معرفی انواع اکسسوری مو برای داشتن بهترین آرایش مو

فرقی نمی‌کند در چه فصلی از سال و یا کجا باشید. درهر صورت، شما جهت بستن موهای خود اعم از کوتاه یا بلند، احتیاج به انواع اکسسوری مو (Hair accessories) دارید. اکسسوری مو وارداتی و یا لوازم جانبی مو، همیشه و برای هر مناسبتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. آیا شما انواع گوناگون اکسسوری موی زنانه مثل انواع کلیپس موی سر یا مدل‌های مختلف اکسسوری شینیون مو را می‌شناسید؟ آیا اسم انواع گیره مو را می‌دانید؟

نگران نباشید. انتخاب و خرید اکسسوری مو مناسب و جذاب برای موهای شما کار چندان سختی نیست. روندهای مد و فشن، این روزها در شبکه‌های اجتماعی و مجله‌های مد و استایل ارائه شده و کار شما را آسان‌تر می‌کنند. در رابطه با مد، هیچ محدودیتی وجود ندارد. اخیرا خیلی از آقایان هم با بلند کردن موهای خود، به استفاده از این اکسسوری‌های مهم نیاز دارند.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

در این بخش از مجله زیبایی مدیسه، کلیه اکسسوری‌های مهم و ضروری موی زنان و مردان را در کنار کاربرد هر یک از آن‌ها آموزش می‌بینید. اگر می‌خواهید با انواع اکسسوری مو ۲۰۲۳ بیشتر آشنا شوید در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

چگونه بهترین اکسسوری مو را انتخاب کنیم؟

چگونه بهترین اکسسوری مو را انتخاب کنیم؟

لوازم جانبی و یا انواع اکسسوری مو (Hair accessories)؛ شامل هر چیزی که به موها وصل شده و یا آن‌ها را نگه می‌دارد، می‌شود. در حقیقت آن‌ها محصولات پرکاربردی می‌باشند، چرا که موهای شما را در سبک‌های متنوع به زیبایی نشان می‌دهند.

در اینجا قصد داریم تا بهترین و جذاب‌ترین اکسسوری‌های موی زنانه و حتی مردانه را به شما معرفی نماییم. به خاطر داشته باشید، نوع و مدل مو و حتی فرم صورت شما در خرید این اکسسوری بسیار مهم است.

جذاب‌ترین اکسسوری موی زنانه و دخترانه

جذاب‌ترین اکسسوری موی زنانه و دخترانه

در اینجا انواع متنوعی از زیباترین و پرکاربردترین اکسسوری موی زنانه و دخترانه را فراهم کرده‌ایم تا به شما آموزش دهیم که با استفاده از آن‌ها هر نوع استایلی را که دارید، موهای زیباتر و جذاب‌تری داشته باشید.

هدبندهای مو hairband

هدبندهای مو (hairband)

یکی از انواع اکسسوری مو که هیچ‌موقع از مد نمی‌افتد، هدبند (sweatbands) است. همچنین، مدل‌های زیادی از هدبند در مغازه‌ها وجود داشته که برای هر نوع مو و چهره‌ای مناسب است.

این سبک از اکسسوری مو، در رنگ‌های فراوان و طرح‌های فانتزی و اسپرت پیدا می‌شوند. شما می‌توانید متناسب با مکان و محیطی که می‌خواهید در آنجا حضور یابید، هدبند مناسب خود را انتخاب نمایید. بعضی از هدبندها، کیفیت زیادی داشته و عرق را جذب می‌کنند. همچنین آن‌ها با شستشو در ماشین لباسشویی دچار تغییر شکل یا رنگ نمی‌شوند. از هدبندها در سبک‌های متنوعی مثل استایل هیپ‌هاپ و یا استایل کژوال استفاده می‌نمایند.

سنجاق سر مو (snap clips)

سنجاق سر مو (snap clips)

یکی از زیباترین اکسسوری‌های موی دخترانه؛ سنجاق سر (snap clips) است. از سنجاق سر برای جمع کردن، بستن و حالت دادن به موها استفاده می‌کنند. افزون بر این، این سنجاق سر مو به علت انعطاف پذیری بالا، برای انواع جنس مو و مدل مو مناسب می‌باشد.

همچنین آن‌ها از نظر طرح و رنگ و اندازه تنوع فراوانی داشته و قادرند برای روزمرگی و همین‌طور جشن تولدها و رویدادهای رسمی‌تر برای موهای رنگ شده و کوتاه شما به کار روند. جنس سنجاق سر مو، به‌طورمعمول از اکریلیک و برخی مواقع مروارید درست شده و در زیبایی و آرایش مو نقش دارند.

کش مو (elastics and ties)

کش مو elastics and ties

کش مو (elastics and ties) یکی از کاربردی‌ترین و مهم‌ترین اکسسوری‌های زنانه بوده که به صورت روزانه برای انواع موها کارایی دارد. این کش موها، اغلب در رنگ‌های متنوع و حتی به صورت بسته‌های تعدادی در بازار لوازم آرایشی بهداشتی وجود دارند. آن‌ها به هیچ وجه به موهای شما صدمه نرسانده و به منظور یک اکسسوری ضروری در کمد آرایشی هر خانمی پیدا می‌شوند. کش مو، همچنین از آسیب رسیدن به موی سر جلوگیری می‌شود.

گیره موهای مرواریدی (hair pins)

گیره موهای مرواریدی hair pins

انواع شیک و جذابی از گیره موهای کار شده با مروارید (hair pins) در مغازه‌ها و فروشگاه‌های فروش لوازم آرایش وجود دارد. بسیاری از خانم‌ها برای مجالس عروسی، تولد و بعضی از مهمانی‌های خاص از این گیره‌های مرواریدی تزئینی جهت نگه داشتن موهای خود کمک می‌گیرند. این اکسسوری مو بسیار دخترانه و فانتزی بوده و قابل استفاده در سنین مختلف است. شما می‌توانید این گیره‌های مرواریدی را در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع با لباس خود ست نمایید.

قیمت انواع اکسسوری مو ترند و جذاب

 

کلیپس مو (jaw clips)، پرکاربرد ترین اکسسوری مو زنانه

کلیپس مو jaw clips، پرکاربرد ترین اکسسوری مو زنانه

یکی از کاربردی‌ترین انواع اکسسوری موی زنانه؛ کلیپس (jaw clips) می‌باشد. کلیپس مو، وسیله‌ای بوده که با دندانه‌های درشت خود و فشار دادن، باز و بسته می‌شود. آن‌ها به طور معمول از جنس آکرولیک، فلز و یا پلاستیکی بوده و موهای شما را در بالای سر نگه می‌دارند. به طور کلی از این اکسسوری جهت جمع کردن و حالت دادن موی سر استفاده می‌شود.

اسکرانچی مو (scranchi)

اسکرانچی مو scranchi

یکی از ترندهای امسال برای موی زنان، اسکرانچی مو (scranchi) از جنس لمه و ساتن ابریشم است. این اکسسوری پرکاربرد و جذاب، عملکردی مثل کش مو داشته و موهای شما را به صورت دم اسبی نگه می‌دارد. ناگفته نماند، اسکرانچی مو هیچ صدمه‌ای در دراز مدت به موهای شما وارد نمی‌نماید.

روبان و یا پاپیون پارچه ای مو (ribbon Hair)

روبان و یا پاپیون پارچه ای مو ribbon Hair

یکی از جذاب‌ترین اکسسوری‌های مو که به زیبایی موهای شما را نشان می‌دهد و در‌عین حال، موی سر را جمع می‌کند، روبان و یا پاپیون پارچه‌ای (ribbon Hair) است. شما می‌توانید آن‌ها را به شکل یک پاپیون و یا هر طرح دیگری بر روی موهای خود گره بزنید.

شانه مو (combs Hair)

شانه مو combs Hair

شانه مو (combs Hair) به منظور یکی از مهم‌ترین اکسسوری مو جهت تزئین و نگه داشتن موهای شما بوده که بسیار شبیه به یک شانه معمولی است. چرا که این شانه مو دندانه‌هایی جهت بستن موهای شما دارد و به طور معمول از جنس فلز است. شانه مو؛ از زمان گذشته مورد استفاده بسیاری از بانوان قرار می‌گرفت. ولی امروزه بیشتر جنبه نمادین و زیبایی در دنیای مد دارد. بعضی از این انواع شانه‌های مو دارای تزئیناتی مثل مروارید هستند.

توربان مو (head wraps)

توربان مو head wraps

چنانچه، می‌خواهید موهای خود را با استفاده از یک اکسسوری شیک جمع نمایید تا دیده نشود، میتوانید از یک توربان مو (head wraps) کمک بگیرید. اخیرا، توربان مو، در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع و پارچه‌های ساتن و ابریشمی طراحی و دوخته می‌شود. آن‌ها افزون بر زیبایی و مد، هیچ صدمه‌ای به موها نمی‌رسانند.

مطالب کاربردی:  آرایش مو چیست؟ آموزش آرایش مو به کمک وسایل و لوازم جانبی مو

 

مهم‌ترین اکسسوری موی مردانه

مهم‌ترین اکسسوری موی مردانه

در چند سال اخیر، داشتن موهایی بلند برای مردان ترند شده است. ما در اینجا با شما در مورد اکسسوری‌ها و لوازمی که جهت بستن موهای شما کاربرد دارند، صحبت می‌کنیم.

هدبند اسپرت مردانه

هدبند اسپرت مردانه

هدبند مردانه؛ به منظور یک اکسسوری موی برای موهای صاف و یا مواج مردان گزینه مناسبی است. چرا که هدبندهای اسپرت پسرانه موهای شما را منظم و خوش حالت نگه می‌دارند. هدبند، هم جهت بستن مو و هم جلوه زیبا دادن به فرم صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کلاه مردانه

کلاه مردانه

یکی دیگر از مهم‌ترین و اصلی‌ترین لوازم موی مردانه و پسرانه، می‌تواند کلاه باشد. این اکسسوری قادر است تا موهای مردان را در مقابل سرما و گرما حفظ کرده تا آن‌ها صدمه نبینند. از جهتی دیگر، کلاه به منظور یک وسیله مد جهت زیبایی و استایل در طرح و رنگ‌های متنوع ورزشی و فانتزی وجود دارد.

برس مو (hair brush)، پرکاربردترین اکسسوری مو مردانه

برس مو hair brush پرکاربردترین اکسسوری مو مردانه

برس مو (hair brush)؛ یکی از مهم‌ترین و رایج‌ترین اکسسوری‌های موی مردانه و زنانه به شمار می‌رود. آن‌‎ها بسیار پرکاربرد بوده و به خصوص برای موهای بلند و مرتب نگه داشتن موهای مجعد و یا فر فوق‌العاده می‌باشد. بهتر است، روزانه موهای صاف و یا مواج خود را جهت اجتناب از گره، شانه بزنید. جهت انتخاب برس و یا شانه مو مردانه، مراقب باشید تا جنسی با کیفیت و مناسب موهای خود انتخاب نمایید.

حوله میکروفیبر برای خشک کردن مو (Microfiber hair towel)

حوله میکروفیبر برای خشک کردن مو Microfiber hair towel

به طور معمول، پس از استفاده از شامپو موهای شما آسیب پذیر می‌شوند. به دلیل اینکه آن‌ها خیس و مرطوب بوده که منجر به شکننده‌تر شدن موها می‌شود. به همین علت بهتر است جهت خشک کردن موهای خیس خود پس از حمام از حوله‌های اسفنجی استفاده نکنید.

حوله‌های میکروفیبر (Microfiber hair towel)، یکی از اصلی‌ترین لوازم و اکسسوری‌های مو برای مردان و زنان است. چرا که این حوله جنسی بسیار نرم و لطیف داشته که با سرعت بیشتری آب را جذب می‌نماید.

روبالشی ابریشمی (Silk pillowcase)

روبالشی ابریشمی (Silk pillowcase)

به هنگام خوابیدن، موهای شما با بالش در تماس می‌باشد. در صورتی که جنس روبالشی شما از پارچه‌های متفرقه و یا نخی باشد، در نتیجه موهای شما در اثر تماس با آن شکننده و دچار ریزش می‌شود. جهت اجتناب از این مشکل، ما به شما روبالشی‌های ابریشمی (Silk pillowcase) را پیشنهاد میکنیم تا موهای شما صدمه نبینند.

مطالب پربازدید:  بهترین برندهای لوازم آرایش مو و رنگ مو

 

از انواع اکسسوری مو زنانه و مردانه برای زیبایی بیشتر خود استفاده نمایید

صرف نظر از اینکه، شما به دنبال روندهای مد و ترند می‌باشید یا اینکه به اکسسوری‌های کلاسیک علاقه دارید، توصیه ما این است تا انواع آن‌ها را بر روی موهای خود امتحان نمایید. سعی کنید، اکسسوری‌هایی را انتخاب نمایید که مناسب جنس مو و مدل موهای شما باشد. همچنین باید با قرار دادن آن‌ها بر روی موهای خود احساس راحتی و رضایت نمایید.

 

منبع : quora

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *