از بین بردن چروک صورت

در کنار استفاده از ماسک، ماساژ صورت از روش‌های از بین بردن چروک صورت و سلامتی و پاکیزگی پوست می‌باشد. در این مقاله گروه زيبايی مدیسه قصد داریم تا هر آنچه نیاز است در خصوص از بین بردن چروک صورت بدانید، در اختیار شما قرار بدهیم.

چين و چروک

چین و چروک

با اینکه معمولا با افزایش سن، شاهد ایجاد آن‌ها هستیم ولی حتی ممکن است در سنین جوانی نیز روی پیشانی خود چین و چروک ببینید. عوامل گوناگونی موجب این عارضه‌های ناراحت‌کننده می‌شوند و روش‌های گوناگونی نیز برای رفع آن‌ها وجود دارد اما از از بین بردن چروک صورت با ماساژ، قطعا یکی از راهکارهای مناسب و بدون‌دردسر به شمار می‌آید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

درنتیجه اگر در از بین بردن چروک صورت با ماساژ دچار مشکل شده‌اید، توصیه می‌کنیم تا حتما این مقاله را مطالعه کرده و با تا انتها همراه ما باشید. اینکه چین و چروک‌های صورت چه وقت و به چه شکل روی صورت ظاهر می‌شوند، بستگی بسیاری به نحوه نگهداری شما از پوست دارد و البته این مسئله تنها به عوامل بیرونی بستگی ندارد. غذایی که میل می‌کنید، آب و هوا یا کیفیت آن، مقدار استرس روزانه یا عاداتی مانند مصرف الکل و سیگار از عوامل موثر در چروک می‌باشند.

عوامل بوجود آمدن چین و چروک

عوامل بوجود آمدن چین و چروک

به‌ صورت طبیعی و نرمال، دلیل بروز چین و چروک‌های پوستی افزایش سن می‌باشد. با افزایش سن، تولید کلاژن در بدن آن‌ها کاهش پیدا کرده و با این اتفاق پوست شل می‌شود و به‌این ترتیب، چروک‌ها پدیدار می‌شوند. با این وجود، بعضی از عوامل موجب شده تا پوست قبل از رسیدن شخص به سن میانسالی دچار چین و چروک شود؛ عواملی مانند تغذیه نامناسب، تغییرات هورمونی، صدمات پوستی ناشی از اشعه UV خورشید، مصرف الکل یا سیگار و همینطور استرس در ایجاد این عوارض تاثیر دارد.

نکاتی که قبل از انجام ماساژ جهت دستیابی به معجزه رفع چین و چروک صورت

نکاتی که قبل از انجام ماساژ جهت دستیابی به معجزه رفع چین و چروک صورت

پیش از آنکه به سراغ آموزش ماساژ صورت برویم نکاتی را یادآور می شویم، که رعایت آن‌ها پیش از انجام ماساژ ضروری بوده و به بهتر شدن آن کمک فراوانی می‌کند.

  • پیش از انجام ماساژ دستان خود را با دقت شسته و ناخن‌هایتان را کوتاه نمایید.
  • جهت انجام ماساژ برای از بین بردن چروک صورت در خانه، پوست باید کاملا تمیز باشد.
  • چنانچه جوش یا زخمی روی پوست صورت خود دارید تا زمانی که آن را درمان نکرده‌اید، ماساژ را انجام ندهید.
  • دستان را جهت انجام ماساژ و رسیدن به نتیجه مطلوب باید کمی گرم کنید. فشاری که در زمان ماساژ به صورت وارد می‌کنید، باید از کم تا متوسط افزایش یابد. دقت داشته باشید که فشار زیادی به پوست صورت خود وارد ننمایید و با پوست خود مهربان باشید.
  • چنانچه در زمان ماساژ پوست شما مقداری قرمز شد، هیچ جای نگرانی نیست؛ این قرمزی به دلیل افزایش جریان خون است.

نكته جهت ماساژ صورت

نكته جهت ماساژ صورت

پیش از ماساژ حتما باید صورت و گردن خود را چرب نمایید، چراکه اگر بدون چرب کردن صورت آن را ماساژ دهید نه تنها چین و چروک صورت برطرف نمی‌شود بلکه خود ماساژ می‌تواند سبب ایجاد چین و چروک‌های جدید شود.

بهتر است جهت چرب کردن صورت از روغن بدن طبیعی استفاده نمایید و روغنی که متناسب با پوست شما است را انتخاب کنید. چنانچه پوست خشکی دارید از روغن آرگان یا روغن بادام استفاده نمایید. چنانچه پوستی چرب یا نرمال دارید از روغن جوجوبا یا ترکیبی از جوجوبا و روغن کرچک استفاده نمایید.

از بین بردن چروک صورت با روش خانگی

ماسک جوانساز صورت با موز و ماست

ماسک جوانساز صورت با موز و ماست

درصورتی که می‌خواهید یک تغییر طبیعی اما مهم روی پوست صورت خود به وجود بیاورید، میوه‌ها به خصوص موز یکی از گزینه‌های مفید به‌ شمار می‌روند. موز غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌باشد و به‌ عنوان یک مرطوب‌کننده فوق‌العاده می‌توانید آن را مورد استفاده قرار بدهید. شیرینی عسل در این ماسک به حفظ رطوبت طبیعی پوست کمک زیادی کرده و علاوه بر برخورداری از خاصیت آنتی‌اکسیدان، میکروب‌ها را هم از بین می‌برد.

افزون بر این، اسید لاکتیک موجود در ماست به از بین بردن سلول‌های مرده از سطح پوست و لایه‌برداری از آن کمک می‌نماید. مجموع این فرآیندها در آخر به جوانسازی پوست و درمان خانگی چروک صورت می‌انجامد.

قیمت انواع محصولات مراقبت از صورت اورجینال و با کیفیت

 

ماسک صورت با روغن فندق

ماسک صورت با روغن فندق

لایه‌برداری، یکی از روش‌های مهم در درمان پوست به شمار رفته و یک قدم مهم در از بین بردن چروک صورت است. همان‌طور که از نام این روش مشخص است با لایه‌برداری، پوست خشک و مرده سطحی جدا شده و سلول‌های جوان‌تر به سطح می‌آیند. نکته مهم دیگری که جهت تهیه یا خرید کرم لایه‌بردار از فروشگاه لوازم آرایشی بهداشتی باید به آن دقت داشته باشید این است که از محصولات بدون الکل استفاده کرده تا پوست شما آسیب نبیند.

از جهتی دیگر، لایه‌برداری که به کل طبیعی باشد، بهترین گزینه برای پوست شما به حساب می‌آید که نه افزودنی دارد و نه در تهیه آن از محصولات شیمیایی به کار رفته است. استفاده از این لایه‌بردار طبیعی به حدی آسان به نظر می‌آید که ممکن است به خنده بیوفتید ولی کافی است تا پارچه کتانی را به محلول فندق که به فندق جادویی معروف می‌باشد، آغشته نمایید و خیلی ساده ماساژ صورت جهت رفع چروک صورت در دو دقیقه را به‌صورت دورانی انجام بدهید.

پیشنهاد ما این است که این کار را به ‌صورت روزانه انجام داده تا به مرور تاثیر بهتر و بیشتر آن را شاهد باشید.

مطالب کاربردی:  خواص پوست موز برای پوست، چین چروک و رفع لک صورت

 

روغن زیتون بهترین روغن برای از بین بردن چین و چروک صورت

روغن زیتون بهترین روغن برای از بین بردن چین و چروک صورت

هیچ شخصی امروزه به خواص روغن زیتون شک ندارد. قرن‌ها و بلکه هزاران سال بوده که از این روغن بی‌نظیر استفاده می‌کنیم و از خواص شگفت‌انگیز آن در نرم کردن پوست، سالم نگه داشتن آن و جلوگیری از ایجاد چین و چروک بهره می‌گیریم. روغن زیتون، از آن نوع درمان‌ها بوده که هیچ‌وقت شما را ناامید نمی‌کند و ماساژ صورت جهت رفع خط پیشانی با این روغن می‌تواند در بهبود چین و چروک‌های پوستی تاثیر بسیار خوبی داشته باشد.

عمده دلیل این تاثیر فوق‌العاده نیز وجود ویتامین E، پلی‌فنل‌ها، فیتواسترول‌ها و هیدروکسی تیروزول در ترکیبات روغن زیتون می‌باشد. این آنتی‌اکسیدان‌ها پوست را در برابر اشعه UV خورشید محافظت می‌کند، از صدمه رادیکال‌های آزاد به بدن جلوگیری به عمل می‌آورد، به حفظ رطوبت پوست می‌انجامد و نرمی و لطافت را به پوست برمی‌گرداند.

رفع چروک صورت با روغن نارگیل

رفع چروک صورت با روغن نارگیل

در صورتی که این سوال فکر شما را دائم درگیر می‌کند که «چگونه چین و چروک صورت را از بین ببریم»، باید بگوییم که بهترین روش ماساژ صورت با روغن نارگیل می‌باشد. این روش ساده، بیشتر از آنچه که حتی فکر کنید کاربردی و مفید می‌باشد. کافی است جهت رفع چروک پیشانی، مقداری از آن را روی چین و چروک کشیده و به صورت دورانی ماساژ بدهید.

این کار نه ‌تنها خون‌رسانی را به ماهیچه‌ها افزایش می‌بخشد، بلکه پوست را نیز از ناخالصی‌ها پاک می‌کند و افزون ‌بر این، با آرامبخشی ماهیچه‌ها به طرز قرارگیری صحیح آن‌ها روی پیشانی کمک می‌کند. البته افزون بر تمامی این‌ها، ماساژ صورت با روغن نارگیل به شما احساس آرامش نیز می‌بخشد و حال خوب را به ارمغان می‌آورد.

سایر روش‌ها برای از بین بردن چروک صورت

از بین بردن چروک صورت با لیزر

از بین بردن چروک صورت با لیزر

یکی از تکنیک‌ها جهت رهایی از چین‌وچروک پوستی، استفاده از دستگاه لیزر می‌باشد. در این روش، از اشعه لیزر جهت تحریک کلاژن‌سازی به‌ کار گرفته شده که به‌ مرورزمان چروک‌های پوستی را از بین می‌برند.

با تابیده شدن اشعه لیزر به سلول‌های پوستی پس از 24 تا 48 ساعت اقدام به ترمیم می‌کنند. همین‌طور می‌توان گفت، استفاده از لیزر افزون بر رفع چین‌وچروک، جای جوش و لکه‌های صورت را محو می‌نماید. پس از استفاده از این روش به مراقبت خاصی احتیاج ندارید. تنها باید به‌صورت مداوم از کرم ضدآفتاب جهت جلوگیری از صدمه نور فرابنفش خورشید استفاده نمایید.

از بین بردن چروک صورت با نخ

این روش یک گزینه غیر تهاجمی جهت لیفت صورت است. در این روش پزشک تعدادی نخ در سطح صورت قرار داده و سپس با “کشیدن” پوست به طرف بالا و محکم کردن نخ، پوست شما را لیفت می‌نماید. در این روش از نخ‌های مخصوصی استفاده شده که قابلیت جذب در پوست را دارند. این نخ‌ها قابلیت رویت نداشته و فرایند کلاژن‌سازی طبیعی پوست با اثر جذب شدن نخ در بدن، فعال‌تر می‌گردد.

از بین بردن چروک صورت با طب سوزنی

از بین بردن چروک صورت با طب سوزنی

از طب سوزنی یا همان سوزن درمانی، می توان به منظور یکی از مهم‌ترین شاخه‌های طب سنتی اشاره نمود. پزشک متخصص طب سوزنی، سوزن‌هایی نازک و ظریف را در نقاط مشخصی از بدن بیمار که در طب سنتی به آن‌ها گذرگاه انرژی گفته می‌شود؛ فرو برده و درمان را آغاز می‌نماید.

مطالب پربازدید:  حلزون تراپی چیست؟ روش جدید جوان سازی پوست کره‌ای

 

در طب سوزنی، اعتقاد بر این اساس استوار بوده که عواملی اعم از سرما، گرما، رطوبت و باد می‌توانند موجب مسدود شدن مسیر گردش انرژی در بعضی از نقاط بدن شده و به این ترتیب منجر به برورز اختلال یا بیماری در آن ناحیه از بدن گردند. لذا متخصصان طب سوزنی، با سوزن درمانی و فرو بردن سوزن در این نواحی ؛ اقدام به درمان مشکل یا بیماری می‌نمایند.

 

 

منبع : clevelandclinic

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *