صاف کردن مو

استفاده‌ دراز مدت از لوازم آرایشی و بهداشتی و مواد شیمیایی صاف کننده‌ مو عوارض جانبی مخربی دارد، چرا به جای آن از روش‌های صاف کردن مو در خانه با مواد طبیعی و مطمئن‌تر استفاده نکنیم؟ کسانی مثل شما که موی فر و مجعد به آن‌ها عطا شده، می‌خواهند موهایی صاف و براق داشته باشند، مویی که قادر باشند آن را با مدل‌های گوناگون و متنوع مرتب نگه دارند.

خب، طبیعی بوده که گاهی علاقه داشته باشید، موهایتان صاف باشد. ولی، صاف کردن موی فر آسان نیست و موهای شما بدون استفاده از مواد شیمیایی قوی یا براشینگ، به سختی صاف خواهد شد. موضوع این است که اغلب این راه‌ها موقتی بوده و از عوارض صاف کردن مو و صدمات طولانی مدتی که برای موهای شما ایجاد می‌شود، نمی‌توان چشم پوشی کرد.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

ولی ناامید نشوید، می‌خواهیم به شما کمک کنیم! در این مطلب چند روش خانگی عالی را به شما معرفی کرده که با کمک آن می‌توانید موهای خود را به صورت طبیعی صاف نگه دارید.

محصولات طبیعی نه تنها به موهای شما صدمه نمی‌رسانند، بلکه آن‌ها را تقویت نیز خواهند کرد. در نتیجه، با کمک این روش‌ها موهایی جذاب و سالم خواهید داشت. این هم بدانید که صاف شدن مو برای همیشه تا کنون ممکن نبوده است.

8 راهکار ایمن جهت صاف کردن مو با مواد طبیعی

تخم مرغ و روغن زیتون

تخم مرغ و روغن زیتون

تخم مرغ غنی از پروتئین است، موهای شما را نرم و آن‌ها را تغذیه می‌نماید. روغن زیتون هم یک نرم کننده‌ بسیار عالی برای موهای شماست. ترکیب این مواد به شما مویی نرم و بدون وز خواهد داد. جهت این درمان تمام چیزی که نیاز دارید، دو عدد تخم مرغ و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون می‌باشد. ابتدا، باید این مواد را به طور کامل با هم مخلوط نمایید. سپس، آن را روی کف سر خود قرار بدهید. پس از یک ساعت موهای خود را بشویید.

شیر، عسل و توت فرنگی

شیر، عسل و توت فرنگی

شیر به تنهایی، صاف کننده‌ طبیعی بسیار خوبی برای موهاست. پروتئین زیاد موجود در شیر، موهای شما را نرم و مستحکم می‌نماید. در صورتی که آن را با عسل مخلوط نمایید بهتر است؛ چرا که عسل نوعی نرم کننده بوده که کمک می‌کند

رطوبت موی شما حفظ گردد. در نتیجه، دیگر موهای شما وز نخواهند شد. همچنین، ترکیب شیر و عسل موهای شما را نرم و براق می‌نماید. جهت این درمان باید شیر را با دو قاشق غذا خوری عسل ترکیب نمایید. سپس توت فرنگی تازه خرد شده را به آن اضافه کنید. ترکیب را به موهای خود بزنید و سر خود را با حوله بپوشانید. بعد از 2 تا 3 ساعت موهای خود را شستشو دهید.

آلوئه ورا

آلوئه ورا

یک روش دیگر صاف کردن مو با مواد طبیعی استفاده از آلوئه ورا است. آلوئه ورا سرشار از آنزیم‌هایی است که به نرمی، صافی و رشد موهای شما کمک می‌کند. این محصول به ساقه‌ی موی شما نفوذ می‌کند و با آبرسانی آن، وز موهای شما را از بین می‌برد. برای این درمان باید نصف فنجان روغن گرم و نصف فنجان ژل آلوئه ورا را با هم مخلوط کنید. سپس، این مخلوط را روی موهای خود بمالید. پس از 30 تا 40 دقیقه آن را بشویید.

روغن کرچک

روغن کرچک

روغن کرچک افزون بر خواص و مزایای دیگری مثل درمان عفونت‌های پوستی و مشکلات معده و یبوست، کاربرد عجیب و فوق‌العاده‌ای جهت صاف کردن موهای شما دارد. این روغن موهای شما را ترمیم و آن‌ها را نرم می‌نماید.

همچنین، با آبرسانی مو، وزی آن را کنترل خواهد کرد. جهت صاف كردن مو دائمي در خانه به روش گیاهی می‌توانید از روغن کرچک استفاده نمایید. روغن کرچک به شما کمک می‌نماید، مویی نرم و براق داشته باشید. جهت این درمان، روغن کرچک را گرم کرده و موهای خود را با آن ماساژ بدهید. سپس، یک حوله‌ گرم و مرطوب را دور سر خود بپیچانید. پس از 30 دقیقه موهای خود را با شامپوی ملایم شستشو دهید.

قیمت انواع محصولات مراقبت و زیبایی مو

 

سرکه‌ سیب

سرکه‌ سیب

یک روش دیگر صاف کردن مو با مواد طبیعی به کارگیری سرکه سیب می‌باشد. جهت این کار، 2 قاشق غذاخوری سرکه‌ سیب را با یک فنجان آب رقیق نمایید. سپس، آن را در یک پارچ بریزید. موهای خود را با شامپو و نرم کننده‌ بدون سولفات، شستشو دهید. سپس، سرکه‌ رقیق شده را به منظور آخرین مرحله آبکشی روی موهای خود بریزید. به خاطر داشته باشید موهای خود را دیگر آبکشی نکنید.

آبکشی مو با سرکه‌ سیب، روش بسیار مناسبی جهت از بین بردن چربی‌های اضافه و باقی مانده‌ محصولات مراقبت از مو روی موهای شماست. این محلول تمامی گرد و غبار را از کوتیکول موهای شما پاک و آن‌ها را نرم و صاف می‌نماید. به همین ترتیب، از شر وز شدن مو خلاص شده و موهای شما صاف، سالم و براق می‌شوند.

آب لیمو و شیر نارگیل

آب لیمو و شیر نارگیل

آب لیمو یک ماده طبیعی جهت صاف کردن موست. ترکیب آب لیمو با شیر نارگیل علاوه بر نرم نمودن موهای شما، پوست سر شما را با ویتامین C تقویت می‌نماید. پس از اولین استفاده متوجه نرم‌تر شدن موهای خود می‌شوید.

یک چهارم فنجان شیر نارگیل و یک قاشق غذاخوری آب لیمو را خوب با یکدیگر مخلوط نمایید. محلول مد نظر را یک شب در یخچال نگهداری نمایید. صبح روز بعد موهای خود را از ریشه تا نوک مو به محلول آغشته نمایید. آن را به مدت 30 دقیقه روی موهای خود بگذارید. سپس، با شامپوی ملایم و آب سرد آن را شستشو دهید.

موز، شیر لخته، عسل و روغن زیتون

موز، شیر لخته، عسل و روغن زیتون

این ترکیب نوعی نرم کننده‌ی قوی می‌باشد و به بهبود کیفیت و بافت موی شما کمک می‌نماید. همچنین، موهای وز را صاف و قوی خواهد کرد. 2 عدد موز را به طور کامل پوره نمایید. سپس، 2 قاشق غذاخوری عسل، 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون و 2 قاشق غذاخوری شیر لخته را به آن اضافه کنید. موهایتان را به مخلوط آغشته کنید. پس از نیم ساعت موهای خود را با آب سرد و شامپوی ملایم شستشو دهید.

مطالب کاربردی:  شناخت عوارض کراتینه مو و آشنایی با روش‌های جایگزین

 

کرفس

کرفس

بر اساس این مطلب، یک روش دیگر صاف کردن مو با مواد طبیعی استفاده از کرفس می‌باشد. کرفس به منظور یک نرم کننده و صاف کننده‌ طبیعی مو عمل نموده و می‌تواند به سلامت موهای شما کمک زیادی نماید.

آب یک دسته کرفس را گرفته و به مدت یک شب آن را در ظرفی نگهداری نمایید. روز بعد موهای خود را به صورت یکنواخت از ریشه تا نوک مو به آب کرفس آغشته نمایید. با ملایمت موهای خود را شانه بزنید. سپس، آن‌ها را تا 30 دقیقه با یک حوله‌ گرم یا کلاه حمام بپوشانید. در آخر، موهای خود را آبکشی کرده و بگذارید به صورت طبیعی خشک شوند.

چگونه فر موهای خود را کاهش دهید؟

چگونه فر موهای خود را کاهش دهید؟

چند نکته‌ دیگر که به کاهش فر موهای شما کمک می‌کند:

  • پس از شستشو مو، زمانی که هنوز نوک موهای شما مرطوب است، آن‌ها را سفت پیچانده و در پشت سر به حالت گوجه‌ای در بالا جمع کنید. بهتر است تا وقتی که موهای شما به صورت کامل خشک نشده‌اند، آن‌ها را در همین حالت نگه دارید.
  • پیش از خواب موهای خود را از وسط به دو بخش تقسیم کنید (مثل وقتی که می‌خواهید موهای خود را در دو طرف سر دم اسبی نمایید). یک بخش را گرفته و با کش به نزدیک پوست سر خود ببندید. سپس، به فاصله‌ حدود 2 سانتی‌متر موهای خود را با یک کش دیگر ببندید. این کار را تکرار کرده تا به انتهای مو برسید. تمام کش‌ها را صبح روز بعد باز نمایید.
  • یک فنجان شیر را در بطری اسپری‌دار بریزید. 30 دقیقه یا یک ساعت پیش از حمام کردن، موهای خود را با شیر موجود اسپری نمایید. این کار را هر بار پیش از شستن موی خود انجام بدهید. بعد از چند بار شستشو تاب موهای شما از بین خواهد رفت.

صاف کردن مو دائمی در خانه

صاف کردن مو دائمی در خانه

جهت صاف کردن مو بدون اتو و سشوار در خانه می‌توانید از دو روش دیگر که مقداری حرفه‌ای‌تر نیز هستند، استفاده نمایید. این روش‌ها برای صاف کردن مو مردانه و زنانه کاربرد داشته و با مقداری حوصله می‌توانید هر مدل مویی را صاف و درخشان نمایید.

صاف كردن مو با کراتینه

صاف کردن مو دائمی در خانه

به جای مراجعه به آرایشگاه و استفاده از مواد شیمیایی سنگین جهت کراتینه کردن موهای خود، می‌توانید با یک ماسک موی کراتینه در خانه به سادگی موها را صاف نمایید. فقط باید پیش از شروع کار توضیحات محصول را خوانده و به همان روش عمل نمایید تا بتوانید با کم‌ترین هزینه موهای صاف و درخشانی داشته باشید.

مطالب پربازدید:  ریباندینگ مو چیست و چه تفاوتی با صافی معمولی دارد؟

 

ماسک مو با وازلین برای صاف کردن مو

ابتدا برای صاف شدن مو با وازلین موهای خود را با شامپو شستشو دهید. و پس از این که تا حدودی خشک شد (مقداری مرطوب باشد)، ماسک مو با وازلین را از نزدیکی ریشه تا پایین موها به ‌خوبی ماساژ دهید. تا تمامی تارهای مو به ‌خوبی به مواد آغشته بشوند. جهت حالت دادن به موهای خود می‌توانید از محصولات حالت دهنده مو استفاده نمایید.

 

منبع : healthline

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

2 دیدگاه در “ترفندهای صاف کردن مو با مواد طبیعی

  1. منیر گفت:

    من از همه روشها برای وز مو استفاده کردم ولی متأسفانه فایده نداشته

  2. منیر گفت:

    من از همه روشها برای وز مو استفاده کرده ام ولی فایده نداشته.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *