استفاده از اسکراب بدن

این مقاله قرار است پاسخی باشد به کسانی که نمی‌دانند استفاده از اسکراب بدن به چه دردی می‌خورد. استفاده از این محصولات برای جوانسازی و مراقبت از پوست یک امر غیرقابل اجتناب است. اما نکته بسیار مهم در استفاده از آن‌ها آشنایی کامل به نوع پوستتان است که برای این کار نیاز است که حتما از یک متخصص پوست و مو کمک بگیرید. اسکراب خوب چه ویژگی‌هایی دارد و روش اصولی استفاده از آن چگونه است؟ در ادامه به تمام پرسش‌های شما درباره این محصول پاسخ خواهیم داد.

احتمالا برای شما هم اتفاق افتاده است که احساس کنید بخش‌هایی از پوست شما لطافت خود را از دست داده و کدر‌تر از حالت نرمال به نظر می‌رسد. علت این موضوع در اغلب موارد، عدم لایه برداری پوست به مدت طولانی است. تجمع سلول‌های مرده پوست و به دام افتادن آلودگی‌ها در لایه شاخی پوست، به مرور زیبایی و سلامت پوست بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

اما خبر خوب این بوده که راه حل این مشکل، بسیار ساده‌تر از چیزی است که فکر آن را می‌کنید. لایه برداری اصولی پوست، همان راه حل جادویی شما است. برای این کار، کافی بوده اسکراب بدن باکیفیت و مناسبی را انتخاب کرده و در روتین هفتگی حمام خود بگنجانید.

اسکراب همان لایه‌بردار است و پوست صورت را لایه‌برداری می‌کند. این روش نوعی مراقبت از پوست به شمار می‌رود که در میان خانم‌ها اهمیت زیادی پیدا کرده است.

ویژگی‌های ظاهری یک اسکراب

ویژگی‌های ظاهری یک اسکراب چیست؟

 

لیست و قیمت انواع اسکراب بدن

 

این محصول به شکل خمیری یا ژله‌ای در تیوپ، محفظه شیشه‌ای یا پلاستیکی قرار داده می‌شود و در آن دانه‌های ریز و نسبتا زبری وجود دارد که وقتی روی پوست قرار می‌گیرند و با حرکت دست گردانده می‌شوند، سبب از بین بردن لایه رویی پوست خواهند شد.

 

موارد استفاده از اسکراب بدن

بسیاری تصور می‌کنند که این محصولات تنها مناسب پوست صورت هستند، اما باید بدانید که برای تمام بدن کاربرد دارند. چون پوست در سرتاسر بدن نیاز دارد که تجدید شود. برای سلامت پوست نیاز است که از اسکراب لب، اسکراب صورت و اسکراب بدن هم استفاده شود.

پوست مناسب برای اسکراب

ویژگی‌های ظاهری یک اسکراب چیست؟

هیچ اهمیتی ندارد که چه نوع پوستی دارید، هر نوع پوستی از چرب گرفته تا خشک باید استفاده از اسکراب را شروع کند. اما نکته مهم در این امر تعداد دفعات استفاده از این اسکراب‌ها در طول هفته است. پوست‌های چرب معمولا به اسکراب بیشتری در هفته نیاز دارند، اما برای استفاده بهتر از آن باید حتما نظر یک متخصص پوست و مو را جویا شوید. نکته‌ای را که باید حتما به شما بگوییم این‌است‌که قبل از خرید اسکراب بدن حتما آشنایی کامل از پوست خود داشته باشید.

طرز استفاده از اسکراب صورت

برای استفاده از اسکراب بدن مقداری از آن را بردارید و روی پوستی که کمی مرطوب است، بمالید؛ اما مراقب باشید که حرکات دورانی که روی پوست خود انجام می‌دهید، خشن نباشد، چون منجر به آسیب به پوست خواهد شد.

آیا آقایان هم می‌توانند از اسکراب استفاده کنند؟

آیا آقایان هم می‌توانند از اسکراب استفاده کنند؟

در جواب باید بگوییم بله. اگر به فکر مراقبت از پوست خود هستید، استفاده از اسکراب‌ها را نباید نادیده بگیرید.

نباید‌های استفاده از اسکراب

نباید‌های استفاده از اسکراب چیست؟

نکته بسیار مهم در استفاده از این محصول این است که از آن به شیوه صحیح استفاده کنید. اگر نحوه صحیح استفاده از اسکراب را ندانیم، نه تنها از فواید آن بهره‌مند نمی‌شوید، بلکه آسیب نیز خواهید دید. در صورت استفاده بیش از حد از اسکراب پوست بیش از حد نازک شده و در نهایت آسیب‌پذیر می‌شود و حتی ممکن است که آسیب‌های جدی ببیند.

مراقبت‌های بعد از استفاده از اسکراب

یکی از عواملی که سبب می‌شود از اسکراب نتیجه مطلوبی بگیرید، مراقبت‌های بعد از آن است. اگر این مراقبت‌ها انجام نشود، مطمئنا پوست شما دچار آسیب خواهد شد.

  • بعد از اسکراب اصلا به جوش‌های خود دست نزنید.
  • از لوازم آرایشی سنگین و همینطور محصولات مراقبت از پوست که بیش از حد قوی هستند، استفاده نکنید.
  • پوست را به درستی شستشو دهید.
  • از هیچ تونری استفاده نکنید.
  • پوست خود را ماساژ ندهید.
  • ورزش سنگین انجام ندهید.
  • داروهای ضدآکنه را روی پوست اعمال نکنید.
  • از آفتاب دور باشید و اگر مجبور هستید که در آفتاب قرار بگیرید، حتما از ضدآفتاب استفاده کنید.
  • از انجام وکس و لیزر پرهیز کنید.

ضرورت‌های استفاده از اسکراب

ضرورت‌های استفاده از اسکراب

در این بخش دلایلی را ذکر خواهیم کرد که به شما توضیح می‌دهد چرا باید اسکراب کردن را در روتین پوستی خود قرار دهید.

پاکسازی پوست

یکی از مهم‌ترین دلایلی که شما را ترغیب به استفاده از اسکراب می‌کند، پاکسازی پوست است. انواع شوینده‌ها برای شستشوی صورت ساخته و به بازار عرضه شده‌اند. اما اسکراب‌ها این قابلیت‌ را دارند که پوست را به شکلی عمیق‌تر از آلودگی‌ها پاکسازی کنند.

آمادگی پوست

اسکراب به پوست آمادگی می‌دهد، به این معنا که بعد از آن استفاده از مواد و کرم‌های مغذی برای پوست سبب می‌شود که این مواد راحت‌تر و به شکلی موثرتر به پوست نفوذ کنند، چون یک لایه که مانند سد عمل می‌کرد، از میان برداشته شده است.

شادابی

ضرورت‌های استفاده از اسکراب

دیگر فایده استفاده از اسکراب‌ها شادابی بخشیدن به پوست است. این کار سبب می‌شود پوست جوان‌تر نیز به نظر برسد.

جلوگیری از جوش

اسکراب صورت برای جوش نیز کارساز واقع می‌شود. با پاکسازی که اتفاق می‌افتد، جوش‌ها فرصت بروز پیدا نمی‌کنند. همینطور اگر جای جوش‌های باقی مانده روی صورتتان شما را آزار می‌دهد، حتما به فکر اسکراب صورت خود باشید، چون با از بین رفتن یک لایه از پوست جای جوش کم‌رنگ‌تر می‌شود.

شوگر اسکراب

ضرورت‌های استفاده از اسکراب

 

مطالب کاربردی:  روتین پوستی درست را یاد بگیرید

 

اسکراب‌ها انواع متفاوتی دارند و می‌توانید انواع اسکراب صورت خانگی را برای خود درست کنید. اما یکی از بهترین و شناخته‌شده‌ترین آن‌ها شوگر اسکراب یا اسکراب شکر است. دانه‌های به کار رفته شکر در آن لایه‌برداری را بسیار ملایم انجام می‌دهند.

فایده دیگری که این نوع اسکراب دارد، آبرسانی به پوست است که از طریق اسید گلیکولیک موجود در شکر انجام می‌شود.

انواع دیگر اسکراب‌ها عبارت هستند از: اسکراب نمک، اسکراب شکلات، اسکراب قهوه و اسکراب انواع میوه‌ها.

 

منبع : healthline

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *