عطر و ادکلون

اگر از آن دسته افرادی باشید که عطر مخصوص به خودتان را دارید و عطر شخصی‌تان به‌نوعی امضا استایل شما محسوب می‌شود برای خرید اینترنتی عطر و ادکلن مشکلی نخواهید داشت اما اگر به دنبال تجربه بوهای جدید باشید، خرید آنلاین کار را برای شما سخت می‌کند، چرا که معمولا افراد با بوییدن یک عطر تصمیم به خرید آن می‌گیرند.

انتخاب عطر به‌قدری شخصی است که حتی توصیه‌های دیگران هم نمی‌تواند خیلی برای ما سازگار باشد و به انتخاب ما کمک کند، زیرا این بینی و حس ما است که تصمیم می‌گیرد به چه رایحه‌ای بگوید خوش‌بو.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

پس حالا که امکان بوییدن عطر وجود ندارد چه کنیم؟ آیا کلا بی‌خیال خرید اینترنتی شویم؟ خیر ما در این راهنمای خرید ادکلن قرار است شما را با رایج‌ترین اصطلاحاتی را که برای توصیف عملکرد یک عطر استفاده می‌شود آشنا کنیم. دانستن این اصطلاحات کار انتخاب را برای شما آسان می‌کند و به‌راحتی می‌توانید در مورد خرید بهترین عطر مردانه و زنانه به‌راحتی تصمیم بگیرید. پس در ادامه با این راهنمای خرید اینترنتی عطر و ادکلن همراه مدیسه باشید.

آشنایی با اصطلاحات مهم برای خرید اینترنتی عطر و ادکلن

خرید آنلاین عطر

احتمالا شما هم در موقع خرید اینترنتی عطر و ادکلن عباراتی مانند سیاژ،‌ نت‌های میانی و اصلاحاتی شبیه به این را در قسمت توضیحات محصول در سایت‌های اینترنتی دیده‌اید؛ اما این اصطلاحات به چه معنی است و چطور ‌می‌توانند برای انتخاب عطر به ما کمک کنند؟

خرید آنلاین عطرحقیقتا توصیف عطر در قالب کلمات نمی‌گنجد. به همین دلیل ما رایحه‌های مختلف را با چیزهایی مانند مکان، خاطره، عطر و طعم مرتبط می‌کنیم تا درک آن برای ما آسان‌تر بشود. ازاین‌رو ارزیاب‌های حرفه‌ای در صنعت عطرسازی، از اصطلاحاتی خاص برای تعریف عطرها استفاده می‌کنند که به‌عنوان الفبای این صنعت خوش‌بو شناخته می‌شود. برخی از رایج‌ترین این اصطلاحات در آموزش عطر شناسی برای خرید اینترنتی عطر و ادکلن به شرح زیر است:

سیاژ یا خط بوی عطر – Sillage

سیاژ یا خط بوی عطر – Sillage

احتمالا برای شما هم پیش آمده است که هنگام ورود به آسانسور احساس کنید که رایحه عطر فرد قبلی در فضا باقی مانده است. این رد عطر همان چیزی است که به‌عنوان سیاژ شناخته می‌شود. سیاژ درواقع لغتی فرانسوی است که به ردپای رایحه‌ای که از عطر به‌جا می‌ماند،‌گفته می‌شود. برخلاف تصور عامه سیاژ اصلاً به این معنی نیست که ادکلن یا عطر چقدر قوی است یا ماندگاری آن چقدر زیاد است.

بسیاری از عطر سازان سیاژ را هاله معطر و برخی دیگر آن را درخشندگی معطر می‌نامند. به زبان ساده اگر بوی عطر شخصی را بدون ایستادن در نزدیكی او احساس كنید، به این معنی است كه عطر سیاژ خوب و قوی‌ای دارد. عطر‌هایی با سیاژ ضعیف‌تر درون گرایانه تر هستند و بیشتر برای لذت بردن خود شخص ساخته‌شده‌اند نه کل مترو. پس اگر می‌خواهید عطر و بوی شما بعد از عبور در هوا باقی بماند به سراغ عطرهای که پخش بو یا سیاژ بالایی دارند بروید.

رایحه یا نت عطر- Note

رایحه یا نت عطر- Note

به زبان ساده، نت چیزی شبیه ماده تشکیل‌دهنده عطر است. نت‌ها به سه دسته یا سطح تقسیم می‌شوند: بالا، میانی و پایه. نت‌ها در اصل لایه‌های مختلف رایحه‌ای هستند که باهم رایحه نهایی یک عطر را تشکیل می‌دهند. نت‌های بالایی، میانی و پایه باهم کار می‌کنند و بدون ترکیبی از هر سه، یک عطر هرگز جذاب نخواهد بود.

نت بالا – Top Notes

نت-بالا---Top-Notes

نت بالا معمولا اولین چیزی است که هنگام برداشتن بطری عطر به مشام شما می‌رسد. نت‌های بالایی با توجه به ساختار مولکولی‌شان سبک‌ترین نت‌ها هستند و اولین نتی هستند که محو می‌شوند، اما این بدان معنا نیست که از اهمیت بالایی برخوردار نیستند. نت‌های بالا نشان‌دهنده اولین برداشت از عطر هستند و اگرچه ماندگارترین عنصر یک عطر نیستند اما اولین چیزی هستند که از عطر جدید در خاطر ما شکل می‌گیرند.

بهترین حالت درک نت‌های بالایی مربوط به زمانی است که قصد خرید یک عطر جدید را داریم. چرا که نت‌های بالایی همان رایحه‌های اولیه‌ای هستند که ما را مجذوب می‌کنند. نت‌های بالای رایج معمول شامل عناصر مرکبات (ترنج، لیمو، پوست پرتقال)، میوه‌های سبک (بادیان رومی یا انیسون، توت، گریپ فروت) و گیاهان تازه (ریحان، مریم‌گلی، اسطوخودوس) می‌شوند.

قیمت انواع عطر و ادکلن برند و اورجینال

 

نت‌های میانی یا قلب – Heart Notes

خرید آنلاین عطر

همانطورکه از نام آن‌ها پیداست، نت‌های میانی در قلب عطر قرار دارند و تقریبا 40-80٪ رایحه نهایی هر عطر را تشکیل می‌دهد. نت‌های میانی درست بعد از محو شدن نت‌های اولیه ظاهر می‌شوند و به‌شدت بر نت‌های پایه تاثیر گذارند.

قلب یک عطر باید دلپذیر و جذاب باشد. به همین دلیل، رایحه‌هایی مانند دارچین، گل رز، یلانگ یلانگ، گیاه بادرنجبویه و بهارنارنج همگی از رایحه‌های رایج و قابل‌تشخیص نت قلب هستند. نت میانی بیشتر از نت بالا دوام می‌آورد و بسیار نزدیک به ساختار واقعی رایحه نهایی است و دومین لحظه تعیین‌کننده برای خرید اینترنتی عطر و ادکلن به شمار می‌رود.

نت‌های پایه – Base Notes

نت‌های-پایه---Base-Notes

سرانجام، هنگامی‌که نت‌های بالایی و میانی کاملاً تبخیر شدند، نت‌های پایه شروع به درخشیدن می‌کنند. نت‌های پایه به‌تنهایی 10-25٪ رایحه نهایی را تشکیل می‌دهند و از سویی دیگر با دوره خشک شدن رایحه نیز مرتبط هستند و تعیین‌کننده تأثیر نهایی و ماندگاری عطر هستند. نت‌های پایه اغلب غنی و صاف هستند و طولانی‌ترین ماندگاری را در میان سه نت دارند. نت‌های رایج پایه شامل چوب سدر، چوب صندل، وانیل، نعناع هندی و مشک است.

چه نت‌های ماندگاری بیشتری دارند؟

خرید عطر

حال که می‌دانید که برای خرید عطر بهتر است به نت پایه بیشتر توجه کنید، ‌این سؤال پیش می‌آید که کدام‌یک از رایحه‌ها ماندگاری بیشتری دارند. دقت داشته باشید که اگرچه نت‌هایی مانند ترنج ماندگاری بیشتری نسبت به‌لیمو و گریپ‌فروت دارند اما شما نباید روی یک یا دو نت تمرکز کنید، بلکه باید روی هماهنگی نت‌ها متمرکز شوید.

همچنین بهتر است بدانید که قدرت ماندگاری نت‌ها به بیشتر تابع غلظت آن‌ها است تا نوع گل‌ها یا میوه‌ها و درواقع به درصد هر نت و میزان آب موجود در ترکیب آن بستگی دارد.

مطالب کاربردی:  بهترین ادکلون‌های ویکتوریا سکرت و تشخیص عطرهای اصل آن

 

آکورد- Accord

آکورد

آکورد ترکیب اصلی عطر یا داستانی که بوی آن قرار است تعریف کند، است. در صنعت عطرسازی، آکورد به ترکیب و متعادل‌سازی نت‌های جداگانه عطر گفته می‌شود که با از بین بردن هویت منحصربه‌فرد هر نت یک واحد یگانه و جدید می‌سازد که درنهایت به خلق عطری منحصربه‌فرد منجر می‌شود. آکورد روح عطر و امضای بی‌نظیر آن است و انتقال پیام عطر را ممکن می‌سازد.

برخی از آکورد‌ها، نقطه عطفی در تاریخ عطرسازی به‌حساب می‌آیند به‌نوعی که منجر به تولید عطر‌هایی شده‌اند که تا سال‌های سال ماندگار شده‌اند.

چگونه عطر مناسب فصل را بشناسيم

عطر ادكلن ادوتويلت ادوپرفيوم زنانه مردانه

وقتي به انتخاب عطر مي رسيم جدا از سليقه شخصي و علاقه اي كه به يك عطر بخصوص داريم، بايد به فصل و دماي هوا هم دقت كنيم. رايحه يك عطر ممكن است روي لباس هاي ضخيم زمستانه بسيار دلنشين به مشام برسد اما وقتي زير آفتاب داغ تابستان قرار مي گيريم به بويي ناخوشايند و آزاردهنده تبديل شود. در ادامه به چند نكته اشاره مي كنيم كه براي انتخاب عطرهاي تابستانه بايد مد نظر قرار دهيد:

از رايحه هاي گرم و شيرين دوري كنيد. گل هاي شرقي، وانيل و عود مي توانند موجب سردرد و سرگيجه براي شما يا اطرافيانتان شوند. در عوض به سراغ نت هاي خنك تر برويد. استفاده از عطرهاي گرم براي تابستان مانند آن است كه يك پوليور يقه اسكي را براي آفتاب گرفتن در ساحل انتخاب كنيد!

مركبات، چوب و چمن، نت هاي مناسب تابستان اند. البته اين يك قاعده كلي نيست و ممكن است استثنائاتي داشته باشد اما غالب عطرهايي كه از نت هايي چون نارنج، چوب صندل، ميوه، جلبك دريايي و نعنا تشكيل شده اند براي فصول گرم كاربرد دارند.

اغلب عطرها از چندين نت آغازين، مياني و پاياني تشكيل مي شوند كه اين ها به مرور جاي خود را به يكديگر مي دهند. گرما و تعريق بدن باعث سرعت بخشيدن به اين فرايند مي شود و ممكن است تركيب آن ها به بويي نامطلوب بيانجامد. پس بهتر است براي تابستان از عطري استفاده كنيد كه از تعداد نت هاي كمتري تشكيل شده است.

عطرهاي مجلسي با ماندگاري بالا را براي تابستان انتخاب نكنيد زيرا اين عطرها مدت زيادي باقي مي مانند و ممكن است بعد از مدتي با يك بوي ناخوشايند روي لباستان مواجه شويد. بهتر است در فصول گرم از عطرهايي استفاده كنيد كه مناسب استفاده هاي روزمره هستند و در پايان روز رايحه اي محو و ملايم از آن ها باقي مي ماند.

در تابستان به جاي ادوپرفيوم (EDP)، به سراغ ادوتويلت (EDT) برويد. ادوتويلت ها معمولا سبك تر از پرفيوم هستند و پخش بوي ملايم تري دارند.

عطر ادكلن ادوتويلت مردانه خريد اينترنتي آنلاين

مهمترین نکات خرید اینترنتی عطر و ادکلن

حالا که با اصطلاحات درج شده در مشخصات عطرها آشنا شدید، راحت‌تر می‌توانید بر اساس مشخصات موجود در سایت‌های لوازم آرایشی بهداشتی برای انتخاب خرید اینترنتی عطر و ادکلن اقدام کنید؛ اما اگر هنوز همی کمی در این زمینه تردید دارید می‌توانید از نمونه‌ها استفاده کنید.

مطالب پربازدید:  معرفی انواع بهترین عطر زنانه برای تابستانی خنک و خوشبو

 

سفارش نمونه‌ها با حجم کم به شما اجازه می‌دهد تا عطرهای مختلف را با هزینه کمتری بخرید و درصورتی‌که بوی آن را دوست داشتید نسبت به خرید سایز اصلی آن اقدام کنید. درنهایت این‌که اگر بازهم سخت‌گیر هستید، در موقع خرید اینترنتی به رایحه‌های قبلی خود وفادار بمانید و انتخاب رایحه جدید را تنها به خرید حضوری موکول کنید…

 

منبع : feelingsexy

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *