ریباندینگ مو چیست و چه تقاوتی با صافی معمولی دارد؟

ریباندینگ مو چیست؟ موها نقش بسیار ویژه و مهمی در زیبایی یک شخص دارند. شخصی که موهای زیبا و سالمی داشته باشد، اعتماد به ‌نفس بیشتری هم دارد و زیباتر به نظر می‌آید. پوشاندن نقص‌های مو، همچون پوشاندن نقص‌های صورت و اندام چندان آسان نیست. موها همواره در معرض دید خود فرد و یا اطرافیان قرار دارند و فقط با پوشاندن سر به‌وسیله نوعی پوشش مثل روسری می‌توان نقص‌های آن را از دید پنهان نمود.

اما آیا می‌شود در خانه، مجالس و یا زمان خواب هم روسری پوشید؟

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

یکی از مشکلات شایع مو که خیلی از افراد با آن دسته پنجه نرم می‌کنند، موهای بدحالت و وز است. چنین موهایی به ‌سختی صاف می‌شوند و بعد از صاف شدن هم حجم آن‌ها چندبرابر می‌شود. چنین موهایی از جذابیت شینیون شما در مجالس مهم نیز می‌کاهند. ولی جای نگرانی نیست. جهت صاف و لخت کردن چنین موهایی نیز روش‌های گوناگونی وجود دارد که بهترین آن‌ها ریباندینگ است.

ریباندینگ مو چیست؟

ریباندینگ مو چیست؟

جهت آنکه بهتر متوجه پروسه ریباندینگ شوید، بهتر است دقیقا بدانیم که منظور از ریباندینگ مو چیست. ریباندینگ کردن مو یکی از موثرترین روش‌های درمان موهای وز، فر یا مجعد است. ریباندینگ کردن مو، موها را صاف و لخت و جذابیت فرد را چندین برابر می‌کند. در این فرایند که با استفاده از مواد شیمیایی انجام می‌شود، بافت طبیعی مو تغییر می‌یابد.

پس از انجام مراحل ریباندینگ، پیوندهای طبیعی که در فولیکول‌های مو هستند، از هم‌ گسسته شده و از بین می‌روند. سپس، پیوندها به گونه دیگری دوباره درست می‌شوند. بازسازی این پیوند‌ها به‌شکلی است که تغییر حالت ظاهری مو را به دنبال دارد و به آن حالتی صاف و نرم می‌بخشد.

به خاطر داشته باشید که شما قادر به انجام این کار بر روی موهای خود نمی‌باشید. ریباندینگ کردن مو در بیشتر مواقع باید توسط یک آرایشگر حرفه‌ای در آرایشگاه صورت گیرد؛ مگر اینکه خود شما یک آرایشگر ماهر باشید و بتوانید از عهده انجام ریباندینگ مو در خانه به‌خوبی بر بیایید.

تفاوت ریباندینگ با نانو ریباندینگ مو چیست؟

تفاوت ریباندینگ با نانو ریباندینگ چیست؟

نانو ریباندینگ روشی است که در آن با با استفاده از مواد نانو شیمیایی که از اثربخشی بسیار زیادی دارند، موها را صاف می‌نمایند. تنها فرقی که این روش با ریباندینگ معمولی دارد، موادی است که استفاده می‌شود. همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، موادی که در این روش مورد استفاده قرار می‌گیرند، ساختار نانویی دارند. علت آنکه این روش به مقداری زیادی موثر است نیز، ساختار نانویی آن‌هاست.

چنانچه قصد انجام این کار را دارید،‌ بهتر است چندین ساعت از وقت خود را خالی نمایید، زیرا این فرایند اغلب چندین ساعت طول می‌کشد. در این روش، پیوندهای هیدروژنی مولکول‌های کراتین موجود در مو دچار شکستگی می‌شود. سپس یک ماده شیمیایی ساختاری جدید به موها می‌بخشد. در نتیجه موها بسیار نرم و صاف‌تر از حالت طبیعی جلوه می‌کنند.

فواید ریباندینگ مو چیست؟

فواید ریباندینگ مو چیست؟

پس از اتمام کار، خواهید دید که موهای وز و مجعد شما به موهایی صاف، ابریشمی بدل شده‌اند که می‌درخشند. اگر قبل از انجام این کار از موخوره رنج می‌بردید، بعد از آن خواهید دید که نسبتا از شر تمامی آن‌ها خلاص شده‌اید. ریباندینگ مو برای موهایی که ضخامت زیادی ندارند،‌ رنگ یا دکلره شده‌اند و یا در گذشته در معرض حرارت آسیب‌ دیده‌اند، مناسب نیست. زیرا این کار نه ‌تنها تاثیر قابل قبولی بر روی این نوع موها ندارند، ‌بلکه به آن‌ها صدمه می‌رساند.

پس کسانی که موهای نازک یا رنگ شده دارند، باید از نانو ریباندینگ استفاده نمایند. نانو ریباندینگ به چنین موهایی صدمه نرسانده و تاثیر بی‌نظیری دارد. البته نانو ریباندینگ نباید بر روی موهای دکلره شده که مقاومت خود را ازدست ‌داده‌اند، انجام بشود.

به صورت کلی، جهت انجام این کار،‌ موهای شما باید از یک مقاومت نسبی برخوردار باشند. جهت کسب اطمینان، می‌توانید از آرایشگر خود تقاضا نمایید تا این کار را بر روی یک ‌رشته از موهای شما انجام دهد. سپس، درصورتی که به نتیجه مطلوبی دست یافتید،‌ کل موهای خود را ریباندینگ نمایید.

قیمت انواع سرم، تونیک و لوسیون مو اورجینال و برند

 

ریباندینگ را با کراتینه اشتباه نگیرید

ریباندینگ را با کراتینه اشتباه نگیرید

کراتینه کردن مو هم یکی از روش‌های صاف کردن آن است که خیلی از افراد آن را با ریباندینگ اشتباه می‌گیرند. اما ریباندینگ با دیگر روش‌های مو از جمله کراتینه تفاوت‌هایی دارد. در روش‌های دیگر پیوند میان موها دچار تغییر نمی‌شود. چنین‌ روش‌هایی بر روی کوتیکول مو اثر می‌گذارند و آن را نرم‌تر می‌نمایند. در نتیجه،‌ موی وز، صاف‌تر می‌شود. در حقیقت کراتین برای احیای مو استفاده می‌شود. کراتینه موها را صاف می‌نماید اما نه به‌ اندازه ریباندینگ.

ولی در ریباندینگ پیوندهای هیدروژنی موها به طور کامل ازهم‌گسسته می‌شوند و مجددا دوباره با تغییراتی تشکیل می‌شوند. ناگفته نماند که ریباندینگ، از هر گزینه دیگری بهتر بوده و کاملا موها را صاف می‌نماید. افزون بر این،‌ نیاز به وقت کم‌تری دارد.

روش‌های جایگزین یا ریباندینگ مو چیست؟ کدام بهتر است؟

جهت صاف کردن مو روش‌های بسیاری وجود دارد که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. در این روش‌ها مواد شیمیایی به کار نمی‌روند اما معایب دیگری دارند که موجب شده افراد زیادی به ریباندینگ روی بیاورند. در ادامه چندین روش را برای شما بازگو می‌کنیم.

صاف کردن مو با استفاده از اتو مو

صاف کردن مو با استفاده از اتو مو

جهت صاف کردن موهای خود با این روش به یک اتو مو نیاز دارید. اتو مو هم ارزان نیست و چنانچه کیفیت خوبی نداشته باشد،‌ مدت ‌زمان چندانی را همراه شما نخواهد بود. افزون بر این، اتوی مو بعد از چند ساعت از بین می‌رود.

درنتیجه، درصورتی که بخواهید موهای خود را به‌طور دائم صاف نگه دارید، باید مدت ‌زمان بسیاری را صرف آن نمایید و در طی روز چندین بار موهای خود را اتو بکشید. از همه مهم‌تر اینکه ممکن است این روش تاثیر دلخواه شما را نداشته باشد، به‌خصوص اگر موهای شما بسیار وز باشد. اتوکشی با ‌دفعات زیاد کراتین موهای شما را از بین می‌برد.

مطالب مرتبط:  عوارض استفاده از اتوی مو و برس حرارتی

 

سشوار کشیدن در آرایشگاه

شاید یکبار حالت دادن مو با سشوار هزینه پایین‌تری در مقایسه با ریباندینگ داشته باشد، اما این کار فقط چند ساعت موهای شما را صاف نگه می‌دارد. بنابراین، هزینه سشوار کشیدن موهای شما در یک سال بسیار بیشتر از یک الی دو بار ریباندینگ مو می‌شود.

همچنین مدت ‌زمان بسیاری از وقت خود را باید در آرایشگاه بگذرانید. افزون بر این، اگر سشوار کشیدن توسط آرایشگر ماهر انجام نشود، ممکن است تاثیر خوبی بر روی موهای شما نگذارد. گذشته از این موارد،‌ خود سشوار کشیدن باعث کاهش کراتین طبیعی موجود در مو می‌گردد.

روغن درمانی مو

روغن درمانی مو

روغن درمانی مو هم مدت ‌زمان زیادی از وقت شما را می‌گیرد، زیرا این کار دفعات زیادی باید صورت گیرد تا تاثیر خود را بگذارد. روغن درمانی روی بسیاری از موها،‌ هیچ تاثیری ندارد و یا اگر هم داشته باشد امکان دارد همچون روش‌های قبل تنها چند ساعت یا چند روز ماندگاری داشته باشد. در کل، روغن درمانی بر روی موهای کمی به طور دائم اثر می‌گذارد.

عوارض ریباندینگ مو چیست؟

عوارض ریباندینگ مو چیست؟

تاکنون هر چه آموختیم در رابطه‌ با مزایای این روش بوده است. اما این روش هم همچون هر چیز دیگری در این دنیا معایبی نیز دارد. در ادامه به بررسی پاسخ سوال عوارض ریباندینگ مو چیست می‌پردازیم، البته وقتی که بخواهیم از مواد نانو استفاده کنیم. هرچند که این معایب کم و قابل‌ چشم‌پوشی هستند و در مواردی می‌توان از آن‌ها جلوگیری نمود.

نخستین عیبی که این روش به همراه دارد این است که باعث می‌شود موهای شما نازک‌تر از قبل دیده شوند. البته این مسئله برای افرادی که موهای بسیار ضخیمی دارند و همواره خواهان نازک شدن آن‌ها می‌باشند، مزیت به شمار می‌رود.

افزون بر این، ممکن است نانو ریباندینگ در مقایسه با روش‌های دیگر گران‌تر باشد. اما چنانچه به این فکر کنید که این روش دائمی بوده و در مقایسه با روش‌های دیگر به تعداد دفعات تمدید بسیار کمتری احتیاج دارد، متوجه می‌شوید که درواقع هزینه کمتری پرداخت خواهید کرد.

قبل از انجام این کار باید به‌خوبی فکر نمایید. زیرا بعد از اولین جلسه هرگز موهای شما به حالت پیشین باز نخواهد گشت، مگر اینکه آن‌ها را کوتاه نمایید. اگر از یک مدل مو خیلی زود خسته می‌شوید و مدل موهای خود را تندتند عوض می‌کنید، بهتر است از روش‌هایی استفاده کنید که دوام کمی دارند. همچنین، اگر از مواد بی‌کیفیتی استفاده نمایید و یا موهای خود را به یک آرایشگر مبتدی بسپرید، احتمال اینکه موهای شما صدمه ببیند زیاد است.

مطالب پربازدید:  9 عارضه جبران ناپذیر خوابیدن با موی خیس

 

مراحل انجام ریباندینگ مو

  • ابتدا موها با یک شامپوی ملایم شسته شده و سپس با سشوار یا جریان هوا خشک می‌شوند.
  • در مرحله بعدی بسته به حجم و بافت موها، آرایشگر موها را به چند دسته تقسیم‌ بندی می‌کند.
  • پس از آن موها با یک کرم به نام رلکستانت «relaxant» که در بسته مواد ریباندینگ قرار دارد پوشش داده می‌شود. از آن جایی که این کرم در سطح سلولی کوتیکول مو را می‌شکند، این مرحله باید به دقت کنترل شده تا پوست سر و موهای شما آسیب نبیند. این کرم بسته به بافت موهای شما بین ۳۰ تا ۴۵ دقیقه روی موها باقی می‌ماند.
  • در مرحله چهارم آرایشگر بسته به بافت مو بین ده تا چهل دقیقه موها را بخار می‌دهد. موها در این مرحله صاف خواهند شد اما هنوز فرآیند ریباندینگ مو ادامه دارد.
  • پس از بخور موها آرایشگر مجدد موهای شما را آبکشی کرده و با سشوار خشک می‌نماید تا برای قسمت بعدی فرآیند آماده شود.
  • در مرحله بعدی لوسیون کراتین روی موها قرار داده می‌شود. لوسیون کراتین در این مرحله پیوندهای مو را مجدد سفت و محکم می‌کند. پس از قرار گرفتن لوسیون کراتین، موها با اتو موی سرامیکی با دمای ۱۸۰ درجه صاف می‌شوند.
  • پس از اتو کشیدن لوسیون کراتین بر روی موها یک ماده خنثی‌ کننده که در بسته ریباندینگ قرار دارد روی موها مالیده می‌شود تا پیوندهای مو را تثبیت کند. کراتین و ماده خنثی‌ کننده مجموعا سی دقیقه بر روی موها باقی می‌مانند.
  • در مرحله بعد موها برای آخرین بار با آب سرد آبکشی می‌شوند تا کراتین و خنثی‌ کننده روی موها شسته شوند.
  • در مرحله آخر آرایشگر موهای شما را خشک کرده و همان صورت که دوست دارید، فرم می‌دهد. اثر این فرایند روی موهای شما دائمی است. درصورتی‌ که از شکل نهایی موهای خود راضی باشید، تا مدتی نیازی به تکرار مجدد آن نخواهید داشت. در مرحله آخر می‌توان از یک سرم مو هم جهت تقویت مجدد موها استفاده کرد.

ریباندینگ مو، بهترین روش برای صاف کردن دائمی مو

ریباندینگ مو، بهترین روش برای صاف کردن دائمی مو

ریباندینگ مو چیست؟ این روش راهی جهت صاف کردن دائمی موها بوده که با استفاده از مواد شیمیایی صورت می‌گیرد. در این روش پیوند‌های هیدروژنی مو شکسته و پیوند‌های جدید شکل می‌گیرند. جهت انجام این کار به پنج الی شش ساعت زمان احتیاج دارید. همان‌گونه که گفتیم، بخشی از موهای شما که به مواد آغشته می‌شوند، به‌طور دائم صاف خواهد شد.

اما هنگامی که موی شما رشد می‌کند،‌ همچون همیشه خواهد بود. یعنی اگر دارای موهای وزی هستید،‌ بخشی که به موهای شما اضافه می‌‌شود،‌ وز خواهد بود. درنتیجه، لازم است حداقل هر شش ماه یکبار ریباندینگ را تکرار نمایید. ریباندینگ نسبت به دیگر روش‌ها از جمله سشوار کشیدن،‌ کراتینه و غیره مزایای زیادی دارد که هرفردی را به انجام آن وسوسه می‌کند.

شما هم اگر با موهای خود مشکل دارید،‌ تردید را کنار گذاشته و با ریباندینگ به‌سوی زیبایی گام بردارید. همچنین لازم به ذکر است که جهت تهیه بهترین مارک مواد ریباندینگ مو از برندهای معتبر می‌توانید به فروشگاه‌های خوب لوازم آرایشی و بهداشتی مراجعه نمایید.

 

منبع : skinkraft

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *