آشنایی با پلاپینگ مو و روش انجام پلاپینگ مو در خانه

پلاپینگ مو سالیان سال است که به عنوان راز آرایشگری شناخته می‌شود و حتی بعضی از آرایشگران بیش از 15 سال است که از این روش با نام‌های دیگری استفاده می‌نمایند. این روش خانگی و ساده کمک می‌نماید تا موهای موج دار و فر بسیار شیک و جذابی داشته باشید.

پلاپینگ مو چیست؟

پلاپینگ مو چیست؟

درست است که پلاپینگ مو در شبکه‌های اجتماعی امری نوظهور به حساب آورده می‌شود ولی سالیان سال است که به منظور راز آرایشگری شناخته شده، به طوری که حتی بعضی از آرایشگران بیش از 15 سال است که از این روش با اسامی دیگری استفاده می‌نمایند.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

در حقیقت منظور از پلاپینگ، نحوه پیچیدن موهای مرطوب با استفاده از یک دستمال یا تیشرت نخی است که به آن فرهای جذابی می‌بخشد. به بیانی دیگر، پلاپینگ باعث شده موها در یک موقعیت و حالت به‌خصوص و ویژه‌ای خشک بشوند، بدون آن که سنگینی حس شده یا آب اضافه موها موجب صاف شدن الگوی موجی موها شود.

این روش ساده پلاپینگ مو در خانه که هیچ‌گونه آسیبی به مو نمی‌رساند، به سادگی موجب موج دار و فر شدن موها می‌شود، همچنین بدون اینکه نیازی به حرارت باشد، به خشک شدن مو نیز کمک بسیاری می‌کند.

پلاپینگ مو چیست

کسانی که طرفدار موهای فر و موج دار بدون صدمه هستند، می‌توانند از این روش استفاده نمایند. همچنین پلاپینگ مو با کمک حوله میکروفایبر یا روبالشی هم قابل انجام بوده تا مقدار اصطکاک کوتیکول های مو را کاهش دهد. فرهای مو به واسطه پارچه‌ای صاف و لطیف احاطه شده و اسکرانچ می‌شوند، به شکلی که فرها همچنان الگوی طبیعی مو را به خوبی حفظ می‌نمایند.

همان‌گونه که پیش‌تر نیز اشاره شد، این روش برای فر و موج دار کردن موها بدون نیاز به هیچ‌گونه ابزار حرارتی است. موها دقیقا مانند بیگودی و رولرهای مو که در زمان‌های قدیم مورد استفاده قرار می‌گرفتند، داخل پارچه یا دستمالی پیچیده می‌شوند. این روش جلوه بسیار طبیعی‌تری به موها داده و در ضمن این امکان را فراهم آورده که الگوی طبیعی موها حفظ گردد.

روش انجام پلاپینگ

روش انجام پلاپینگ

  • برای شروع ابتدا موها را به خوبی شسته و کاندیشن کنید.
  • پس از آن یک دستمال، حوله یا پارچه را برداشته تا موها را درون آن بپیچید.
  • از ناحیه کمر خم شده به صورتی که موها روبروی شما قرار گیرند، سپس سر خود را کج کرده به شکلی که انتهای موهای شما وسط پارچه مورد نظر قرار گیرد. در آخر قسمت بالایی پارچه را تا روی موها و پشت گردن بیاورید.
  • زمانی که موها را به خوبی با دستمال جمع کردید، گوشه‌های آن را پشت سر برده و گره بزنید تا کاملا سفت گردد.
  • اکنون سر را به طرف بالا برگردانید. احتمالا مدتی زمان می‌برد که در این زمینه مهارت پیدا نمایید.
  • مدت زمان پلاپ مو بستگی به خود شما دارد. درصورتی که اهمیت نمی‌دهید که موهای شما مقداری نمدار باشد، 15 الی 20 دقیقه صبر نمایید. می‌توانید این کار را با سری پخش‌کننده سشوار تمام کنید یا اجازه بدهید تا موهای پیچیده شده در پارچه مدت زمان بیشتری باقی مانده تا خشک شوند.
  • می‌توانید از هر شوینده و کاندیشنر مو فاقد سیلیکون، سبک و حلال در آب برای موهای خود استفاده نمایید تا به سادگی گره موها را باز کرده و روی آن‌ها کنترل کافی داشته باشید. باید تست نمایید که چه محصولی بهترین نتیجه را برای شما به همراه می‌آورد، شاید لازم باشد با تغییر فصل، محصولات موی خود را تعویض نمایید.

برای خرید انواع محصولات مناسب با نوع مو خود می‌توانید به انواع معتبر فروشگاه لوازم آرایشی بهداشتی مراجعه نمایید.

مشاهده انواع لوسیون، تونیک و سرم مو اورجینال

 

چند ترفند کاربردی در تکنیک پلاپینگ مو

چند ترفند و تکنیک کاربردی

اینکه چه مدت پلاپ مو انجام گردد، به مقدار تراکم و نفوذ پذیری موها وابسته است. درصورتی که موهای پرپشتی دارید، قطعا زمان بیشتری جهت خشک شدن کامل نیاز است و درصورتی که موها مقدار نفوذ پذیری بسیار زیادی دارند با سرعت بالاتری خشک می‌شوند. در ادامه چند ترفند در این راستا ارائه می‌شود.

  • موها را حدود 10 دقیقه پلاپ کنید و سپس با سری دیفیوزر سشوار یا در هوای آزاد تا میزان دلخواه خشک نمایید.
  • موها را تا زمانی که به طور کامل خشک شوند، پلاپ نمایید.
  • می‌توانید یک شب تا صبح موهای خود را پلاپ کرده و صبح با موهای کاملا خشک یا مقداری نم‌دار بیدار شوید.

مطالب کاربردی:  تقویت و ماندگاری فر مو با ترفندهای خیلی ساده

 

تفاوت پلاپینگ و خشک نمودن مو در هوای آزاد

تفاوت پلاپینگ و خشک نمودن مو در هوای آزاد

درصورتی که مو را در هوای آزاد خشک می‌نمایید، باید تفاوت پلاپینگ و خشک نمودن مو در هوای آزاد را بدانید. ممکن است با خشک کردن موی فر در هوای آزاد، فر مو کشیده‌تر شود، چرا که آب آن‌ها را سنگین‌تر می‌نماید.

ولی درمقابل پلاپینگ مو فر مو را محکم‌تر می‌نماید. فر مو به هر حالتی در روش پلاپ بستگی به محصول حالت‌دهی روی مو خیس دارد. محصولی که انتخاب می‌نمایید، به سلیقه شما و اینکه علاقه دارید فر مو به چه شکل دیده شود، بستگی دارد.

فواید پلاپینگ کردن مو

فواید پلاپینگ کردن مو

این تکنیک فر کردن شامل فواید زیر است:

  • حفظ رطوبت مو برای کسانی که دارای موی فر در هر حالتی هستند.
  • عدم خراب شدن الگوی فر مو
  • افزایش حفظ و ماندگاری فر مو
  • آهسته خشک شدن مو
  • بدون آسیب به مو
  • کاهش اصطکاک مو
  • استفاده از حوله و تیشرت یک جایگرین عالی جهت خشک کردن مو
  • عدم استفاده از ابزارهای حرارتی مو

مطالب مرتبط:  آموزش فر کردن مو در خانه با روش‌های بی دردسر

 

زمان پلاپ مو چقدر است؟

مدت زمان مشخصی برای پلاپ موها وجود ندارد و به میزان تراکم و نفوذپذیری موها بستگی دارد. اگر موهای پرپشتی دارید، مطمئنا مدت زمان بیشتری جهت خشک شدن کامل نیاز است. اگر موهایی با میزان نفوذپذیری بالایی دارید، موهای شما به سرعت خشک می‌شود.

راز زیبایی مو پلاپینگ فر با حوله میکروفایبر

راز زیبایی مو پلاپینگ فر با حوله میکروفایبر

ابتدا مو را با شامپو و کاندیشنر شستشو دهید. هنگامی که مو را شستید، آبرسانی نمایید. تکنیک پلاپینگ با حوله میکروفایبر به روش بدون دخالت دست معروف می‌باشد. ابتدا حوله میکروفایبر را روی تخت، میز یا صندلی پهن نمایید. محصولات مراقبت از مو طبیعی و محصولات حالت‌دهی را روی مو خیس بزنید. مو را به طرف جلو آورده و سپس داخل حوله قرار دهید.

مو پشت گردن را نیز به طرف جلو بیاورید. حوله را به طوری که خط رویش گردن پوشش داده شود از روی موی خود بالا آورید. سپس سر خود را بالا بیاورید و مو را داخل حوله قرار بدهید. اکنون گوشه‌های حوله میکروفایبر را جلوی سر گره زده تا مانند یک کلاه کل سر را در بر گیرد. درصورتی که حوله به طور محکم در جای خود قرار گیرد، یعنی کار خود را به خوبی انجام داده‌اید.

 

منبع : christopherobin

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *