چگونه زیبا شویم؟ ترفندهای آسان و کاربردی برای زیباتر شدن

چه کسی است که دلش نخواهد زیبا باشد؟ زیبایی علاوه بر آنکه حالمان را خوب می‌کند، به ما احساسی می‌دهد که در آن دلمان می‌خواهد مهربان‌تر، خوش‌اخلاق‌تر، شادتر و خلاق‌تر باشیم و البته که شکی در این نیست که سیرت زیبا مهم‌تر است و جای خود دارد، ولی سوال مهم‌تر این است که چگونه زیبا شویم و برای زیباتر شدن چه کارهایی باید انجام دهیم؟

مثل همه‌ی چیزهای خوب، زیبایی و بخصوص استمرار آن نیازمند زمان، تلاش و حوصله است. اگرچه که یک مِیک آپ سنگین می‌تواند موقتا ایرادهای چهره را بپوشاند و چند درجه صورت آدم را زیباتر کند، ولی واقعیت این است که هیچ جایگزینی برای یک لایف استایل سالم و درست که نتیجه‌اش یک زیبایی همیشگی و ماندگار است، وجود ندارد.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

اصلا لازم نیست برای زیباتر شدن به صورت طبیعی وقت و تلاش زیادی صرف کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که وقتتان را صرف نظافت و بهداشت شخصی‌تان کنید تا همیشه ظاهری تمیز و زیبا داشته باشید. سپس باید استایل و سبکی انتخاب کنید که احساس راحتی و اطمینان بیشتری به شما می‌دهد. علاوه بر این موارد، پیروی از عادت‌های سالم در زندگی روزمره هم می‌تواند به دستیابی به زیبایی طبیعی کمک کند. به این ترتیب در یک چشم بهم زدن می‌توانید احساس فوق‌العاده خوبی نسبت به خودتان پیدا کنید!

رژیم غذایی برای زیباتر شدن

رژیم غذایی برای زیباتر شدن

اولین کاری که برای کمک به زیبایی‌تان می‌توانید انجام دهید، اجتناب از خوردن نوشیدنی‌های الکلی است. الکل پوست شما را کدر می‌کند و برق جذاب موهایتان را می‌گیرد، علاوه بر آنکه نگاهتان دیگر آن نگاه زیبا، شاداب و سرحال نیست و کاملا خسته به نظر می‌رسد.

حالا می‌رسیم به ماجرای غیر جذاب سیگار کشیدن که البته همه‌مان از کودکی در مورد مضرات آن شنیده‌ایم اما اگر همه اینها برای متقاعد کردن شما کاری نکرده است، کافی است نگاهی به این لیست بیندازیم: دندان‌های پوسیده و زرد، پیری زودرس، چشم‌های گشاد، چین و چروک، انگشتان زرد و البته که این فهرست همچنان ادامه دارد …

رژیم غذایی یکی دیگر از مهم‌ترین جنبه‌هایی است که شما برای زیباتر شدن و زیباتر ماندن، نیاز دارید که کاملا به آن توجه کنید. داشتن یک رژیم غذایی سالم و درست و حسابی یکی از مهم‌ترین گام‌ها در جهت زیباتر شدن است.

مطالب کاربردی:  بررسی انواع جراحی زیبایی صورت برای رسیدن به چهره ایده‌آل

فعالیت‌های روزانه که به زیباتر شدن کمک می‌کنند

فعالیت‌های روزانه

گفتن ندارد که نوشیدن هشت لیوان آب چقدر برای سلامتی شما و زیبایی پوستتان لازم است. اما برای اینکه خودتان را بیشتر به خوردن آب مجاب کنید، می‌توانید به بطری آبتان تکه‌های میوه و یا سبزیجات خوشبو اضافه کنید و به اصطلاح دیتاکس انجام بدهید. به این ترتیب می‌توانید مواد معدنی و ویتامین‌هایی را دریافت کنید که بدنتان با آن‌ها خودش را زیبا و شاداب نگه می‌دارد و به زیباتر شدن کمک بسیاری می‌کند.

نکته‌ی دیگری که اگرچه واضح و مبرهن است اما همیشه به خوبی رعایتش نمی‌کنیم، خواب خوب شبانه است. بعد از یک روز شلوغ و طولانی بدنمان به یک خواب عالی نیاز دارد تا بتواند خودش را احیا کرده و از نو بسازد. داشتن 6 تا 8 ساعت خواب عمیق و پیوسته، به تر و تازه و شاداب نگه‌داشتن بدن شما کمک می‌کند.

مراقبت از بدن و رعایت بهداشت شخصی یکی دیگر از چیزهایی است که گریز از آن ابدا امکان ندارد. همه ما به کارهای روتینی مثل مسواک زدن و دوش گرفتن نیاز داریم تا علاوه بر زیبا بودن، خوشبو هم باشیم و آدم‌ها از معاشرت با ما لذت ببرند. نگه داشتن رطوبت پوست بعد از استحمام و استفاده از لوسیون بدن، کرم‌های ماساژ، کرم دست و پا و کرم‌های چرب هم از واجبات است.

قیمت انواع لوسیون بدن

حفظ تعادل اندام هم که داستان خود را دارد. چه کسی است که نخواهد خوش‌اندام و جذاب باشد؟ اما یکی از اشتباه‌ترین کارها این است که بخواهیم به خودمان گرسنگی بدهیم و بدنمان را از ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیازش محروم کنیم. خوردن میوه‌ها و سبزیجات و داشتن یک رژیم غذایی درست و اصولی بزرگ‌ترین لطفی است که می‌توانیم به بدنمان بکنیم و البته که تغذیه سالم پوست را هم درخشان و لطیف می‌کند و آن را از آفتاب سوختگی در امان نگه می‌دارد.

فعالیت‌های هفتگی برای زیباتر شدن

فعالیت‌های هفتگی

استفاده از شامپو و نرم کننده مناسب برای تمیز و براق نگه داشتن موها لازم است اما بهتر است که آن را محدود به دوبار در هفته کنید. بدن شما خودبه‌خود روغن‌های طبیعی و مواد مغذی مورد نیاز برای تقویت موها را ترشح می‌کند و یک وقفه‌ی چند روزه میان شستن موها، آن‌ها را برای فعالیتشان زنده نگه می‌دارد. شما همچنین می‌توانید از تقویت‌کننده‌های مو و روغن‌هایی مثل روغن نارگیل برای مرطوب و سالم نگه داشتن موهایتان استاده نمایید.

تمرینات منظم ورزشی هم یک آیتم ضروری برای حفظ سلامتی و تناسب اندام و همین طور کاهش استرس و بیماری‌های مختلف است. ورزش‌های هوازی و شدید به سوزاندن کالری‌ها، افزایش استقامت و ایمنی بدن کمک می‌کند و سوخت و ساز بدن را نیز بالا می‌برد. ورزش‌های آرام‌بخشی مانند یوگا را هم برای کاهش استرس، بهبود فعالیت مغز و ریلکس شدن دست کم نگیرید.

هفته‌ای یک یا دوبار یک ماسک خانگی را بر روی پوستتان امتحان کنید. آووکادو، توت‌فرنگی و آلوئه‌ورا از جمله گیاهانی هستند که می‌توانید به عنوان ماسک صورت استفاده کرده و پوستتان را زنده و شاداب کنید.

صرف کردن زمانی برای مرتب کردن و تقویت کردن ناخن‌ها از جمله کارهایی است که حتما باید وقتی را در هفته به آن اختصاص بدهید. وقتی به روزهای آخر هفته می‌رسیم، لاک‌ها نیاز به تجدید شدن و ناخن‌های دست و پا نیاز به مانیکور شدن دارند.

مطالب کاربردی:  انواع جراحی زیبایی سینه و شرح عوارض و مزایای آن

فعالیت‌های هر دو هفته یک‌بار

لیزر

موهای صورت می‌توانند خیلی زود رشد کنند، برای همین باید حتما تحت کنترل قرار بگیرند. بسته به رشد موهایتان، تقریبا هر پانزده روز یکبار زمان خوبی برای زدودن آن‌هاست البته به نحوی که کمترین آسیب به پوستتان وارد شود.

برای زدودن موهای بدن، اپیلاسیون و لیزر گزینه‌های خوبی هستند. این روزها پیدا کردن یک مرکز لیزر معتبر با هزینه‌ای مناسب کار آسانی به نظر می‌رسد. کافی است برای آن وقت بگذارید تا پوستتان همیشه صاف و صیقلی بماند.

فعالیت‌های ماهانه

سالن زیبایی

سر زدن ماهانه به سالن زیبایی یکی از مراحل زیباتر شدن است. می‌توانید هر ماه موهایتان را به دست آرایشگرتان بسپارید تا کمی از نوک آن‌ها را بچیند یا آن‌ها را با یک رنگ موی عالی رنگ کند تا همیشه سالم و زیبا به نظر برسند. اگر وقت ندارید، می‌توانید ویتامینه کردن پوست، برداشتن ابروها و حتی مانیکور ناخن‌هایتان را هم به او بسپارید.

چگونه زیبا شویم

چگونه زیبا شویم

  • اگر برای شما هم سوال است که چگونه زیبا شویم در مرحله اول باید استرس را از خود دور کنید و عجله نکنید! حداقل روزی 10 دقیقه وقت گذاشته و کارهایی که باعث آرامشتان می‌شوند انجام بدهید.
  • از مصرف محصولات آرایشی که حاوی مواد شیمیایی زیادی هستند خودداری کنید. به جای این مواد از محصولات طبیعی‌تر استفاده کنید.
  • قرار دادن وازلین یا روغن کرچک روی مژه‌ها (و در صورت لزوم ابرو) هر شب و به مدت یکماه به رشد و زیباتر شدن آن‌ها کمک می‌کند.
  • اگر می‌خواهید حلقه‌های تیره زیر چشمتان را پنهان کنید توصیه می‌کنیم از کرم اکسید استفاده و به آرامی آن را مخلوط کنید.
  • باور داشته باشید که شما به طور طبیعی زیبا هستید. همه ما با یکدیگر متفاوتیم؛ بنابراین به جای تغییر دادن خودتان بهتر است بهترین ویژگی‌های چهره‌تان را نمایش بدهید.
  • استرس نداشته باشید. استرس تاثیر منفی زیادی روی پوست و زیبایی می‌گذارد. آرام بمانید و همیشه مراقب خودتان باشید

 

منبع : skinkraft

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

2 دیدگاه در “چگونه زیبا شویم؟ ترفندهای آسان و کاربردی برای زیباتر شدن

  1. حمیرا گفت:

    عااااالی بود متشکرم

  2. عسل گفت:

    ممنون از راه کارهاتون ولی رنگ مو وخیلی چیزای دیگه برای سن ما مناسب نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *