای با بافتی سبک و لطیف روی پوست شما احساس سنگینی و چربی اضافه ایجاد نمی‌کند. ضد آفتاب مای ترشح غدد چربی پوست شما را کنترل می‌کند و ظاهری مات روی پوست دارد. همچنین با داشتن عصاره گیاه جوجوبا اثراتی همچون افزایش انعطاف پذیری، مرطوب کنندگی قوی و کاهش التهابات را برای پوست شما به همراه دارد.

7- تونر بوتانیکال گارنیه Garnier حاوی عصاره انگور

تونر بوتانیکال گارنیه

تونر بوتانیکال گارنیه با عصاره انگور باعث شادابی و طراوت پوست شما می‌شود. عصاره انگور به علت داشتن آنتی اکسیدان روند جوان سازی پوست شما را آغاز می‌کند. همچنین از بروز چروک جلوگیری می‌کند. تونر بوتانیکال به شست‌وشو با آب نیازی ندارد. پس از استفاده از تونر گارنیه رطوبت پوست شما حفظ می‌‌شود. درنتیجه پوستی شاداب و جوان را با استفاده روزانه از تونر گارنیه خواهید داشت.

8- میسلار واتر صورت سیمپل Simple مدل Daily Skin Detox Oil Be Gone

میسلار واتر صورت سیمپل

میلاسر واتر سیمپل یک محصول عالی برای پاکسازی پوست شما از مواد آرایشی و آلودگی‌های محیطی و بدون تست حیوانی است. میسلار simple با فرمولی کاملا طبیعی و بدون رنگ و‌الکل تولید می‌شود. به‌همین دلیل می‌تواند برای پوست‌های حساس مناسب باشد. بسته بندی میسلار سیمپل از پلاستیک ۱۰۰ درصد قابل بازیافت ساخته شده است.

9- بی بی کرم زیاجا Ziaja رنگ Natural Tone

بی بی کرم زیاجا

زیاجا در سال ۱۹۸۹ در لهستان فعالیت خود را با تولید لوازم آرایشی و بهداشتی آغاز کرد. این برند محصولات بسیاری با تنوع و کیفیت بالا از جمله بی بی کرم را تولید می‌کند.

بی بی کرم یک محصول محبوب و پر کاربرد است که امروزه یک جایگزین بسیار مناسب برای کرم پودرها برای استفاده روزانه محسوب می‌شوند. بی بی کرم زیاجا با ساختاری سبک و آبرسانی عالی یک انتخاب خوب برای استفاده روزانه شما به شمار می‌آیند. بی بی کرم با رنگی در تناژ طبیعی ظاهری مات و متعادل به پوست شما می‌دهد.

10-میسلار واتر پاک کننده صورت نئودرم Neuderm مدل Gentle

میسلار واتر نئودرم

میسلار واتر پاک کننده صورت نئودرم حاوی عصاره گل رز و پروبیوتیک‌ها یکی از بهترین پاک کننده‌های صورت محسوب می‌شود. میسلار Neuderm به‌راحتی هر نوع آرایشی را پاکسازی می‌کند. همچنین پوست شما را آبرسانی می‌کند و پوستی شاداب و با طراوت به شما هدیه می‌دهد.

میسلار نئودرم مناسب پوست‌های مختلط فاقد سولفات و صابون است. به‌همین دلیل باعث رفع التهابات و خشکی پوست شما می‌شود. اگر پوست حساسی دارید استفاده از میسلار واتر نئودرم به عنوان پاک کننده می‌تواند یک انتخاب عالی برای شما باشد.

مطالب پربازدید:  روتین مراقبت از پوست مختلط به روش اصولی

 

خرید بهترین محصولات مراقبت از پوست مختلط؛ تضمین‌کننده سلامت پوست شما

مراقبت از پوست مختلط شاید پیچیده به نظر برسد. سخت‌ترین مراقبت از این نوع پوست یافتن بهترین محصولات مراقبت از پوست مختلط است تا به پوست آسیبی وارد نشود. استفاده از یک روتین پوستی برای سلامت پوست اهمیت دارد؛ به ویژه در پوست‌های مختلط که هم ویژگی‌های پوست خشک و هم چرب را بروز می‌دهند. تشخیص پوست و انتخاب درست محصولات مراقبتی اهمیت بسیاری دارد.

شمایی که این مقاله را مطالعه کرده‌اید و متوجه پوست مختلطی خود شدید، باید از محصولات مراقبتی استفاده کنید که شما را در کنترل چربی در نقاط چرب پوستتان یاری دهد. همچنین سایر نقاط پوست را به سمت خشک شدن سوق ندهد. همانطور که در بالا گفته شد اگر از بهترین محصولات مراقبت از پوست مختلط استفاده نکنید، ممکن است دچار مشکلات پوستی شوید یا مشکلات پوستی شما تشدید شود.

 

منبع : greatist

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *