لوازم آرایشی فاقد تست حیوانی

آیا تا به کنون عبارتی مثل محصولات آرایشی کرولتی فری یا همان لوازم آرایشی فاقد تست حیوانی به گوش شما خورده است؟ آیا نسبت به برندهای کرولتی فری خارجی شناختی دارید؟ آیا تا‌ به حال به نحوه تولید لوازم آرایشی و بهداشتی فکر کرده‌اید؟

عده بسیاری از مردم علاقه دارند بدانند محصولاتی که استفاده می‌نمایند دارای چه ترکیباتی می‌باشند. عده‌ای نیز حتی خواهان دانستن اطلاعاتی بیش از این هستند؛ از جمله نحوه ارزیابی سلامت این محصولات که این روزها در میان مردم به یک مسئله بحث بسیار جدی تبدیل شده است. منظور از نحوه ارزیابی، مراحلی بوده که یک محصول طی می‌کند تا وقتی که به دست مصرف‌کننده می‌رسد، سلامتی او را تهدید ننماید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

همه‌ ما امروزه کم و بیش از محصولات مراقبتی، بهداشتی و آرایشی استفاده می‌کنیم. ممکن است عده‌ای طرفدار پروپاقرص بروز‌ترین محصولات بوده و در دسته بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان این محصولات قرار بگیرند.

عده‌ای نیز به کمترین استفاده از این محصولات بسنده کرده و تنها در روتین بهداشتی خود از آن‌ها استفاده می‌نمایند. در هرصورت، استفاده از محصولات مراقبتی و آرایشی عضوی جدایی‌ناپذیر زندگی مردم امروزی می‌باشد. در این مقاله قصد داریم شما را با بهترین برندهای لوازم آرایشی فاقد تست حیوانی آشنا کنیم. اما قبل از آن، نیاز است به اهمیت استفاده از محصولات آرایشی بدون تست حیوانی واقف شوید.

کدام برندها تست حیوانی دارند؟

کدام برندها تست حیوانی دارند؟

کرولتی فری (Cruelty Free) اصطلاحی بوده که به صورت لیبل بر روی محصولاتی می‌خورد که در طول مراحل تولید آن هیچ تست حیوانی انجام نشده باشد. تمامی محصولات بدون تست حیوانی که مواد تشکیل دهنده آن‌ها روی حیوانات آزمایش نشده باشند در دسته کرولتی فری قرار می‌گیرند.

اصطلاح Cruelty Free اولین بار توسط لیدی داودینگ مطرح شد که تولید کنندگان خز مصنوعی را ترغیب به استفاده از برچسب کرولتی فری نمود و در سال 1959 یک موسسه خیریه به نام زیبایی بدون ظلم را تاسیس کرد. این کار در آمریکا، انگلستان و به تدریج در اکثر کشورها رواج یافت و امروزه از لیبل و علامت خرگوش در مثلث بر روی محصولات برای تشخیص کرولتی فری بودن آنان استفاده می شود.

شرکت‌های بزرگ و معروفی در سطح بین‌المللی بوده که جهت تعیین استاندارد محصولات خود آن‌ها را به روش‌هایی نسبتا قدیمی برروی حیوانات تست می‌نمایند. ممکن است اسم بسیاری از این شرکت‌ها را شنیده باشید یا حتی از محصولات آن‌ها استفاده کرده باشید. برندهایی مثل مک، لورال، استی لادر و خیلی دیگر از برندهای مطرح از جمله مشهورترین برندهایی هستند که محصولات خود را بر روی حیوانات تست می‌نمایند تا از سلامت آن‌ها مطمئن شوند.

به طبع، تست حیوانی روشی غیراخلاقی و خشونت‌آمیز تلقی می‌گردد؛ چراکه بسیاری از حیوانات طی ارزیابی سلامت محصولات دچار مسمومیت، بیماری، نقص عضو و یا حتی مرگ می‌شوند. به همین دلیل بسیاری از حامیان حقوق حیوانات به مخالفت با اینگونه برندها برخاسته‌اند.

کدام برندها تست حیوانی دارند؟

آن‌ها معتقدند روش‌های قدیمی و منسوخ‌ شده‌ای مثل تست‌‌های حیوانی نمی‌توانند به صورت کامل سلامت محصولات را تضمین نمایند. از اصلی‌ترین علت‌های این اشخاص بر این ادعا این است که بدن حیوانات دربرابر این محصولات واکنشی متفاوت با واکنش بدن انسان دارند.

افزون بر این، روش‌های جدیدتری جهت سنجش سلامت این محصولات وارد عرصه تولید شده که به گفته بسیاری از متخصصان حتی قادرند نتایج دقیق‌تری در مقایسه با تست حیوانی ارائه دهند. درصورتی که شما هم از آن دسته اشخاص هستید که نمی‌خواهید جهت زیبایی خود به این شرکت‌ها پول بدهید تا سالانه جان میلیون‌ها حیوان را به خطر بیندازند، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا شما را با برندهای لوازم آرایشی فاقد تست حیوانی آشنا کنیم.

کرولتی فری چیست؟

کرولتی فری چیست؟

محصولات ارایشی بدون تست حیوانی یعنی چه؟ محصولات آرایشی بهداشتی در فرآیند تولید خود تحت آزمایش‌هایی قرار گرفته تا سلامت آن‌ها تایید شود. در حقیقت، همان‌طور که داروها را روی موش‌ها آزمایش می‌نمایند تا تاثیر آن‌ها را روی انسان تشخیص بدهند، همین اتفاق برای لوازم آرایشی و بهداشتی نیز رخ می‌دهد. ولی به کمک پیشرفت علم، امروزه نیازی نیست تا این مواد روی حیوانات آزمایش شوند.

با این وجود، بعضی از شرکت‌ها جهت فرار از هزینه این آزمایش‌ها، به همان آزمایش سنتی روی حیوانات ادامه می‌دهند. برندهای کرولتی فری مخالف این مدل از آزمایش می‌باشند. آن‌ها برای حیات حیوانات احترام قائل بوده و درنتیجه، از روش‌های دیگری جهت ارزیابی محصولات خود استفاده می‌کنند.

جدا از این موضوع، بسیاری از لوازم آرایشی جهت تولید شدن نیازمند اجزای حیوانی هستند. به‌طور مثال، چربی خوک از پرکاربردترین محصولات حیوانی به کار رفته در تولید لوازم آرایشی و بهداشتی در دنیا است. برندهای کرولتی فری به جای این مواد، از مواد غیرحیوانی طبیعی استفاده می‌کنند.

بهترین برند های لوازم آرایشی بدون تست حیوانی

برند های لوازم آرایشی بدون تست حیوانی

اکنون با برندهایی آشنا می‌شوید که در کنار ارائه کیفیت بسیار بالا، محصولات خود را برروی حیوانات آزمایش نمی‌نمایند. بعضی از این برندها مشخصاتی داشته که شما را متحیر خواهد ساخت. در حقیقت، اینجا جایی است که می‌توانید تصمیم بگیرید که جهت زیبایی خود، حیوانات را فدا نمایید یا خیر. شاید به نظر شما این‌گونه به نظر نیاید که استفاده از یک کرم دست، جان یک حیوان را ممکن است به خطر بیندازد؛ اما واقعیت ماجرا همین است.

برند بادی شاپ (Body shop)

برند بادی شاپ Body shop))

برند بادی شاپ یکی از برندهای پرطرفدار کشور انگلیس بوده که در سال 1976 تاسیس شده و تابه حال با موفقیت به کار خود ادامه داده است. محصولات برند بادی شاپ اغلب در دسته محصولات مراقبتی و زیبایی قرار می‌گیرند. در سالیان اخیر تنوع محصولات تخصصی و درمانی برند بادی شاپ افزایش یافته که این مسئله مورد استقبال مصرف‌کنندگان قرار گرفته است.

برند بادی شاپ از همان ابتدا با عملکرد متفاوت خود طرفداران بسیاری کسب کرد. این شرکت افزون بر تولید محصولات وگان و کرولتی فری، در طی سال‌های فعالیت خود به حمایت از زنان و بنیادهای خیریه پرداخته است. بادی شاپ با عملکرد مثبتی که در طی چهل و هفت سال فعالیت خود داشته الگوی کنشگری خیلی دیگر از برندهای مطرح فعلی گردیده است.

قیمت انواع لوازم آرایش لوکس و اورجینال

 

برند پیکسی (pixi)

برند پیکسی pixi))

برند پیکسی بیست سال قبل در لندن راه‌اندازی شد. هدف اصلی این برند حفاظت از زیبایی طبیعی می‌باشد. درنتیجه می‌توان گفت بیشتر محصولات این برند در دسته محصولات مراقبتی پوست جای می‌گیرند.

این برند با استفاده از ترکیبات گیاهی تاثیرگذار، به تولید محصولات مراقبتی باکیفیت و درعین حال دارای قیمت مناسب پرداخته است. بنیان‌گذار این برند یک میکاپ‌آرتیست باتجربه بود که توانست فرمولاسیونی بسیار پرکاربرد را در محصولات خود به کار گرفته و به فروش خوبی برسد. افزون بر کیفیت بالا، کرولتی فری بودن محصولات این برند موجب محبوبیت آن‌ها در بین مردم علی‌الخصوص اینفلوئنسرها شده است.

برند اسنس (essence)

برند اسنس essence))

برند آلمانی اسنس در سال 2001 به بازار وارد شد و در مدت زمان کوتاهی توانست با قیمت مناسب و کیفیت بالا محصولات خود را وارد عرصه رقابت با محصولات روز دنیا کند. برند اسنس در سال 2007 به منظور برترین برند آرایشی در آلمان انتخاب و توانست در سال 2011 جایزه best in beauty را در بررسی سالانه مجله مد allure کسب نماید.

افزون بر تمامی مواردی که گفته شد، برند اسنس برای هر سلیقه و نیازی محصولات گوناگونی ارائه داده و چنانچه شما به دنبال بروزترین محصولات آرایشی هستید، قطعا یکی از پیشنهادات ما به شما محصولات این برند می‌باشد. یک از برگ‌های برنده این برند تولیدکننده محصولات آرایشی و بهداشتی، همین بوده است که جهت ارائه محصولات خود جان هیچ حیوانی را به خطر نمی‌اندازد.

برند دبورا (deborah)

برند دبورا deborah))

برند ایتالیایی دبورا از برندهای قدیمی ایتالیایی بوده که در سال 1903 راه‌اندازی شد. این برند ابتدا در شهر پاریس فرانسه راه‌اندازی شد؛ ولی دفتر اصلی آن در کشور ایتالیا می‌باشد.

شعار این برند «زندگی کن و سالم بمان» می‌باشد. بنیان گذاران این برند برادران بونتی بوده که آخرین نسل از خانواده‌ای شیمی‌دان و مهندس می‌باشند. باتوجه به قدمت و سابقه درخشانی که برند دبورا در تولید محصولات گوناگون و باکیفیت داشته است، می‌توان آن را یکی از موفق‌ترین و بهترین برندهای آرایشی در دنیا قلمداد نمود که محصولاتی کرولتی فری و فاقد مواد حساسیت‌زا تولید می‌‎نماید.

مطالب کاربردی:  ۶ روش برای ساخت فیکساتور خانگی

 

برند اوردینری (ordinary)

برند اوردینری ordinary))

برند اوردینری در سال 2016 توسط براندون ترواکس راه‌اندازی شد. این برند کانادایی به عرضه محصولات مراقبت از پوست پرداخته و نوآوری‌هایش در صنعت محصولات مراقبتی شهرت دارد. اخیرا برند اوردینری مجموعه‌ای از محصولات زیبایی را هم به لیست محصولات خود اضافه نموده که مورد استقبال قرار گرفته است. محصولات اوردینری نه تنها فاقد تست حیوانی هستند، بلکه در دسته محصولات وگان هم قرار دارند.

قیمت بسیار پایین محصولات اوردینری درکنار کیفیت بالای آن‌ها عرصه رقابت را بر رقبا تنگ نموده است. این مزایای محصولات اوردینری در کنار مشخصاتی مثل فاقد اسانس و مواد حساسیت‌زا بودن آن‌ را جزو بهترین برندهای لوازم آرایشی بدون تست حیوانی قرار می‌دهد.

برند تارت (tarte)

برند تارت tarte))

برند تارت در سال 2000 توسط مورین کلی در آمریکا راه‌اندازی شد. موسس این برند تولیدکننده لوازم آرایش بدون تست حیوانی تحصیلات خود را در رشته روانشناسی پیگیری می‌کرد. ولی رویایی در سر داشت که قادر نبود قید آن را بزند. وی قصد داشت برند تولید لوازم آرایشی و بهداشتی خود را داشته باشد. درنتیجه آن را بیست سال قبل عملی نمود.

این برند با وجود سابقه محدود 20 ساله خود توانسته تا محبوبیت بسیاری میان مصرف‌کنندگان کسب نماید و با کیفیت بالای محصولات خود، اعتماد مصرف کنندگان را به خوبی جذب نماید.

برند تارت افزون بر تولید محصولات آرایشی با‌کیفیت، به تولید محصولات مراقبت پوستی هم پرداخته است. بعضی از محصولات این شرکت در دسته محصولات وگان هم قرار می‌گیرند. در حقیقت، به طور خلاصه می‌توان این برند را از بهترین برندهای آرایشی کرولتی فری خارجی به حساب آورد.

برند رولوشن (Revolution)

برند رولوشن Revolution))

برند رولوشن کار خود را از 28 سال قبل آغاز نمود. این برند هم همچون دیگر برندهای لوازم آرایش ایرانی بدون تست حیوانی و همچنین خارجی، فاقد آزمایش حیوانی بوده و به عنوان یک برند به اصطلاح فاقد خشونت شهرت دارد. این برند انگلیسی توسط آدام مینتو راه‌اندازی شد و طی سالیان فعالیت خود توانسته است طرفداران فراوانی در سرتاسر جهان پیدا نماید.

بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی برند رولوشن در دسته محصولات وگان قرار گرفته‌اند. رولوشن به معنی انقلاب بوده و شعار اصلی این شرکت همین است: شما انقلاب هستید. معنای اصلی این شعار این بوده که انسان‌ها قادرند با ایجاد تغییراتی در الگوهای مصرف خود، موجب بهبود شرایط زندگی برای تمامی جانداران روی زمین شوند.

مطالب پربازدید:  آشنایی با لوازم آرایشی ارگانیک و بهترین برندهای آن

 

لوازم آرایشی فاقد تست حیوانی، دوست‌دار مادر طبیعت

تا به اینجا شما را با بهترین برندهای لوازم آرایشی فاقد تست حیوانی آشنا کردیم، اکنون این به شما بستگی دارد که از چه برند و محصولاتی برای آرایش و بهداشت خود استفاده نمایید. ولی فراموش نکنید که بعضی از این انتخاب‌ها گذشته‌ای سیاه یا شاید سرخ داشته‌اند. زمانی که محصولات با کیفیت و خوش‌قیمت برندهای نام‌برده در دسترس شما قرار دارند، کمی ظالمانه بوده که نسبت به زندگی حیوانات بی‌تفاوت باشید.

 

منبع : peta

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *