راز پوست شفاف

خیلی از انواع پوست با استفاده از روغن‌های طبیعی، سلامت و زیبایی قابل ‌توجهی را به دست می‌آورند. ولی بهترین روغن‌ها جهت شفافیت پوست آن‌هایی بوده که افزون بر آبرسان و مغذی بودن، نقش لایه‌بردار را هم بازی نمایند. لذا که بخشی از تیرگی ‌پوست به دلیل وجود سلول‌های مرده و تجمع آن‌ها بر روی هم در لایه سطحی پوست است.  ولی برای شفافیت بخشیدن به پوست باید بدانیم این تیرگی‌ها چه علت‌های دیگری می‌تواند داشته باشد؟

راز پوست شفاف و سالم یکی از ایده‌آل‌های خیلی از افراد جهان است. جهت آنکه بتوانید چنین پوستی داشته باشید، 13 راهکار عالی و راز پوست شفاف را برای شما آماده کرده‌ایم که به کمک جذابیت هر چه بیشتر شما خواهند آمد. همچنین اگر به دنبال یافتن پاسخ برای سوال‌های خود مثل چگونه در عرض یک هفته پوستی صاف داشته باشیم؟ چگونه پوستی صاف و بدون منافذ داشته باشیم؟ یا برای داشتن پوستی زیبا چه بخوریم؟ راز پوست شفاف چیست؟، در ادامه با ما همراه شوید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

پاکسازی پوست را به موقع انجام بدهید

پاکسازی پوست را به موقع انجام بدهید

یکی از اصلی‌ترین کارهایی که باید جهت داشتن پوست شفاف انجام دهید، پاکسازی پوست در وهله اول می‌باشد. پاکسازی پوست به طور معمول به دو روش صورت می‌گیرد؛ یکی پاکسازی تخصصی بوده که توسط اشخاص دوره دیده یا پزشکان متخصص انجام می‌شود و در عین لایه‌برداری سلول‌های مرده، به تمیز نمودن عمیق منافذ پوست و آبرسانی سلول‌ها می‌پردازد.

روش دوم، روشی بوده که معمولا پس از یک لایه برداری درست و حرفه‌ای باید توسط خود شما و در خانه انجام شود. جهت این کار انواع کرم‌های لایه بردار و انواع ماسک صورت با خواص پاکسازی کننده بسیار موثر خواهند بود.

از لیف استفاده کنید

از لیف استفاده کنید

درست است که استفاده از اسفنج جهت شستشوی صورت و بدن مدت‌هاست که میان عده زیادی جا افتاده است؛ ولی حقیقت این است که روش‌های سنتی مانند استفاده از لیف مقداری زبر یا حتی کیسه در فرهنگ ایرانی می‌تواند نتایجی به مراتب بهتر از یک اسفنج شوینده نرم به همراه داشته باشد. زبر بودن لیف و داشتن پستی و بلندی به لایه برداری هرچه بهتر پوست شما کمک نموده و نه تنها صورت را درخشان می‌نماید؛ بلکه بدن‌ شما به صورت کلی دارای پوست درخشان و صاف خواهد شد.

شوینده مناسب را انتخاب نمایید

شوینده مناسب را انتخاب نمایید

چه برای صورت و چه برای بدن، نیاز است که به سراغ شوینده‌هایی با pH مناسب رفته که پوست را چندان خشک نمی‌کنند و به آن صدمه نمی‌رسانند. این مسئله به خصوص در رابطه با شوینده صورت اهمیت فراوانی دارد؛ چرا که اگر به روتین پوستی خود وفادار باشید، می‌دانید که هر شب پیش از خواب و هر روز صبح پس از بیدار شدن باید صورت خود را با شوینده ملایمی شسته تا از آلودگی‌ها پاک شود. حتما برای خرید شوینده مناسب به فروشگاه‎های معتبر لوازم آرایشی و بهداشتی مراجعه نمایید.

سرم ویتامین سی بخرید

سرم ویتامین سی بخرید

ویتامین سی یکی از کلیدی‌ترین عناصر جهت حفظ سلامت پوست شما، جوانسازی و روشن شدن آن می‌باشد. نکته مهم این بوده که مصرف این ویتامین نه تنها باید در رژیم غذایی شما گنجانده شود؛ بلکه نیاز است به روتین پوستی شما نیز اضافه شود.

در نتیجه در طی روز افزون بر اینکه از خوراکی‌های شامل ویتامین سی مانند پرتقال، لیمو و کیوی استفاده می‌کنید، نیاز است یک سرم ویتامین سی مناسب برای نوع پوست خود نیز تهیه نمایید و از قطره‌های جادویی آن جهت داشتن یک پوست شفاف و شاداب کمک بگیرید.

مطالب مرتبط:  سرم ویتامین سی و فواید مصرف آن

 

از ژل آلوئه ورا غافل نشوید

از ژل آلوئه ورا غافل نشوید

آلوئه ورا یکی از گیاهان معجزه‌گر به خصوص در حوزه زیبایی به شمار می‌رود. اسید موجود در ژل این گیاه پرخواص، لایه‌های مرده پوست را از بین برده و جا را برای نشان داده شدن سلول‌های سالم و جدید باز می‌نماید. ژل آلوئه ورا همچنین جهت از بین بردن التهاب‌های پوستی نیز بسیار موثر عمل می‌کند. جهت داشتن یک پوست شفاف و جذاب، کافی است ژل آلوئه ورا را مانند یک ماسک صورت روی پوست قرار داده و ماساژ بدهید.

سپس صبر کرده تا جذب پوست شود. با توجه به اینکه آلوئه ورا یک آبرسان بسیاری قوی می‌باشد، بر عکس برخی ماسک‌های دیگر منجر به خشک شدن پوست نشده و شما می‌توانید مدت زمان بیشتری آن را روی پوست خود قرار بدهید و سپس با آب ولرم بشویید. آلوئه ورا همچنین جهت کوچک نمودن منافذ پوست نیز کاربرد دارد و می‌تواند پوستی زیباتر برای شما به ارمغان آورد.

تونر معجزه می‌کند

تونر معجزه می‌کند

هر بار که از حمام بیرون می‌آیید یا می‌خواهید روتین پیش از خواب یا پس از بیداری خود را انجام بدهید، تونر را دم دست داشته باشید. می‌توانید تونر را جهت پاکسازی عمیق پوست با استفاده از پد با ملایمت روی صورت بکشید یا به طور مستقیم روی پوست اسپری نمایید.

تونرها افزون بر پاکسازی پوست با توجه به مواد تشکیل دهنده‌ خود می‌توانند کارایی‌های گوناگونی داشته باشند؛ برای مثال برخی از آن‌ها جهت از بین بردن التهاب‌های پوستی مناسب هستند و برخی پوست را روشن می‌نمایند؛ ولی وجه مشترک تمامی آن‌ها تنظیم pH پوست است. در نتیجه به خصوص اگر پوست چربی دارید، جهت کنترل چربی از تونر مناسبی برای خود استفاده نمایید و از این طریق از چرب شدن بیش از اندازه پوست و جوش زدن آن جلوگیری کنید.

ماسک صورت را در روتین خود قرار بدهید

ماسک صورت را در روتین خود قرار بدهید

استفاده صحیح و به جا از انواع ماسک صورت بسته به نیاز و نوع پوست شما می‌تواند اثری بی‌نظیر داشته باشد و یک پوست شفاف و عالی را به شما هدیه بخشد. ماسک صورت به دوصورت کلی قابل تهیه است؛ یکی انواع ماسک صورت خانگی بوده و دیگری انواع ماسک صورت آماده است. شما می‌توانید با توجه به نیاز خود در طی هفته سراغ یکی یا هر دوی این ماسک‌ها بروید.

در حال حاضر پرطرفدارترین ماسک‌های صورت ماسک صورت خاک رس، زغال فعال و انواع ماسک‌های آبرسان بوده که استفاده از آن‌ها به شکل ترند درآمده است. همچنین انواع ماسک صورت به شکل کرمی ساده، کرمی دارای دانه‌های زبر جهت لایه برداری، ماسک پیلینگ و ورقه‌ای در دسترس کسانی بوده که دوست دارند از پوست خود به صورت حرفه‌ای مراقبت نمایند.

برای پوست درخشان و صاف، به خواب خود برسید

به خواب خود برسید

در اینکه شرایط امروز زمین استرس فراوانی برای انسان به همراه دارد، هیچ شکی نیست و احتمالا می‌دانید که استرس توانسته تا به طور مستقیم بر وضعیت خواب و سلامت شما اثرگذار باشد. مطالعات نشان داده‌اند داشتن یک خواب کافی و باکیفیت تاثیر زیادی روی زیبایی و داشتن پوست شفاف خواهد داشت و درعین حال روی مسائل دیگری مانند کنترل وزن نیز تاثیر مثبت دارد. جهت آنکه بتوانید خواب راحتی را تجربه نمایید، به چند مورد زیر توجه داشته باشید:

  • حتما لباس نخی و راحت پوشیده و روبالشی و ملحفه‌های خود را تمیز نگه دارید.
  • پیش از خواب یک موزیک آرامش‌بخش گذاشته و از طریق بینی نفس عمیق بکشید. سعی کنید روی دم و بازدم متمرکز بشوید.
  • چند ساعت پیش از خواب نورهای اطراف خود را کم کرده تا بدن آماده خوابیدن شود.
  • در رختخواب به جای در دست گرفتن گوشی، کتاب مورد علاقه‌ خود را در دست گرفته و به هیچ وجه سراغ چک کردن اخبار نروید.

زمان دوش آب گرم را کم کنید

زمان دوش آب گرم را کم کنید

جالب است بدانید یکی از عواملی که قادر است تا موجب تحریک پوست و ملتهب شدن آن شود، طولانی کردن زمان دوش گرفتن با آب گرم است. استفاده از آب گرم در مدت طولانی می‌تواند موجب از بین رفتن لایه چربی مفید و محافظ پوست شود، منافذ آن را باز نموده و از این طریق پوست را آماده خشکی بیش از اندازه و ایجاد چین و چروک و کدر شدن نماید.

در نتیجه بهتر است زمان استفاده از دوش آب گرم را کاهش داده و در عوض سعی نمایید از آب ولرم یا در صورتی که مشکلی ندارید، از آب خنک استفاده نمایید.

مرطوب کننده درست را بشناسید

مرطوب کننده درست را بشناسید

استفاده از مرطوب کننده درست جهت دست‌یابی به راز پوست شفاف اهمیت زیادی دارد. مرطوب‌کننده ظاهر پوست را سلامت و شاداب جلوه داده و نمی‌گذارد خشک شدن موجب کدر شدن پوست یا ایجاد چین و چروک گردد.

توجه داشته باشید که هر شخص باید با توجه به نوع پوست خود به دنبال مرطوب کننده مناسب برود. به عنوان مثال افرادی که پوست چرب دارند باید از مرطوب کننده‌های فاقد چربی استفاده نمایند و افرادی که مستعد بروز آکنه هستند باید به دنبال لاین تخصصی و ضد جوش مورد نظرشان بروند.

مطالب کاربردی:  آشنایی با بهترین برند مرطوب کننده برای داشتن پوستی جوان

 

ورزش کنید و دوش بگیرید

ورزش کنید و دوش بگیرید

ورزش کردن روشی فوق‌العاده جهت افزایش گردش خون در تمامی سطح پوست است و از جهتی دیگر موجب می‌شود سموم بدن از طریق تعریق از بدن خارج شوند. در نتیجه طبیعی بوده که وقتی فعالیت هوازی مناسبی را انجام بدهید، متوجه بهبود وضعیت پوست‌ خود شوید و این مسئله به خصوص با گذشت زمان بارزتر خواهد شد.

در نتیجه برای داشتن پوستی شفاف خوب ورزش نمایید و سپس حتما پوست خود را به خوبی بشویید و اجازه ندهید عرق و چربی‌ها منافذ پوست را مسدود کنند و منجر به ایجاد جوش بشوند.

برای داشتن پوست درخشان و صاف، ماساژ صورت را یاد بگیرید

ماساژ صورت را یاد بگیرید

هر زمان که احساس کردید پوست صورت شما کدر شده است، خوب است آن را تمیز شسته و سپس با استفاده از انگشتان تمیز یا یک جید رولر خنک به ماساژ دادن پوست، ترجیحا به خلاف جهت جاذبه بپردازید. یک ماساژ خوب توانسته تا گردش خون را افزایش بدهد و طراوت و تازگی بیشتری به صورت شما ببخشد.

مهمترین راز پوست شفاف، آب کافی بنوشید

آب کافی بنوشید

چنانچه موقع تشنگی به صدای بدن خود گوش نکنید و آب ننوشید، به مرور دیربه‌دیر متوجه حس تشنگی خود خواهید شد و همین مسئله نیز موجب می‌شود در طی روز آب کافی ننوشید. در نتیجه قدم اول این است که به صدای بدن‌ خود گوش بدهید.

مطالب پربازدید:  بهترین محصولات مراقبت از پوست کره ای و 10 برند برتر آن

 

قدم دوم جهت نوشیدن آب کافی این است که آب را با استفاده از میوه‌ها، لیمو یا حتی برخی عرقیات مفید گیاهی طعم‌دار نمایید و بنوشید. البته نیاز است همه چیز را در حد تعادل حفظ کنید؛ چرا که استفاده مداوم از یک عرق گیاهی امکان دارد منجر به بروز مشکلات بعدی شود. استفاده از نوشیدنی‌هایی مانند چای سبز نیز تاثیری عالی بر دست‌یابی به راز پوست شفاف برای شما خواهد گذاشت.

 

منبع : aad

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *