طرز تهیه کادایف

امروز قصد داریم شما را با طرز تهیه یکی از خوشمزه ترین دسرهای ترکیه‌ای آشنا کنیم. کادایف یکی از لذیذ ترین دسرهای ترکیه‌ای است که نه تنها در این کشور که در ایران نیز طرفداران بسیاری دارد. این دسر خوشمزه دستور تهیه آسانی دارد و مواد چندان زیادی هم احتیاج ندارد.

طرز تهیه کادایف استانبولی

مواد لازم برای تهیه دسر کادایف خوشمزه

کادایف خرد شده 2 و نیم لیوان

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

شیر: ۳ لیوان

خامه صبحانه: 1 لیوان

شکر: نصف لیوان

گلاب: نصف لیوان

نشاسته ذرت: ۳ قاشق غذاخوری

گردو خرد شده نصف لیوان

زعفران دم شده ۱ قاشق غذاخوری

ابتدا نشاسته، شکر، خامه و گلاب را باهم مخلوط کنید و سپس کم‌کم شیر را به آن اضافه کنید. ترکیب موردنظر را آن‌قدر هم بزنید تا صاف و یکدست شود و گلوله‌ نشاسته‌ای در آن باقی نماند. محلول یکدست شده را روی شعله ملایم قرار دهید و آن‌قدر به هم بزنید تا شبیه فرنی غلظت شود و در آخر زعفران آب شده را به آن اضافه کنید. در همین حین رشته‌های کادایف را با کمی کره خوب تفت دهید تا طلایی شود و سپس گردوهای خرد شده را به آن اضافه کنید و زیر گاز را خاموش کنید.

طرز تهیه کادایف استانبولی 2 کادایف

 

آشنایی با 10 دستور پخت غذا سریع و ساده

 

یک ظرف مناسب مثل پیرکس یا یک قالب کمربندی را برداشته و نصف رشته‌های تفت داده شده را داخل آن بریزید و سطح آن را صاف کنید. کمی کره خنک شده روی آن ریخته و سپس سطح آن را با شهد آماده شده بپوشانید. باقی رشته‌ها روی شهد و بدون وارد آوردن هرگونه فشار داخل قالب بریزید تا کامل سطح آن را بپوشاند. روی قالب را با سلفون بپوشانید و اجازه دهید تا چندساعتی در یخچال بماند. درنهایت می‌توانید دسر را داخل ظرف دلخواه با انواع مغزها و گل تزیین کنید.

طرز تهیه کادایف استانبولی 3 زعفران گلستان برای کادایف

نکات و ترفندهای مهم

بسیار مهم است که مطمئن شوید همه رشته‌های کادایف به‌طور کامل کره‌ای شوند. با این کار، مخلوط به‌طور یکنواخت پخته می‌شود و کاملاً ترد می‌شود…

قدم بسیار مهم بعدی که حتماً باید رعایت شود این است که از فشار دادن رشته‌ها اکیداً خودداری کنید. است. چراکه فشرده شدن رشته‌ها مانع نفوذ شهد به‌تمامی قسمت‌ها می‌شود. همچنین برش دادن کادایف در هنگام درست کردن نیز باعث می‌شود شهد به همه جای آن نفوذ کند.

رشته‌های کادایف

 

خرید اینترنتی شیرینی، آجیل و تنقلات

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *