کاربرد کره مو و نحوه صحیح استفاده از آن

کره مو چیست؟ همانطور که پوست صورت و بدن نیاز به مراقبت نیاز دارد، موی انسان نیز برای حفظ شادابی و طراوت به رسیدگی احتیاج دارد. کره مو، یکی از محصولات مراقبتی برای مو است که با آبرسانی و تغذیه موها ظاهری سالم و زیبا به آنها می‌بخشد. در ادامه مطلب در رابطه با کاربرد کره مو و نحوه استفاده کره مو صحبت می‌کنیم.

یکی از روش‌های مراقبت از موی فر و خشک یا موهای شکننده و آسیب پذیر استفاده از کره مو است. کره مو یک محصول حالت دهنده مو بوده که از ترکیب کره و روغن تهیه می‌شود و به موهای خشک، رطوبت مورد نیازشان را رسانده و سبب درخشان شدن آن‌ها می‌شود.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

کره مو گزینه‌ای مناسب برای موهای ضعیف ، خشک و آسیب دیده بوده و به تامین رطوبت ساقه مو کمک می‌کند و موها را نرم، منعطف و بدون وز نگه می‌دارد و مانع از شکستگی و موخوره می‌شود. کره مو رطوبت طبیعی را در تارهای مو به دام می‌اندازد و مانع از آسیب دیدن مو می‌شود و یک روتین مناسب برای مراقبت از موی خشک و شکننده است.

کره مو غالبا ترکیبی از کره انبه ، شی باتر ، روغن کرچک ، روغن نارگیل، روغن آووکادو و غیره است.

ویژگی‌های کره مو چیست؟

کره مو چیست

موها نیز مانند پوست صورت و بدن به مراقبت نیاز دارند. آبرسانی و تغذیه موها از جمله مواردی است که برای برای داشتن موهای سالم و زیبا اهمیت زیادی دارد. اگر این مواد برای مو فراهم نشوند، شاهد مشکلاتی مانند شکنندگی، خشکی، موخوره و حالت وز در مو خواهیم بود. استفاده از کره مو روشی ساده و به صرفه برای مراقبت از مو محسوب می‌شود.

برای داشتن موهایی خوش‌حالت و درخشان، می‌توانید از کره‌مو استفاده کنید. در ادامه متن، در مورد کاربرد کره مو و روش استفاده از آن توضیح می‌دهیم.

اشنایی با کره مو

کره‌مو، در واقع مخلوطی از کره طبیعی و روغن‌های گیاهی است. منظور از کره طبیعی، کره کاکائو یا شی باتر است که با انواع روغن مانند روغن آووکادو، کرچک، نارگیل و … ترکیب شده‌اند. از این کره برای تغذیه و آبرسانی مو استفاده می‌شود.

کره‌مو با ایجاد لایه محافظتی روی ساقه مو، مانع از تبخیر آب موها شده که این امر، از بروز موخوره، شکنندگی، وز شدن و خشکی موها جلوگیری می‌کند. به همین دلیل کره مو برای انواع بخصوص موهای رنگ شده، وز، خشک و آسیب دیده مناسب است.

هنگام خرید لوازم آرایشی و بهداشتی، بهتر است از برندهای معتبر با کیفیت تضمین شده استفاده کنید. بدین منظور حتما مواد تشکیل دهنده محصول بررسی شود، تا از حساسیت یا ایجاد مشکل برای موی شما، جلوگیری گردد. بهتر است این محصولات از مواد طبیعی تولید شده باشند تا آسیب‌رسانی به پوست یا مو به حداقل برسد.

کاربرد کره مو

کاربرد کره مو

برای موهای وز یا خشک و یا دارای فر نامطلوب، محصولاتی متنوعی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توان ظاهر بهتری برای مو ایجاد کرد. یکی از این محصولات کره‌مو است که علاوه بر کاربرد آرایشی، به مراقبت از مو نیز کمک می‌کند.

همچنین کره‌مو دارای خاصیت نرم‌کنندگی است که سبب خوش‌حالت شدن مو می‌شود. همچنین رطوبت لازم برای ساقه مو به ارمغان می‌آورد، که در طولانی‌مدت سبب می‌شود آسیب کمتری به مو وارد شود. چربی موجود در این محصول به اندازه مناسب بوده به طوری که می‌توان از آن در روتین استفاده کرد.

قیمت انواع سرم، تونیک و لوسیون مو اورجینال و برند

 

نکات استفاده از کره مو

نکات استفاده از کره مو

برای استفاده از کره مو بهتر است اصول مربوط به آن را نیز رعایت کنید تا میزان رضایتمندی شما از این محصول افزایش یابد. برخی نکات در این مورد وجود دارند که به توضیح آنها می‌پردازیم:

  • کره‌مو همراه با ژل‌های حالت دهنده سنگین و چسبناک استفاده نشود.
  • کره‌مو باید آخرین محصولی باشد که روی مو قرار می‌گیرد. هر گونه ماسک مو یا سایر محصولات نرم‌کننده مو یا حالت دهنده مو باید قبل از کره‌مو استفاده شوند.
  • برای جلوگیری از ایجاد چربی بیش از حد، بهتر است کره‌مو روی ساقه مو و بخصوص نزدیک به انتهای مو استفاده شود تا از بروز موخوره جلوگیری کند. البته اگر پوست سر شما بسیار خشک است، می‌توانید اندکی از این محصول را به کف سر هم بزنید.
  • بهتر است با توجه به جنس موی خود از کره‌مو استفاده کنید. برای موهای معمولی رو به چرب، تعداد دفعات کمتر توصیه می‌شود. اما برای موهای چرب بهتر است از این محصول استفاده نکنید. زیرا باعث سنگینی مو می‌شود.
  • قدرت لایه حفاظتی کره‌مو به قدری است که از موهای شما در برابر حرارت سشوار یا سایر وسایل حرارتی مانند اتو مو محافظت می‌کند و آسیب وارد شده بر اثر حرارت را کاهش می‌دهد.
  • نه تنها در رابطه با کره‌مو، بلکه در مورد تمام لوازم آرایشی و بهداشتی، در صورت انقضای محصول، آن را فورا دور بیندازید. زیرا مواد تشکیل دهنده این محصولات، فاسد شده و تاثیرات نامطلوبی برجای خواهند  گذاشت.
  • از ترکیب کره مو با سایر محصولات آرایشی خودداری کنید زیرا اثربخشی آن را کاهش می‌دهد.

مطالب کاربردی:  تقویت موی نازک با بهترین روش‌های خانگی کم هزینه

 

موارد استفاده از کره مو

کره مو برای موهای آسیب دیده

با توجه به ویژگی‌هایی که برای کره‌مو بیان کردیم، تا به اینجا متوجه شده‌اید که با محصولی خارق‌العاده آشنا شده‌اید. اما اگر موهای شما یکی از انواع زیر است، استفاده از این محصول را شدیدا پیشنهاد می‌کنیم:‌

  • موهای فر یا مجعد
  • موهای ضخیم
  • موهای خشک
  • موهای رنگ شده
  • موهای آسیب دیده یا دارای موخوره
  • موهای با گره زیاد

نحوه استفاده کره مو

نحوه استفاده کره مو

برای استفاده از کره مو ابتدا باید ببینید کدام کاربرد آن مد نظر شماست. سپس روش استفاده از آن را با توجه به کاربرد آن، بکار ببرید.

۱. به عنوان نرم‌کننده

در این روش استفاده از کره مو مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • ابتدا موها را با شامپوی ملایم و بدون سولفات شستشو داده شود. سپس از ماسک مو یا نرم کننده دلخواه استفاده کنید.
  • پس از آبکشی اجازه دهید تا 80 درصد آب موهایتان گرفته شود. به طوری که حالت مرطوب داشته باشد.
  • در این مرحله اگر به آبرسان مو احتیاج داشتید، از آن استفاده کنید. سپس کره‌مو را روی موهایتان قرار دهید.
  • در انتها می‌توانید موهایتان را شانه کرده و در صورت تمایل از سشوار یا اتو مو استفاده کنید

استفاده از این محصول بخصوص برای موهای شکننده و ضعیف توصیه می‌شود.

مطالب پربازدید:  چرا تقویت کوتیکول مو از اهمیت بالایی برخوردار است؟

 

۲. به عنوان ماسک مو پیش از شامپو

در این روش، کره‌مو را به کف سر خود بمالید و پس از آن ساقه موها را نیز به کره‌مو آغشته کنید. پس از یک ساعت، موهایتان را با شامپوی مناسب بشویید.

کره موی خانگی

کره مو خانگی

اگر شما نیز از آن دسته افراد هستید که ترجیح می‌دهید در منزل خود با مواد طبیعی ماسک مو یا سایر محصولات مراقبتی مو را بسازید در این بخش همراه ما باشید.

همانطور که قبلا نیز بیان کردیم، کره‌مو مخلوطی از کره و روغن‌های گیاهی است. برای آماده کردن کره مو خانگی به مواد زیر نیاز است:

  • ۱/۲ فنجان شی باتر یا کره کاکائو یا کره انبه
  • ۲ قاشق چای خوری روغن کرچک
  • ۲ قاشق چای خوری روغن دانه شاهدانه
  • ۲ قاشق چای خوری روغن نارگیل
  • ۵-۶ قطره روغن نعنا یا رزماری

ابتدا کره را آب کرده، سپس روغن‌های اشاره شده را به آن اضافه کنید. پس از خنک شدن این ترکیب و سفت شدن آن، چند دقیقه آن را کنار بگذارید تا حالتی شل و کرم مانند پیدا کند. سپس ترکیب را درون شیشه ریخته و به مدت سه ماه می‌توانید آن را بر روی موها اعمال کنید.

چه کسانی باید از کره مو استفاده کنند؟

کره مو یک محصول اعجاب انگیز بوده و موجب می‌شود که موها بعد از استفاده از این کره حالت خوب و مرطوبی داشته باشند. افرادی که انواع موهای زیر را دارند، می‌توانند از این کره استفاده کنند:

  • موهای فر یا مجعد
  • موهایی که تخلخل بالایی دارند
  • موهای ضخیم و خیلی سفت و سخت
  • موهای خشک
  • موهای آسیب دیده و دارای موخوره

کلام آخر

از کره مو می‌توان برای موهای خشک یا آسیب دیده استفاده کرد و از مزایای آن برخوردار شد. این محصول حاوی روغن‌های گیاهی است که با آبرسانی و تغذیه موها، باعث خوش حالت شدن و زیبایی دوچندان آن‌ها می‌شوند. همانطور که در بالا بیان شد، این محصول را می‌توان بصورت خانگی و با ترکیب روغن‌های گیاهی تولید کرد و از خواص درمانی و نرم کنندگی آن بهره برد.

مطالب کاربردی:  تقویت و ماندگاری فر مو با ترفندهای خیلی ساده

 

در استفاده از این محصول بعنوان ماسک مو، استعمال آن روی کف سر تاکید شد. این امر سبب از بین رفتن شوره سر و همچنین کاهش ریزش مو می‌شود. همچنین پایه‌ای برای ساختار مو ایجاد می‌کند تا راحت‌تر شانه شود.

 

منبع : stylecraze

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *