پر پشت شدن ابرو

آیا از ابروهای نازک و کم‌پشت ناراضی هستید و به سراغ پر پشت شدن ابروهای خود هستید؟ ابروها، یکی از ارکان مهم در زیبایی صورت بوده که تاثیر چشمگیری بر جلوه و جذابیت چهره دارند. این روزها، فرهنگ زیبایی تغییراتی پیدا نموده است و ابروهای پرپشت و پهن به منظور نمادی از زیبایی طبیعی و جذابیت شناخته می‌شوند. بله درست متوجه شدید!

ابروهای ضخیم در سالیان اخیر به یک ترند زیبایی پرطرفدار بدل شده است و علت خوبی نیز دارد. آن‌ها می‌توانند به قاب چهره شما کمک نموده، ویژگی های طبیعی شما را تقویت نمایند و ظاهری جوان‌تر به شما ببخشند. ولی باید بدانید که چنانچه ابروهای شما درحال ریزش و نازک شدن هستند، شما تنها نیستید چراکه ریزش ابرو بعد از یک سن خاص رایج است.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

درصورتی که دنبال راهکاری جهت تقویت پوست و مو و همچنین پرپشت‌تر نمودن و پهن کردن ابروهای خود هستید، نگران نباشید؛ چراکه روش‌های طبیعی و تاثیرگذار جهت رسیدن به این هدف وجود دارد. با مراقبت‌های دائم و استفاده از روش‌های ساده، می‌توانید ابروهایی که همیشه به آن علاقه‌مند بوده‌اید را داشته باشید. جهت رشد و پر پشت شدن ابرو، می‌توانید از روغن‌ها و ماسک‌های طبیعی، مراقبت از سلامت آن‌ها، و مصرف مواد غذایی مفید استفاده نمایید.

راهکارهای طبیعی جهت پر پشت شدن ابرو

راهکارهای طبیعی جهت پر پشت شدن ابرو

آیا به دنبال تقویت ابروهای خود و دستیابی به ابروهایی پرپشت و ضخیم (Bold brows) می‌باشید؟ درحالی که محصولات و درمان‌های فراوانی وجود داشته که به شما کمک می‌کند تا ابروهای پرپشت‌تری داشته باشید، درمان‌های طبیعی هم وجود داشته که می‌توانید آن‌ها را در خانه امتحان نمایید. از این راهکارهای طبیعی و تاثیرگذار جهت رشد و پهن کردن ابروهای خود بهره برده و ظاهری جذاب و زیبا با ابروهای پرپشت به خود هدیه بدهید.

این درمان‌ها ایمن و مقرون به صرفه است و استفاده از آن‌ها راحت می‌باشد و قادرند تا به شما کمک نمایند تا ابروهای پهن‌تر، دلخواه و زیبایی داشته باشید. به خاطر داشته باشید که صبر و مداومت در استفاده از این روش‌ها نتایج خوشایندی را در پی خواهند داشت. درنتیجه با این درمان‌های طبیعی، با ابروهای نازک خداحافظی نموده و به ابروهای پهن و زیبا سلام کنید.

روغن کرچک برای پر پشت شدن ابرو (Castor oil)

روغن کرچک  (Castor oil)

روغن کرچک یک روش طبیعی ساده برای پر پشت شدن ابروهاست. این روغن طبیعی دارای اسیدهای چرب و ویتامین‌های مفیدی بوده که به رشد و پرپشتی ابروها کمک می‌نماید. تحقیقی که در مجله علم آرایش (Journal of Cosmetic Science) منتشر گردیده است، نشان داده که این روغن دارای اسید ریسینولئیک بوده که قادر است تا با تحریک تولید پروستاگلاندین  E2، به رشد ابروها و موها کمک نماید.

جهت استفاده از روغن کرچک برای پرپشت نمودن ابروها، مقدار اندکی از روغن کرچک را با یک قلم ریمل تمیز یا سواب پنبه‌ای روی ابروهای خود بمالید. اجازه دهید این روغن طبیعی در طی شب روی ابروها مانده و صبح روز بعد آن را بشویید.

روغن نارگیل برای پر پشت شدن ابرو (Coconut oil)

روغن نارگیل  (Coconut oil)

روغن نارگیل یک روش طبیعی خانگی و یکی دیگر از داروهای طبیعی جهت پهن کردن ابرو بوده که می‌تواند به تغذیه و مرطوب کردن ابروهای شما کمک نماید. با ماساژ دادن روغن نارگیل به ابروها، می‌توانید آن‌ها را تقویت نمایید و از ریزش آن‌ها پیشگیری کنید.

همچنین روغن نارگیل کمک خوبی به کاهش التهاب پوست می‌نماید تا ابروهایی سالم‌تر داشته باشید.این روغن دارای ویتامین‌ها و مواد مغذی بوده که به تحریک رشد موهای ابرو منجر می‌شود. جهت استفاده از روغن نارگیل برای پر پشت شدن ابرو سریع، مقدار اندکی از روغن را برروی ابروها زده و بگذارید چند ساعت روی ابروها بماند، پس از آن ابروها را با آب گرم شستشو دهید.

آلوئه ورا برای پر پشت شدن ابرو (Aloe vera)

آلوئه ورا  (Aloe vera)

آلوئه ورا یک ماده طبیعی است که به دلیل خواص درمانی خودش برای پوست و مو بسیار معروف است. این ماده باعث تغذیه موهای ابرو می‌شود و به رشد آنها کمک می‌کند. همچنین می تواند به تسکین و مرطوب کردن پوست شما نیز کمک کند. برای استفاده از آلوئه ورا برای پرپشت کردن ابرو، ژل را از برگ تازه آلوئه ورا استخراج کرده و به ابروهای خود بمالید. بگذارید ژل به مدت 30 دقیقه روی پوست بماند، سپس با آب گرم بشویید.

جهت استفاده از آلوئه‌ورا برای پرشت شدن ابرو، ژل موجود در یک برگ تازه آلوئه‌ورا را دربیاورید و به ابروهای خود بزنید. اجازه دهید ژل به مدت 30 دقیقه روی پوست بماند، سپس با آب گرم شستشو دهید.

قیمت انواع محصولات تقویت کننده ابرو اورجینال

 

زرده تخم‌ مرغ برای پر پشت شدن ابرو (Egg yolk)

زرده تخم ‌مرغ  (Egg yolk)

زرده تخم مرغ منبعی سرشار از پروتئین و بیوتین بوده که مواد مغذی ضروری جهت رشد موی سالم می‌باشند. بنابر 4 مطالعه‌ای که در مجله بین‌المللی تریکولوژی (International Journal of Trichology) منتشر گردیده است، نشان داده که بیوتین یک ماده غذایی ضروری برای رشد ابروهاست.

برای استفاده از زرده تخم مرغ جهت ضخیم‌تر و پهن کردن ابرو، یک عدد زرده تخم مرغ را جداگانه ریخته و با استفاده از یک چوب ریمل تمیز یا سواب پنبه‌ای آن را به ابروهای خود بزنید. اجازه دهید زرده تخم‌مرغ برای 20 دقیقه روی ابروها بماند، سپس با آب سرد بشویید.

آب پیاز برای پر پشت شدن ابرو (Onion juice)

آب پیاز  (Onion juice)

آب پیاز یک روش طبیعی بوده که دارای گوگرد است و قادر است تا به تحریک رشد موهای ابرو کمک نماید. جهت استفاده از آب پیاز جهت پرپشت کردن ابروها، یک پیاز را رنده نموده و آب آن را دربیاورید و پس از آن با یک تکه پنبه، آن را روی ابروها بزنید. اجازه دهید آب پیاز برای 15الی 20 دقیقه روی ابروها باقی بماند، سپس با آب گرم شستشو دهید.

دانه شنبلیله برای پر پشت شدن ابرو (Fenugreek seeds)

دانه شنبلیله (Fenugreek seeds)

دانه‌های شنبلیله یک ماده طبیعی بوده که می‌تواند به ضخیم‌تر شدن و پهن کردن ابرو کمک نماید. این دانه‌ها غنی از پروتئین و اسید نیکوتینیک بوده که می‌تواند به رشد موهای ابرو کمک شایانی کند. جهت استفاده از دانه‌های شنبلیله برای رشد ابروهای پرپشت‌تر، یک قاشق غذاخوری از دانه‌ها را یک شب در آب بخیسانید. صبح، دانه‌ها را آسیاب کرده تا به شکل خمیر درآیند، سپس به ابروهای خود بزنید. بگذارید خمیر به مدت 30 دقیقه روی پوست مانده و سپس با آب گرم بشویید.

ماساژ ابرو (Massage)

ماساژ ابرو (Massage)

ممکن است ماساژ دادن ابروها ترفند شگفت‌انگیزی باشد که جهت کمک به رشد سریع‌تر ابروها به آن احتیاج دارید! ماساژ ابروها می‌تواند به افزایش جریان خون در فولیکول‌های مو کمک کرده و موجب افزایش جریان خون به فولیکول‌های مویی گردد. با ماساژ دادن ابروها به آن‌ها نیروی لازم را داده و رشد آن‌ها را تحریک نمایید. از انگشتان خود برای ماساژ استفاده نمایید. جهت این کار، هر روز به مدت چند دقیقه ابروهای خود را با ملایمت و با حرکات دورانی ماساژ بدهید.

مطالب کاربردی:  بهترین ترفندهای رشد ابرو در مدت بسیار کوتاه

 

طرز تهیه 2 ماسک‌ خانگی جادویی جهت پهن کردن و پر پشت شدن ابرو طب سنتی

طرز تهیه 2 ماسک‌ خانگی جادویی برای پهن کردن و پرپشت کردن ابرو

ماسک‌های معرفی شده در این بخش می‌توانند موجب تغذیه، نرمی و تقویت ابروها شده و به رشد و پهن نمودن آن‌ها کمک نمایند. این ماسک‌ها و مراقبت‌های خانگی چنانچه به صورت منظم و دائم صورت گیرند، می‌توانند به پرپشت‌تر کردن و پهن‌تر کردن ابروهای شما کمک نمایند. شما با استفاده از این روش‌ها، می‌توانید ابروهایی زیبا، پهن و زیبا داشته باشید. اکنون برای شما سوال پیش آمده که برای پر پشت شدن ابرو چه کنیم؟ همراه ما باشید.

ماسک مو خانگی روغن زیتون و عسل

ماسک مو خانگی روغن زیتون و عسل

یکی از پرطرفدارترین ماسک‌های طبیعی جهت مراقبت از پوست است. همچنین، این ماسک جهت مراقبت و رشد موها هم مفید می‌باشد و ممکن است به منظور یک روش طبیعی برای پر پشت شدن ابرو مورد استفاده قرار بگیرد.

زیتون و عسل دارای خاصیت مرطوب‌ کنندگی، مغذی و ضد التهابی بوده که به سلامت پوست کمک می‌نمایند. ولی باید دقت داشته باشید که تغییر شکل ابروها بر اساس ویژگی‌های طبیعی شما امکان دارد متفاوت باشد. همچنین، احتمال داشته که این روش نتایج تاثیرگذار و قابل مشاهده‌ای نداشته باشد و حتی در بعضی از افراد ممکن است عوارض آلرژیک هم ایجاد شود.

طریقه استفاده:

  • پوست صورت خود را به صورت کامل تمیز نمایید.
  • مقدار مساوی از روغن زیتون و عسل را در یک کاسه کوچک ترکیب کنید.
  • با ملایمت و با استفاده از انگشتان خود، مخلوط را به طرز یکنواختی روی ابروها مالیده و ماساژ دهید.
  • حدود 15-20 دقیقه صبر کرده تا ماسک جذب پوست شود.
  • سپس با آب گرم آبکشی کرده و پوست را به صورت کامل خشک کنید.

ماسک پودر خرما و روغن هفت مغز

ماسک پودر خرما و روغن هفت مغز

پودر هسته خرما یک ماده طبیعی و مفید بوده که قادر است تا به رشد و نمو ابروها و مژه‌ها کمک نماید. این ماسک مفید به صورت طبیعی و بدون مواد شیمیایی تهیه می‌شود. پس از چند روز خیساندن هسته‌‎های خرما در آب، خشک نمودن و سپس آسیاب کردن آن‌ها، یک پودر مقوی به دست خواهد آمد. این ماسک طبیعی دارای ویتامین‌ها و مواد مغذی بوده که به رشد ابروها کمک می‌نماید و به آن‌ها حجم و درخشندگی می‌بخشد.

همچنین، با استفاده مرتب از این ماسک، ابروها و مژه‌های شما قادرند تا پهن‌تر و جذاب‌تر شوند، چرا که این ماسک به نحو موثری در رشد آن‌ها کمک می‌کند. در حقیقت، این مواد طبیعی و مفید می‌توانند به بهبود ظاهر ابروها و مژه‌ها کمک نمایند و به شما ابروها و مژه‌هایی زیبا و جذاب هدیه کند.

طریقه استفاده:

  • ابروهای خود را با آب ولرم شستشو داده تا از هر گونه چربی و آرایش پاک شوند.
  • یک قاشق پودر هسته خرما را با یک قاشق روغن هفت مغز (شامل روغن‌های بادام، فندق، بادام زمینی، پسته، گردو، کنجد و هلو) مخلوط کرده تا یک ماسک یکنواخت و مرطوبی به دست آید.
  • ماسک تهیه شده را با استفاده از یک قلم ریمل یا انگشتان خود به ابروها بزنید و ماساژ بدهید.
  • ماسک را به مدت 20 تا 30 دقیقه روی ابروها باقی بگذارید تا مواد مغذی و رطوبت‌بخش ماسک در ابروها نفوذ نماید.
  • سپس، ابروها را با آب گرم بشویید.
  • این روش را 2 تا 3 مرتبه در هفته تکرار کرده تا نتایج مطلوب را در پهن کردن ابرو مشاهده کنید.

مطالب پربازدید:  تقویت ابرو خانگی با چند محصول گیاهی و صنعتی معجزه آسا

 

پر پشت شدن ابرو با وازلین

واقعیت این است که وازلین به تنهایی نمی‌تواند به پر پشت شدن ابرو و مژه کمک کند.

وازلین یکی از لوازم آرایشی و بهداشتی پرکاربرد بوده که از روغن‌های مینرال ساخته شده است. این ترکیبات به آبرسانی عمیق پوست و موی خشک کمک می‌کنند؛ گفتنی است موی مرطوب بیشتر از موی آسیب دیده و خشک رشد می‌کند.

وازلین ظاهری کامل‌تر به ابروها خواهد داد. بافت ژله‌ای ضخیم وتزلین تمام تارهای مو را پوشانده و سبب می‌شود ضخیم‌تر به نظر برسند و سر جای خود ثابت باقی بمانند.

 

منبع : nordstrom

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *