شستن مو

راهنمای تعداد دفعات شستن مو بر اساس جنس و نوع آن

هرچند وقت یک‌بار باید موهایم را بشویم؟ پرسش‌هایی ازاین‌دست یکی از پرتکرار‌ترین سؤالاتی است که  روزانه از آرایشگران پرسیده می‌شود. تقریباً می‌توان گفت جواب درستی برای این سؤال وجود ندارد چراکه همان‌طور که برای هر نوع مو از شامپویی مخصوص استفاده می‌کنیم، در مورد دفعات شستشو نیز باید به همین منوال عمل ‌کنیم.

ارین کورتنی ، آرایشگر و متخصص موهای طبیعی می گوید: قوانین شستشوی مو برای همه ثابت نیست، چون موهای ما شبیه به هم نیست. از آن‌جایی که جنس‌موی افراد مختلف با یکدیگر متفاوت است، یافته های ما درمورد دفعات شستشوی موها نیز صرفا براساس برخی تحقیقات محدود و بیشتر از بر اساس روش آزمون و خطا بدست آمده است.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

موی سالم

شستن مو با شامپو

ابتدا بیایید به این سوال پاسخ دهیم که چرا اصلا باید موهای خود را شامپو کنیم. جالب است بدانید قبل از قرن بیستم استفاده از شامپو چندان رایج نبود و بعدها به عنوان یکی از پرچم‌داران مصرف‌گرایی به زندگی روزمره ما راه پیدا کرد. سر انسان‌ها دارای تعدادی غدد چربی است که فعالیت‌ آن‌ها منجر به چرب شدن کف سر و موها می‌شود. چربی مو باعث جذب آلودگی و گرد و غبار پراکنده در هوا می‌شود که در نتیجه منجر به کثیف شدن موهای ما می‌شود.

شستن مو با شامپو برای رشد آن‌ها ضروری است. شستشوی موها با شامپو، چربی و آلودگی موها و کف سر را از بین می‌برد و باعث تسکین و آرامش پوست سر می‌شود. موهای ما در شرایطی رشد می‌کنند که مو و پوست سر ما سالم و تمیز باشند و این دقیقا کاری است که شامپو برای ما انجام می‌دهد. اما این که هرچند وقت یک‌بار موهایمان را بدست شامپو بسپاریم،‌ به جنس مو، سبکی که مدل مو‌هایمان را آرایش می‌کنیم و البته نوع شامپو بستگی دارد.

 

خرید شامپو سر

 

ریزش مو

به عقیده برخی کارشناسان شستشوی هر روز مو ممکن است باعث خشکی و شکنندگی آن بشود اما لزوما منجر به ریزش بیشتر نمی‌شود. لذا تعداد دفعات شستشو در هفته رابطه مستقیمی با جنس موها دارد. موهای ضخیم و فر اغلب خشک تر هستند در صورتی که موهای نازک و کم حجم چرب‌تر هستند. به همین دلیل مثلا مو‌های لخت نسبت به موهای فر بیشتر به شستشو احتیاج دارند. در کل دست‌یابی به نسخه‌ای واحد برای دستیابی به تعداد دفعات شستشوی مو در هفته چندان آسان نیست اما در حالت کلی اگر موهای شما خیلی چرب نیست، هر دو تا سه روز در میان شستن آن کافی به نظر می‌رسد.

مو

دستورالعمل تعداد دفعات شستن

موهای چرب: اگر موهای شما چرب است شستشوی روزانه را در دستور کار خود قرار دهید تا از تجمع چربی بر روی پوست سر خود جلوگیری کنید.

موهای خشک یا آسیب دیده: شستشوی این نوع مو به میزان آسیب دیدگی و خشکی آن بستگی دارد اما به طور معمول اگر موهای خشکی دارید، 2 بار شستشو در هفته کافی به نظر می‌رسد.

 

روتین مراقبت از مو و روش های مراقبت از مو

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *