سشوار کشیدن موی کودک

گزارش‌های بسیار زیادی وجود داشته که والدین زمان سشوار کشیدن موی کودک به او صدمه رسانده‌اند! علت اصلی این کار چیزی به جز ناآگاهی از نحوه‌ استفاده‌ ایمن از سشوار برای کودک نیست. به عنوان والدین بهتر است بدانید که اصلی‌ترین چیز، اطمینان از ایمنی و راحتی فرزند شما است حتی زمانی که فکر می‌کنید که کاری مانند سشوار کشیدن موی کودکان بسیار ساده است.

یک سشوار کوچک قادر است تا بسیار کمک‌ کننده باشد به خصوص در فصول سرد سال. با این وجود، زمان استفاده از سشوار برای کودکان باید به یکسری نکات دقت نمایید تا یک تجربه‌ ایمن و اثربخش را داشته باشید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

ما در این راهنمای جامع سعی کردیم 5 نکته‌ مهم زمان خرید سشوار کودک، نکات ایمنی ضروری و اشتباهات رایجی که باید از آن‌ها در زمان سشوار کشیدن موی کودک اجتناب نمایید را بیان کنیم. همچنین به شما خواهیم گفت که چگونه نحوه‌ استفاده از سشوار کودک را به فرزند خود آموزش بدهید.

5 نکته مهم زمان خرید سشوار برای کودک

5 نکته مهم زمان خرید سشوار برای کودک

زمانی که به دنبال سشوار مناسب برای کودک خود هستید، مهم است که چند فاکتور کلیدی را جهت اطمینان از ایمنی و راحتی او در نظر داشته باشید. یک سشوار کوچک که به طور خاص برای کودکان طراحی گشته است، قادر است تا فرآیند خشک کردن مو را بدون دردسر و لذت بخش نماید. در ادامه خواهیم گفت که در انتخاب یک سشوار جدید برای کودک خود نیاز است چه نکاتی را در نظر داشته باشید.

اندازه و وزن سشوار کودک

سشواری را انتخاب نمایید که دارای طراحی جمع‌وجور و سبک وزن باشد. به همین صورت در دست گرفتن و مانور دادن آن برای کودک راحت خواهد بود.

تنظیمات سشوار کودک

تنظیمات سشوار کودک

به دنبال یک سشوار با قابلیت تنظیم حرارت و سرعت باشید. این قابلیت‌ها این امکان را به شما داده تا تجربه خشک نمودن مو را با توجه به نوع و نیازهای موی کودک انجام بدهید.

دکمه Cool Shot سشوار کودک

دکمه Cool Shot سشوار کودک

دکمه cool shot برای یک سشوار کودک واجب است. این قابلیت یک جریان قوی از هوای خنک را ایجاد کرده و به همین نحو به موهای کودک شما درخشندگی با حالتی طبیعی می‌بخشد. به بیان دیگر افزون بر این که به حالت دهی موی کودک کمک می‌نماید؛ از هر گونه ناراحتی ناشی از گرمای بیش از اندازه باد سشوار نیز جلوگیری می‌کند.

فناوری تولید یون سشوار کودک

سشوارهای با فناوری تولید یون قادرند تا موخوره را کاهش داده و ظاهری سالم‌تر به موها ببخشند. این قابلیت برای موهای ظریف بچه‌ها بسیار مفید و ضروری می‌باشد، چرا که موهای کودکان را در کم‌ترین زمان ممکن بدون صدمه دیدن، خشک می‌نماید و حالت می‌دهد.

عملکرد بی ‌صدا

عملکرد بی ‌صدا

یک سشوار کودک با عملکرد بی‌ صدا انتخاب نمایید، چرا که ممکن است که صدای سشوار برای کودکان شما آزار دهنده باشد. اغلب بچه‌ها به سر و صدا حساس می‌باشند، در نتیجه یک خشک کن آرام‌تر قارد است تا به آن‌ها کمک نماید، احساس راحتی بیشتری داشته باشند. با انتخاب یک سشوار بچه با توجه به این ویژگی و قابلیت‌ها، می‌توانید اطمینان حاصل نمایید که تجربه‌ خشک نمودن موی کودک شما نه تنها موثر است، بلکه ایمن و لذت بخش هم خواهد بود.

تفاوت سشوار کودکان با سشوار بزرگسالان

تفاوت سشوار کودکان با سشوار بزرگسالان

سشوار کودکان با سشوار بزرگسالان به علت بافت مو، حساسیت و ترجیحات ظاهری متفاوت در یک کودک و بزرگسال قادر است تا به طور قابل توجهی متفاوت باشد. در این بخش تمایز میان سشوارهای طراحی شده برای کودکان و سشوارهای در نظر گرفته شده برای بزرگسالان را در چند ویژگی اندازه و وزن، تنظیمات حرارتی و سطح نویز بررسی خواهیم کرد.

اندازه و وزن یک سشوار کودک کوچک‌تر و در نتیجه جهت نگهداری کودکان سبک‌تر می‌باشد، در حالی که سشوار بزرگسالان بزرگ‌تر و اغلب سنگین‌تر هستند. تنظیمات حرارتی یک سشوار بچگانه به علت تامین ایمنی بیشتر، محدود است در حالی که در یک سشوار معمولی طیف گسترده‌ای از تنظیمات گرما طراحی گشته است.

سطح نویز در سشوار کودک و بزرگسال متفاوت است، به صورتی که یک سشوار کوچک با عملکرد آرام‌تر جهت راحتی کودکان طراحی شده در حالی که در یک سشوار معمولی سطوح نویز می‌تواند متفاوت باشد.

لیست قیمت انواع سشوار اورجینال

 

5 نکته ایمنی که زمان سشوار کشیدن موی کودک باید به آن توجه نمایید

5 نکته ایمنی که زمان سشوار کشیدن موی کودک باید به آن توجه نمایید

استفاده از سشوار کودکان نیازمند اطمینان از ایمنی آن‌ها در طی فرآیند خشک کردن موی کودک است. زمان سشوار کشیدن موی کودک خود بهتر است که این نکات ایمنی را رعایت نمایید :

فاصله ایمن را رعایت کنید

سعی نمایید که سشوار در حین استفاده حدود 15 سانتی متر از سر کودک شما فاصله داشته باشد. این کار از ایجاد صدمه مستقیم به پوست سر یا موهای کودک جلوگیری می‌نماید. به هیچ عنوان از سشوار در نقاط حساس پوست مثل صورت کودک استفاده ننمایید.

مراقب مدت زمان باشید

مدت استفاده از سشوار را هر بار به چند دقیقه محدود نمایید. جهت جلوگیری از ناراحتی یا گرم شدن بیش از اندازه کودک سعی نمایید، در مدت زمان کمتری از سشوار کودک استفاده نمایید.

حواستان به علائم ناراحتی کودک باشد

برای مراقبت از موی کودکان باید زمان استفاده از سشوار جهت سشوار کشیدن موی کودک خود، حواس شما به هرگونه علائم ناراحتی او باشید تا در صورت اذیت شدن او بلافاصله استفاده از سشوار را قطع نمایید.

استفاده از دکمه  cool shot

شما می‌توانید از دکمه cool shot و ایجاد هوای خنک جهت فرم‌دهی و حالت دادن به موهای کودک خود استفاده نمایید. با استفاده از این قابلیت، کودک کم‌تر در معرض هوای گرم سشوار قرار می‌گیرد.

ایمنی سیم سشوار کودک

ایمنی سیم سشوار کودک

حواستان باشد که زمان استفاده از سشوار، سیم آن از کودک دور باشد تا از هرگونه خطر زمین خوردن یا کشیدن تصادفی سیم سشوار پیشگیری نمایید. افزون بر این دستورالعمل‌ها، رعایت احتیاط‌های عمومی ایمنی زمان استفاده از هر وسیله الکتریکی برای کودکان واجب است.

مطالب کاربردی:  قبل از انتخاب ضد آفتاب کودکان به این نکات مهم توجه کنید

 

5 اشتباه رایج در زمان سشوار کشیدن موی کودک

همان گونه که گفتیم جهت استفاده از سشوار باید بیشتر احتیاط کرده تا از ایمنی آن و راحتی کودک‌ شما اطمینان حاصل نمایید. در ادامه بعضی از اشتباهات رایج در زمان استفاده از سشوار کوچک برای کودکان را بیان خواهیم کرد.

استفاده از حرارت بالا

از حرارت بالای سشوار استفاده نکنید، چرا که ممکن است به پوست سر و موهای ظریف کودک شما صدمه برساند. سعی نمایید همیشه گرمای سشوار را در کم‌ترین حالت ممکن تنظیم نمایید.

استفاده یکسره از سشوار بدون توقف

استفاده یکسره از سشوار بدون توقف

استفاده دراز مدت از سشوار قادر است تا منجر به ناراحتی کودک یا حس گرمای زیادی در او شود. مدت زمان استفاده از سشوار را هر بار به چند دقیقه محدود نمایید.

فاصله سشوار تا موهای کودک

اطمینان حاصل کرده که سشوار در فاصله ایمن از سر فرزند شما قرار دارد. نزدیک نگه داشتن آن قادر است تا موجب اذیت شدن، سوزش یا حتی سوختگی پوست سر کودک گردد.

استفاده از سشوار در قسمت‌های حساس

از استفاده از سشوار در نواحی حساس مثل صورت، گوش یا گردن خودداری نمایید. تنها با حفظ فاصله ایمن موهای کودک خود را خشک نمایید.

توجه نکردن به ابراز ناراحتی کودک

توجه نکردن به ابراز ناراحتی کودک

به علائم اذیت یا ناراحتی کودک خود توجه نمایید. در صورتی که علائمی از ناراحتی را نشان داد، سریعا استفاده از سشوار را متوقف نمایید. با اجتناب از این اشتباهات رایج، می‌توانید با یک سشوار کوچک، تجربه ایمن‌تر و لذت بخش‌تر از خشک نمودن مو را برای کودک خود ایجاد نمایید.

چگونه به فرزند خود سشوار کشیدن موی کودک را آموزش بدهیم؟

چگونه به فرزند خود سشوار کشیدن موی کودک را آموزش بدهیم؟

شاید بپرسید که سن فوق العاده جهت استفاده کودک از سشوار چه سنی است؟ باید بگوییم که کودکان حدود 8 سال و بیشتر قادرند تا با نظارت بزرگسالان از سشوار استفاده نمایند. یکی دیگر از سوال‌های والدین این بوده که آیا بچه‌ها می‌توانند از سشوارهای معمولی استفاده نمایند؟

سشوار معمولی به طور معمول بزرگ و سنگین‌تر هستند، در نتیجه بهتر است که کودکان از سشوار کودک استفاده کنند. اندازه این سشوارها کوچک‌تر می‌باشد و تنظیمات راحت‌تری دارند در نتیجه استفاده از سشوارهای طراحی شده برای کودکان ایمن‌تر خواهد بود.

آشنایی کودک با طرز استفاده ایمن از سشوار، قدمی مهم در روتین نظافت او است. جهت اطمینان از تجربه‌ای امن و راحت با یک سشوار کوچک این مراحل را به کودک خود آموزش بدهید.

ابتدا نحوه‌ نگه داشتن سشوار در دست را به کودک خود نشان بدهید. سپس تنظیم میزان گرمای سشوار را به او آموزش داده و اهمیت حفظ فاصله ایمن سشوار از موها را به او بگویید.

به فرزند خود اجازه داده تا با نظارت شما، یک تجربه عملی از استفاده از سشوار داشته باشد. این کار به کودک کمک می‌نماید تا با عملکرد سشوار کاملا آشنا شود.

چگونه به فرزند خود سشوار کشیدن موی کودک را آموزش بدهیم؟

به کودک تاکید نمایید که بهتر است از کم‌ترین درجه‌ حرارت سشوار جهت خشک کردن موهای خود استفاده نماید. همچنین از به او بگویید که سشوار را بر روی صورت و نواحی حساس مثل گوش و گردن خود نگیرد.

حتما بر روال خشک نمودن موی کودک خود نظارت دقیق داشته باشید تا مطمئن شوید که پروتکل‌های ایمنی را رعایت می‌نماید.

آموزش استفاده مسئولانه از سشوار به کودک، ایمنی او را تضمین کرده و مهارت‌های نظافتی ارزشمندی را در اختیار او قرار خواهد داد. پیروی از این مراحل قادر است تا به کودک شما کمک کرده تا به صورت ایمن و راحت از یک سشوار کوچک استفاده نماید و در عین حال سلامت او را در اولویت قرار بدهد.

مطالب پربازدید:  بهترین عطر کودکان بدون عوارض جانبی چیست؟

 

نکات ایمنی در رابطه با سشوار کشیدن موی کودک

قرار دادن سشوار بچه در روتین مراقبت از موی کودک شما قادر است تا تجربه‌ای امن و لذت بخش باشد، اگر فرایند استفاده آن به درستی انجام شود. با رعایت نکات ایمنی، اجتناب از اشتباهات رایج، و آموزش استفاده مسئولانه به فرزند خود، سلامتی او را تضمین و از عوارض سشوار کشیدن موی کودک جلوگیری می‌کنید و در عین حال عادات نظافت سالم را در کودک تقویت خواهید کرد.

به خاطر داشته باشید، ایمنی حرف اول را زده و با راهنمایی مناسب، استفاده از یک سشوار کوچک قادر است تا به یک تجربه پیوند مثبت هم برای شما و هم برای فرزندتان تبدیل گردد. همچنین لازم به ذکر است که جهت خرید انواع محصولات موی خود و کودکتان می‌توانید به فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی مدیسه مراجعه نمایید.

 

منبع : naturalhairkids

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *