درمان سریع خشکی پوست در خانه

یکی از مشکلات رایج که در همه سنین ممکن است اتفاق بیفتد، خشکی پوست است. این موضوع مشکلی جدی نیست، اما در برخی موارد افراد برای رفع آن کمی با مشکل مواجه می‌شوند. امروزه راه‌های مختلفی برای درمان این مشکل وجود دارد که اکثر افراد به دنبال راه‌های طبیعی و ارگانیک هستند.

محصولات خانگی زیادی وجود دارند که به رفع خشکی در همه قسمت‌های پوست کمک زیادی می‌کنند. با جستجویی کوتاه در انواع فروشگاه آنلاین آرایشی و بهداشتی می‌توان بهترین محصولات را برای رفع خشکی قسمت‌های مختلف پوست تهیه کرد که البته توصیه می‌شود از این محصولات زیر نظر پزشک استفاده کنید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

عوامل مختلفی موجب خشکی در پوست بدن می‌شوند، به همین جهت تصمیم گرفتیم در این مقاله انواع خشکی‌پوست و علل آن را مورد بررسی قرار دهیم و در نهایت راه‌های درمان خانگی آن را به شما معرفی کنیم.

انواع خشکی پوست کدام هستند؟

انواع مختلفی از پوست‌های خشک وجود داشته که هر نوع آن علائم و میزان شدت مخصوص به خود را دارد. برخی از انواع آن به شرح زیر هستند:

درماتیت تماسی

درماتیت تماسی در پوست.

این مشکل پوستی هنگامی به وجود می‌آید که پوست شما با عوامل آلرژی‌زا تماس داشته باشد. پوست در این حالت علاوه بر خشکی، دچار خارش و قرمزی می‌شود. به عنوان مثال، برخی افراد به آلیاژهای درون طلا و برخی از لوازم آرایش‌ها، شوینده‌ها، داروها و … حساسیت دارند که منجر به خشکی پوست صورت، دست یا کل بدن می‌شود.

اگزما پوستی یا درماتیت آتوپیک

اگزما پوستی.

در صورت بروز اگزما در پوست، علاوه بر خشک شدن، برآمدگی، خارش و لکه‌های قرمز به وجود می‌آید. اگر شدت اگزما در پوست شدید باشد، امکان ترک خوردن پوست نیز وجود دارد که با کوچک‌ترین محرک‌ها و عوامل آلرژی‌زا امکان عفونت و بدتر شدن آن نیز امکان‌پذیر است.

درماتیت سبوره‌ای

درماتیت سبوره‌ای.

خشکی‌پوست در سر نیز به عواملی مثل استفاده از کلاه یا وجود شوره در سر بستگی دارد. این مشکل به صورت لکه‌های پوستی و پوسته پوسته شدن پوست صورت و سینه و قسمت داخلی بازوها و پاها خود را نشان می‌دهد. این نوع مشکل پوستی به صورت نادر در برخی افراد وجود دارد که فرد مبتلا در ناف خود نیز شاهد خشکی خواهد بود. این مشکل با رشد مخمر معمولی روی پوست ایجاد می‌شود که حاصل حساسیت بدن به آن است.

پای ورزشکاران

پای ورزشکاران.

این خشکی پوست پا از نوعی قارچ به نام کرم حلقوی به وجود می‌آید که در بدن برخی افراد رشد می‌کند. این افراد معمولا کف پای خشک و پوسته پوسته را تجربه می‌کنند.

علت خشکی پوست بدن چیست؟

بررسی و تشخیص علل ایجاد پوست خشک.

پوست بدن به واسطه ترشح غدد چربی دارای چربی طبیعی است که در صورت کم شدن این ترشح، غدد پوستی خشک می‌شوند. علاوه بر آن رطوبت کم نیز به این موضوع دامن می‌زند و شدت خشکی در پوست را افزایش می‌دهد.

از علل شایع خشکی پوست می‌توان به استفاده از داروهایی مثل آنتی هیستامین، صابون‌‎های قوی، تماس زیاد پوست با نور خورشید، کم کاری تیروئید، دیابت، عوامل ارثی، آب و هوا، سن، فصل و عادات نامطلوب در حمام مثل استفاده از آب گرم و … اشاره کرد.

قیمت بهترین محصولات مراقبت از پوست

 

راه‌های خانگی برای درمان خشکی پوست کل بدن

رعایت سبک غذایی مناسب و نوشیدن آب به اندازه کافی به جلوگیری از خشکی در پوست کمک می‌کند. استفاده از انواع روغن‌ها در وان آب گرم بهترین و آسان‌ترین راه درمان پوست‌های خشک است. در ادامه قصد داریم چند روش از راه‌های دیگر درمان خشکی در پوست را مورد بررسی قرار دهیم.

روغن زیتون و درمان پوست خشک

درمان پوست خشک با روغن زیتون.

روغن زیتون یکی از مرطوب کننده‌های قوی است که چربی طبیعی را به بدن بازمی‌گرداند. برای خشکی پوست دست یا هر قسمت از بدن کافی است مقداری روغن زیتون را روی آن بمالید و با پارچه‌ای گرم و مرطوب روی سطح آن را بپوشانید.

بعد از خشک شدن، روغن اضافی روی سطح مورد نظر از بدن را پاک کنید و لطافت آن را ببینید. با پاک کردن چربی اضافه، چربی طبیعی بر پوست بدن باقی می‌ماند. انواع مختلفی از کرم‌های مرطوب کننده در بازار وجود دارد که حاوی روغن زیتون هستند.

درمان خشکی پوست با جوی دو سر

درمان خشکی پوست با جوی دو سر.

ترکیب جوی دو سر با آب گرم در وان نیز می‌تواند کمک موثری به درمان پوست خشک شما کند. جوی دو سر رطوبت جذب شده در وان را به پوست بدن شما انتقال می‌دهد.

آووکادو، ماسکی مناسب برای پوست‌های خشک

آووکادو، ماسکی مناسب برای پوست‌های خشک.

اگر پوست صورت خشکی دارید، می‌توانید برای رفع این مشکل از ماسک خانگی آووکادو استفاده کنید. برای این منظور کافی است آووکادو را با یک قاشق چایخوری روغن زیتون ترکیب کنید. استفاده از عسل در این ترکیب برای پوست‌های خشک گزینه مناسبی است. این ماسک را می‌توانید به مدت 15 الی 20 دقیقه روی پوست خود قرار دهید و از نتیجه آن لذت ببرید.

قیمت انواع ماسک صورت

 

آلوئه‌ورا، درمانی مناسب برای خشکی پوست

آلوئه‌ورا گزینه‌ای مناسب برای درمان پوست‌های خشک.

این گیاه علاوه بر فصول گرم، در فصل سرد و خشک زمستان نیز کاربرد موثری دارد. استفاده از ژل آلوئه‌ورا علائم خشکی موجود در پوست، قرمزی، التهاب و حتی پیری را کاهش می‌دهد. البته حتما بررسی کنید که به این گیاه حساسیت نداشته باشید.

درمان پوست خشک با استفاده از روغن نارگیل

درمان پوست خشک با استفاده از روغن نارگیل.

روغن نارگیل جزو یکی از بهترین رطوبت‌رسان‌های طبیعی برای پوست محسوب می‌شود. این روغن در دمای معمولی به شکل جامد است که با کمی حرارت دادن به آن به شکل مایع در می‌آید. می‌توانید از این روغن به عنوان کرم مرطوب‌کننده استفاده کرده و شاهد درمان پوست خشک خود باشید.

مطالب کاربردی :  پیشگیری و درمان خشکی پوست در پاییز و زمستان

لطافت و نرمی پوست با ترفندهای درمان خشکی آن

روش‌های مختلفی برای رفع خشکی پوست در خانه وجود دارد، به عنوان مثال با استفاده مرتب از کرم‌های مرطوب کننده، دستگاه بخور و … می‌توان این خشکی را به میزان قابل توجهی کاهش داد. علل مختلف برای خشکی در قسمت‌های مختلف بدن دخیل هستند که یکی از آن‌ها استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی نامرغوب است.

در این مقاله برخی از روش‌های درمان سریع برای پوست‌های خشک را مورد بررسی قرار دادیم، امیدوارم بتوانید با خواندن این مقاله و استفاده از ترفندهای آن، داشتن پوستی نرم و لطیف را تجربه کنید.

 

منبع : medicalnewstoday

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *